Λέγοντας stem εννοούμε μια εκπαιδευτική προσέγγιση, που χρησιμοποιεί τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία και την επιστήμη της μηχανικής γύρω από ένα θέμα. Συνοπτικά αναφέρεται ως “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics]
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων από όλη την Ελλάδα. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Το Φεστιβάλ θα οργανωθεί στις 13 περιφέρειες της χώρας μας και παράλληλα οι εργασίες των ομάδων θα ανέβουν στο κανάλι του STEM education στο YouTube.
Φέτος στην κατηγορία νηπιαγωγείου:
Ο STEM educationhttps://stem.edu.gr/panellhnios2024_nhpiagwgeio/#1538477114034-b98ec0b3-ae22 στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει το δεύτερο φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το θέμα του διαγωνισμού είναι : «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού». Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (4-5 ετών) προτείνουν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον της Μεσογείου, μέσα από κατασκευές με επιδαπέδιες πίστες και υλικά της αρεσκείας τους, δημιουργώντας ομάδες των 6-10 μαθητών. Φτιάχνουν τον πρώτο τους αλγόριθμο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.
Στο Νηπιαγωγείο μας συστάθηκε αντιπροσωπευτική ομάδα 10 παιδιών και από τα 3 τμήματα του σχολείου μας και έπειτα από παρουσίαση του θέματος, χρήση χάρτη ,αξιοποίηση παραμυθιού για την Μεσόγειο, χωρίστηκε σε 3 υποομάδες, η 1η υποομάδα ασχολήθηκε με την κατασκευή της πίστας και των σταθμών ρύπανσης. Η 2η υποομάδα επεσήμανε τις αιτίες της ρύπανσης, δημιούργησε μικρά ποιηματάκια για τους σταθμούς και η 3η υποομάδα προγραμμάτισε το ρομποτάκι , ώστε περνώντας διαδοχικά από τους 4 σταθμούς, 1ος- Σκουπίδια στις θάλασσες και ακτές, 2ος-Υπεραλίευση, 3ος- Βιομηχανική Ρύπανση και 4ος- Πετρελαιοκηλίδες από τα πλοία να φτάσει στον 5ο σταθμό και στην επίλυση του προβλήματος ,που τα παιδιά πρότειναν να είναι ο Καθαρισμός της θάλασσας και η Ανακύκλωση. Το τελικό αποτέλεσμα όλης αυτής της δημιουργικής διαδικασίας, που ενθουσίασε τα παιδιά και τα γέμισε προβληματισμούς, αλλά και γνώσεις ήταν η δημιουργία βίντεο, που ανέβηκε, με την απαραίτητη γονική συναίνεση, στο κανάλι του stem education στο youtube. Ακολουθεί σύνδεσμος της παρουσίασης https://www.youtube.com/watch?v=1SUKzML-xgQ
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παιδιά και από τα 3 τμήματα του Νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν την όλη διαδικασία από την αρχή έως το τέλος, αποκομίζοντας χρήσιμες πληροφορίες και υιοθετώντας στάσεις ζωής χρήσιμες για την προστασία του περιβάλλοντος όπως:
Πως μπορούμε να προστατεύσουμε την Μεσόγειο?
ΔΕΝ πετάμε τίποτα στην θάλασσα ούτε στην παραλία.
ΔΕΝ αφήνουμε πίσω μας σκουπίδια , όταν φεύγουμε από
την παραλία.
ΔΕΝ ψαρεύουμε μικρά ψάρια κατά την εποχή της
αναπαραγωγής τους.
ΔΕΝ μαζεύουμε κοχύλια ή άλλους ζωντανούς οργανισμούς
από τη θάλασσα ή τις ακτές.
ΔΕΝ ενοχλούμε τους θαλάσσιους οργανισμούς μέσα στη
θάλασσα ή στην ακτή.
ΔΕΝ πρέπει τα πλοία , όταν καθαρίζουν τις δεξαμενές τους
να αδειάζουν το πετρέλαιο στην θάλασσα.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ 28-3-2024
Το 21ο Νηπιαγωγείο Ρόδου είναι η μοναδική συμμετοχή στην κατηγορία Νηπιαγωγείων στον Περιφερειακό Διαγωνισμό STEM Ν.Αιγαίου μαζί με άλλα δημοτικά και γυμνάσια, που έλαβε χώρα στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου. Tα παιδιά κατασκεύασαν επιδαπέδια πίστα με 5 σταθμούς-αιτίες μόλυνσης της Μεσογείου και την παρουσίασαν στο κοινό, που παρακολούθησε, θέμα του διαγωνισμού ” Η Μεσόγειος πηγή ζωής και πολιτισμού”.
Βραβείο SΤEM εκπαιδευτικής ρομποτικής!
Με “Βραβείο Συνεργασίας” τιμήθηκε το 21ο Νηπιαγωγείο Ρόδου στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ STEM Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Εκπαίδευση με θέμα “Η Μεσόγειος πηγή ζωής και πολιτισμού”, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22/5/2024, διάρκειας7 ωρών. Εκπαιδευτικοί και παιδιά και από τα 3 τμήματα του σχολείου μας συνεργάστηκαν με κέφι και μεράκι για αυτό το αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια στα γλαροπούλια μας που θα συνεχίσουν περήφανα να ταξιδεύουν στη Μεσόγειο!
Θερμά Συγχαρητήρια σε Όλους!!!!







