Συναισθηματική αγωγή

Κρίθηκε σκόπιμο να επεξεργαστούμε το θέμα των συναισθημάτων ,καθώς πολλά παιδιά δυσκολεύονται να διαχειριστούν και να επικοινωνήσουν το συναίσθημα τους. Πολύ γρήγορα νιώθουν τον θυμό ,την ζήλεια, την λύπη  – το κλάμα  ,χωρίς να προσπαθούν να κατανοήσουν τον λόγο .Οπότε δόθηκε η ευκαιρία μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι  να εκφράσουν τα συναισθήματα την δεδομένη χρονική στιγμή. Δημιουργήθηκαν ζεύγη παιδιών .Ο ένας    θα έκρυβε το συναίσθημα του,  πίσω από ένα πλαστικό καπάκι και το άλλο παιδί θα προσπαθούσε να μαντέψει και να το σχεδιάσει. Σημαντικό σε αυτή την άσκηση η τέχνη της μίμησης με το πρόσωπο. Δηλ. τα παιδιά έπρεπε να είναι όσο πιο εκφραστικά γίνεται χρησιμοποιώντας το πρόσωπο τους .Στη συνέχεια έπρεπε να μας εξηγήσουν τον λόγο που νιώθουν έτσι .

20240130 115325     20240130 115533

20240130 115806 20240130 115228

20240130 120213

 

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο you tube με θέμα πως θα νικήσεις το δράκο του θυμού

Και δημιουργήσαμε με τα χεράκια μας τον δικό μας δράκο ,σκεπτόμενοι ποιο συναίσθημα και με τρόπο θα το νικήσει….

20240131 115610 20240131 115811

20240131 120211 20240131 122208

20240201 095625

Και εκφράσαμε συναισθήματα με το σώμα μας:

Αγκαλιαζόμαστε για να δηλώσουμε την αγάπη- φιλία.

20240131 124028 1

Κλαίμε -λυπόμαστε…

20240131 124532

Πάμε μαζί ,πιάνοντας χεράκια .Δεν είμαστε μόνοι!

20240131 124103

Νιώθουμε ανακούφιση και χαρά …

20240131 124441

Απολαμβάνουμε  και χαλαρώνουμε ακούγοντας ,το τραγούδι απο YOUTYBE Χαρης Λουφόπουλος :Το τραγούδι των συναισθημάτων

Επικοινωνώ το συναίσθημα μου

Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά εκφράζονται αυθόρμητα και ζωγραφίζουν τι συναίσθημα νιώθουν τη δεδομένη χρονική στιγμή. Γράφουμε τη λέξη , την αντιγράφουν και εξηγούν το γιατί νιώθουν έτσι. Αρχίζουν να επεξεργάζονται τα συναισθήματα  τους και να ανταλλάσσουν απόψεις. Ψηφίζουμε ποιο συναίσθημα θέλουμε να κρατήσουμε για σήμερα  ,μετράμε και γράφουμε  στον πίνακα πόσα παιδιά  νιώθουν χαρούμενα και πόσα θυμωμένα . Σε επόμενη δραστηριότητα ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον τροχό των συναισθημάτων μαθαίνοντας ο.τι υπάρχει και το συναίσθημα της ηρεμίας, της ενοχής για κάτι ,της ντροπής  και της ευτυχίας. Προτείνουν  να το πάρουν σπίτι και να εξηγούν στους γονείς τους ,τι  νιώθουν όταν βρίσκονται σπίτι με τα αδέρφια τους..

20240206 100009 20240206 121507

20240206 120035 20240206 120346

20240206 121349 20240206 121944

Eπίσης ζωγράφισαν τον τροχό των συναισθημάτων τους, συνδέοντάς τα με τις ανάλογες καθημερινές εμπειρίες τους π.χ. ότι θυμώνουν όταν κάποιος τους παίρνει το παιχνίδι από τα χέρια, ότι χαίρονται με μια βόλτα, ένα δώρο ή και ακόμη όταν παίζουν με φίλους.

troxow415446048 1185390559107670 4169545690507215143 n

Δημιουργούμε ένα ψηφιακό  παιχνίδι συναισθημάτων για εμπέδωση και εξοικείωση των παιδιών στον υπολογιστή με την λειτουργία ΄(σύρε και άσε) του ποντικιού.(Μαθησιακά αντικείμενα απο την εκπαιδευτική  πλατφόρμα e-me.edu.gr) Βλ.παρακάτω τον σύνδεσμο και πάτα τον για να παίξεις..

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1329420

 

20240206 101713

Με στόχο να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο:

Έπειτα ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για το πότε τα παιδιά νιώθουν κάθε συναίσθημα: χαρά, λύπη, θυμό, έκπληξη κ.α.