:ΠΟΛΥΤΕΝΕΙΟ Νοέμβρης 2024
Πολυτεχνείο
Πλησιάζει η ημέρα που θα ζωντανέψουν οι μνήμες για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και με αφορμή αυτό το γεγονός τα παιδιά διδάχτηκαν την ιστορία του Πολυτεχνείου και αποσαφήνισαν έννοιες όπως Δημοκρατία, Ελευθερία, Δικτατορία. Μέσα απο πλούσιο αρχείο με φωτογραφίες από την εποχή αλλά και πλούσιο εποπτικό ψηφιακό υλικό ,στην ολομέλεια ανταλλάχτηκαν ιδέες για τα γεγονότα και ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός. Αξιοποιήθηκε το βιβλίο ιστορίας και πολιτικής αγωγής : Τι είναι Δημοκρατία της Μαρίζα Ντεκάστρο, όπου τα παιδιά μέσα στις εικόνες και τα λόγια της βρήκαν απαντήσεις πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία σε όλο τον πλανήτη.’Επειτα έγραψαν τις λέξεις Δημοκρατία /Δικτατορία/Ελευθερία με τρόπο διαφορετικό μιας και έπρεπε σε ομάδες να συνθέσουν τα γράμματα που μπερδεύτηκαν και να τα τοποθετήσουν σε διαφορετικά στεφάνια παρουσιάζοντας πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία και Ελευθερία που πάνε μαζί.
Ακούσαμε σχετικά τραγούδια απο το you tube και τα αξιοποιήσαμε στην παρουσίαση της ιστορίας του Πολυτεχνείου, όπως ο Δρόμος είχε την δική του ιστορία του Μ.Λοίζου και μιλήσαμε για τα συνθήματα της εποχής: Ψωμί/Παιδεία/Ελευθερία. Τα αντιγράψαμε σε χαρτόνι δημιουργώντας το δικό μας πλακάτ το οποίο στη συνέχεια μεταμορφώθηκε σε φοιτητή/τρια ,προσθέτοντας κομμάτια. Αυτή θα είναι και η δημιουργία που θα πάρουμε σπίτι.
Κάναμε πρόγραμμα steam και ρομποτικής , με αφορμή το Πολυτεχνείο αναρωτηθήκαμε πως μπορούμε να κατασκευάσουμε τανκ για να δραματοποιήσουμε την ιστορία καθώς και πως μπορεί να φτιαχτεί ένα κτήριο όπως το Πολυτεχνείο. Διατυπώθηκαν ερωτήματα που με επίλυση προβλήματος,κριτική σκέψη και συνεργασία αντιμετοπίστηκαν. Αφού δόθηκαν τα ερωτήματα και έπειτα απο καταιγισμό ιδεών , χωριστήκαμε σε ομάδες κατασκευαστές και αρχιτεχτονες. Τα παιδιά βρήκαν λύση να βάψουμε ρολά με πινέλα ,να ζωγραφίσουμε στρατιωτάκια και να χρησιμοποιήσουμε ένα κουτί για να γίνει τανκ αφού το βάψουμε. Για το Πολυτεχνείο είπαν να βάψουμε με ωραίο τρόπο,μιας και είναι όμορφο κτίριο , ρολά .να κόψουμε από χαρτόνι μια τριγωνική σκεπή και με ξυλάκια να κάνουμε τους φράκτες αντί για σίδερα. Στο πρόβλημα ,πως θα σταθούν τα ξυλάκια βρήκαν διάφορες λύσεις με επικρατέστερη μπαλάκια απο πλαστελίνη.
Παίξαμε στον Η/Υ διαδραστικά γλωσσικά παιχνίδια για το θέμα :https://www.liveworksheets.com/w/el/polytehneio/504286
https://view.genially.com/6195de1fc268c40dbdc0683c/interactive-image-polytexneio
Τραγουδήσαμε από you tube το Ένα το χελιδόνι του Θεοδωράκη
Ένα πολύ αγαπητό παραμύθι στα παιδιά η κυρά Δημοκρατία της Κωνσταντίνας Αρμενιακού ήταν η αφόρμηση για να μιλήσουμε για τις σημαντικές έννοιες της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό την διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρια η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία; Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί. Αποφασίζουμε να εκλέξουμε τον αρχηγό της τάξης μας, αφού πρώτα ψηφίσουμε Δημοκρατία και τις έννοιες που την συνοδεύουν, ελευθερία, ισότητα, διάλογος…..ή Δικτατορία δηλαδή αυταρχικότητα, βία, φασισμός………..Φυσικά νικήτρια αναδεικνύεται η Δημοκρατία!
Ακολουθούν οι εκλογές για την προεδρεία της τάξης, όσοι επιθυμούν θέτουν υποψηφιότητα, βγάζουν λόγο με επιχειρήματα, στήνεται η κάλπη, γίνεται η ψηφοφορία, αναδεικνύονται οι νικητές, είναι 4 αφού υπάρχουν ισοβαθμίες. Συμπεραίνουμε ότι μόνο σε δημοκρατικά καθεστώτα οι αρχηγοί εκλέγονται με το δικαίωμα της ψήφου.
“Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία”, αφού ακούσαμε το τραγούδι και αναλύσαμε τους στίχους του, κατασκευάσαμε ομαδική αφίσα με λαδοπαστέλ!
Η φετινή μας κατασκευή ένας τηλεβόας με τον οποίο ο κόσμος στο Πολυτεχνείο, φώναζε το σύνθημα ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!Τα παιδιά έβαψαν τηλεβόες από χαρτόκουτα, τους έβαψαν και έγραψαν το σύνθημα.
Φυσικά αγαπημένο τραγούδι όλων ” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Εκδηλώσεις Πολυτεχνείο Νοέμβρης 2023
Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου ,συζητήσαμε στην ολομέλεια για το γεγονός ,είδαμε έντυπο υλικό από φωτογραφίες με τα ντοκουμέντα της εποχής και επικεντρωθήκαμε στο πολίτευμα της Δημοκρατίας .Διαβάσαμε το παραμύθι της Μαρίζα Ντεκάστρο :τι είναι Δημοκρατία και έπειτα από διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού σκεφτήκαμε ,να δημιουργήσουμε πως φανταζόμαστε την Δημοκρατία.
Σε μικρές ομάδες ατομικά κάθε παιδί σχεδίασε την Κυρά- Δημοκρατία και την στόλισε.
Σε ομάδες, ζωγραφίσαμε το δικό μας παραμύθι που το δημιουργήσαμε με βάση τι κατανοήσαμε για το Πολυτεχνείο και με το λογισμικό canva.com φτιάξαμε ένα ψηφιακό παραμύθι με τίτλο :Πολυτεχνείο.
Και το ψηφιακό παραμύθι με το canva.com https://www.canva.com/design/DAF0ET1e8qM/VCP3dGLZ6REqUpdqALp8Tg/view :
Φτιάχνουμε ομαδική εργασία για το Πολυτεχνείο
Τα παιδιά με χαρά άκουσαν το παραμύθι
Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγούδι :τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
Συζητώντας για την Ειρήνη και τα σύμβολα της, δημιουργούμε το περιστέρι της Ειρήνης και γράφουμε όλα τα συνθήματα της εποχής.
Φτιάξαμε κάρτες με την καγκελόφραχτη είσοδο του Πολυτεχνείου και σημαιάκια με το σύνθημα της εποχής που μέχρι τις μέρες μας ηχεί στα αυτιά μας ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου με τίτλο: “Η κυρά Δημοκρατία” και κατόπιν φτιάξαμε κάρτες, ζωγραφίζοντας κόκκινα γαρύφαλλα στο μπροστινό μέρος και έγραψαν στο εσωτερικό της το σύνθημα: “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”.
Τα παιδιά απόλαυσαν κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και μέσα από τους ήρωες της ιστορίας, τον Οκέι Μπαμ-Μπαμ, τον Βουτυρένιο, την Μηλίτσα, τον Σοφό, τον Ήλιο, τον Σαρδέλα και τον Λαδένιο, έμαθαν πόσο σημαντικό είναι το αγαθό της Δημοκρατίας και πόσα δεινά στους ανθρώπους φέρνει η δικτατορία και οι δικτάτορες.






























































