Πολυτεχνείο 17 Νοέμβρη 1973

:ΠΟΛΥΤΕΝΕΙΟ  Νοέμβρης 2024

Πολυτεχνείο

Πλησιάζει η ημέρα που θα ζωντανέψουν οι μνήμες για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και με αφορμή αυτό το γεγονός τα παιδιά διδάχτηκαν την ιστορία του Πολυτεχνείου και αποσαφήνισαν έννοιες όπως Δημοκρατία, Ελευθερία, Δικτατορία. Μέσα απο πλούσιο αρχείο με φωτογραφίες από την εποχή αλλά και πλούσιο εποπτικό ψηφιακό υλικό ,στην ολομέλεια ανταλλάχτηκαν ιδέες για τα γεγονότα και ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός. Αξιοποιήθηκε  το βιβλίο ιστορίας και πολιτικής αγωγής : Τι είναι Δημοκρατία της Μαρίζα Ντεκάστρο, όπου τα παιδιά μέσα στις εικόνες και τα λόγια της βρήκαν απαντήσεις πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία σε όλο τον πλανήτη.’Επειτα έγραψαν τις λέξεις Δημοκρατία /Δικτατορία/Ελευθερία με τρόπο διαφορετικό μιας και έπρεπε σε ομάδες να συνθέσουν τα γράμματα που μπερδεύτηκαν και να τα τοποθετήσουν σε διαφορετικά στεφάνια παρουσιάζοντας πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία και Ελευθερία που πάνε μαζί.

20241107 111018 20241107 111342

20241107 111209 20241107 113259 20241107 113444

Ακούσαμε σχετικά  τραγούδια απο το you tube και τα αξιοποιήσαμε στην παρουσίαση της ιστορίας του Πολυτεχνείου, όπως ο Δρόμος είχε την δική του ιστορία του Μ.Λοίζου  και μιλήσαμε για τα συνθήματα της εποχής: Ψωμί/Παιδεία/Ελευθερία. Τα αντιγράψαμε σε χαρτόνι δημιουργώντας το δικό μας πλακάτ το οποίο στη συνέχεια μεταμορφώθηκε σε φοιτητή/τρια ,προσθέτοντας κομμάτια.  Αυτή θα είναι και η δημιουργία που θα πάρουμε σπίτι.

20241111 085225 20241111 100924 20241111 102110

20241111 102255 20241111 102653 120241111 100946

20241113 121246

Κάναμε πρόγραμμα steam και ρομποτικής , με αφορμή το Πολυτεχνείο αναρωτηθήκαμε πως μπορούμε να κατασκευάσουμε τανκ για να  δραματοποιήσουμε την ιστορία καθώς και πως μπορεί να φτιαχτεί  ένα κτήριο όπως το  Πολυτεχνείο. Διατυπώθηκαν ερωτήματα που με επίλυση προβλήματος,κριτική σκέψη και συνεργασία αντιμετοπίστηκαν. Αφού δόθηκαν τα ερωτήματα και έπειτα  απο καταιγισμό ιδεών , χωριστήκαμε σε ομάδες κατασκευαστές και αρχιτεχτονες. Τα παιδιά βρήκαν λύση να βάψουμε ρολά με πινέλα ,να ζωγραφίσουμε στρατιωτάκια και να χρησιμοποιήσουμε ένα κουτί για να γίνει τανκ αφού το βάψουμε. Για το Πολυτεχνείο είπαν να βάψουμε με ωραίο τρόπο,μιας και είναι όμορφο κτίριο , ρολά .να κόψουμε από χαρτόνι μια τριγωνική σκεπή και με ξυλάκια να κάνουμε τους φράκτες αντί για σίδερα. Στο πρόβλημα ,πως θα σταθούν τα ξυλάκια βρήκαν διάφορες λύσεις με επικρατέστερη μπαλάκια απο πλαστελίνη.

20241106 124327 20241106 123835 20241108 125812 1

20241112 115726 20241112 122406 20241112 115302

20241113 121211 20241112 123353 20241113 123514

Παίξαμε στον Η/Υ διαδραστικά γλωσσικά παιχνίδια για το θέμα :https://www.liveworksheets.com/w/el/polytehneio/504286 

https://view.genially.com/6195de1fc268c40dbdc0683c/interactive-image-polytexneio

Τραγουδήσαμε από you tube το Ένα το χελιδόνι του Θεοδωράκη

ARMENIAKOU H KURA DHMOKRATIA.jpg.thumb 600x594 4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d

Ένα πολύ αγαπητό παραμύθι στα παιδιά η κυρά Δημοκρατία της Κωνσταντίνας Αρμενιακού ήταν η αφόρμηση για να μιλήσουμε για τις σημαντικές έννοιες της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της  ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
​Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό την διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρια η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία; Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί. Αποφασίζουμε να εκλέξουμε τον αρχηγό της τάξης μας, αφού πρώτα ψηφίσουμε Δημοκρατία και τις έννοιες που την συνοδεύουν, ελευθερία, ισότητα, διάλογος…..ή Δικτατορία δηλαδή αυταρχικότητα, βία, φασισμός………..Φυσικά νικήτρια αναδεικνύεται η Δημοκρατία!

9986521f 9425 4719 8a3a 6df712b40f84

Ακολουθούν οι εκλογές για την προεδρεία της τάξης, όσοι επιθυμούν θέτουν υποψηφιότητα, βγάζουν λόγο με επιχειρήματα, στήνεται η κάλπη, γίνεται η ψηφοφορία, αναδεικνύονται οι νικητές, είναι 4 αφού υπάρχουν ισοβαθμίες. Συμπεραίνουμε  ότι μόνο σε δημοκρατικά καθεστώτα οι αρχηγοί εκλέγονται με το δικαίωμα της ψήφου.

c8b51eca a379 426a a64c f27e195bf517αρχείο λήψης 2f12f3d6a 07a6 4b8b 9f1a 3e03c8964d96

“Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία”, αφού ακούσαμε το τραγούδι και αναλύσαμε τους στίχους του, κατασκευάσαμε ομαδική αφίσα με λαδοπαστέλ!

1f74918f 6dcf 4e92 9037 2b3babe1ddbb 83d19836 5b95 44c5 924c fe09699e9854 b21118f7 784b 4a12 ad22 42bac410d0d6

Η φετινή μας κατασκευή ένας τηλεβόας με τον οποίο ο κόσμος στο Πολυτεχνείο, φώναζε το σύνθημα ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!Τα παιδιά έβαψαν τηλεβόες από χαρτόκουτα, τους έβαψαν και έγραψαν το σύνθημα.

cf0cdf41 1e2c 42f2 b461 733170331a96 839f4295 7738 4e66 afa4 54e516b4a261 97f34651 36c8 42aa bfbd 22edb446f9db 887ec9c3 d6ba 4d4e a6e7 3953837a2928 67345959 5d82 49fa 829c b617af1fcd9e 

Φυσικά αγαπημένο τραγούδι όλων ” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

Εκδηλώσεις Πολυτεχνείο Νοέμβρης  2023

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου ,συζητήσαμε στην ολομέλεια για το γεγονός ,είδαμε έντυπο υλικό από  φωτογραφίες με τα ντοκουμέντα της εποχής και επικεντρωθήκαμε στο πολίτευμα της Δημοκρατίας .Διαβάσαμε το παραμύθι  της Μαρίζα  Ντεκάστρο :τι είναι Δημοκρατία και έπειτα από διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού σκεφτήκαμε ,να δημιουργήσουμε πως φανταζόμαστε την Δημοκρατία.

Σε μικρές ομάδες ατομικά κάθε παιδί σχεδίασε την Κυρά- Δημοκρατία και την στόλισε.

 

20231113 161808    20231113 08305120231113 083310 1

20231113 083627 1 20231113 083940 20231113 085437

20231113 085447 20231113 095605

Σε ομάδες, ζωγραφίσαμε το δικό μας παραμύθι που το δημιουργήσαμε με βάση τι κατανοήσαμε για το Πολυτεχνείο  και με το λογισμικό canva.com φτιάξαμε ένα ψηφιακό παραμύθι με τίτλο :Πολυτεχνείο.

20231113 122306 1

20231113 122253 1 20231113 123220

20231113 123239 20231113 123803 20231113 125811

 

Και το ψηφιακό παραμύθι       με το canva.com      https://www.canva.com/design/DAF0ET1e8qM/VCP3dGLZ6REqUpdqALp8Tg/view :

Φτιάχνουμε ομαδική εργασία για το Πολυτεχνείο

20231115 101041 20231115 101516

20231115 102417  20231115 105557  20231115 121923

Τα παιδιά με χαρά άκουσαν το παραμύθι

Ακούμε και μαθαίνουμε  το τραγούδι :τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

 

Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία

 

Συζητώντας για την Ειρήνη και τα σύμβολα της, δημιουργούμε το περιστέρι της Ειρήνης και γράφουμε όλα τα συνθήματα της εποχής.

 

20231116 084126 20231116 085828 20231116 102836

20231116 10545720231116 105441

Φτιάξαμε κάρτες με την καγκελόφραχτη είσοδο του Πολυτεχνείου και σημαιάκια με το σύνθημα της εποχής που μέχρι τις μέρες μας ηχεί στα αυτιά μας  ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΠΟΛΥ1 ΠΟΛΥ2

Επίσης  διαβάσαμε το παραμύθι της  Κωνσταντίνας  Αρμενιάκου   με τίτλο: “Η κυρά Δημοκρατία” και κατόπιν φτιάξαμε κάρτες,  ζωγραφίζοντας  κόκκινα γαρύφαλλα στο μπροστινό μέρος και έγραψαν στο εσωτερικό της το σύνθημα: “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 3 1

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 5 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 6

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 7 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 8

 

Τα παιδιά απόλαυσαν κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και μέσα από τους ήρωες της ιστορίας, τον Οκέι Μπαμ-Μπαμ, τον Βουτυρένιο, την Μηλίτσα, τον Σοφό, τον Ήλιο, τον Σαρδέλα και τον Λαδένιο, έμαθαν πόσο σημαντικό είναι το αγαθό της Δημοκρατίας και πόσα δεινά στους ανθρώπους φέρνει η δικτατορία και οι δικτάτορες.

ΝΤΕΝΕβουτμηλιτσαλαδ