Πριν από λίγο καιρό φυτέψαμε τον λαχανόκηπο – βοτανόκηπο του σχολείου. Ο μικρός αυτός κήπος έδωσε νέα ερεθίσματα και εμπειρίες στα παιδιά. Σκοπός μας ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά την καλλιέργεια των φυτών, μέσα από δραστηριότητες με πρακτικο-βιωματικό τρόπο, όπου τα ίδια έχουν τη χαρά της φροντίδας του.
Στο μικρό χρονικό διάστημα που ασχολούμαστε με τον κήπο τα παιδιά ασχολήθηκαν με διάφορα στάδια καλλιέργειας των φυτών:
Σκάλισαν το χώμα.
Μεταφύτευσαν τα βότανα και τα λαχανικά.
Άρχισαν να αναγνωρίζουν τα είδη των φυτών του κήπου και να τα κατατάσσουν σε κατηγορίες όπως λαχανικά, αρωματικά φυτά, λουλούδια. Παρατηρούν και να περιγράφουν την ανάπτυξη των φυτών τους.
Μιλήσαμε για την χρησιμότητα των αρωματικών φυτών. Εκφράσανε τα συναισθήματα τους παρακολουθώντας την ανάπτυξη τους.
Στα παρτέρια μεταφυτέψανε λαχανικά: μελιτζάνα, πιπεριά, φράουλες, ντοματιά , αγγουριά και αρωματικά φυτά: λεβάντα, αρμπαρόριζα, βασιλικό, δενδρολίβανο, ρίγανη, δυόσμο.
Η χαρά κι ο ενθουσιασμός των παιδιών δεν περιγράφεται. Σκαλίζανε, φυτεύανε, ποτίζανε με χαρά.
Επισημάναμε πως τα φυτά για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν σωστά θα χρειαστούν από εμάς φροντίδα, νερό, συνεργασία και αγάπη!!!
Τα παιδιά υποσχέθηκαν πως ανυπομονούν να τα κάνουν όλα αυτά.
Ένας βιολογικός κήπος μέσα στο καθημερινό σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα πεδίο έμπρακτων καθημερινών διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων για την εκπαιδευτική κοινότητα.