4 Μαρτίου 2022
από 21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο χειμώνας μου αρέσει
Με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου της Γλώσσας για τον χειμώνα, η τάξη μας ολοκλήρωσε το project «Ο χειμώνας μου αρέσει». Οι δραστηριότητες του project είχαν σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από τη φιλαναγνωσία, τη δημιουργική γραφή αλλά και την εκπαίδευση STEM.
Ξεκινήσαμε με ζωγραφική. Οι ζωγραφιές είχαν θέμα «Τι μου αρέσει τον χειμώνα» και με αυτές διακοσμήσαμε τον πίνακα της αίθουσας.

Στη συνέχεια, καλλιεργήσαμε τη φαντασία μας προσπαθώντας να σκεφτούμε τρόπους για να φέρουμε έναν χιονάνθρωπο στο σχολείο! Με τη βοήθεια ενός αρχικού σχεδιαγράμματος συζητήσαμε τα προβλήματα που θα αντιμετωπίζαμε, προτείναμε λύσεις και στη συνέχεια τα καταγράψαμε σε μια παράγραφο. Παράλληλα, η δραστηριότητα αυτή, μας βοήθησε να αναπτύξουμε και τις δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου.

Οι γείτονές μας, μας προσκάλεσαν σε χιονοπόλεμο και έτσι κληθήκαμε να σχεδιάσουμε, να κατασκευάσουμε και να δοκιμάσουμε έναν καταπέλτη χιονόμπαλας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και μέσα από ένα STEM challenge, ασχοληθήκαμε με τη Μηχανική. Μέσα από τη συγκεκριμένη STEM δραστηριότητα, καλλιεργήσαμε δεξιότητες δημιουργικότητας, καινοτομίας και συνεργασίας καθώς στις ομάδες δε δόθηκαν οδηγίες, παρά μόνο τα υλικά. Όλες οι ομάδες εντυπωσίασαν με τη δημιουργικότητά τους καθώς κατάφεραν να σχεδιάσουν διαφορετικούς καταπέλτες. Ακολούθησε διαγωνισμός και νικήτρια ομάδα ήταν αυτή που κατέφερε να στείλει τη χιονόμπαλά της πιο μακριά!



Αυτό που μας αρέσει πιο πολύ τον χειμώνα είναι το χιόνι και έτσι θελήσαμε να φτιάξουμε επίδοξους σκιέρ με γλωσσοπίεστρα και οδοντογλυφίδες!

Για το τέλος αφήσαμε φιλαναγνωστικές δράσεις με αφορμή το βιβλίο «Ο Χιονάνθρωπος και το κορίτσι», του Ε.Τριβιζά (απόσπασμα της ιστορίας υπάρχει και στο βιβλίο της Γλώσσας).
Η ιστορία μας άρεσε πολύ! Γελάσαμε, συγκινηθήκαμε και κάναμε ένα μαγικό ταξίδι σε έναν σπάνιο κόσμο συναισθημάτων, συμβολισμών και μηνυμάτων. Ο Έλληνας συγγραφέας, εξάλλου, είναι γνωστός γι
α τον λόγο και τη φαντασία του.
Καλλιεργήσαμε τον γραπτό λόγο γράφοντας γράμμα στους πιγκουίνους του Αυτοκράτορα Φταρνιστού Αψού Αψού, προτείνοντάς τους και άλλες συναρπαστικές σκανταλιές.
Συγκινηθήκαμε από το «πρώτο τέλος» του βιβλίου και αναρωτηθήκαμε τι είναι για εμάς η ευτυχία. Ηχογραφήσαμε τις σκέψεις μας και φτιάξαμε ένα βίντεο όπου παραδίδουμε … μαθήματα ευτυχίας!
Mπορείτε να το παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=Bbq2wKp7l7g&ab_channel=Sevasti%CE%91vr