Απόκριες 2025
Βασιλόπιτα
“Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Το εργαστήριο δεξιοτήτων “Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”, είχε βασικό σκοπό την ανάπτυξη και την καλλιέργεια κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, όπως ο αλληλοσεβασμός, η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, η συμπερίληψη.
Εργαστήριο 1: “Ας γνωριστούμε παίζοντας”.
Γνωριστήκαμε καλύτερα μιλώντας για τον εαυτό μας και την οικογένειά μας.
Εργαστήριο 2: “Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου”.
Μας απασχόλησαν οι προκαταλήψεις και ο σεβασμός απέναντι στους άλλους. Η Σίσσα, η κούκλα της τάξης μας, έβαλε ένα πρόβλημα που έπρεπε να λύσουμε. Ήταν στεναχωρημένη γιατί τα παιδιά την κορόιδευαν που δε μιλούσε καθαρά και κορόιδευαν και τον μικρό της αδερφό που κινούνταν με αναπηρικό καροτσάκι. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τη βοηθήσουμε;
Εργαστήριο 3: ” Εσύ κι εγώ μαζί”.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια”, το οποίο θίγει θέματα όπως η ένταξη σε ομάδες, η αποδοχή, η απόρριψη, η διαφορετικότητα. Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας, φτιάξαμε πύργους με τα ονόματά μας, σε ομάδες κατασκευάσαμε πύργους και δημιουργήσαμε τις πόρτες των δικών μας ηρώων.

Η πόρτα για το σπίτι του κακού λύκου, του σπιτιού με τα λουλούδια που έφτιαξε το τρίτο γουρουνάκι, της μάγισσας, του ήρωα από το βιβλίο τα 4 αυγά και του Πινόκιο.
Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια: https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic
Εργαστήρια 4-5: ‘Ο εαυτός μου και οι άλλοι”.
Μέσα από την ιστορία “Η εχθρόπιτα” καλλιεργήθηκαν δεξιότητες συνεργασίας, αλληλεγγύης και διαχείρισης συγκρουσιακών καταστάσεων. Φτιάξαμε σε ομάδες την πίτα της φιλίας και αποφασίσαμε για τα υλικά που περιέχει.
Η εχθρόπιτα: https://www.youtube.com/watch?v=myrz2ajbDV8
Εργαστήριο 6: “Η ταυτότητά μου”.
Στο έκτο εργαστήριο μιλήσαμε για την ταυτότητα, τη μορφή της, τη χρήση της και είδαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε διάφορες εθνικές, φυλετικές, ηλικιακές, ομάδες, με αφορμή το βιβλίο “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας” του Ντέιβιντ Μακ Κι. Διαβάσαμε το βιβλίο “Στο δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα και κάναμε τη δική μας ταυτότητα με την οποία διενεργήσαμε εκλογές στην τάξη μας.
Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας: https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0
Εργαστήριο 7: ” Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”.
Μιλήσαμε για τις έννοιες της διαφορετικότητας και καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση, με αφορμή την κουκλοθεατρική παράσταση “Ζαμπτερφίλιο”. Το Ζαμπτερφίλιο είναι ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα ζώο δεν του κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο.
Την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες διαβάσαμε το βιβλίο “Το αυγό” Της Ε. Βακιρτζή που μιλά για την ιστορία ενός παιδιού που έχει αυτισμό. Επίσης παρακολουθήσαμε μια ταινία σχετική με το θέμα “O Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι” .
Κάναμε μια κατασκευή με όλα τα παιδιά της τάξης δίνοντας έμφαση στις έννοιες Αγάπη και Σεβασμός.
O Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι: https://www.youtube.com/watch?v=1lEre31n2iY&t=509s
Δημιουργήσαμε αφίσες για τα δικαιώματα των παιδιών.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η σκάλα της αγάπης” της Γ. Τσορώνη – Γεωργιάδη και είπαμε κάτι ευγενικό για τον συμμαθητή μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι της καλοσύνης και τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν κάθε μέρα μια καλή πράξη, κόβοντάς την από την αφίσα και μετά να την τοποθετούν στο βάζο της καλοσύνης για να το γεμίσουν.
Επίσης διαβάσαμε το βιβλίο “Μόνο αν θέλω” της Γ.Κ. Αλεξάνδρου. Μια ιστορία για το δικαίωμα των παιδιών στο σώμα τους, το δικαίωμα να λένε όχι σε φιλιά, αγκαλιές και αγγίγματα που δεν επιθυμούν.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου αποφασίσαμε για τους κανόνες της τάξης, διαβάσαμε πολλά άλλα βιβλία, δημιουργήσαμε αφίσες, κάναμε κατασκευές, επιβραβεύσαμε την προσπάθεια των παιδιών, με σκοπό να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία, τον σεβασμό, την αγάπη για τον πλησίον, την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Η χρονιά 2024 έκλεισε με τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, που άρχισε με τα κάλαντα που τραγούδησαν τα παιδιά.
Τα στολίδια αποφάσισαν να βγουν από τα κουτιά τους και να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ο αφηγητής της ιστορίας έδωσε το σύνθημα και οι μπάλες, οι καμπανούλες, τα φωτάκια και το αστέρι στόλισαν το δεντράκι.
Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς.
Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια
Με την παρουσία εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών, υλοποιήθηκαν και φέτος τα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια στο νηπιαγωγείο μας.
Ξεκινήσαμε όλοι μαζί με την παρασκευή της ζύμης για τα κουλουράκια μας.
Έπειτα οι ομάδες των παιδιών, πέρασαν κυκλικά από όλες τις γωνιές των εργαστηρίων.
Ευχές για τα παιδιά της Γης και γράμματα στον Άι-Βασίλη.
Στολίδια για το δέντρο με πηλό και άλλα υλικά.
Συγγραφή και εικονογράφηση χριστουγεννιάτικης ιστορίας με τη βοήθεια εικόνων.
Κατασκευή παζλ
Κουλουράκια
Παρουσίαση των εργαστηρίων.
Ευχαριστούμε γονείς και κηδεμόνες για τη συμμετοχή τους στα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια του νηπιαγωγείου μας. Ήταν μια υπέροχη ημέρα για όλους!
Φθινόπωρο
Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας. Διαβάσαμε ιστορίες, ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια, είδαμε βίντεο, επισκεφθήκαμε τον Βοτανικό Κήπο Σταυρούπολης, μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα, κάναμε κατασκευές, φάγαμε φθινοπωρινά φρούτα.
Σπείραμε φακές και φασόλια. Παρατηρήσαμε πώς μεγαλώνουν τα φυτά. Φροντίσαμε και μεγαλώσαμε τα δικά μας φυτά.
Στα Αγγλικά μάθαμε για τη φθινοπωρινή γιορτή του Halloween, παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε βραχιόλια με το σύμβολο της γιορτής, την κολοκύθα.
Πολυτεχνείο
Με αφορμή τη γιορτή του Πολυτεχνείου, είδαμε βίντεο και συζητήσαμε για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου: https://youtu.be/VrLEUCKpCsM?si=d1d2eiSj_x6SLt_v&sfnsn=mo
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου: https://youtu.be/vT71KeoA8pk?si=LjXOa1K2f2EAHqgg&sfnsn=mo
Μιλήσαμε για τις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Στο δάσος”.
Κάναμε εκλογές για την ανάδειξη προέδρου και αντιπροέδρου της τάξης μας.
Κατασκευάσαμε καπέλα με το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” και τους ήρωες τις Ντενεκεδούπολης.
Γιορτάσαμε το Πολυτεχνείο παίζοντας κουκλοθέατρο την ιστορία της Ντενεκεδούπολης από το βιβλίο της Ε. Φακίνου.




































































