Βασιλόπιτα

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο με το νέο έτος, μιλήσαμε για την αλλαγή της χρονιάς και φτιάξαμε καπέλα για το 2025.

P1010028

Κόψαμε τη βασιλόπιτα.

IMG 20250114 102810

Το φλουρί, μαζί με ένα μικρό δωράκι, το κέρδισε ο Λουκάς. 

Ανώνυμο σχέδιο 37

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ευχόμαστε καλή χρονιά στα παιδιά και  στις οικογένειές τους!

“Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”

Το εργαστήριο δεξιοτήτων “Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”, είχε βασικό σκοπό την ανάπτυξη και την καλλιέργεια κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, όπως ο αλληλοσεβασμός, η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, η συμπερίληψη.

Εργαστήριο 1: “Ας γνωριστούμε παίζοντας”.

 Γνωριστήκαμε καλύτερα μιλώντας για τον εαυτό μας και την οικογένειά μας.

1

Ο κήπος του νηπιαγωγείου μας

2

Ο εαυτός μου

Η οικογένειά μου

Εργαστήριο 2: “Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου”.

Μας απασχόλησαν οι προκαταλήψεις και ο σεβασμός απέναντι στους άλλους. Η  Σίσσα, η κούκλα της τάξης μας, έβαλε ένα πρόβλημα που έπρεπε να λύσουμε. Ήταν στεναχωρημένη γιατί τα παιδιά την κορόιδευαν που δε μιλούσε καθαρά και κορόιδευαν και τον μικρό της αδερφό που κινούνταν με αναπηρικό καροτσάκι. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τη βοηθήσουμε;

Η κούκλα της τάξης

Η κούκλα της τάξης

Σίσσα

Σίσσα 3 2

Σίσσα 3 1

Εργαστήριο 3: ” Εσύ κι εγώ μαζί”.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια”, το οποίο θίγει θέματα όπως η ένταξη σε ομάδες, η αποδοχή, η απόρριψη, η διαφορετικότητα. Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας,  φτιάξαμε πύργους με τα ονόματά μας, σε ομάδες κατασκευάσαμε  πύργους και δημιουργήσαμε τις πόρτες των δικών μας ηρώων.

το όνομά μου

Κατασκευή πύργου

20241104 134117

Η πόρτα για το σπίτι του κακού λύκου, του σπιτιού με τα λουλούδια που έφτιαξε το τρίτο γουρουνάκι, της μάγισσας, του ήρωα από το βιβλίο τα 4 αυγά και του Πινόκιο.

Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια: https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic

Εργαστήρια 4-5: ‘Ο εαυτός μου και οι άλλοι”.

Μέσα από την ιστορία “Η εχθρόπιτα” καλλιεργήθηκαν δεξιότητες συνεργασίας,  αλληλεγγύης και διαχείρισης συγκρουσιακών καταστάσεων. Φτιάξαμε σε ομάδες την πίτα της φιλίας και αποφασίσαμε για τα υλικά που περιέχει.

Η εχθρόπιτα: https://www.youtube.com/watch?v=myrz2ajbDV8

 

Η πίτα της φιλίας 2

Η πίτα της φιλίας 1

Εργαστήριο 6: “Η ταυτότητά μου”.

Στο έκτο εργαστήριο μιλήσαμε για την ταυτότητα, τη μορφή της, τη χρήση της και είδαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε διάφορες εθνικές, φυλετικές, ηλικιακές,  ομάδες, με αφορμή το βιβλίο “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας” του Ντέιβιντ Μακ Κι. Διαβάσαμε το βιβλίο  “Στο δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα και κάναμε τη δική μας ταυτότητα με την οποία διενεργήσαμε εκλογές στην τάξη μας.

Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας: https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0

Έλμερ 1

Κατασκευάζοντας τον Έλμερ.

Έλμερ 2

Οι διαφορετικοί μας ελέφαντες.

Εκλογές 2

Εκλογές

Εργαστήριο 7: ” Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”.

Μιλήσαμε για τις έννοιες της διαφορετικότητας και καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση, με αφορμή την κουκλοθεατρική παράσταση “Ζαμπτερφίλιο”. Το Ζαμπτερφίλιο  είναι ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα ζώο δεν του κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο.

Ζαμπτερφίλιο

Την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες διαβάσαμε το βιβλίο “Το αυγό”  Της Ε. Βακιρτζή  που μιλά για την ιστορία ενός παιδιού που έχει αυτισμό.  Επίσης παρακολουθήσαμε μια ταινία  σχετική  με το θέμα “O Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι” .

Κάναμε μια κατασκευή με όλα τα παιδιά της τάξης  δίνοντας έμφαση στις έννοιες Αγάπη και Σεβασμός.

το αυγό 1

O Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι: https://www.youtube.com/watch?v=1lEre31n2iY&t=509s

Δημιουργήσαμε αφίσες για τα δικαιώματα των παιδιών.

Δικαιώματα παιδιών

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η σκάλα της αγάπης” της Γ. Τσορώνη – Γεωργιάδη  και είπαμε κάτι ευγενικό για τον συμμαθητή μας.

81

Διαβάσαμε το παραμύθι της καλοσύνης και  τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν κάθε μέρα μια καλή πράξη, κόβοντάς την από την αφίσα και μετά να την τοποθετούν στο βάζο της καλοσύνης για να το γεμίσουν.

Το παραμύθι της καλοσύνης

Επίσης διαβάσαμε το βιβλίο “Μόνο αν θέλω” της Γ.Κ. Αλεξάνδρου. Μια ιστορία για το δικαίωμα των παιδιών στο σώμα τους, το δικαίωμα να λένε όχι σε φιλιά, αγκαλιές και αγγίγματα που δεν επιθυμούν.

Μόνο αν θέλω

Στα πλαίσια του εργαστηρίου αποφασίσαμε για τους κανόνες της τάξης, διαβάσαμε πολλά άλλα βιβλία, δημιουργήσαμε αφίσες, κάναμε κατασκευές, επιβραβεύσαμε την προσπάθεια των παιδιών, με σκοπό να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία, τον σεβασμό, την αγάπη για τον πλησίον, την αποδοχή της διαφορετικότητας.  

Κανόνες κ.ά

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Η χρονιά 2024 έκλεισε με τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, που άρχισε με τα κάλαντα που τραγούδησαν τα παιδιά.

Όλοι μαζί

Τα στολίδια αποφάσισαν να βγουν από τα κουτιά τους και να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ο αφηγητής της ιστορίας έδωσε το σύνθημα και  οι μπάλες,  οι καμπανούλες, τα  φωτάκια και το αστέρι στόλισαν το δεντράκι.  

Αφηγητής

Αφηγητής

Κουτιά

Τα στολίδια βγαίνουν απ’ τα κουτιά

Μπάλες

Μπάλες

Καμπανούλες

Καμπανούλες

Λαμπάκια

Λαμπάκια

Στόλισμα

Στολίζουν το δέντρο

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς.

Τέλος

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια

Με την παρουσία εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών, υλοποιήθηκαν και φέτος τα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια στο νηπιαγωγείο μας.

Ξεκινήσαμε όλοι μαζί με την παρασκευή της ζύμης για τα κουλουράκια μας.

Συνταγή 2

Έπειτα οι ομάδες των παιδιών, πέρασαν κυκλικά από όλες τις γωνιές των εργαστηρίων.

Ευχές για τα παιδιά της Γης και γράμματα στον Άι-Βασίλη.


Ανώνυμο σχέδιο 13

Στολίδια για το δέντρο με πηλό και άλλα υλικά.

Ανώνυμο σχέδιο 11

Συγγραφή και εικονογράφηση χριστουγεννιάτικης ιστορίας με τη βοήθεια εικόνων. 

Ανώνυμο σχέδιο 10

Κατασκευή παζλ

Ανώνυμο σχέδιο 14

Κουλουράκια

Ανώνυμο σχέδιο 12

Παρουσίαση των εργαστηρίων.

Χριστουγεννιάτικη ιστορία

Κάλαντα παρουσίαση

Κάλαντα

Ανώνυμο σχέδιο 15

Κουλουράκια

Ο Άι Βασίλης και τα δώρα

Ευχαριστούμε γονείς και κηδεμόνες για τη συμμετοχή τους στα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια του νηπιαγωγείου μας. Ήταν μια υπέροχη ημέρα για όλους!

Φθινόπωρο

Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας. Διαβάσαμε ιστορίες, ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια, είδαμε βίντεο, επισκεφθήκαμε τον Βοτανικό Κήπο Σταυρούπολης, μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα, κάναμε κατασκευές, φάγαμε φθινοπωρινά φρούτα. 

Βοτανικός

Βοτανικός κήπος

Φθινοπωρινά φρούτα

Φθινοπωρινά φρούτα

P1019657

Ομαδική εργασία “Φθινοπωρινό δέντρο”

Σπείραμε φακές και φασόλια. Παρατηρήσαμε πώς μεγαλώνουν τα φυτά.  Φροντίσαμε και μεγαλώσαμε τα δικά μας φυτά. 

P1019681

P1019853

Στα Αγγλικά μάθαμε για τη φθινοπωρινή γιορτή του Halloween, παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε βραχιόλια με το σύμβολο της γιορτής, την κολοκύθα.

Ανώνυμο σχέδιο 8

 

Πολυτεχνείο

Με αφορμή τη γιορτή του Πολυτεχνείου, είδαμε βίντεο και συζητήσαμε για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν.

Η επέτειος του Πολυτεχνείου: https://youtu.be/VrLEUCKpCsM?si=d1d2eiSj_x6SLt_v&sfnsn=mo

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου: https://youtu.be/vT71KeoA8pk?si=LjXOa1K2f2EAHqgg&sfnsn=mo

Μιλήσαμε για τις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία.

Nature Photography 5

Δραματοποιήσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Στο δάσος”.

στο δάσος

Nature Photography

Nature Photography 1

Κάναμε εκλογές για την ανάδειξη προέδρου και αντιπροέδρου της τάξης μας.P1019711

P1019714

Nature Photography 3

Κατασκευάσαμε καπέλα με το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” και τους ήρωες τις Ντενεκεδούπολης.

Nature Photography 4

Γιορτάσαμε το Πολυτεχνείο παίζοντας κουκλοθέατρο την ιστορία της  Ντενεκεδούπολης  από το βιβλίο της Ε. Φακίνου.Nature Photography 2

28η Οκτωβρίου 1940

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940 γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας με κουκλοθέατρο, ποιήματα, τραγούδια και παρέλαση. 

20241025 091045

Κουκλοθέατρο – “Το κανόνι της ειρήνης”

Ανώνυμο σχέδιο 2024 10 28T103122.668

Παρέλαση

20241025 100549

Τραγούδια και ποιήματα

20241029 112228

Το σκηνικό μας – Τα δικά μας ΝΑΙ και ΟΧΙ

20231026

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!

 

Επικαιροποίηση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης (σεισμικού κινδύνου, πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων κ.τ.λ.)



Λήψη αρχείου