Θετικός τρόπος σκέψης
Καλωσόρισμα και εισαγωγή
Την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, στην τρίτη συνάντησή μας, καλωσορίζουμε τους γονείς και κάνουμε μια ανακεφαλαίωση της τελευταίας συνάντησης και τη σύνδεση της με την εργασία της ημέρας.
Ξεκινάμε με την άσκηση ενεργοποίησης, των μελών της ομάδας, «Οι συστάσεις»
Οι συστάσεις γίνονται με διαδοχικούς διαφορετικούς τρόπους. Οι συμμετέχοντες μετακινούνται στο χώρο και χαιρετιούνται μεταξύ τους με διαφορετικούς τρόπους σύστασης.


Έπειτα εξηγούμε τον σκοπό του εργαστηρίου.
Αναφέρουμε ότι επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του θετικού τρόπου σκέψης των παιδιών, τονίζοντας πως κεντρική ιδέα είναι ότι οι απόψεις μας και τα συναισθήματα μας επηρεάζουν τις αποφάσεις μας και την συμπεριφορά μας.
Εξηγούμε στους γονείς ότι προκειμένου τα παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα αρχικά, είναι αναγκαίο να εστιάσουμε στην αναγνώριση του αρνητικού τρόπου σκέψης με στόχο την ενίσχυση ενός θετικού και δημιουργικού τρόπου σκέψης.
Προσθέτουμε τα τρία βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση:

1η Δραστηριότητα: ελεύθερος συνειρμός
Ζητάμε από τους γονείς να φέρουν στο μυαλό τους -και να καταγράψουν σε χαρτιά που έχουν μοιραστεί – αρνητικές σκέψεις που μπορεί να είχαν πριν γίνουν γονείς.
«Δεν θα τα καταφέρω – Δεν θα είμαι καλός γονιός – Είμαι άπειρος/η – Δεν θα έχω βοήθεια»
Τονίζουμε στους γονείς ότι αυτός ο τρόπος σκέψης λειτουργεί αρνητικά. Μας κάνει ανήσυχους, κλονίζει την αυτοπεποίθηση μας, δαπανά τον χρόνο μας καθώς οι ίδιες ανησυχητικές σκέψεις στριφογυρίζουν στο μυαλό μας και αυξάνουν την αγωνία μας . Ζητάμε τώρα από τους γονείς να φέρουν στο μυαλό τους -και να καταγράψουν και πάλι, σε χαρτιά που έχουν μοιραστεί – θετικές και δημιουργικές σκέψεις που μπορεί να είχαν πριν γίνουν γονείς .
«Θα τα καταφέρω – Θα ζητήσω βοήθεια από φίλους και γονείς – Θα μάθω με τον καιρό – Θα προσπαθήσω να γίνω καλός γονέας»


Συλλέγουμε τα χαρτάκια και με τυχαία σειρά τα διαβάζουμε!!!!!
2 η Δραστηριότητα: Φυλλάδιο «Τρόπος Σκέψης»- Μικρές ομάδες
Χωριζόμαστε ανά δύο σε ζευγάρια. Έπειτα, κάθε ζευγάρι παίρνει από ένα αντίγραφο του φυλλαδίου ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ και μελετούμε τις περιπτώσεις που περιέχει. Κάθε ζευγάρι αρχίζει από μία διαφορετική περίπτωση.
Ο στόχος της άσκησης είναι οι συμμετέχοντες να κάνουν θετικές σκέψεις για κάθε περίπτωση και να καταγράψουν τις σκέψεις τους στην δεξιά στήλη του Φυλλαδίου.




3η Δραστηριότητα: Τα τέσσερα στάδια εφαρμογής του θετικού τρόπου σκέψης
Εξηγούμε στους γονείς ότι υπάρχουν τέσσερις χρονικές στιγμές κατά τις οποίες η θετική συνομιλία με τον εαυτό μας, μας βοηθά να χειριστούμε μια κατάσταση άγχους.
- Τι μπορείς να σκεφτείς από πριν;
- Τι μπορείς να σκεφτείς την ώρα που σου ζητούν κάτι;
- Τι μπορείς να σκεφτείς όταν φαίνεται ότι δεν τα καταφέρνεις ;
- Τι μπορείς να σκεφτείς όταν θα έχει περάσει ;

4η Δραστηριότητα
Δίνουμε την οδηγία στους γονείς, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, να προσπαθήσουν να εντοπίσουν στον εαυτό τους αρνητικούς τρόπους σκέψης και να σημειώσουν σε ένα Φυλλάδιο στόχων κάθε επιτυχή προσπάθεια.
Κλείνουμε την συνάντηση καθώς οι γονείς να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και “αυτό που έμαθαν σήμερα”.
Επίσης, πραγματοποιείται η αξιολόγηση της συνάντησης από τον καθένα. Τέλος, μένει χρόνος στην ομάδα για συζήτηση.