Βιωματικά εργαστήρια με γονείς – 2η Συνάντηση

Επικοινωνία & Δράση – Αντίδραση

1η Δραστηριότητα ενεργητικής ακρόασης: Άνοιγμα της ομάδας με το παιχνίδι σπασμένο τηλέφωνο σε κύκλο.

Μοιράστηκε έντυπο υλικό, με δηλώσεις διαφόρων καταστάσεων, στους συμμετέχοντες στο οποίο καλούνταν να καταγράψουν την αυθόρμητη απάντησή τους.

Στη συνέχεια, ο καθένας δίνει το χαρτί του στον προηγούμενο μέσα στον κύκλο και αυτός με τη σειρά του, του απευθύνει τη δήλωση προκειμένου να μοιραστεί την απάντησή του με όλη την ομάδα.

20240516 182213 20240516 182217 438267333 1458144108133628 2504491899088097913 n 438270858 323691343917406 1690252928184568188 n 438271443 425703776885670 4443770541283974763 n 438271455 1548799735694779 1924417599718398598 n 438271707 466491139222590 3805050891662547268 n 438293701 312608058532143 5213041452709154773 n

438246319 992653435239838 5427970782288131596 n 438271337 481156644338300 7315124457595472729 n 438271369 500963655587151 4712437366203091473 n 438271385 306651829152299 2523148556360442678 n 438271454 2564899383682734 2068302618852102290 n 438271530 1662734967895260 6481116111062079647 n 438271583 2192086734469446 3903471675999925746 n 438271693 3297066280429173 4512649552605690152 n 438293752 1623535131765112 7035579512411301714 n 438293759 1371888600149964 8807619523113126716 n 440979592 821329439907018 2894476536398812440 n 441046807 778668217707741 7903922574233175272 n

 

δραστηριότητα: Γονείς που δρουν ή αντιδρούν

Πραγματοποιείται προβολή της ταινίας μικρού μήκους “Alike” https://www.youtube.com/watch?v=kQjtK32mGJQ

Ακολουθεί συζήτηση με την ανταλλαγή σχολίων αναφορικά με το περιεχόμενο της ταινίας.20240516 182748 20240516 182753 20240516 182758

Στην ολομέλεια, διερευνούμε διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας στο γονεϊκό ρόλο. Για να το κάνουμε αυτό δείχνουμε δυο διαφορετικούς τρόπους αντίδρασης στην ίδια κατάσταση.

Επιλέγουμε ένα παράδειγμα που είναι οικείο στις ηλικίες των παιδιών των συμμετεχόντων προσαρμόζοντας το έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες της δικής μας ομάδας.

«Το παιδί γυρίζοντας από το σχολείο πετάει τα πράγματά του στο σαλόνι και αναποδογυρίζει το κουτί με τα παιχνίδια στο πάτωμα για να παίξει ζητώντας να του φέρουν να φάει ενώ παίζει», «ή ένα παιδί ζητάει να δει μία ταινία ή να παραμείνει στον υπολογιστή ενώ μόλις τελείωσε η ταινία που ήδη παρακολουθούσε».

438271426 973425947372997 1526978439370479992 n 438271455 1548799735694779 1924417599718398598 n 1 438271575 1156088262076147 4665752839479581146 n 438271611 1595417437902694 7795592159267019580 n

Τα ζευγάρια δραματοποιούν στην ολομέλεια το παράδειγμα που επιλέχθηκε.

438270888 775343191383583 981430586045883369 n 438271380 670899261844604 4551405200334185482 n 438271384 845863054251385 2807061332953109466 n 438271399 920442783169916 545891191911006404 n 438271481 462247599535191 2305009103265428003 n 438271573 818032510248540 2057190147711032878 n 438271619 289024724280859 1245021221118414937 n

Στην ολομέλεια μετά από κάθε δραματοποίηση κάθε ζευγάρι αναφέρει:

  • Πως αισθάνθηκε το «παιδί» και τι μηνύματα πήρε από τον γονιό;
  • Πως αισθάνθηκε ο γονιός;

Στη συνέχεια, κάνουμε μια μικρή συζήτηση σύμφωνα με τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Τι παρατήρησαν τα μέλη ότι συνέβη στην προηγούμενη άσκηση;
  • Κατάφερε ο γονιός να επικοινωνήσει και να βάλει όρια;

Αναφερόμαστε στις λεπτομέρειες της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας .

3η δραστηριότητα: φυλλάδιο «Ο ρόλος των γονέων. Δράση ή αντίδραση;»

Μοιράζεται στους συμμετέχοντες ένα φυλλάδιο, το οποίο αναφέρεται στο ρόλο των γονέων και σε 3 διαφορετικές αντιδράσεις που μπορεί να έχει κάθε φορά ο γονιός απέναντι στην συμπεριφορά του παιδιού του.

  • Επιθετική αντίδραση
  • Παθητική αντίδραση
  • Ο «αρκετά καλός γονιός»

Το διαβάζουμε και συζητάμε για το περιεχόμενό του.

Έπειτα, σε ομάδες των τριών οι συμμετέχοντες δραματοποιούν ένα παράδειγμα από την προσωπική τους ζωή, προσπαθώντας να μην αντιδράσουν στην συμπεριφορά του παιδιού αλλά να υιοθετήσουν μια στάση δράσης έτσι όπως περιγράφεται στο παραπάνω φυλλάδιο, οι ρόλοι είναι οι ακόλουθοι:

Ρόλος Α: Παρατηρητής: το μέλος αυτό παρατηρεί οτιδήποτε κάνει ο γονιός.

Ρόλος Β: Γονιός: το μέλος αυτό παίζει τον ρόλο του γονιού προσπαθώντας να κατανοήσει την συμπεριφορά του παιδιού, τα δικά του συναισθήματα και να δράσει σύμφωνα με αυτά.

Ρόλος Γ: Παιδί : το μέλος αυτό παίζει το ρόλο του παιδιού.

438271000 2116397858740958 2568251471380712301 n 438271345 1299806427606207 1476009478524523098 n 438271369 1418320525486593 1071643326724560453 n 438293669 811660273783795 597886024031955826 n438270918 977271393482998 2228210106650275276 n

Στο κλείσιμο, οι συμμετέχοντες μοιράζονται ό,τι θέλουν σχετικά με τη 2η αυτή συνάντηση.

Η κεντρική ιδέα που προκύπτει είναι ότι οι απόψεις μας και τα συναισθήματα μας επηρεάζουν τις αποφάσεις μας και τη συμπεριφορά μας.

Κατηγορίες: Βιωματικά Εργαστήρια, Δράσεις, Τα νέα μας. Ετικέτες: , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.