Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με τον όρο σχολικός κανονισμός εννοούμε το σύνολο των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται αποτελεσματικά το έργο του σχολείου, μέσα στα πλαίσια της δημοκρατικής οργάνωσής του και αποβλέπουν στη διαμόρφωση    ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος που θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις με αμοιβαίο σεβασμό και αναγνώριση. Η εγγραφή των μαθητών στο σχολείο προϋποθέτει την αποδοχή του από τους γονείς και τους μαθητές.

 

  1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών έχει αποφασίσει διαφορετικά για τη είσοδο των μαθητών/μαθητριών στην τάξη τους. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

 

  • Το 1ο Ε.K. Ελασσόνας αρχίζει τη λειτουργία του στις 08.15 π.μ. με και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 13.45 μ.μ.
  • Οι μαθητές που δεν βρίσκονται στο σχολείο μέχρι τις 08.15 π.μ. δεν γίνονται δεκτοί από τον καθηγητή της πρώτης ώρας, με αποτέλεσμα να λάβουν μία αδικαιολόγητη απουσία. Αν η καθυστέρηση οφείλεται σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται (ακραία καιρικά φαινόμενα, καθυστέρηση λεωφορείων κλπ), οφείλουν να απευθύνονται στον Διευθυντή ο οποίος θα κρίνει αν θα εισέλθουν στην τάξη.
  • Όλοι οι  μαθητές  και  οι  καθηγητές  της  πρώτης  ώρας  οφείλουν  να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και προσευχή στο προαύλιο του σχολείου, οι δε εφημερεύοντες καθηγητές πρέπει να βρίσκονται  στο σχολείο στις 8:00 π.μ.
  • Κανένας μαθητής  του  σχολείου  δεν  μπορεί  να  αποχωρήσει  από  το σχολείο πριν τη λήξη του προγράμματος.  Αν προκύψει σοβαρός  λόγος υγείας ή προσωπικός ή οικογενειακός λόγος και χρειαστεί να αποχωρήσει ο μαθητής θα πρέπει  να δοθεί άδεια από το Διευθυντή του σχολείου και να ενημερωθεί ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή.

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ

  • Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του 1ου Ε.K. Ελασσόνας δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές κτλ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον Διευθυντή ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.
  • Δεν επιτρέπεται  η  παραμονή  των  μαθητών  στο  χώρο  του  γραφείου καθηγητών χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.
  • Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής (μάσκες αντισηπτικά κλπ), τόσο στις αίθουσες όσο και στο προαύλιο, για την αποφυγή μετάδοσης του covid 19.

 

ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ- ΚΕΝΟ

  • Όταν σε  κάποιο  τμήμα  δε  γίνεται  μάθημα  λόγω  απουσίας  του καθηγητή ή για κάποιο άλλο λόγο, οι μαθητές δεν ενοχλούν τους συμμαθητές και τους καθηγητές. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον Διευθυντή ή στον Υποδιευθυντή, οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη ή όπου αλλού κρίνουν ορθό.

 

ΑΠΟΥΣΙΕΣ

  • Οι μαθητές δεν πρέπει να κάνουν αδικαιολόγητα απουσίες, διότι αν το σύνολο των απουσιών του ξεπεράσει τις 114 είναι υποχρεωμένοι  να  επαναλάβουν  την τάξη.
  • Σε περίπτωση    δικαιολογημένης    απουσίας,    αυτές    θα    πρέπει    να δικαιολογηθούν αμέσως μετά την επιστροφή του μαθητή.
  • Οι γονείς ενημερώνονται, αν οι μαθητές υπερβούν τις 25 απουσίες, με sms, στο τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την εγγραφή του μαθητή καθώς και με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο.

 

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

  • Ο Διευθυντής του σχολείου μεριμνά για τη σωστή εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Θέτει επιτεύξιμους και υλοποιήσιμους στόχους και φροντίζει να εξασφαλίζει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επίτευξή τους.
  • Είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία του  σχολείου  και μεριμνά για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Μαζί με το Σύλλογο Διδασκόντων φροντίζει για την ασφάλεια των μαθητών, για την τήρηση των κανόνων υγιεινής και την καθαριότητα.
  • Ενημερώνεται για  οποιοδήποτε  πρόβλημα  προκύψει  ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές και φροντίζει με δημοκρατικό τρόπο να επιλύει τις διαφορές.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

  • Τηρούν τη  νομοθεσία,  συνεργάζονται μεταξύ τους, με το Διευθυντή του σχολείου και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.
  • Έργο των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών.
  • Οι υποχρεώσεις του εκπαιδευτικού δεν περιορίζονται μόνο στο επιστημονικό/γνωστικό του αντικείμενο, αλλά διευρύνονται και στη διάπλαση  σωστών χαρακτήρων.
  • Οι καθηγητές πρέπει να ενημερώνουν τους γονείς για την επίδοση των μαθητών, για τη διαγωγή τους και για τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας.
  • Οφείλουν να έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα και να προσέρχονται εγκαίρως στο σχολείο.
  • Προσέχουν ιδιαίτερα τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν στους μαθητές του σχολείου και απαγορεύεται να καπνίζουν σε οποιοδήποτε χώρο του σχολείου.
  • Είναι υπεύθυνοι για την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και των διαλειμμάτων.
  • Σέβονται τον  κάθε  μαθητή  και  καλλιεργούν  στους  μαθητές αισθήματα αυτοπειθαρχίας, σεβασμού, δικαιοσύνης. Προσπαθούν να δημιουργήσουν  ήρεμο, δημοκρατικό και συνεργατικό κλίμα για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
  • Αναφέρουν στη  Διεύθυνση  του  σχολείου  περιπτώσεις  σχολικής βίας, που τυχόν έχει υποπέσει στην αντίληψή τους.
  • Συνεργάζονται μεταξύ τους και κυρίως οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης.
  • Οι εφημερεύοντες  καθηγητές  είναι  υπεύθυνοι  για  την  εύρυθμη λειτουργία   και ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
  • Σε περίπτωση απεργίας ή στάσης εργασίας ενημερώνουν τον Διευθυντή του σχολείου πριν από την έναρξη του σχολικού ωραρίου. Όσοι δεν απεργούν   προσέρχονται   από   την   πρώτη   ώρα,   για   να   υπάρχει   η δυνατότητα αντιμετώπισης προβλημάτων που έχουν σχέση με την ασφάλεια των μαθητών.

 

ΜΑΘΗΤΕΣ

  • Δεν επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση / φωτογράφιση στο χώρο του σχολείου.
  • Η δολίευση  των  εξετάσεων  και  η  αντιγραφή  κατά  τη  διάρκεια  των εξετάσεων τιμωρούνται, όπως προβλέπει  η νομοθεσία.
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους, καταφεύγουν στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο του τμήματός τους ή τέλος στον  Διευθυντή του σχολείου.
  • Δεν επιτρέπεται να βωμολοχούν   να   χειροδικούν ή να ασκούν άλλου τύπου βία.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε εξωσχολικούς. Αν κάποιος εξωσχολικός θελήσει να επικοινωνήσει με μαθητή, πρέπει να πάρει άδεια από το Διευθυντή.
  • Οι μαθητές μπαίνουν στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών και αναψυκτικών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επίσης, το κάπνισμα και  το αλκοόλ απαγορεύονται στο χώρο του σχολείου.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να βρίσκονται στο προαύλιο του σχολείου και να χρησιμοποιούν τους κοινόχρηστους χώρους προσεκτικά.
  • Είναι πειθαρχημένοι στην τάξη και παρακολουθούν τον καθηγητή με προσοχή, χωρίς να ενοχλούν τους συμμαθητές τους.
  • Δεν επιτρέπεται  να  φέρνουν  στο  σχολείο     κινητά  τηλέφωνα.  Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής   έχει  στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας μέσα στην τσάντα του.
  • Δεν επιτρέπεται ο μαθητής να προσβάλλει ή να υποτιμά άλλο συμμαθητή του για εθνικούς, θρησκευτικούς, φυλετικούς ή άλλους λόγους.
  • Απαγορεύεται κάθε  είδους  βία  (λεκτική,  σωματική,  ψυχολογική).  Ο ευτελισμός και η κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων και φωτογραφιών μαθητών και καθηγητών, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θεωρούνται παραπτώματα και τιμωρούνται.
  • Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές βγαίνουν στην αυλή και οι αίθουσες αερίζονται. Η παραμονή τους στις τάξεις δικαιολογείται μόνο όταν είναι ασθενείς και πάρουν άδεια από τον εφημερεύοντα καθηγητή ή   τον Διευθυντή του σχολείου.
  • Δεν επιτρέπεται  να  αποχωρούν  από  το  σχολείο,  χωρίς  άδεια  από  το Διευθυντή του σχολείου.
  • Το κυλικείο του σχολείου χρησιμοποιείται από τους μαθητές μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στο χώρο του.

 

ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΟΙ

  • Οι απουσιολόγοι  του  κάθε  τμήματος  ορίζονται  από  τον  υπεύθυνο καθηγητή με βάση την βαθμολογία που συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους.
  • Στην αρχή  κάθε  διδακτικής  ώρας  καταχωρεί  τις  απουσίες  στους απόντες και ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να υπογράψει το απουσιολόγιο.
  • Κατά τη  διάρκειά  του  ωραρίου  λειτουργίας  του  σχολείου  είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και διατήρηση σε άριστη κατάσταση του απουσιολογίου.
  • Μετά το  τέλος  του  σχολικού  προγράμματος  ο     απουσιολόγος παραδίδει το δελτίο των απουσιών στη διεύθυνση του σχολείου.

 

 

  1. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΤΡΙΩΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

  • Οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται στο εργαστήριο την καθορισμένη από το πρόγραμμα ώρα.
  • Υποχρεωτικά μαθητές και καθηγητές κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων φορούν εργαστηριακή ποδιά.
  • Δεν  φέρουμε, δαχτυλίδια, ταυτότητες και αλυσίδες στο λαιμό μας.
  • Δεν βάζουμε στο στόμα μας, ούτε στα μαλλιά μας στυλό ,μολύβια ή οτιδήποτε άλλο. Κίνδυνος μόλυνσης.
  • Κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής άσκησης, τα μαλλιά πρέπει να μαζεύονται.
  • Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι  κόσμια. Στο χώρο του εργαστηρίου  θα πρέπει να υπάρχει πάντα απόλυτη τάξη και ησυχία.
  • Απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα στους χώρους εντός και εκτός του Εργαστηρίου καθώς και σε όλους τους χώρους «εσωτερικούς» και «εξωτερικούς» (προαύλιο) του Εργαστηριακού Κέντρου.
  • Στα εργαστήρια απαγορεύονται επίσης το κινητό τηλέφωνο και η προσκόμιση αναψυκτικών, τροφίμων, καφέδων κ.λ.π. από τους μαθητές.
  • Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στα εργαστήρια χωρίς την εποπτεία του καθηγητή τους  ή χωρίς άδεια από τον υπεύθυνο των εργαστηρίων.
  • Οι μαθητές υποχρεούνται να δουλεύουν μόνο πάνω στις εργασίες που έχει δώσει ο καθηγητής και αφορούν το μάθημα που εκείνη την ώρα υπάρχει στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών.
  • Οι μαθητές παρακολουθούν τη σύντομη παρουσίαση της άσκησης από τον καθηγητή και στην συνέχεια παραλαμβάνουν τα αναγκαία εργαλεία, όργανα, διατάξεις.
  • Ο χειρισμός των συσκευών των εργαλείων και των οργάνων πρέπει να γίνεται με προσοχή…
  • Δεν επιτρέπεται οι μαθητές κατά την διάρκεια της άσκησης να κάνουν οτιδήποτε που θα ενοχλούσε τους συμμαθητές τους.
  • Οι μαθητές δεν απομακρύνονται από την θέση εργασίας τους και δεν ομιλούν μεταξύ τους.
  • Δεν επιτρέπεται να διαπληκτίζονται και να αστειεύονται στο χώρο του εργαστηρίου.
  • Πρέπει να συμπεριφέρονται με σεβασμό στους καθηγητές τους, όπως ταιριάζει στη μαθητική τους ιδιότητα.
  • Με την έναρξη του μαθήματος οι μαθητές οφείλουν να αναφέρουν αμέσως στον διδάσκοντα τυχόν υπάρχοντα προβλήματα στον εξοπλισμό που έχει χρεωθεί.
  • Δεν επιτρέπεται να προκαλούν φθορές στα υλικά, ούτε να χρησιμοποιούν τα πάσης φύσεως εργαλεία, μηχανήματα και λοιπές εγκαταστάσεις του εξοπλισμού χωρίς την άδεια και την παρουσία του εκπαιδευτή τους.
  • Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στα εργαστήρια χωρίς την εποπτεία του καθηγητή τους.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο εργαστήριο σε μαθητές οι οποίοι δεν ανήκουν στο Τμήμα που εκείνη την ώρα θα πρέπει σύμφωνα με το πρόγραμμα να βρίσκεται στον εργαστηριακό χώρο.
  • Φροντίζουμε για τον καλό αερισμό του εργαστηρίου, ιδίως όταν χρησιμοποιούνται κάποια εργαλεία – μηχανήματα – μηχανές που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρά του.
  • Χρησιμοποιείστε για κάθε εργασία το κατάλληλο μηχάνημα-εργαλείο αφού πριν το ελέγξετε.
  • Κρατάτε τα χέρια σας μακριά από τις σιαγόνες των εργαλείων και μηχανών.
  • Προσοχή σε τυχόν φθαρμένα καλώδια. Είναι πηγή ηλεκτροπληξίας. Αναφέρουμε αμέσως στον υπεύθυνο καθηγητή.
  • Ενημερώστε αμέσως τους καθηγητές για κάθε βλάβη-δυσκολία ή κίνδυνο ατυχήματος.
  • Ενημερωθείτε για τη θέση του πυροσβεστήρα και τον τρόπο χρήσης του, του κιβωτίου πρώτων βοηθειών και του γενικού διακόπτη ρεύματος.
  • Μελετάμε το σχέδιο εκκένωσης του εργαστηρίου σε περίπτωση σεισμού.
  • Καθαρίζετε τα μηχανήματα –εργαλεία μετά το πέρας της άσκησης.
  • Υποχρεωτικά μαθητές και καθηγητές καθαρίζουν και αποστειρώνουν όσα σκεύη χρησιμοποίησαν.
  • Πριν φύγουμε από το εργαστήριο πλένουμε πολύ καλά τα χέρια μας.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

ΚΥΡΩΣΕΙΣ – ΠΟΙΝΕΣ

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη,

γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,

δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παιδαγωγικά μέτρα των περιπτ. γ’ και δ’ επιβάλλονται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παιδαγωγικά μέτρα αξιοποιούνται ως εξής:

  1. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α και β.
  2. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β και γ.
  3. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ, δ και ε.
  4. Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
  • Οι ποινές που επιβάλλονται έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα και μοναδικός στόχος τους είναι να  συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το σφάλμα τους και να μην το επαναλάβουν στο μέλλον.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές ζητούν από τους καθηγητές τους:

  • Να σέβονται την προσωπικότητά τους.
  • Να μην κάνουν διακρίσεις εις βάρος τους.
  • Να τους αντιμετωπίζουν με κατανόηση.
  • Να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη τους.

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ

Μέσω  της  λειτουργίας  των  μαθητικών  κοινοτήτων  οι  μαθητές θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν. Η διεκδίκηση των αιτημάτων τους  γίνεται  με  κόσμιο  τρόπο  και  πάντα  στα  πλαίσια  των  ισχυόντων νόμων. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας φροντίζουν να λύνουν τα προβλήματά τους με κατανόηση και διάλογο, αποφεύγοντας την ένταση και τις παράνομες πράξεις (καταστροφές, άσκηση βίας, παρεμπόδιση εισόδου στην τάξη ή στη σχολική μονάδα).

 

  1. ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Οι εκπαιδευτικοί:

  • Αναφέρουν στη  Διεύθυνση  του  σχολείου  περιπτώσεις  σχολικής βίας, που τυχόν έχει υποπέσει στην αντίληψή τους.

Οι μαθητές:

  • Δεν επιτρέπεται ο μαθητής να προσβάλλει ή να υποτιμά άλλο συμμαθητή του για εθνικούς, θρησκευτικούς, φυλετικούς ή άλλους λόγους.
  • Απαγορεύεται κάθε  είδους  βία  (λεκτική,  σωματική,  ψυχολογική).  Ο ευτελισμός και η κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων και φωτογραφιών μαθητών και καθηγητών, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θεωρούνται παραπτώματα και τιμωρούνται.

 

 

  1. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Το σχολείο   θεωρεί   την   συμμετοχή   των   μαθητών   στις   σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) ως υποχρέωσή τους. Οι σχολικές γιορτές και οι διδακτικές επισκέψεις που πραγματοποιεί το σχολείο αποτελούν τμήμα της σχολικής ζωής και όσοι μαθητές απουσιάζουν λαμβάνουν τις αντίστοιχες απουσίες.
  • Στις διδακτικές επισκέψεις, οι μαθητές και οι κηδεμόνες ενημερώνονται εκ των προτέρων και υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση με την οποία επιτρέπουν στους μαθητές τη συμμετοχή τους στην αντίστοιχη σχολική δράση.

 

  1. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Οι γονείς επιτελούν ένα πολύ ουσιαστικό ρόλο μέσω του συλλόγου τους. Ένα ρόλο   που   απαιτεί   τη   συνεχή   και   συστηματική   τους   συμμετοχή   στα τεκταινόμενα του σχολείου.

  • Οι γονείς- κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, στο τέλος της σχολικής χρονιάς για την επόμενη. Οφείλουν να συμπεριφέρονται στο  Διευθυντή του σχολείου και στους καθηγητές με το σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημα τους και ο χώρος του σχολείου.
  • Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται για την επίδοση και την πρόοδο των παιδιών τους. Στο τέλος κάθε τετραμήνου οφείλουν να προσέρχονται στο χώρο του σχολείου, για να πάρουν τους ελέγχους προόδου και να ενημερωθούν για τη μαθητική τους επίδοση.
  • Οι γονείς– κηδεμόνες οφείλουν  να παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου όταν κληθούν.
  • Οφείλουν να ενημερώνουν τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κάθε τμήματος, για οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας, το οποίο μπορεί να υπάρχει και  να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του μαθητή.
  • Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή από το σχολείο θα πρέπει να ενημερώνεται ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός από τον κηδεμόνα. Θα πρέπει να προσέλθουν μέσα σε διάστημα 10 εργάσιμων   ημερών για τη δικαιολόγηση των απουσιών του μαθητή.

 

 

  1. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση.

Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές οφείλουν:

  • Να τηρούν τους κανόνες υγιεινής (μάσκες αντισηπτικά κλπ), τόσο στις αίθουσες όσο  και  στο  προαύλιο,  για  την  αποφυγή  μετάδοσης  του covid 19.
  • Να σέβονται την κινητή και την ακίνητη περιουσία του σχολείου.
  • Να μη ρυπαίνουν το σχολικό χώρο, να μη γράφουν στα θρανία και τους  τοίχους και να μην καταστρέφουν τον εξοπλισμό.
  • Να φροντίζουν για την καλαίσθητη εμφάνιση τόσο των τάξεών τους, όσο και του σχολείου και του αύλειου χώρου γενικότερα.
  • Αν κάποιος   μαθητής   αντιληφθεί   ότι   ένας   μαθητής   παραβαίνει κάποιους από τους παραπάνω κανόνες, θα πρέπει να το αναφέρει στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

 

ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και  να σέβεται την προσωπικότητα του κάθε μαθητή και τις ιδιαιτερότητες της οικογένειάς του. Επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς τρόπους και παιδαγωγικές μεθόδους ανάλογα με  τις ανάγκες που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.

Οι  εκπαιδευτικοί     όταν  αξιολογούν  λαμβάνουν  υπόψιν  τους  τα ακόλουθα:

  • τη συμμετοχή  των  μαθητών  στο  μάθημα  και  την  καθημερινή προφορική τους επίδοση
  • την επίδοσή τους στις γραπτές δοκιμασίες (ωριαίο διαγώνισμα και ολιγόλεπτη γραπτή δοκιμασία)
  • τη συμμετοχή στις εργασίες που γίνονται μέσα στην τάξη και τη συνεργασία που έχουν στις ομαδοσυνεργατικές εργασίες.
  • τη συμπεριφορά τους απέναντι στους συμμαθητές τους και στους καθηγητές τους

Στο τέλος κάθε τετραμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί την επίδοση των μαθητών και παραδίδει τη βαθμολογία    στον Διευθυντή του σχολείου. Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζουν την ημερομηνία κατά την οποία θα ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα παραλάβουν τον έλεγχο προόδου οι γονείς / κηδεμόνες.

Το  σχολείο για  να  μπορέσει να  πετύχει τον  σκοπό  του  πρέπει να υπάρχει συνεχής συνεργασία μεταξύ γονέων, μαθητών και καθηγητών.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.

10 Σεπτεμβρίου 2022