Το Πρόγραμμα eTwinning “Blue Adventure”

1.1

Τη σχολική χρονιά 2024-2025  υλοποιήθηκε το ευρωπαϊκό συνεργατικό πρόγραμμα “Blue Adventure” με θέμα την προστασία του Ωκεανού, σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Κροατία και την Ισπανία. Οι μαθητές μας έμαθαν για τη σημασία της προστασίας του ωκεανού και της θαλάσσιας ζωής ιδιαίτερα μέσα από την ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίηση και ευθύνης. 

Αφορμή: 8 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Χταποδιού.  Η 8η Οκτωβρίου θεωρείται Παγκόσμια Ημέρα Χταποδιού και, όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η ημέρα τιμά ένα από τα πιο ξεχωριστά πλάσματα που ζουν στον πλανήτη σήμερα, το χταπόδι. Μαθαίνουμε… παίζουμε… ζωγραφίζουμε… κατασκευάζουμε… και γνωρίζουμε το χταπόδι!4a07a947 f902 477c 94a4 97459ff56702

Καθώς ξεκινάμε το έργο μας. Πραγματοποιούμε αυτό το τεστ στους μαθητές μας για να καταγράψουμε τις γνώσεις τους.

test paidion

Συμμετέχουμε στην Εβδομάδα Κώδικα  (Code Week) με μία συνεργατική δραστηριότητα. Ο Χταπόδης έχασε τα 8 παπούτσια του στο βυθό της θάλασσας. Οι καρχαρίες παραμονεύουν… Μπορούμε να τον βοηθήσουμε να τα μαζέψει, αποφεύγοντας τους καρχαρίες; χρησιμοποιώντας τη μελισσούλα beebot όλα τα παπούτσια γύρισαν ξανά στα πόδια του Χταπόδη…

065ca239 d10a 46c2 9a04 12079d6cf7eaΤα παιδιά γίνονται εξερευνητές και μαζί με τους γονείς τους ψάχνουν το κοντινότερο μπλέ σημείο  από το νηπιαγωγείο μας… και το βρήκαν!!! η Παραλία του Ρεθύμνου…

και κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι μας!!!!

Τα Χριστούγεννα με  ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι, στέλνουμε τις ευχές μας για τον Ωκεανό στο “συνεργατικό καράβι” που ταξιδεύει….

Έρχεται η ώρα να γνωρίσουν τα παιδιά τον Ωκεανό!!!!!!!!!

OCEAN

Οι μαθητές σε σχολικές ομάδες ασχολούνται με την εξερεύνηση των ωκεάνιων περιοχών. Μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες συλλέγουν πληροφορίες για τον ωκεανό, λύνουν αινίγματα, πειραματίζονται, δημιουργούν παιχνίδια, δραστηριότητες STEM. Όλα αυτά παρουσιάζονται στο Βιβλίο για τον Ωκεανό.

ocean book

Το νηπιαγωγείο μας ασχολήθηκε με τον Ατλαντικό Ωκεανό..και δημιούργησε ένα συνεργατικό παραμύθι. Διαβάστε το παρακάτω…

Stigmiotypo othonhs 36

και ένα συνεργατικό τραγούδι που τα παιδιά το λάτρεψαν, το χόρεψαν και το τραγούδησαν!!!! συνέχεια και συνέχεια….

Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τους ωκεανούς; Μάθαμε για τα επαγγέλματα…

Stigmiotypo othonhs 10

και δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό παιχνίδι Μπίνγκο!!!

Τα σχολεία συνεργάζονται σε ομάδες για να διερευνήσουν βασικά περιβαλλοντικά ζητήματα. Κάθε ομάδα επικεντρώνεται σε μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που επηρεάζουν τον ωκεανό, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να διερευνήσουν τα αίτια και τις επιπτώσεις της. Μέσω της έρευνας, της δημιουργικότητας και της ομαδικής εργασίας, οι μαθητές προτείνουν ρεαλιστικές και καινοτόμες λύσεις, ενισχύοντας τόσο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όσο και τη διαπολιτισμική συνεργασία.

Η δική μας ομάδα, 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαίδας, ασχολήθηκε με την λεύκανση των κοραλιών.

και παίξαμε ένα παιχνίδι γνώσεων που άρεσε πολύ στα παιδιά.. Δοκιμάστε το!!!!

Stigmiotypo othonhs 41

Τα συνεργαζόμενα σχολεία τ δημιουργήσαμε μια αφίσα με επίκεντρο την προστασία του ωκεανού.  Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και η έμπνευση για δράση μέσω μιας συνεργατικής και δημιουργικής προσπάθειας από μικρά παιδιά.

collaborative poster

Τελειώνοντας το έργο το κλείσαμε με ένα μελωδικό τρόπο.. ένα συνεργατικό τραγούδι.. Απολαύστε το!!!!!!

Ότι δημιουργήσαμε στη διάρκεια του έργου παρουσιάστηκε στο τέλος της χρονιάς σε μια μικρή γιορτή στο νηπιαγωγείο μας. Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά ξαναθυμήθηκαν ότι κατασκευάσαμε, τα παιχνίδια που παίξαμε και δημιουργήσαμε μια αφίσα “Μαζέψτε τα σκουπίδια να γεμίσει η θάλασσα.. ψάρια!!!”

1000001858