Εγώ και εσύ …όλοι μαζι

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων εντάξαμε το πρόγραμμα ” Εγώ και εσύ …όλοι μαζί” προκειμένου τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τα συναισθήματά τους αλλά και να αποκτήσουν κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

1ο εργαστήριο – ο εαυτός μου

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους στην ολομέλεια της  τάξης, μίλησαν για τις αγαπημένες τους συνήθειες. Κάνανε αυτοπροσωπογραφία. Σχεδίασαν το σώμα τους. Διαπιστώσανε ομοιότητες και διαφορές. Διαβάσαμε  το βιβλίο “Να είσαι ο εαυτό σου” και συζητήσαμε για αυτό.

o eyatos

2ο εργαστήριο- …και οι άλλοι

Αμέσως μετά ασχοληθήκαμε με τους…”άλλους” . Μιλήσαμε για την σημασία αλλά και την αξία  της φιλίας και της αγάπης. Μια σειρά βιβλίων μας βοήθησαν στην κατανόηση των εννοιών. Φτιάξαμε το κουβάρι της αγάπης, μάθαμε να σχηματίζουμε την καρδιά ενωμένοι με τα σώματά μας. Δημιουργήσαμε το παζλ της τάξης μας.

3ο εργαστήριο- Συναισθήματα

Στο 3ο εργαστήριο μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, ποια είναι, πότε τα αισθανόμαστε. Τι μας δίνει χαρά, λύπη, θυμό. Δημιουργήσαμε ένα εργαστήρι με τα χρώματα των συναισθημάτων.

sYNAISTHHMATA

40 εργαστήρι – Διαφορετικότητα

Το 4ο εργαστήριο, το αφιερώσαμε στην διαφορετικότητα και στην αποδοχή.

Diaforetikothta

 

5ο εργαστήρι- STOP BULLING (Σχολικός Εκφοβισμός)

Αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, αποδεχόμαστε τον εαυτό μας και τον άλλον και μ’ αυτό τον τρόπο εξουδετερώνουμε τον σχολικό εκφοβισμό.

Scholikos

6ο εργαστήρι – 3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Ανθρώπων με ειδικές ανάγκες.

Με μια σειρά δραστηριοτήτων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, καλλιεργούμε την ευαισθητοποίηση  των παιδιών.

AMEA

 

7ο εργαστήριο – Γενναιοδωρία

Διαβάζοντας τα βιβλία “Το δέντρο που έδινε” και “Το δώρο της παπλωματούς” εστιάσαμε στην αξία της προσφοράς και της γενναιοδωρίας.

Genaiodoria

Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ” το αγόρι, ο τυφλοπόντικας, η αλεπού και το άλογο ” του Charlie Mackesy  μάθαμε να φοβόμαστε λιγότερο, ν’ αγαπάμε περισσότερο και να ζητάμε βοήθεια όταν δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ζωγραφίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού. 

To agori

Μέρος των παραπάνω δραστηριοτήτων εκπονήθηκαν σε συνεργασία με τους φοιτητές του 4ου έτους του τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης.