ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, όλη η σχολική μας κοινότητα τίμησε με συγκίνηση και υπερηφάνεια τους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες μέσα στις τάξεις. Δημιούργησαν όμορφες κατασκευές , τραγούδησαν πατριωτικά τραγούδια, άκουσαν και διάβασαν ιστορίες και βιβλία που μιλούν για την εποχή του ’40 και τη σημασία του “Όχι”. Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι μαθητές γνώρισαν με τρόπο βιωματικό τις αξίες της ελευθερίας, της ενότητας και της ειρήνης.

Η εβδομάδα κορυφώθηκε με μια γιορτινή εκδήλωση και μια μικρή παρέλαση στην αυλή του σχολείου, όπου οι μικροί μαθητές, κρατώντας με περηφάνια τις ελληνικές σημαίες, παρέλασαν μπροστά σε γονείς και δασκάλους, σκορπίζοντας συγκίνηση και χαρά σε όλους.

Χρόνια πολλά σε όλους!
Ζήτω η Ελλάδα!

Code Week 2025 στο Νηπιαγωγείο μας!

Μαθαίνουμε προγραμματισμό μέσα από το παιχνίδι!

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (Code Week 2025), πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας, μια σειρά από δημιουργικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες που στόχο είχαν να εισάγουν τα παιδιά, με απλό και βιωματικό τρόπο, σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, ακολουθίας και λογικής σκέψης.

Πρωινό Τμήμα 1: “Το Σούπερ Μάρκετ των Υγιεινών Τροφών”
Ο Bee-Bot τοποθετήθηκε στην είσοδο ενός “σούπερ μάρκετ” και τα παιδιά τον προγραμμάτισαν ώστε να γεμίσει το καλάθι μόνο με υγιεινά τρόφιμα! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων και προγραμματιστικής σκέψης.20251023 230648

Ολοήμερο Τμήμα 1: “Βρίσκω τη Χώρα!”
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Γλωσσών, τα παιδιά αντιστοίχισαν σημαίες χωρών με λέξεις που έμαθαν και κινήθηκαν πάνω σε τετραγωνισμένο δάπεδο 3×3, “οδηγώντας” το σώμα τους σαν ρομπότ προς τη χώρα που τους ζητούσε ένας συμμαθητής τους. Μια δράση που συνδύασε τη γλώσσα, τη γεωγραφία και τον προγραμματισμό με πολύ παιχνίδι και κίνηση!

Collage 1

Πρωινό Τμήμα 2: “Πυραμίδα Διατροφής”
Τα παιδιά έμαθαν για τις ομάδες τροφών που συνθέτουν την πυραμίδα της διατροφής και, με τη βοήθεια της μέλισσας Bee-Bot, προγραμμάτισαν τα σωστά βήματα ώστε να φτάσει στην επιλεγμένη ομάδα τροφών. Μέσα από αυτό το διασκεδαστικό παιχνίδι γνώρισαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής, ενώ ταυτόχρονα εξοικειώθηκαν με την έννοια της ακολουθίας εντολών.

PYRAMIDA DIATROFHS 1

 

 

Πρωινό Τμήμα 3 + Ολοήμερο Τμήμα 2: “Φθινοπωρινά φρούτα και καρποί – 1, 2, 3 μπείτε στη γραμμή!”
Τα παιδιά γνώρισαν τα φθινοπωρινά φρούτα και καρπούς και έφτιαξαν δικές τους σειρές και μοτίβα χρησιμοποιώντας μήλα, ρόδια, κάστανα και καρύδια. Μέσα από το παιχνίδι με τα μοτίβα καλλιέργησαν τη μαθηματική τους σκέψη και ήρθαν σε επαφή με την έννοια της επανάληψης και της ακολουθίας – βασικές αρχές του προγραμματισμού.

drasthriothta motibo froyton 1

Κλείνοντας, μέσα από όλες αυτές τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση υπολογιστή, να αναπτύξουν τη λογική τους σκέψη, να συνεργαστούν και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο μας πιστεύουμε πως η μάθηση γίνεται πιο ουσιαστική όταν συνδυάζεται με τη χαρά της ανακάλυψης και τη δημιουργικότητα των παιδιών!

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, συνδυάζοντας  τη συζήτηση, τη ζωγραφική, την συνεργατική δημιουργία και ενισχύοντας τη συναισθηματική αγωγή μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη, στο νηπιαγωγείο μας κάναμε τις εξής δράσεις:

 Προαγωγή Θετικής Σκέψης και Αυτοεκτίμησης: 

Στόχοι:

-Να ενισχυθεί το αίσθημα του “ανήκειν” και της ασφάλειας στην ομάδα

-Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση στην ομάδα

-Να αναγνωρίζουν ότι όλοι είναι μοναδικοί και διαφορετικοί και ότι αυτό είναι θετικό

           Δραστηριότητες

“Εγώ, τα ενδιαφέροντα και οι ικανότητές μου”:

Το κάθε παιδί ζωγράφισε την οικογένεια του, το αγαπημένο του χρώμα, το αγαπημένο του φαγητό και το φτιάξαμε βιβλιαράκι. Έπειτα, το παρουσίασε στα υπόλοιπα παιδιά και μας είπε κάτι που κάνει καλά και κάτι που του αρέσει στον εαυτό του.

bik

-Παιχνίδια Συνεργασίας: Κάναμε δραστηριότητες που απαιτούν ομαδική δουλειά για την επίτευξη ενός κοινού στόχου (όχι ανταγωνιστικά), όπως κολάζ, ομαδικά παιχνίδια, δραματοποιήσεις, κλπ.

Δράση: “Αναπνέω και ηρεμώ”

Αυτορρύθμιση  και  Διαχείριση άγχους και θυμού

Στόχοι:

  • Τα παιδιά να μάθουν απλές τεχνικές χαλάρωσης.
  • Να αναγνωρίζουν πότε “αναστατώνονται” και πώς να ηρεμούν.
  • Να συνδεθούν με το σώμα και την αναπνοή τους.
  • Να διώχνουν τον θυμό και να χρησιμοποιούν καθημερινά λέξεις που αποτρέπουν τυχόν συγκρούσεις που τους προκαλούν έντονα και αρνητικά συναισθήματα
  • Να εκφράζουν τα δύσκολα συναισθήματα με μη-βίαιο τρόπο

Δραστηριότητες

  • Κουκλοθέατρο “H θυμωμένη Λίλα και το ήρεμο λιονταράκι” – Εισαγωγή στο θέμα.

Τα παιδιά παρακολούθησαν μια ιστορία με κούκλες, με θέμα τον θυμό και την διαχείριση του

  • Ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης : μυρίζω το λουλουδάκι που κρατώ στο ένα χέρι και σβήνω το κεράκι που κρατώ στο άλλο-δραματοποίηση
  • Κίνηση & Μουσική: Κινούμαι σαν φθινοπωρινό φύλλο που το πήρε το απαλό αεράκι – ήρεμες κινήσεις με απαλή μουσική
  • Κατασκευή-Ομαδική εργασία: Το Βάζο με τα γλυκά λογάκια

Με τα παιδιά, μετά από συζήτηση, αποφασίσαμε ποιες είναι οι ΄΄γλυκές΄΄ λεξούλες, που δεν πληγώνουν, είναι ευγενικές  και  πρέπει να τις χρησιμοποιούμε  στο σχολείο και στο σπίτι. Έπειτα, έγραψαν  αυτές τις λέξεις  σε χαρτιά και τις κόλλησε ο καθένας  στο δικό του βάζο

  • Δημιουργήσαμε την “καραμούζα του θυμού ” για να εκτονώνουν τα παιδιά μ’ αυτήν τον θυμό τους
  • Αφήγηση παραμυθιού “Το δέντρο που έδινε”Συζήτηση: Τι σημαίνει “καλός φίλος”; Πώς νιώθω όταν παίζω μαζί;
  • FotoJet4

    ¨Τα συναισθήματα μου κι εγώ¨

    Στόχοι

    • Τα παιδιά να ονομάζουν και να αναγνωρίζουν τα βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος) και να τα συνδέουν με συγκεκριμένες καταστάσεις.
    • Να αναγνωρίζουν ότι είναι φυσιολογικό να νιώθει κάποιος και αρνητικά συναισθήματα και να μπορεί να εκφράζει αυτά τα συναισθήματα με αποδεκτό τρόπο (π.χ. αντί να χτυπήσει, να πει “Είμαι θυμωμένος”

    3.Αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα, τα δραματοποιήσαμε, συζητήσαμε πότε αισθανθήκαμε ανάλογα εμείς, πώς αντιδράσαμε και αν θα μπορούσαμε να είχαμε αντιδράσει διαφορετικά. Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τα συναισθήματα και αναγνωρίσαμε τις σωστές και λάθος συμπεριφορές των ηρώων.

    Παιχνίδι :“Πώς νιώθω τώρα;” με κάρτες συναισθημάτων

     Τα παιδιά παίρνουν από μια κάρτα που δείχνει ένα συναίσθημα και λένε ποιο είναι αυτό και περιγράφουν  πότε νιώθουν  έτσι.

    FotoJet

    Ακόμη,πραγματοποιήσαμε μια δημιουργική, ομαδική  δραστηριότητα με τίτλο «Κάθε χρώμα και ένα συναίσθημα».

    Τα παιδιά συμμετείχαν σε συζήτηση για τα συναισθήματα που νιώθουμε καθημερινά — χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ζήλεια, αγάπη, ηρεμία, έκπληξη, ενθουσιασμός — και εξέφρασαν πότε και γιατί τα αισθάνονται.
    Στη συνέχεια, κάθε παιδί επέλεξε ένα χρώμα που το συνέδεσε με ένα συγκεκριμένο συναίσθημα και ζωγράφισε το δικό του κομμάτι παζλ.
    Όλα τα κομμάτια ενώθηκαν για να σχηματίσουν ένα μεγάλο παζλ συναισθημάτων, συμβολίζοντας ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά και απαραίτητα για την ψυχική μας ισορροπία.

    efh

    Θετική Σκέψη

    Δράση : “Το δέντρο της φιλίας”

    Θεματική: Κοινωνικές δεξιότητες και συνεργασία

    Διάρκεια: 4 ώρες

     Στόχοι

    • Να ενισχυθεί η ομαδικότητα και η συνεργασία.
    • Να καλλιεργηθεί η έννοια της φιλίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
    • Να βιώσουν τα παιδιά τη χαρά του «ανήκειν» σε ομάδα.
    •  Δραστηριότητες
      • Αφήγηση παραμυθιού “Το δέντρο που έδινε”
      • Συζήτηση: Τι σημαίνει “καλός φίλος”; Πώς νιώθω όταν παίζω μαζί;
      • Δημιουργία “Δέντρου της φιλίας” – κάθε παιδί φτιάχνει ένα φύλλο με το όνομά του και μια “πράξη φιλίας” που υπόσχεται να κάνει και το κολλάει σ’ ένα δέντρο από χαρτόνι(ομαδική εργασία)
      • Ζωγραφίζουμε τον αγαπημένο μας φίλο(ατομική εργασία)
      • Κλείσιμο με τραγούδια για τη φιλία
    • bas

Πρώτη Άσκηση Σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας

 

Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη άσκηση σεισμού για τη φετινή σχολική χρονιά!
Στόχος της δραστηριότητας ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τη σωστή στάση και συμπεριφορά που πρέπει να έχουν σε περίπτωση σεισμού, μέσα από βιωματική και παιγνιώδη μάθηση.

Αρχικά, συζητήσαμε στην τάξη τι είναι ο σεισμός, γιατί συμβαίνει και πώς μπορούμε να προστατευτούμε. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απορίες και τις εμπειρίες τους, ενώ με τη βοήθεια εικόνων και βίντεο κατανοήσαμε καλύτερα το φαινόμενο.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε την πρακτική άσκηση ετοιμότητας:
🔹 Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού, τα παιδιά μπήκαν κάτω από τα τραπεζάκια τους, καλύπτοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους.
🔹 Μετά το “τέλος του σεισμού”, βγήκαν με τάξη από την αίθουσα ακολουθώντας τη διαδρομή εκκένωσης μέχρι το προκαθορισμένο σημείο συγκέντρωσης στην αυλή.
🔹 Στο τέλος, έγινε συζήτηση – ανατροφοδότηση για το πώς ένιωσαν και τι έμαθαν.

Η άσκηση πραγματοποιήθηκε με σοβαρότητα αλλά και ενθουσιασμό, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και συνεργάστηκαν άψογα. Μέσα από τέτοιες δράσεις, καλλιεργούμε στα νήπια την υπευθυνότητα, την ψυχραιμία και την προετοιμασία για την ασφάλεια όλων.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και στους εκπαιδευτικούς για την οργάνωση της δραστηριότητας!

Επίσκεψη της ομάδας «Συναισθηματίζειν» στο Νηπιαγωγείο μας

 

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Ευ Ζην», είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την ομάδα «Συναισθηματίζειν».
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια με θέμα τη διατροφή, τα παιδιά γνώρισαν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τη σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής.

Έπαιξαν, πειραματίστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και βίωσαν εμπειρίες που τους βοήθησαν να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το σώμα και το νου μας μέσα από τις σωστές επιλογές

.

Η δράση αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Θεματικός Κύκλος “Ευ Ζην”, και συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών, μέσα από τη χαρά της συμμετοχής και της συνεργασίας.

🌍 Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Γλωσσών στο Νηπιαγωγείο μας 🌍

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην 25η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Με αφορμή τη 25η επέτειο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό πρόγραμμα με θέμα «Οι γλώσσες ανοίγουν καρδιά και μυαλό», αναδεικνύοντας τη χαρά της επικοινωνίας και τη δύναμη της γλωσσικής ποικιλίας.

Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει ότι η γλώσσα δεν είναι μόνο μέσο επικοινωνίας, αλλά γέφυρα κατανόησης και φιλίας μεταξύ των ανθρώπων. Η εκμάθηση γλωσσών ενεργοποιεί τόσο το μυαλό όσο και την καρδιά, ενισχύοντας τις γνωστικές δεξιότητες, αλλά και την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, τα παιδιά άκουσαν χαιρετισμούς από διάφορες γλώσσες, έπαιξαν γλωσσικά παιχνίδια, γνώρισαν τις σημαίες και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διαφόρων κρατών.

Τραγούδησαν ρυθμικά τραγουδάκια στα ελληνικά και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες και αντιλήφθηκαν ότι, παρότι μιλάμε διαφορετικά, μοιραζόμαστε κοινές αξίες και συναισθήματα.

 

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας συμβολικής αφίσας, που αποτυπώνει το κεντρικό μήνυμα της ημέρας. Η αφίσα παρουσιάζει ένα κλειδί φτιαγμένο από λέξεις, το οποίο ανοίγει ένα βιβλίο σε σχήμα καρδιάς. Στο εξώφυλλο του βιβλίου εικονίζονται παιδιά που κρατούν σημαίες από διάφορες χώρες, ενώ γύρω του υπάρχουν όμορφες λέξεις από πολλές γλώσσες, όπως «Αγάπη», «Ειρήνη», «Φιλία». Στο εσωτερικό, απεικονίζονται γνωστά ευρωπαϊκά μνημεία, σύμβολα πολιτισμού και ενότητας.

Μέσα από τη συλλογική αυτή δημιουργία, που θα αναρτηθεί στον ιστότοπο του EDL,  τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως κάθε γλώσσα είναι παράθυρο στον κόσμο – ένα κλειδί που ανοίγει δρόμους επικοινωνίας, κατανόησης και σεβασμού.

Afisa

12η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ-ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2025

Σήμερα, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας μια καθηγήτρια φυσικής αγωγής , η οποία μας μίλησε για τη σημασία της άσκησης και της ομαδικότητας, αλλά και μας έβαλε να παίξουμε όμορφα και διασκεδαστικά παιχνίδια.

Μέσα από τις δραστηριότητες καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε τους κανόνες και να χαίρεται ο καθένας τη συμμετοχή, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Γεμίσαμε με ενέργεια, γέλιο και χαρά, ενώ μάθαμε ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο αγώνες και πρωταθλήματα, αλλά κυρίως τρόπος ζωής που μας βοηθά να είμαστε υγιείς, δραστήριοι και δεμένοι ως ομάδα.

Η σημερινή εμπειρία μάς θύμισε ότι το σχολείο δεν είναι μόνο μαθήματα και βιβλία, αλλά και ευκαιρίες να καλλιεργούμε το σώμα, το πνεύμα και τις σχέσεις μας με τους συμμαθητές μας.

ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός στο νηπιαγωγείο μας. Με χαμόγελα, συγκίνηση και χαρά, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά υποδεχθήκαμε τη νέα σχολική χρονιά! 🎉
Οι αίθουσες και η αυλή γέμισαν ξανά με παιδικές φωνές, παιχνίδι και ζωντάνια, δίνοντας πνοή στο σχολείο μας.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά μια χρονιά γεμάτη δημιουργία, μάθηση, συνεργασία και όμορφες στιγμές!
Φυσικά, δεν έλειψαν τα μικρά δωράκια καλωσορίσματος και οι έπαινοι από τις Νηπιαγωγούς, για να κάνουν την πρώτη μέρα ακόμη πιο ξεχωριστή.

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

ΜΥΡΙΣΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ

Ένα όμορφο ταξίδι ολοκληρώθηκε με καρδιές γεμάτες, μνήμες πολύχρωμες και χαμόγελα που θα μας συντροφεύουν. Και ο καλύτερος τρόπος για να αποχαιρετήσουμε το νηπιαγωγείο είναι να διασκεδάσουμε με κέφι, παιχνίδι, τραγούδι και χορό! Ξεφαντώσαμε και φέτος με την εμψυχώτρια που μας χάρισε υπέροχες στιγμές διασκέδασης!

Τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από κατασκευές

Ζωγράφισαν τις σακούλες μέσα στις οποίες βάλαμε όλες τις εργασίες τους

Κάναμε ομαδικές εργασίες

 

Ευχόμαστε καλή πρόοδο στα νήπια  που θα πάνε στο δημοτικό. Το νέο ξεκίνημα να είναι ομαλό, γεμάτο καινούργιες εμπειρίες! Στους μικρούς μας μαθητές, ευχόμαστε ένα καλοκαίρι ξέγνοιαστο, γεμάτο παιχνίδι και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη!