Μέσα Μεταφοράς

Μια ακόμη θεματική ενότητα που αναπτύξαμε στο Νηπιαγωγείο μας ήταν τα μέσα μεταφοράς: Ξηράς- αέρα- θάλασσας. Αφηγηθήκαμε δικές μας εμπειρίες μεταφοράς με αυτοκίνητο-πλοίο-αεροπλάνο. Συζητήσαμε πως μετακινούνταν παλιά οι άνθρωποι, ποιες οι κατηγορίες των μέσων ξηράς-αέρα-θάλασσας, ποια τα οχήματα άμεσης ανάγκης. Επίσης κάνουμε συγκρίσεις ποιο μεταφορικό μέσο είναι πιο γρήγορο ή πιο αργό π.χ ποδήλατο ή μηχανάκι; Παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν σύνολα και να χωρίσουν τα μέσα μεταφοράς σε μέσα ξηράς, αέρα και θάλασσας. Φτιάχνουμε και υποσύνολα όπως μέσα συγκοινωνίας, μεταφοράς, άμεσης ανάγκης κ.λ.π
Παίζουμε το παιχνίδι: Προσοχή! Κόκκινο φανάρι. Παραλλαγή του παιχνιδιού ένα δύο τρία κόκκινο φως. Παίζουμε το παιχνίδι: Πετάει- πετάει

67f2a2d51973d3

Πειράματα
Τα πλοία και ο άνεμος. Βάζουμε χάρτινα καραβάκια σε μια λεκάνη με νερό και φυσάμε. Ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν τα καραβάκια μας? Τα πλοία και η άνωση. Ρίχνουμε ένα φουσκωμένο μπαλόνι στο νερό και τα παιδιά το βουλιάζουν. Μια δύναμη το ωθεί προς τα πάνω(άνωση). Ρίχνουμε αντικείμενα που δεν βουλιάζουν. Είναι ελαφριά και η δύναμη της άνωσης μεγαλύτερη. Ρίχνουμε βαριά αντικείμενα, τα οποία βουλιάζουν. Η άνωση είναι μικρότερη από το βάρος. Εκτόπισμα και όγκος. Γεμίζουμε ένα ποτήρι ως ένα σημείο με νερό. Τραβάμε μια χρωματιστή γραμμή. Ρίχνουμε διαδοχικά μέσα αντικείμενα διαφόρων μεγεθών. Διαπιστώνουμε ότι, όσο μεγαλύτερο είναι το αντικείμενο τόσο πιο ψηλά ανεβαίνει το νερό.
Φτιάχνουμε μακέτα τα μέσα μεταφοράς με πλαστελίνη.  Μαθαίνουμε τα τραγούδια: To τραμ, Τσαφ τσουφ το τρένο, ένα αυτοκινητάκι τρέχει και που θα σταματήσει;, το περιπολικό, άσπρα καράβια, το ναυτάκι του Αιγαίου, ήταν ένα μικρό καράβι, βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά.