Μια μέρα μόνο για σένα, μαμά!
Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας, ξεκινήσαμε μια όμορφη συζήτηση, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις και συναισθήματα για τη μαμά τους: τι τους θυμίζει, τι αγαπούν να κάνουν μαζί της, και ποιες στιγμές τους φέρνουν χαρά. Οι τρυφερές αυτές ιδέες αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία ενός συννεφόλεξου με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων σε σχήμα μαμάς και παιδιού σε μια ιδιαίτερη στιγμή. Στη συνέχεια, το συννεφόλεξο αξιοποιήθηκε στα πλαίσια ομαδικής εργασίας που τα παιδιά διακόσμησαν με λουλούδια!
Στη συνέχεια, φτιάξαμε χειροποίητες κάρτες, μέσα από τις οποίες ευχηθήκαμε «Χρόνια Πολλά» στις μαμάδες μας και εκφράσαμε την αγάπη και την ευγνωμοσύνη μας.
Δεν έλειψαν φυσικά και τα δωράκια! Τα παιδιά έφτιαξαν κολιέ από πηλό και χρωματιστές βεντάλιες, βάζοντας όλη τους την φαντασία και την τρυφερότητα για να χαρίσουν κάτι μοναδικό στις αγαπημένες τους μανούλες.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους και να κατανοήσουν τη σημασία αυτής της τόσο ξεχωριστής ημέρας!
Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες του κόσμου!
Πρωτομαγιά στο Νηπιαγωγείο μας – Μυρωδιές, Χρώματα και Δημιουργία!
Καλωσορίσαμε τον τελευταίο μήνα της άνοιξης και ετοιμαστήκαμε για την Πρωτομαγιά με τον πιο όμορφο και δημιουργικό τρόπο! Μάθαμε για τα έθιμα της Πρωτομαγιάς και φυσικά φτιάξαμε τα δικά μας στεφάνια!
Τα παιδιά αξιοποίησαν φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά που μεταμορφώθηκαν με φαντασία σε πολύχρωμες ανοιξιάτικες δημιουργίες!
Στη συνέχεια, ενώσαμε τις δυνάμεις μας και φτιάξαμε ένα ομαδικό στεφάνι! Κάθε παιδί πρόσθεσε την πινελιά του, και το έργο μας στόλισε την πόρτα της τάξης μας.
Μύρισε… Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας και οι τάξεις γέμισαν με φωτεινά χρώματα και πασχαλινές δημιουργίες! Το μήνυμα της αγάπης και της αναγέννησης αναδύθηκε από τις συζητήσεις μας και τα παιδιά ξεκίνησαν ένα ταξίδι στις πασχαλινές παραδόσεις!
Αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη και δημιουργήσαμε πασχαλινές ζωγραφιές, γεμάτες χρώματα και ανοιξιάτικη διάθεση. Επίσης, παρατηρήσαμε πίνακες εμπνευσμένους από το Πάσχα και “μπήκαμε” μέσα στον αγαπημένο μας, κρατώντας τη λαμπάδα μας!
Φτιάξαμε πασχαλινές κατασκευές: φαναράκια, πολύχρωμα αυγά και παιχνιδιάρικους λαγούς, γεμίζοντας την τάξη με πασχαλινή ατμόσφαιρα.
Δεν παραλείψαμε να τηρήσουμε και το αγαπημένο έθιμο του βαψίματος των αυγών, που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους!
Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους πασχαλινές κάρτες, με τις οποίες ευχήθηκαν “Καλό Πάσχα” σε γονείς και φίλους!
«Eλλήνων Πάσχα» τα ήθη και τα έθιμα των Ελλήνων μέσα από πίνακες ζωγραφικής του Θεόφιλου.
Με αφορμή το Πάσχα που ερχόταν σε λίγες ημέρες και τις δραστηριότητες που ήδη είχαμε ξεκινήσει , αλλά και το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών να έρθουν σε επαφή με έργα μεγάλων ζωγράφων όπως η αμυγδαλιά του Van Gogh και το μάζεμα των ελαιών του Θεόφιλου, τα παιδιά προσέγγισαν το θέμα ”Eλλήνων Πάσχα ‘’ τα ήθη και τα έθιμα των Ελλήνων μέσα από τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου.
Με παρότρυνση των γονέων τα παιδιά έφεραν πολλά βιβλία με θέμα το Πάσχα, θαυμάσαμε εξαιρετικούς πίνακες Ελλήνων ζωγράφων, παραδοσιακές φορεσιές , είδαμε τα ήθη και έθιμα της Ελλάδας από πολλές και διαφορετικές περιοχές όπως:
Έμαθαν για έργα μεγάλων Ελλήνων συγγραφέων και ζωγράφων .Τα παιδιά διατύπωσαν αυτά που έβλεπαν καθώς συμβολευόντουσαν και τα βιβλία που είχαν φέρει από το σπίτι τους…
Στη συνέχεια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον στην τάξη και έτσι μελέτησαν του πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, ενός από τους αντιπροσωπευτικότερους Έλληνες ζωγράφους του 19 ου αιώνα. Έναν εξαιρετικό λαϊκό ζωγράφο που απαθανάτισε θρύλους και παραδόσεις, καθημερινές στιγμές από την ελληνική πραγματικότητα με το μοναδικό του προσωπικό ύφος που καθιστά τα έργα του από τα πλέον αναγνωρίσιμα της ελληνικής ζωγραφικής.
Μέσα από τον πίνακα ζωγραφικής τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναρωτηθούν, τι απεικονίζει, να σκεφτούν τον τίτλο, να μαντέψουν τις εικόνες, να παρατηρήσουν, να ονειρευτούν , να φανταστούν, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, να τον αποκρυπτογραφήσουν ,να αποκαλύψουν τα μυστικά του.Να επιλύσουν προβλήματα με ευέλικτη ομαδοποίηση και να καταλήξουν σε συμπεράσματα τα οποία θα είναι χρήσιμα εργαλεία στην ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας .
Δείχνοντας τον πίνακα στο διαδραστικό πίνακα της τάξης τα παιδιά με κατάλληλες ερωτήσεις – (ΒΛΕΠΩ…ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ..ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ…) προσπάθησαν να απαντήσουν και να προβληματιστουν σχετικά με το τι απεικονίζεται σε αυτό που έβλεπαν…
Ακολούθησαν ερωτήματα όπως..Τι βλέπετε?τι φοράνε οι άνθρωποι? Τι κάνουν? Τι σκέφτεστε όταν βλέπεται τον πίνακα ? σας αρέσει? Τι λένε μεταξύ τους? Είναι χαρούμενοι?
Στη συνέχεια αυτά καταγράφονταν και τα παιδιά κλήθηκαν να μαντέψουν τον τίτλο του έργου και να τον προσέξουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια με τη χρήση επιπλέον μαιευτικών ερωτημάτων
Στη συνέχεια τα παιδιά ενεπλάκησαν σε διάφορες δραστηριότητες όπως:
1.συναρμολόγηση παζλ με αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Στα παιδιά δίνεται ως πρότυπο ο πίνακας που μελετήσαμε και προσπάησαν να τον συνθέσουν
2.η κατασκευή κόκκινων χάρτινων αβγών που φέρουν μοτίβα τα οποία πρέπει να τα συνεχίσουν τα παδιά πάνω στις γραμμές…
3.η διήγηση της ιστορίας με ερωτήματα στα παιδια για το τι μπορει να είχε γίνει στην αρχη και να δημιουργήσουν ένα βιβλίο με εικονογράφηση και γραφή
4.φαναράκια
Τα παιδιά επέλεξαν την ομάδα τους και προσπάθησαν στο πλαίσιο της αμοιβαίας συνεργασίας να επιλύσουν προβλήματα,να φανταστούν, να διηγηθούν και να συνθέσουν ιστορίες, να φτιάξουν μοτίβα, να αναμείξουν χρώματα, να παρατηρήσουν και να συνθέσουν τα κομμάτια του επιτραπέζιου παιχνιδιού. Οι ομάδες συνεργάστηκαν σε περίπτωση αντιμετώπισης μίας δυσκολίας ή μιας καινούριας πρότασης.
Σε επόμενη φάση διατυπώθηκαν ερωτήσεις και τα παιδιά διερεύνησαν, παρατηρησαν, εξήγησαν τι έμαθαν , τι τους άρεσε και γιατι,τι θα ήθελαν επιπλέον να κάνουν ,γιατί το έκαναν, πώς εργάστηκαν , πώς συνεργάστηκαν και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.
Η διερευνητική τους εμπειρία εμπλουτίστηκε με την εκμάθηση των καλάντων του Λαζάρου. Στα πλαίσια του προγράμματος της μετάβασης του νηπιαγωγείου στο δημοτικό τραγουδήσαμε μαζί με το δημοτικό τα κάλαντα.
Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης, η διδακτική παρέμβαση ολοκληρώθηκε με πασχαλινές κάρτες και αβγά-στολίδια για το καλάθι του Πάσχα.
25η Μαρτίου
Μέσα από εικαστικά έργα εμπνευσμένα από την ελληνική επανάσταση και βιωματικά παιχνίδια, τα παιδιά προσέγγισαν τις αξίες και τα μηνύματα αυτής της σημαντικής εθνικής επετείου. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν μεταξύ άλλων, πίνακες λαϊκής τέχνης του ζωγράφου Θεόφιλου που αποδίδουν την καθημερινότητα των Ελλήνων στην Τουρκοκρατία. Στη συνέχεια, έφτιαξαν το δικό τους πίνακα με έμπνευση από «Το λιομάζεμα». Επίσης, γνώρισαν και παρατήρησαν τον πίνακα «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» του Θεόδωρου Βρυζάκη και έφτιαξαν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης δικές τους εκδοχές του πίνακα με την Ελλάδα όπως τη φαντάζονται τα ίδια τα παιδιά. Δεν παρέλειψαν βέβαια να φτιάξουν και τις δικές του σημαίες και κατασκευές για τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου!
Γνωρίσαμε επίσης τα κομμάτια των παραδοσιακών μας φορεσιών, πόσο διαφορετικές είναι από περιοχή σε περιοχή και τους συμβολισμούς που κρύβουν. Στη συνέχεια, τις φορέσαμε κι εμείς με καμάρι και μάθαμε παραδοσιακούς χορούς! Στο τέλος, φτιάξαμε ομαδικές εργασίες με τσολιάδες και ελληνόπουλα. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης κάναμε της φιγούρες μας να χορεύουν παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς!
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τα ελληνόπουλα να στήνουν χορό!
https://drive.google.com/file/d/1ZziDyTxPMROtIRmbyxNLZaOiPpXSTjVH/view?usp=sharing
Οι εργασίες μας έγιναν σκηνικό, τα παιδιά πήραν τις θέσεις τους και η γιορτή μας ξεκίνησε! Τα παιδιά χόρεψαν περήφανα και παρέλασαν όλο καμάρι!
Καλοσωρίζοντας την Σαρακοστή
Ταξιδέψαμε στην παράδοση και γνωρίσαμε τα μοναδικά έθιμα της Σαρακοστής! Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα, παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια και μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα αρτύσιμα από τα νηστίσιμα φαγητά. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε το δικο μας τρισδιάστατο σαρακοστιανό τραπέζι με έμπνευση από τον ομώνυμο πίνακα του Σπύρου Βασιλείου.
Πλάσαμε την Κυρά – Σαρακοστή, «που’ ναι έθιμο παλιό κι οι γιαγιάδες μας τη ‘φτιάχναν με αλέυρι και νερό». Δεν ξεχάσαμε, βέβαια, να φτιάξουμε και χάρτινες κυρές-Σαρακοστές για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα και στο σπίτι!
Ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι «Χαρταετοί» του Μίκη Θεοδωράκη, αφήνοντας τη φαντασία μας ελεύθερη να μας μεταμορφώσει σε χαρταετούς! Μέσα από ένα θεατρικό μουσικοκινητικό παιχνίδι, πετάξαμε ψηλά, ταξιδέψαμε στον ουρανό και νιώσαμε τη χαρά της ελευθερίας!
Με φαντασία και δημιουργικότητα, φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς και ετοιμαστήκαμε για την Καθαρά Δευτέρα!
Απόκριες, μια γιορτή γεμάτη χαρά!
Μπήκαμε για τα καλά στο αποκριάτικο κλίμα…και με αφορμή τον Αρλεκίνο της Άλκης Ζέη, φτιάξαμε τους δικούς μας στην τάξη! Ακόμη, γνωρίσαμε το καρναβάλι της Βενετίας μέσα από πίνακες ζωγραφικής και εμπνεύστηκαμε για τη δημιουργία των μασκών μας!
Σταθήκαμε περισσότερο και γνωρίσαμε καλύτερα τον πίνακα του ζωγράφου Μιρό «Το καρναβάλι του Αρλεκίνου» και αφού τον είδαμε να ζωντανεύει, φτιάξαμε τη δική μας εκδοχή.
Ακόμα, χορέψαμε το γνωστό Γαϊτανάκι αλλά και άλλους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, με τη “Σκούπα της Λέρου” να γίνεται ο αγαπημένος χορός της ομάδας μας!!
Πάντα βρίσκουμε χρόνο για ομαδικά παιχνίδια μέσα στην τάξη μας… αυτή την εβδομάδα πρωταγωνίστησαν τα αποκριάτικα μπαλόνια! Με κέφι πολύ φουσκώνουμε μπαλόνια με τους φίλους μας, βάζουμε μουσική και το παιχνίδι ξεκινά…στο τέλος φυσικά μαζευόμαστε όλοι μια παρέα σε ένα ομαδικό χορό!
Η αποκριάτικη διάθεσή μας κορυφώθηκε στο αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου! Όλα τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε ευφάνταστους ήρωες, χόρεψαν και έπαιξαν με την καρδιά τους, έσπασαν πινιάτες γεμάτες εκπλήξεις, ευγενική χορηγία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και αναβίωσαν το έθιμο του αλευρομουτζουρώματος γεμίζοντας με αλεύρι, γέλια και όμορφες στιγμές μια αξέχαστη γιορτή!
Αμυγδαλιά, η νυφούλα του χιονιά
Λίγο πριν βγει ο Χειμώνας, γνωρίσαμε το μύθο της Αμυγδαλιάς, παρατηρήσαμε τα άνθη της και τα παράγωγά της και στολίσαμε την τάξη μας με την μας ομαδική εργασία! Μια πανέμορφη αμύγδαλια από τέμπερες, περικυκλώθηκε από τα έργα των παιδιών που αποτύπωσαν τη νύφη του χειμώνα με το Βοριά! Επίσης εμπνευστήκαμε από τον πίνακα του Βαν Γκογκ «ανθισμένη αμυγδαλιά» και φτιάξαμε τα δικά μας εικαστικά έργα!
Ταξίδι στην Ιστορία!
Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο μελετώντας την ακρόπολη στο πέρασμα των εποχών
Φτάσαμε στην αρχαία Ελλάδα! Μιλήσαμε για την διαμάχη ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα και ζωγραφίσαμε τους δικούς μας αμφορείς .
Μάθαμε για τον τρόπο ζωής στην αρχαία Ελλάδα, προβληματιστήκαμε και δημιουργήσαμε.
Κρύο πολύ… ήρθε ο Χειμώνας!
Η επιστροφή μας στην τάξη την νέα χρονιά συνοδεύτηκε και από την πτώση της θερμοκρασίας, ο Ιανουάριος άλλωστε βρίσκεται στην καρδιά του χειμώνα! Η αλλαγή αυτή του καιρού παρατηρήθηκε από τα παιδιά και το τέλος του μήνα έφερε σημαντικά επιστημονικά ερωτήματα στην ομάδα μας. Γιατί κάνει κρύο τον Ιανουάριο; Κάνει κρύο παντού;
Τα ερωτήματα πολλά…αποφασίσαμε να τα συγκεντρώσουμε, να τα καταγράψουμε και να προσπαθήσουμε να βρούμε τις απαντήσεις!
Τις πρώτες απαντήσεις τις πήραμε από το διάστημα, μελετώντας την περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο αλλά και από τον εαυτό της!
Στην “διαστημική” μας τάξη παίξαμε πολλά παιχνίδια και συνειδητοποιήσαμε την αλλαγή των εποχών αλλά και την εναλλαγή της μέρας με τη νύχτα!
Όμως πως μετράμε το κρύο; Κάνει το ίδιο κρύο παντού; Το θερμόμετρο αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο στα επόμενα πειράματα μας! Κάθε μέρα παρατηρούσαμε το θερμόμετρο μέσα στην τάξη και καταγράφαμε την θερμοκρασία.
Ιδέα των παιδιών να αφήσουμε το θερμόμετρο και σε άλλα σημεία του σχολείου, λιγότερο συνηθισμένα… Αλήθεια τι δείχνει το θερμόμετρο….
- Μέσα στην κατάψυξη!
- Κάτω από την λάμπα!
Όλη την εβδομάδα κάναμε παρατηρήσεις και μετρήσεις!
Επόμενο ερώτημα, τι συμβαίνει στο νερό όταν συναντά κρύο; Αυτή τη φορά η έρευνα στο διαδίκτυο μας βοήθησε πολύ!
Όλη την εβδομάδα η παρακολούθηση του οπτικοακουστικού υλικού πέρα από τις γνώσεις μας χάρισε και πολλές χαρούμενες και αστείες στιγμές στην ομάδα μας!
Φυσικά σειρά είχαν τα πειράματα με τον πάγο…
- βάζουμε τον πάγο
- ρίχνουμε αλάτι
- παρατηρούμε τα αποτελέσματα
- που έχει λιώσει πιο γρήγορα;
Το εξαγωνικό σχήμα της χιονονιφάδας μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα…αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί τα δικά μας πολυγωνικά σχήματα!
Αφού όλα μας τα επιστημονικά ερωτήματα βρήκαν τις απαντήσεις τους, η μέρα μας έκλεινε με παιχνίδι, να δημιουργούμε ριπές ανέμου και κάνουμε την παρεούλα μας να “χιονίζει”!
Δεινόσαυροι
Παρακουλουθησαμε ντοκιμαντέρ και κάναμε παρουσίασεις για να μάθουμε για τους δεινόσαυρους , την εποχη τους και την εξέλιξη των ειδών.
Γνωρίσαμε τα ζωα που υπήρχαν την εποχη των δεινοσαύρων αλλά ζουν και σήμερα μαζί μας!
Εξοικειωθήκαμε να βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές σε διαφορετικά ζευγάρια δεινοσαύρων στην ολομέλεια. Και όταν είμασταν έτοιμοι, σε ομάδες συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε τις δικές μας κατηγορίες δεινοσαύρων. Έπειτα κάναμε παρουσίαση στο τμήμα 2.
Μαζί με το τμήμα 2 κάναμε μια εικονική επίσκεψη στο Μουσείο.
Σε ομάδες συμφωνήσαμε ποιον δεινόσαυρο προτιμάμε και φτιάξαμε το βιβλίο των δεινοσαύρων
Επισκεφθήκαμε την έκθεση για τους δεινόσαυρους του τμήματος 2
Πήραμε τα μολύβια και τις γόμες μας και ζωγραφίσαμε, ακολουθώντας οδηγίες τον δεινόσαυρο μας
Μικροί παλαιοντολόγοι
Μια περίεργη βαλίτσα έφτασε ξαφνικά στο σχολείο μας και έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο! Χάρτες, πυξίδες, αξίνες, πινέλα απολιθώματα και πολλά άλλα ξεπήδησαν από τη βαλίτσα και τα παιδιά άρχισαν να τα περιεργάζονται, να εξοικειώνονται με το υπό διερεύνηση θέμα και να κάνουν υποθέσεις σχετικά με το περιεχόμενό της, το «γιατί» μας την έστειλαν και το «ποιος» ήταν ο πιθανός ιδιοκτήτης της.
Ο αποστολέας αποκαλύφθηκε πως δεν ήταν άλλος από τον διάσημο Δόκτωρ Δεινοσαυρόπουλο που έμαθε πως οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας είναι εξαιρετικοί ερευνητές και χρειαζόταν τη βοήθειά τους! Τα νήπια με χαρά ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και ανέλαβαν την επιστημονική αυτή αποστολή και την ευθύνη να απαντήσουν, μεταξύ άλλων, στο ερώτημα «Υπήρχαν δεινόσαυροι στην Ελλάδα;»
Στα πλαίσια του σταδίου αυτού, οι μαθητές έφεραν και παρουσιάσαν στην τάξη σχετικό οπτικό υλικό, βιβλία αλλά και αντικείμενα σχετικά με το υπο διερεύνηση ερώτημα, με τα οποία αργότερα συνέθεσαν μια γωνιά γεμάτη ερεθίσματα προς ανακάλυψη!!
Στο επόμενο στάδιο, τα παιδιά μέσα από μικρές «προκλήσεις» που τους ετοίμαζε ο Δόκτωρ Δεινοσαυρόπουλος και τη «γωνιά ανακάλυψης δεινοσαύρων» που στήθηκε στην τάξη, ενεπλάκησαν σε διαδικασίες πειραματισμού και διερεύνησης. Αποκορύφωμα της διαδικασίας ήταν το πείραμα που υλοποιήθηκε στην τάξη, με την έκρηξη του ηφαιστείου που αποτύπωνε τον τρόπο με τον οποίο επηρεάστηκε η μορφολογία της γης και τη σταδιακή κατάτμησή της.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, σε ομάδες ανέπτυσσαν και κατέγραφαν περισσότερα δικά τους ερωτήματα και υποθέσεις σχετικά με τα απολιθώματα, τους δεινοσαύρους, τις περιόδους του Μεσοζωϊκού αιώνα και την αντίστοιχη ιστορία και μορφολογία της Γης.
Ακόμη, ασχολήθηκαν και διασκέδασαν με σχετικά επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια γνώσεων αλλά και άλλα συμβολικού χαρακτήρα, αφού η γωνιά που δημιουργήθηκε έδινε την ευκαιρία για περαιτέρω εμπλοκή ακόμη και στο ελέυθερο παιχνίδι.
Στο τέλος, οι ομάδες παρουσίασαν η μία στην άλλη τα ευρήματά τους, τα συνέκριναν και κατέληξαν σε συμπεράσματα.
Στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν όλα όσα έμαθαν και να αποτυπώσουν τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους, για τους δεινοσαύρους και τις γεωλογικές περιόδους που μελέτησαν, τα παιδιά δημιούργησαν μία ιστοριογραμμή. Χωρίστηκαν σε ομάδες και αυτενεργώντας με ποικίλα υλικά απέδωσαν σε κάθε περίοδο, τα κύρια χαρακτηριστικά καθεμίας (κλίμα, βλάστηση, εμφάνιση λουλουδιών και υγρών στοιχείων).
Παράλληλα γνώρισαν καλύτερα το επάγγελμα του παλαιοντολόγου και μπόρεσαν να σειροθετήσουν τα βήματα που ακολουθώνται σε μία ανασκαφή και να συνδέσουν τα εργαλεία που βρήκαν στη βαλίτσα με την πράξη.
Η εμπειρία των παιδιών εμπλουτίστηκε με την ανασκαφή που πραγματοποίησαν οι ομάδες με «αντίγραφα» των ευρημάτων από ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα που μας έστειλαν οι συνεργάτες του Δόκτωρος Δεινοσαυρόπουλου.
Τα παιδιά αφού κατόρθωσαν να συναρμολογήσουν τους σκελετούς, έκαναν τις εκτιμήσεις τους και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μεταγενέστερα ζώα και όχι για δεινόσαυρους, απαντώντας στο βασικό ερώτημα της έρευνας.
Καθόλη τη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας, τα παιδιά κατέγραφαν στον πίνακα που αναρτήθηκε στη γωνιά των δεινοσαύρων της τάξης μας, τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, τις απορίες, τα ευρήματά τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν (πίνακας KWLH).
- Δεινόσαυροι
Στο τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες αποφάσισαν να καλέσουν την άλλη τάξη του νηπιαγωγείου σε μία παρουσίαση και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους για την ιστορία της Γης.
2025
Υποδεχθήκαμε το 2025 στην τάξη παίζοντας με τους αριθμούς και ανάβοντας πυροτεχνήματα! Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, προσεγγίσαμε τις έννοιες του χρόνου και κάναμε ομαδική εργασία εμπνευσμένοι από το τραγούδι 12 μήνες αθλητές. Καλή χρονιά!
Χριστούγεννα
Στολίσαμε το δέντρο και τα τζάμια με παραμυθένιες δημιουργίες και χορέψαμε στους ρυθμούς των αγαπημένων μας χριστουγεννιάτικων τραγουδιών, γεμίζοντας το νηπιαγωγείο με γιορτινό κλίμα!
Καθώς ο χιονάνθρωπος μας βοηθησε να μετράμε αντίστροφα τις μέρες για τα Χριστούγεννα, τα πινέλα μας πήραν φωτιά, και η χρυσόσκονη αιωρούταν στην τάξη… Φυσικά, δεν έλειψαν και οι αποστολές που μας ετοίμασε ο χιονάνθρωπος, για να παίξουμε στην αυλη!
Υποδεχθηκαμε τους γονείς των παιδιών οι οποίοι συμμετείχαν με πολύ κέφι στα ψυχοκινητικά παιχνίδια και δώσανε τον καλύτερο εαυτό τους στη δημιουργία των κατασκευών!
Γιορτάσαμε με τα παιδιά της Α’ Δημοτικού τον ερχομό των Χριστουγέννων! Ετοιμάσαμε ομαδικές ευχετήριες κάρτες και στολίδια για τα μεγαλύτερα παιδιά ενώ τραγουδήσαμε μαζί τους τα κάλαντα και διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια στη βιβλιοθήκη!
Ο χορός
Ερχόμαστε σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής, μελετώντας τον πίνακα «ο χορός» του Ανρί Ματιζ . Έπειτα παίρνουμε τα πινέλα και τις νερομπογιές μας και δημιουργούμε τους δικούς μας «χορούς».
Η Ελλάδα μας
Μοιραζόμαστε τόπους και εμπειρίες από τα ταξίδια μας στην Ελλάδα και αρχίζουμε να γνωρίζουμε την χώρα μας.
Υγιεινή Διατροφή
Αναζητούμε απαντήσεις στα ερωτήματα: Γιατί τρώμε; Πως τρώμε; Τι τρώμε; Ποσό τρώμε;
Συναισθήματα
Κατά την ενασχόλησή μας με τα συναισθήματα, μιλήσαμε για τη χαρά και όσα «ζεσταίνουν» την καρδιά μας κατασκευάζοντας «ήλιους της χαράς», φτιάξαμε το δικό μας τραγούδι για τη λύπη (https://drive.google.com/file/d/1H9cm4aZPuQ7Yct50FD_Y_wcpkrHQ57g9/view?usp=sharing), εμνευσμένοι από έναν πίνακα του Πικάσο και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, κάναμε πείραμα για την «έκρηξη» που μας προκαλεί ο θυμός και σκεφτήκαμε τρόπους διαχείρισής του ώστε να την αποτρέψουμε. Στο τέλος, διαγωνιστήκαμε σε παιχνίδια με φατσούλες για όλα τα συναισθήματα.
Πολυτεχνείο
Για τη φετινή επέτειο του Πολυτεχνείου, ζωγραφισαμε “δύο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση”, παρακολουθήσαμε στο κουκλοθέατρο την Ντενεκεδουπολη…και φωνάξαμε δυνατά “Ψωμί, παιδεία, ελευθερία “!
28η Οκτωβρίου
Νήπια και πρωτάκια συναντήθηκαν με αφορμή την 28η Οκτωβρίου, έφτιαξαν μαζί στεφάνια, φόρο τιμής στους ήρωες του ’40 και παρέλασαν περήφανα.
Φθινόπωρο
Τα παιδιά προσέγγισαν το φθινόπωρο μέσα από την τέχνη. Παρατήρησαν γνωστούς πίνακες, αλλά και δημιούργησαν τους δικούς τους, πειραματιζόμενα με τις φθινοπωρινές αποχρώσεις και με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και κολλάζ.
Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού
Γιορτάσαμε την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού, συμμετέχοντας σε αθλήματα στην αυλή του σχολείου! Φυσικά, κάθε παιδί έφτιαξε και φόρεσε το μετάλλιό του για να επιβραβευτεί κάθε προσπάθεια! Συγχαρητήρια σε όλους!





































































































































































































































































































































