ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Ο ΡΟΥΛΗΣ Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ



Λήψη αρχείου

Ενδεικτικά:

IMG 20231113 102659

IMG 20231113 102651

IMG 20231113 102656

IMG 1917

Η Πυραμίδα της διατροφής

IMG 20231113 102642

IMG 1996

Μαθαίνω να κάνω σωστές διατροφικές επιλογές

IMG 20231113 102624IMG 2645

IMG 20231108 083112

IMG 2698IMG 2658

εποχικά φρούτα και λαχανικά

IMG 20231113 102628IMG 2753 1

Τα μηνύματά μας για την υγιεινή διατροφή

IMG 20231110 115305 IMG 20231110 115110 IMG 20231110 115040

Παιχνίδια διαδραστικά για την εμπέδωση της γνώσης

IMG 20231017 113158 IMG 20231017 113200 IMG 20231017 113146 IMG 20231017 113154

ζωγραφίζουμε τα αγαπημένα μας φαγητά

IMG 20231017 112335

20231110 113332

SOUPLA

“σουπλά” -το πιάτο της υγιεινής διατροφής: τι πρέπει να έχει το πιάτο μας για να τρώμε υγιεινά;

20231110 110702 20231110 110812

ο bee pot το ρομποτάκι βοηθάει τον Ρούλη να βρει τις υγιεινές τροφές

 

IMG 20231110 121341IMG 20231110 121337

Είμαστε διπλωματούχοι της υγιεινής διατροφής

(ευχαριστούμε την μαμά του συμμαθητή μας για τα υπέροχα διπλώματα και μετάλλια που μας έφτιαξε!)

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

Αυτή την εβδομάδα τιμήσαμε με τις δράσεις μας την Επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και την νίκη της Δημοκρατίας:

  • Είδαμε βίντεο για το Πολυτεχνείο και φωτογραφικό υλικό της εποχής.
  • Διαβάσαμε το βιβλίο η “κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιακού και παίξαμε παιχνίδια εμπέδωσης του παραμυθιού στον διαδραστικό μας πίνακα.
  • Μιλήσαμε για τις έννοιες “Δημοκρατία”, “δικτατορία”, “φασισμός”, “Χούντα”, “λογοκρισία” κλπ.
  • Διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου ” η Ντενεκεδούπολη” και είδαμε το κουκλοθέατρο:

    Ντενεκεδούπολη Κουκλοθέατρο/ Αυλή των Θαυμάτων

    https://youtu.be/btGCr7yDYac?feature=shared.

Με αφορμή την Ντενεκεδούπολη και τον ενθουσιασμό των παιδιών για τους ήρωές της, φτιάξαμε τους δικούς μας ήρωες- κούκλες για να       παίξουμε μαζί τους κουκλοθέατρο στην τάξη.

  • Κάναμε φύλλα εργασίας Γλώσσας και Μαθηματικών σχετικά με το Πολυτεχνείο.
  • Mε τις δημιουργίες μας στολίσαμε την τάξη.

Μάθαμε τα τραγούδια:

“Ένα το χελιδόνι ” https://youtu.be/RPCSVKTv9kI?si=8nQgVFCl6-ITrCEe

“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”  https://youtu.be/LLOXlhdxDMc?si=ttMkQoF5bOqztXBI

“Ο δρόμος είχε την δική του ιστορίαhttps://youtu.be/1q_3OBSQ2To?si=nDMcklFXB9kKzjRR

“Χέρια σαν κι αυτά” https://youtu.be/IFnv9vxubYc?si=GbDf0rCyAvb2mHUT

Με αφορμή το τελευταίο τραγούδι φτιάξαμε- φωτογραφίζοντας τα χεράκια μας- μια κατασκευή όλοι μαζί και γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για όλα αυτά τα καλά και όμορφα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας ενάντια σε κάθε μορφή βίας και σε κάθε κακό.

Πατήστε παρακάτω για να δείτε την δημιουργία μας και να ακούσετε μέρος του τραγουδιού:

1699958717417 1699958717407 1699958717370 1699958717357 

ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΙΝΑΚΑ ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ “Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”

1699958683447 1699958661458 1699958661448 1699958661439IMG 3039IMG 2895

1700077720771IMG 3038 1

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΣ​

1700071433399 1700071433425 1700071524728 1700071524714 170007152474217000714333741700071433528170007152478317000714334761700071433502 170007152476917000714334501700172240112

IMG 20231116 101239 1 IMG 20231116 101052 1 IMG 3028IMG 20231116 095824 1 1 IMG 20231116 095755 1IMG 3027

 

IMG 3031

 

1700172240177 IMG 3042 IMG 3043IMG 3041

 

 

Η Ελιά

 

IMG 2710

Αφιερώσαμε τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου στην Ελιά και το λιομάζωμα.

  • Είδαμε βίντεο και διαφάνειες για το λιομάζωμα και βίντεο από το ελαιοτριβείο.
  • Θεατρικό παιχνίδι: μπήκαμε στον “ελαιώνα”, στρώσαμε τα λιόπανα και πιάσαμε δουλειά, φτάσαμε μέχρι το ελαιοτριβείο και φύγαμε από εκεί με το λαδάκι μας.
  • Μιλήσαμε για αυτό το ευλογημένο δεντράκι που μας προσφέρει τόσα πολλά από τον καρπό του μέχρι τον κορμό και τα κλαδιά του που δίνουν την καλύτερη φωτιά στο τζάκι και μας ζεσταίνουν τον χειμώνα.
  • Ακούσαμε και τραγουδήσαμε « το δεντράκι ευλογημένο»
  • Διαβάσαμε το βιβλίο « Η σοφή ελιά» της Καμαράτου-Γιαλλούση Ειρήνης
  • Μυθολογία: Από που πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας;
  • Φέραμε κλαδιά ελιάς, τα παρατηρήσαμε «παίξαμε μαθηματικά» με τις ελίτσες στα κλαδιά (έννοιες τόσα- όσα, χωροχρονικές-πάνω-κάτω, ψηλά- χαμηλά, κοντά-μακρυά κλπ.)
  • Μάθαμε το Εε της ελιάς .
  • Κάναμε φύλλα εργασίας μαθηματικών και γλώσσας με θέμα την ελιά.
  • Εικαστικές δημιουργίες: Τα χεράκια μας έγιναν ελαιόδεντρα στον ελαιώνα.
  • Παρατηρήσαμε την υπέροχη κατασκευή-ελαιοτριβείο που δημιούργησε ένας συμμαθητής μας με την μαμά του και μας τη χάρισε. Ευχαριστούμε!IMG 2641
  • IMG 2601 1699897098856

31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης συζητήσαμε με τα παιδιά για την αξία της αποταμίευσης μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.

Αφού ανιχνεύσαμε πρότερες γνώσεις των παιδιών και μάθαμε από τα ίδια τα παιδιά ότι ήδη πολλά από αυτά έχουν στο σπίτι κουμπαρά, διαβάσαμε από τον διαδραστικό μας πίνακα το παραμύθι “η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος“:

https://www.slideshare.net/second1964/ss-15427404

  • Συζητώντας για την αξία της αποταμίευσης και της μη σπατάλης επεκτείναμε την συζήτηση στην αξία του να μην σπαταλάμε το νερό στις βρύσες μας, το χαρτί στην τουαλέτα και το κρεμοσάπουνο, την ενέργεια π.χ. να κλείνουμε τα φώτα όταν βγαίνουμε διάλειμμα κλπ. Επιπλέον μιλήσαμε και για την σπατάλη του χρόνου π.χ. να μην σπαταλάμε τον πολύτιμο χρόνο μας στις οθόνες, αλλά να παίζουμε, να κάνουμε βόλτες, να αθλούμαστε κλπ.
  • Στη συνέχεια μέσα από 3 βίντεο που παρακολουθήσαμε και κουβεντιάσαμε πάνω σε αυτά αναφερθήκαμε στην σπουδαία αποταμίευση της Αγάπης και της Καλοσύνης, όπου όσο πιο πολύ αγάπη αποταμιεύουμε και καλοσύνη ξοδεύουμε τόσο πιο πολύ αγάπη θα γεμίζουμε:

https://youtu.be/GnUUpDYDRbc?si=kP_tmThr8vzPCEFc

https://youtu.be/ovj5dzMxzmc?si=IJQJsxrzSv88jdVu

https://youtu.be/HkuKHwetV6Q?si=zYismoHFPwuAtSyn

  • Φτιάξαμε την αφίσα της ” Αποταμίευσης της Αγάπης” με post it  οπου γράψαμε ιδέες των παιδιών- τι μπορούμε να κάνουμε για να αποταμιεύσουμε αγάπη.
  • Κατασκευάσαμε τον δικό μας κουμπαρά με στόχο να αποταμιεύσουμε μέχρι τα Χριστούγεννα χρήματα που δεν θα σπαταλήσουμε χωρίς λόγο, ώστε στις γιορτές , αν θελήσουμε, να τα χρησιμοποιήσουμε για κάτι σημαντικό.

IMG 2341 IMG 20231101 105456IMG 2397IMG 2399

IMG 20231101 121003 IMG 20231101 120959



Λήψη αρχείου

ΖΗΤΩ Η 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940!

Τιμήσαμε την Επέτειο του Όχι με πολλές δραστηριότητες και φέτος:

  • Είδαμε στο διαδίκτυο εκπαιδευτικά βίντεο για να θυμηθούμε τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου 1940 και συζητήσαμε πάνω σε αυτά. Τα νήπια θυμόντουσαν πολλά από αυτά που είχαμε πει την περσινή χρονιά και βοηθούσαν στην διδασκαλία.
  • Ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια για την γιορτή μας:

-Ο Ντούτσε:

https://youtu.be/H3wsCLJ5ePc?si=vd9O__uGtySUxeao

-Κορόιδο Μουσολίνι:

https://youtu.be/bRYigRhaHKw?si=VeFHxkOAZR_Z11JS

-Ο μικρός στρατιώτης:

https://youtu.be/hapIMv_veCc?si=fVy1ooSUIvmXdq95

-Γυναίκες Ηπειρώτισσες:

https://youtu.be/est2perl9Jo?si=ggb4x9q8i0Zr1NnJ

και φυσικά τον Εθνικό μας Ύμνο

  • Συζητήσαμε για τον πόλεμο και την Ειρήνη. Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών για το τι σημαίνει για καθένα πόλεμος και ειρήνη. Φτιάξαμε το δέντρο του πολέμου και της ειρήνης επιλέγοντας τις εικόνες που ταιριάζουν σε κάθε μεριά του δέντρου.
  • Κάναμε πολλές κατασκευές και στολίσαμε τις τάξεις μας.
  • Παίξαμε με τις λέξεις ΟΧΙ και ΑΕΡΑ και προσπαθήσαμε να τις βρούμε ανάμεσα σε αναγραμματισμούς αυτών.
  • Κάναμε ταυτίσεις λέξεων και εικόνων με θέμα την 28η Οκτωβρίου.
  • Μάθαμε το Αα με αφορμή την ιαχή ΑΕΡΑ που οι Έλληνες φαντάροι φωνάζαν στα βουνά.

 

ι 1698691897060 11698181981458IMG 20721698691702781 16986918485641698701384230 1698691702774 1698691867533 IMG 2070 1698691897075IMG 1993IMG 2002 2IMG 1999IMG 20321698691848551

16987002814681698700281459

 



Λήψη αρχείου

 

Θεματολογία Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου

  • Γνωρίζω το σχολείο μου και τις “γωνιές του”
  • Οι κανόνες της τάξης μου
  • Παιχνίδια Γνωριμίας
  • Παρουσιάζω τον εαυτό μου-γνωρίζω τους συμμαθητές μου
  • Παιχνίδια με τα ονόματά μας (αναγνώριση του ονόματός μου-αντιστοίχιση ονόματος με αρχικό γράμμα-σύγκριση ονομάτων)
  • ο τρύγος
  • τα σχήματα (επίπεδα-στερεά)-τα χρώματα
  • Επέτειος του ΟΧΙ
  • 31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
  • 1 ο εργαστήριο δεξιοτήτων “ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της διατροφής”

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας

1697820709450Γνωρίσαμε την τάξη μας και τις γωνιές της και όλοι μαζί σκεφτήκαμε και καταγράψαμε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για να περνάμε όμορφα όλοι μαζί

 Διαβάσαμε από το διαδίκτυο την ιστορία του Τσέστερ που μας βοήθησε να αποχωριζόμαστε την μανούλα μας πιο εύκολα το πρωί:

https://youtu.be/FivPoYnhG_M?si=peZ5qav_R5n6RTbQ

Με την βοήθεια του Τσέστερ  αναγνωρίσαμε το αρχικό του ονόματός μας στο κάθε γράμμα που κρατούσε ο Τσέστερ στο χεράκι του, το επιλεξαμε, το χρωματίσαμε και διακοσμήσαμε την τάξη μας. Με την βοήθειά του χωριστήκαμε σε ομάδες και δώσαμε όνομα στην ομάδα μας.

169806845187416980684518831697820871930

Παίξαμε με τα ονόματά μας: τα αναγνωρίσαμε, τα αντιστοιχίσαμε με το αρχικό γράμμα τους, τα συγκρίναμε με των συμμαθητών μας , είδαμε ποιο αρχικό γράμμα έχει τα περισσότερα ονόματα, τα μετρήσαμε και βάλαμε δίπλα τον σωστό αριθμό. Σε καρτέλες γράψαμε το όνομά μας και φτιάξαμε έναν όμορφο ήλιο.

16978208719421697820871954

1697820779630 1Ετοιμάσαμε τα αερόστατά μας με πληροφορίες για τον εαυτό μας και τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας για να γνωριστούμε καλύτερα

1697820816817 1

Σχηματίσαμε με την βοήθεια της γελαστής μας κάμπιας τα ονόματά μας κοιτώντας το όνομά μας στην καρτέλα , επιλέγοντας τα γράμματα ένα ένα και τοποθετώντας στην σωστή σειρα καθένα από αυτά στους κύκλους της κάμπιας. Η κάμπια μας μπήκε στην γωνιά της γραφής για να παίζουμε μαζί της.

1697820816831

ΤΡΥΓΟΣ: κάθε παιδί έφερε κάτι που να σχετίζεται με το σταφύλι και τον τρύγο. Μιλήσαμε για την διαδικασία του τρύγου, είδαμε εικόνες και βίντεο από το διαδίκτυο, επισκεφτήκαμε διαδικτυακά το οινοποιείο. Μάθαμε τα προϊόντα του σταφυλιού και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας (σταφύλι, αμπέλι, κλαδευτήρι,οινοποιείο, οινολόγος, μούστος, μουστοκούλουρα και πολλές άλλες). Παίξαμε με καρτέλες αναφοράς  του τρύγου που και αυτές  βρίσκονται στην γωνιά της γραφής για να παίζουμε με τους συμμαθητές μας.

1697820709467Αφού είδαμε τον μύθο του Αισώπου ¨η αλεπού και τα σταφύλια¨φτιάξαμε όλοι μαζί με τύπωμα μια ομαδική κατασκευή. Γνωρίσαμε με αφορμή τον τρύγο το γράμμα Τ, το περπατήσαμε, βρήκαμε λέξεις απο Τ , είδαμε το ένα “γράμμα μια ιστορία το τρομερό ταμπούρλω” :

https://youtu.be/xXjf9hHAC2Q?si=_iQSfRAvQs9yu8L1.

Κάναμε φύλλο εργασίας για το Τ .

Κάναμε φύλλα εργασίας μαθηματικών και γραφής με θέμα τον τρύγο.

Με θέμα το Φθινόπωρο είδαμε εικόνες του Φθινοπώρου, τις περιγράψαμε, μιλήσαμε για το Φθινόπωρο και τα χρώματά του, τα φρούτα και τον καιρό που μας φέρνει κλπ. Στολίσαμε την τάξη φθινοπωρινά.

1697820779614

Με αφορμή τον Οκτώβρη μιλήσαμε για το Ο , το περπατήσαμε, είδαμε το το ένα “γράμμα μια ιστορία : “ο ονειροπαρμένος ορειβάτης”: https://youtu.be/s9_ekSIhaYU?si=lQDqY75O8ZmYF3wF

βρήκαμε λέξεις από Ο, κάναμε φύλλο εργασίας για το Ο.

Το Ο του Οκτώβρη μας έφερε στο μυαλό τον κύκλο κι έτσι μας επισκέφτηκε στο σχολείο η “Κυκλούλα” που κάθε φορά μας συστήνει κι ένα σχήμα-ξαδερφάκι της….

Αρχικά μιλήσαμε για την ευθεία, την καμπύλη και την τεθλασμένη γραμμή…τις είδαμε, τις επεξεργαστήκαμε και τις αναγνωρίσαμε στο κάθε σχήμα υπό μελέτη.

Κάθε σχήμα το αναγνωρίζουμε μέσα στην τάξη, ή στο σπίτι και στην φύση, μιλάμε για τις ιδιότητές του, παίζουμε παιχνίδια αναγνώρισής του στην τάξη ή μέσω παιχνιδιών στον διαδραστικό πίνακα, κάνουμε φύλλα εργασίας και κατασκευές…

Με αφορμή τον κύκλο γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη Βασίλι Καντίνσκι και τα έργα του. Παρατηρήσαμε το έργο του “οι ομόκεντροι κύκλοι του Καντίνσκι” και φτιάξαμε το δικό μας “κυκλόδεντρο” με κύκλους δικούς μας εμπνευσμένους από το έργο του καλλιτέχνη. 1698087918360IMG 1997

Επιπλέον παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον καλλιτέχνη:

https://youtu.be/a12Lp3BTkBQ?si=C7crjg_v6h0Hamyc

Μετατρέπω ένα τετράγωνο σε ό,τι μπορώ να φανταστώ! κάδρα, προσωπάκια, ρομποτάκια στην σειρά!

16980684993311698069351704 1IMG 1995

Όλα τα σχήματα μαζί τα κολλάω στην στιγμή και εμφανίζονται μπροστά μου πύραυλοι, οχήματα, ανθρωπάκια, καραμέλες κι ό, τι άλλο μπορώ να φανταστώ με το δημιουργικό μου μυαλό!

1698068472035 11698068472035

16980684720231698691867520

Η Κυκλούλα, ο Τριγωνούλης, ο Τετραγωνούλης και η Ορθογώνια Παραλληλογραμμούλα ποζάρουν γελαστά ανάμεσα στις δημιουργίες μας!

Παιχνιδοεμπέδωση της γνώσης η διασκέδαση: Με κάθε τραγούδι που ακούμε ένα ένα παιδί χορεύει γύρω από τα σχήματα και όταν σταματήσει το τραγούδι πρέπει να πατήσει πάνω στο σχήμα για το οποίο μιλάει το τραγούδι. Προσέχω να μην μου ξεφύγει κανένα. Έπειτα η εντολή δυσκολεύει…συνδυάζουμε μεγέθη και χρώματα π.χ. πατάω μόνο στους μικρούς πρασινους κύκλους ή στα μπλε τετράγωνα κλπ.

Μπορώ να ακούσω τα τραγούδια εδώ:

κύκλος:

https://youtu.be/F9VGkBMKNpI?si=UQPs4i54kQzuCCil

τετράγωνο:

https://youtu.be/TgMcxQm3A_M?si=KTFO9sd8p0D6Rws5

τρίγωνο:

https://youtu.be/_YmHAcCGnVU?si=l43a8pwuu3Q5RsJ0

ορθογώνιο παραλληλόγραμμο:

https://youtu.be/ZQ_Sw2PgEg0?si=o7D4Lw6wmWSa_kMQ

16980694636131698087861003

Φυσικά στον διαδραστικό μας πίνακα παίζουμε πολλά παιχνίδια εμπέδωσης της γνώσης μας.

 

1698069481604 31

Καλή σχολική χρονιά!

wrl1 1

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, αγαπημένα μας παιδιά σας καλωσορίζουμε και φέτος στο σχολείο μας!

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα  11 Σεπτεμβρίου και ώρα 9.00 στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου μας.

Με το καλό να ξεκινήσουμε με τα προνήπια και να συνεχίσουμε με τα νήπιά μας παρέα το ταξίδι της γνώσης, του παιχνιδιού, της συνεργασίας και της δημιουργικότητας!