3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε δράσεις ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα και την αναπηρία. Αρχικά, γνωρίσαμε μέσα από εικόνες  και παρουσιάσεις διαφορετικές μορφές αναπηρίας και συζητήσαμε πώς όλοι μπορούμε να συμμετέχουμε και να βοηθάμε με σεβασμό. Τα παιδιά έπαιξαν κάρτες αντιστοίχισης, ταιριάζοντας παιδιά με αναπηρία(με μπαστούνι όρασης, με ακουστικό, κ.λπ.). Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες ενσυναίσθησης: μετακίνηση παιδιού σε «αμαξίδιο-καρότσι», περπάτημα με μαντήλι στα μάτια με μπαστούνι και παιδί-οδηγό, αλλά και μετακίνηση με «κουτσό» με στόχο την κατανόηση των κινητικών δυσκολιών. Οι δράσεις στόχευσαν στην ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και την αποδοχή της διαφορετικότητας, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

 

        20251203 122634                       20251203 12352920251203 123952

 

Καλώς ήρθες Χειμώνα!

Στο πλαίσιο των χειμωνιάτικων δράσεων πραγματοποιήθηκε μια δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα στην τάξη. Αρχικά τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες και πίνακες ζωγραφικής με χειμωνιάτικα τοπία και, μέσα από συζήτηση στην ολομέλεια, περιέγραψαν όσα είδαν, αναγνώρισαν χαρακτηριστικά του χειμώνα και μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες. Η διαδικασία αυτή συνέβαλε στην καλλιέργεια της παρατηρητικότητας, του αισθητικού γραμματισμού και του προφορικού λόγου. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δύο συνεργατικές ομάδες και προχώρησαν στην υλοποίηση ομαδικής κατασκευής. Η πρώτη ομάδα δημιούργησε έναν χιονάνθρωπο, ενώ η δεύτερη ομάδα κατασκεύασε ένα χιονισμένο σπίτι, αξιοποιώντας ποικιλία υλικών και τεχνικών. Αφού ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές, κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της στους συμμαθητές της, εξηγώντας τα βήματα που ακολούθησε και τις επιλογές που έκανε, ενισχύοντας έτσι δεξιότητες προφορικής έκφρασης, συνεργασίας και υπευθυνότητας. Τέλος, οι δύο ομάδες συνέθεσαν από κοινού μια ολοκληρωμένη χειμωνιάτικη εικόνα, προάγοντας την ομαδικότητα, τη δημιουργικότητα και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στο μαθησιακό περιβάλλον.

 

IMG bcf9f1eecc270ebd5690a87ffab448fe V20251203 145807

20251203 153553

 

 

Η σπορά στο νηπιαγωγείο μας!

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τη «Σπορά και την Ανάπτυξη των Φυτών», τα παιδιά παρατήρησαν αρχικά εικόνες από διάφορους σπόρους και τα στάδια ανάπτυξης φυτών. Συζητήσαμε τι είναι ο σπόρος και τι χρειάζεται για να μεγαλώσει. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε πειραματική δραστηριότητα σποράς. Κάθε παιδί τοποθέτησε σ΄ ένα  ποτηράκι  βαμβάκι, τοποθέτησε επάνω φακές και φασόλια τα κάλυψε με λίγο ακόμη βαμβάκι και τα πότισε με λίγο νερό. Τα ποτηράκια τοποθετήθηκαν σε φωτεινό σημείο και κάθε μέρα τα παιδιά παρατηρούσαν τις αλλαγές.  Καταγράψαμε την εξέλιξη μέσα από συζήτηση και ζωγραφική. Τα παιδιά περιέγραφαν τι έβλεπαν: τη ρίζα που ξεπροβάλλει, το φυλλαράκι που ανοίγει, το φυτό που ψηλώνει. Μέσα από αυτήν τη βιωματική διαδικασία αντιλήφθηκαν τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει (φως, νερό, αέρας) και συνδέθηκαν ενεργά με τον κύκλο ζωής των φυτών. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την παρατήρηση, την υπομονή, την κατανόηση της φυσικής διαδικασίας και τη χαρά της ανακάλυψης.

IMG 55515a1bb656ac8c8c8630524bf691f3 V 1

Αφού γνωρίσαμε τη διαδικασία της σποράς των σιτηρών μέσα από εικόνες και συζήτηση, εξερευνήσαμε το ταξίδι του σιταριού μέχρι να γίνει αλεύρι. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες από τη σπορά, τη συγκομιδή, την άλεση και την παραγωγή αλευριού. Μιλήσαμε για το πώς μια πρώτη ύλη, όπως ο σπόρος του σιταριού, μετατρέπεται σε τροφή που χρησιμοποιούμε καθημερινά.  Στη συνέχεια περάσαμε σε βιωματική δραστηριότητα με ζύμες. Τα παιδιά συμμετείχαν στην παρασκευή τσουρεκιών, ανακατεύοντας αλεύρι, αλάτι, νερό. Παρατήρησαν την αλλαγή της υφής, έπλασαν μικρά τσουρέκια . Επιπλέον χρησιμοποιήσαμε  την αλμυρή  μας ζύμη  για την παρασκευή στολιδιών. Η διαδικασία αυτή έδωσε την ευκαιρία για εξερεύνηση υλικών, ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας και ενίσχυση της δημιουργικότητας. Η δραστηριότητα συνέδεσε τη γνώση των σιτηρών με την καθημερινή εμπειρία και βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τον κύκλο: από το σιτάρι – στο αλεύρι – στη ζύμη – στο τελικό προϊόν.

IMG 3c88a428478ce91a38cfe0ba50a2fc98 VIMG c3543d146ee7332102b8ac78c47395e9 V

 

 

 

 

 

 

Η Ελιά η τιμημένη!

Στο πλαίσιο του νέου Αναλυτικού Προγράμματος πραγματοποιήθηκε δράσεις με θέμα την ελιά. Τα παιδιά παρατήρησαν πραγματικά φύλλα και κλαδιά, καθώς και φωτογραφικού υλικού  με την ελιά. Κατόπιν συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά και τη σημασία του δέντρου και άκουσαν την απαγγελία του ποιήματος « Η Ελιά η τιμημένη» του Κωστή Παλαμά, μέσα από το οποίο ανέδειξαν εικόνες και συναισθήματα. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ομαδική κατασκευή ενός δέντρου ελιάς: δημιουργήσαμε τον κορμό από κάνσον  χαρτί, έκοψαν πράσινα φύλλα και έφτιαξαν καρπούς από μαύρο γκοφρέ, Τα φύλλα και οι καρποί κολλήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά στο δέντρο, δημιουργώντας μια συνεργατική σύνθεση που ενίσχυσε το ομαδικό πνεύμα, τη συνεννόηση και τη συμμετοχή όλων. Η δράση ολοκληρώθηκε με απαγγελία του ποιήματος μπροστά στην κατασκευή, ενισχύοντας τη συνεργασία, την έκφραση και τη σύνδεση της γνώσης με τη δημιουργική εργασία.

20251203 133954

Η Ελιά – το ευλογημένο δέντρο!

 

 

 

 

 

 

«Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»
Υποενότητα β: «Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Ακολούθησε το παιχνίδι «Χαμογελαστή και Λυπημένη Φατσούλα». Τα παιδιά κλήθηκαν να τοποθετήσουν κάθε τροφή πάνω στη χαμογελαστή φατσούλα όταν πρόκειται για υγιεινή επιλογή, και πάνω στη λυπημένη φατσούλα όταν πρόκειται για ανθυγιεινή. Με αυτόν τον τρόπο τα νήπια ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής σκέψης, αξιολογώντας τις διατροφικές επιλογές και κατανοώντας τις συνέπειές τους

IMG 82fde224fa05d4601ac7cd45cd4f06ed V

IMG 27da8dea1954da8ce25b3972e3b4e54a V

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιπλέον, σύμφωνα με τους άξονες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, εμπλουτίσαμε το σχέδιο με  επιπλέον δράσεις διερεύνησης και δημιουργικότητας όπως : δημιουργία φρουτοσαλάτας, παντομίμα τροφών και διαδικτυακά παιχνίδια.  Επιπρόσθετα εκφραστήκαμε μέσα από δραματοποίηση, αναπτύσσοντας επικοινωνιακές και κινητικές δεξιότητες . Εκτός των προαναφερόμενων έγιναν φύλλα εργασίας συμφώνα με το θέμα.

Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης με φατσούλες, το οποίο περιλάμβανε δύο κατηγορίες:

  • Χαμογελαστή φατσούλα → υγιεινές τροφές
  • Λυπημένη φατσούλα → ανθυγιεινές τροφές
    Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή αποτυπώθηκαν οι γνώσεις που κατακτήθηκαν και η ικανότητα των παιδιών να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με τη διατροφή τους.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό από τα παιδιά, τα οποία πλέον είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένα απέναντι σε θέματα υγιεινής διατροφής και φροντίδας του εαυτού τους.

«Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»
Υποενότητα β: «Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε παιχνίδι ταξινόμησης με στεφάνια, όπου οι μαθητές, σε ομάδες, διαχώρισαν φρούτα και λαχανικά. Η δραστηριότητα αυτή συνέβαλε στην ενίσχυση βασικών μαθηματικών εννοιών (κατηγοριοποίηση, ομαδοποίηση  και αρίθμηση) αλλά και στην ανάπτυξη συνεργατικότητας.

 

Τα παιδιά διαχωρίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά!

IMG c70f39dd0763206cfed6769cd0d8db6b V 1

«Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»

β: «Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Ακολούθησαν δραστηριότητες που αφορούσαν την κατανόηση των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες από διάφορα είδη τροφών, συζήτησαν για την αξία τους. Κατόπιν  προχωρήσαμε στην κατασκευή δύο φιγούρων: της «Υγιεινούλας» και της «Ανθυγιεινούλας». Αφού τα παιδιά ζωγράφισαν  εικόνες από τροφές, με κόλληση  τις τοποθέτησαν  στη σωστή φιγούρα, καλλιεργώντας δεξιότητες ταξινόμησης, αλλά και ικανότητα να αναγνωρίζουν τι είναι ωφέλιμο για το σώμα τους.

 

Τα  παιδιά κολλούν τις τροφές στη σωστή φιγούρα!

IMG e2228b9c7e9125b67a9c5130822ebf7c V                                        IMG ba4114f2ad1f94ecd439d4a2a3363507 V 1

20251128 140038

 

 

«Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»
Υποενότητα β: «Τρέφομαι σωστά – Ζω υγιεινά»

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του θεματικού κύκλου «Ζω καλύτερα – Ευ ζην», υλοποιήσαμε μια σειρά οργανωμένων δραστηριοτήτων που είχαν ως στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτομέριμνας, υιοθέτησης υγιεινών συνηθειών και ανάπτυξης κριτικής σκέψης γύρω από τις διατροφικές επιλογές. Αφετηρία για το εργαστήριο αποτέλεσαν τα φρούτα του φθινοπώρου, τα οποία αξιοποιήσαμε ως βιωματικό και ελκυστικό υλικό για τα παιδιά.

Αρχικά, τα παιδιά παρατήρησαν τα φρούτα του φθινοπώρου. Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, το χρώμα, τη γεύση και τη διατροφική τους αξία. Μέσα από τον διάλογο  και αφού έγιναν καταγραφές αναδείχθηκε η αξία των βιταμινών και η συμβολή τους στην υγεία και ευεξία. Στη συνέχεια, τα παιδιά  χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες η κάθε μια επέλεξε ένα φρούτο του φθινοπώρου και δημιούργησαν  με την τεχνική   κολλάζ  ,  από μία εντυπωσιακή ομαδική εργασία,  ενισχύοντας μ΄αυτόν τον τρόπο,  τη συνεργατικότητα  και τη λεπτή κινητικότητα.

 

Τα παιδιά με την τεχνική κολλάζ δημιουργούν…….!

IMG c914eb2f6dc2c93be4bacca78fb80b0b V IMG a40f7d0fd82852b1841a98142ef49b67 V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 5485365b6bd95780f995946a3ef4473a V

 

Ο Τρύγος-Από το σταφύλι στο κρασί!

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας για το αμπέλι και την παραγωγή κρασιού, διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο «Αγησίλαος», μέσα από το οποίο γνωρίσαμε τη ζωή στο κτήμα, τις δουλειές στο αμπέλι και τα στάδια που χρειάζονται μέχρι να φτάσει το κρασί στο μπουκάλι. Αφού συζητήσαμε την πορεία «από το σταφύλι στο κρασί», τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες από τον τρύγο, το πάτημα των σταφυλιών, τη ζύμωση και την εμφιάλωση.

Με αφορμή την ιστορία, όπου ο Αγησίλαος βοηθά στη μεταφορά των μπουκαλιών στο οινοποιείο, ζητήσαμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν εικόνες μπουκαλιών από το μικρότερο στο μεγαλύτερο!

           Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά:

  • ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης και σύγκρισης,
  • εξασκήθηκαν στη σειροθέτηση βάσει μεγέθους,
  • κατανόησαν ότι η διαδικασία εμφιάλωσης ακολουθεί μια συγκεκριμένη σειρά, όπως και τα ίδια τα στάδια της παραγωγής,
  • συνέδεσαν τη μαθησιακή εμπειρία με το αγαπημένο τους βιβλίο και τον ήρωα Αγησίλαο.

 

IMG bf91f5c0fa40b5ea2c403af00daefb00 V

 

 

 

 

Το Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας!

20251203 133946 1

ΤΟ ΠΑΛΑΜΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ!

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο», τα παιδιά μας δημιούργησαν ομαδικά ένα όμορφο «Παλαμόδεντρο», χρησιμοποιώντας τα αποτυπώματα των παλαμών τους σε φθινοπωρινά χρώματα. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία, στη βιωματική μάθηση και στην καλλιέργεια δημιουργικής έκφρασης. Αρχικά συζητήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση το φθινόπωρο και για τα χρώματα των φύλλων. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες, περιέγραψαν αποχρώσεις και μοιράστηκαν εμπειρίες τους από την εποχή. Στη συνέχεια, κάθε παιδί αποτύπωσε την παλάμη , χρησιμοποιώντας τέμπερες σε κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο και καφέ χρώμα πάνω στα κλαδιά ενός δέντρου. Το τελικό έργο αποτελεί ένα εντυπωσιακό, πολύχρωμο παλαμόδεντρο, το οποίο αναδεικνύει τόσο τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού όσο και τη σημασία της συνεργατικότητας. Μέσα από τη διαδικασία τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, αισθητικής αντίληψης, γλωσσικής έκφραση και επίγνωσης των φυσικών αλλαγών της εποχής.