Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη

ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Οι δεξιότητες στόχευσης του δεύτερου προγράμματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων που εφαρμόζαμε στο σχολείο (Δεκέμβριος-Ιανουάριος) ήταν: δεξιότητες μάθησης όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία και συνεργασία, δεξιότητές κοινωνικής ζωής, διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

Δημιουργία ενός μπουκέτου λουλουδιών που διακοσμεί την τάξη μας. Οι μαθητές ζωγράφισαν μέσα σε κάθε λουλούδι το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Έπαιξαν παιχνίδια ρόλων αναφορικά με τη διαφορετικότητα και δραματοποίησαν κοινωνικές ιστορίες για τη διαχείριση των συναισθημάτων.

Άκουσαν το παραμύθι «Η λευκή και η μαύρη σοκολάτα» και προσπάθησαν να συνεχίσουν την ιστορία δίνοντας το δικό τους τέλος. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων και δημιουργήθηκαν καταστάσεις επιχειρηματολογίας με βάση την ιστορία.

2.3

“Εσύ και εγώ μαζί”: δημιούργησαν έναν πύργο με τουβλάκια πάνω στα οποία υπήρχε κολλημένο ένα χαρτάκι με το όνομα κάθε μαθητή. Ο καθένας προσπάθησε να αφαιρέσει το τουβλάκι του χωρίς να πέσει ο πύργος.

2.4Παρακολούθησαν το παραμύθι “Η εχθρόπιτα” και πρότειναν τρόπους επίλυσης των διαφορών που μπορεί να προκύψουν. Στην συνέχεια, προσπάθησαν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι να αναπαραστήσουν καταστάσεις διένεξης καθώς και τον τρόπο επίλυσής τους.

Ανακάλυψαν την “μυστική” συνταγή της φιλίας και έφτιαξαν μια ομαδική κατασκευή, την κουρτίνα της αγάπης.  Πάνω σε αυτήν, ο καθένας έστειλε στους φίλους του το δικό του μήνυμα αγάπης μέσα σε μια καρδιά.

Παρακολούθησαν κουκλοθέατρο για τη διαφορετικότητα, «Ο Ζαμπντερφίλιο».

https://www.slideshare.net/IoannaChats/zabderfilio

Στη συνέχεια, φτιάξαμε γνωστικό χάρτη για το τι θα κάναμε αν ερχόταν ένα παιδί σαν τον Ζαμπντερφίλιο στην τάξη μας. Μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών ήταν:

  • «Στην αρχή δε θα του μιλούσα πολύ.»,
  • «Θα του πρότεινα να παίξουμε μαζί ένα επιτραπέζιο.»,
  • «Θα του έλεγα να γίνουμε φίλοι.» και
  • «Θα τον πλησίαζα για να του πιάσω την κουβέντα.»