Εργαστήριο δεξιοτήτων για τη “Διαφορετικότητα” και τον “Σχολικό εκφοβισμό”.
Το διάστημα αυτό στο σχολείο μας, ασχολούμαστε με δύσκολες έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η ενσυναίσθηση και ο εκφοβισμός. Προσπαθούμε να τις κατανοήσουμε, να εμπλέξουμε συναισθήματα και σκέψεις, να αποκλείσουμε άσχημες συμπεριφορές και να ενισχύσουμε αυτές που μας φέρνουν πιο κοντά με τους “άλλους”.
Παιχνίδι αυλής “Ο Εσκιμώος που ψαρεύει”.
Συνεχίζοντας με την κατασκευή παιχνιδιών αυλής που θα αναβαθμίσουν τον εξωτερικό χώρο του σχολείου μας αλλά και με αφορμή την θεματική του Χειμώνα, που μελετάμε, ταξιδέψαμε στην Αλάσκα. Γνωρίσαμε τη φυλή των Ινουίτ που ζει στην Αλάσκα και τρέφεται με ψάρια. Έτσι κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά το παραπάνω παιχνίδι ψαρέματος, ένα παιχνίδι ρόλου αλλά και ενίσχυσης της λεπτής κινητικότητας, όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν το καλάμι ψαρέματος και προσπαθούν να ψαρέψουν περνώντας το σύρμα μέσα από τις τρυπούλες. Με τον τρόπο αυτό, το “ταξίδι” μας στην Αλάσκα έγινε πιο βιωματικό αλλά και αφορμή να μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα και τον τρόπο που τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων αλλάζουν από περιοχή σε περιοχή του πλανήτη.
Δράση με τις “Αθηναικές Μαριονέτες”
Σήμερα μας επισκέφτηκε η ομάδα “Αθηναικές Μαριονέτες” και μας παρουσίασε ένα διαδραστικό κουκλοθέατρο. Μία παράσταση με θέμα την ανακύκλωση, στα πλαίσια του προγράμματος του Υπουργείου παιδείας για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των παιδιών για την ανακύκλωση, με μαριονέττες μεγέθους από 45 – 80 εκατοστά, κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα υλικά.
ο λαχανόκηπός μας μεγαλώνει
Μερικές εβδομάδες μετά, ο λαχανόκηπός μας μεγαλώνει. Τα παιδιά παρατήρησαν και αντιλήφθηκαν τους διαφορετικούς τρόπους φυτέματος, καθώς και την περιποίηση και την φροντίδα που χρειάζεται ένας λαχανόκηπος. Επιπλέον με την ενασχόλησή τους με την κηπουρική ήρθαν σε επαφή με τη φύση μαθαίνοτας, πώς ο άνθρωπος εκμεταλλεύεται τα φυτά για να τρέφεται. Ο σχολικός λαχανόκηπος αποτελέι εφόδιο για τα παιδιά, καθιστώντας τα πιο υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.
Ανταρκτική
Θεματική ενότητα “Χειμώνας”
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή του χειμώνα, ξεκινήσαμε να ανακαλύπτουμε και να παρατηρούμε όσα συμβαίνουν στη φύση. Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, για τα πουλιά που αποδημούν αλλά και για τα ζώα των πάγων , που το κρύο δεν τα ενοχλεί. Παρατηρήσαμε και φτιάξαμε χιονονιφάδες με χοντρό αλάτι, γίναμε σκιέρ και φτιάξαμε ταΐστρες για αυτά τα πουλάκια που δεν αποδημούν αλλά δυσκολεύονται να βρουν τροφή τον χειμώνα.
Πίνακας καιρού
Συνεχίζοντας να δημιουργούμε παιχνίδια αυλής για την αναβάθμιση του αύλειου χώρου και την δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε αυτόν, προσχωρήσαμε στην κατασκευή ενός πίνακα καιρού. Σε μια επίπεδη ξύλινη επιφάνεια σχεδιάστηκε ο πίνακας καιρού και χρωματίστηκε από τα παιδιά. Το συγκεκριμένο παιχνίδι θα βοηθήσει τα παιδιά να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τον καιρό και την θερμοκρασία, να τα περιγράφουν και να αναγνωρίζουν τις λέξεις που αναγράφονται στον πίνακα. Πρόκειται επομένως, για μια δραστηριότητα που εντάσσεται στα πλαίσια της βιωματικής μάθησης και συμβάλει στην ενίσχυση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
Στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου δράσης “Αλληλοεπιδρώ, κατασκευάζω και απασχολούμαι δημιουργικά στον αύλειο χώρο του σχολείου μου” οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά προχωρήσαμε στην κατασκευή ενός νέου παιχνιδιού αυλής. Συγκεκριμένα, φτιάξαμε την “τρίλιζα του χειμώνα”. Σε ένα επίπεδο κομμάτι ξύλου σχεδιάσαμε την τρίλιζα, ενώ τα επίσης ξύλινα πιόνια, σχεδιάστηκαν εξολοκλήρου από τα παιδιά. Οι ομάδες μας ονομάστηκαν πιγκουίνοι και χιονάνθρωποι. Το παιχνίδι κατασκευάστηκε αποκλειστικά με ανακυκλώσιμα και οικολογικά υλικά που υπήρχαν ήδη στο σχολείο μας. Μεταφέρεται, αποθηκεύεται εύκολα και ελκύει καθημερινά το ενδιαφέρον των παιδιών. Τέλος, καλλιεργεί δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ανήκει στη μαθησιακή περιοχή των μαθηματικών.
Χριστουγεννιάτικη έκθεση
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικων στολιδιών με τους γονείς
Κατά τη διάρκεια του Χριστουγεννιάτικου εργαστηρίου με τους γονείς φτιάξαμε όλοι μαζί Χριστουγεννιάτικα στολίδια για να διακοσμήσουμε το δέντρο έξω από το σχολείο μας. Αξιοποιώντας τα υλικά του σχολείου το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του στολίδι με τη βοήθεια του γονιού του. Ακολούθησε γιορτή και θεατρικό με θέμα “Η μάγισσα των Χριστουγέννων”
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικων παιχνιδιών αυλής με τους γονείς
Στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου δράσης “Αλληλοεπιδρώ, κατασκευάζω και απασχολούμαι δημιουργικά στον αύλειο χώρο του σχολείου μου”, ανοίξαμε το χώρο του σχολείου στους γονείς και τα μεγαλύτερα αδέρφια μας με σκοπό να αναβαθμίσουμε το προαύλιο και να δημιουργήσουμε ομαδικά Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια αυλής. Οι τάξεις μετατράπηκαν σε Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια όπου το κάθε παιδί με την οικογένειά του απασχολήθηκε δημιουργικά, ενώ κατασκευάστηκαν δύο παιχνίδια ρίψης στόχων για την αυλή (Χριστουγεννιάτικο δέντρο, Ρούντολφ) από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά έπειτα χωρίστηκαν σε ομάδες και έπαιξαν τα παιχνίδια. Η δράση υλοποιήθηκε μερικές μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων, ώστε τα παιδιά να έχουν το χρόνο να παίξουν τα παιχνίδια ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Σας ενημερώνουμε πως αύριο Πέμπτη 19/12, θα πραγματοποιηθεί έκθεση με τα Χριστουγεννιάτικα έργα των παιδιών. Τα εκθέματα θα βρίσκονται σε εμφανές σημείο στο προαύλιο του σχολείου μας από το πρωί έως τη λήξη του ωραρίου στις 16:00.
Από τις 12:10 έως τη 13:30 θα μπορείτε να περιηγηθείτε στην έκθεση. Μετά η πόρτα κλείνει.
Οι γονείς του ολοημέρου θα μπορέσετε να περιηγηθείτε στις 16:00.
Την επόμενη μέρα μπορείτε να προσκομίσετε στο σχολείο μια ευρύχωρη σακούλα, ώστε να παραλάβετε τα έργα των παιδιών σας.
Έκθεση ζωγραφικής με θέμα “Τα σχήματα στην τέχνη”
Τα παιδιά με τη βοήθεια κουπάτ και ξύλινων σχημάτων, προσπάθησαν να αναπαραστήσουν διάσημους πίνακες μεγάλων ζωγράφων (π.χ. Kandinsky, Miro κ.α.) σχημάτισαν πρώτα το περίγραμμα και έπειτα χρωμάτισαν με νερομπογιά. Τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο των σχημάτων μέσω της τέχνης και το αποτέλεσμα ήταν μαγικό.
Πειράματα με το νερό
Για να μελετήσουμε τον κύκλο του νερού μέσω της βιωματικής μάθησης, συγκεντρώσαμε στην τάξη μας, διάφορα μικρά αντικείμενα. Έπειτα τα βυθίσαμε σε μια λεκάνη με νερό για να δούμε αν βυθίζονται ή επιπλέουν. Συλλέξαμε τις παρατηρήσεις μας, κάναμε υποθέσεις και εν τέλει καταλήξαμε σε συμπεράσματα για να κατανοήσουμε τις έννοιες της επίπλευσης και της βύθισης. Τέλος, εξερευνήσαμε πώς ορισμένα υλικά καταστρέφονται από το νερό σε αντίθεση με άλλα.
Άτομα με αναπηρία όρασης και σκύλοι οδηγοί
Αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μαθαίνουμε για τη διαφορετικότητα, τα άτομα με αναπηρία και τη δική μας συμβολή στη ζωή τους. Σήμερα μιλήσαμε για τις αναπηρίες όρασης και για τους σκύλους οδηγούς. Έπειτα προσπαθήσαμε να “μπούμε στα παπούτσια” ενός ατόμου με αναπηρία όρασης και ενός σκύλου οδηγού. δημιουργήσαμε μια διαδρομή με διάφορα εμπόδια και στη συνέχεια δύο παιδιά κάθε φορά (το ένα με κλειστά τα μάτια και το άλλο να τον οδηγεί) προσπάθησαν να διασχίσουν τη διαδρομή. Αυτή η εμπειρία ήταν μοναδική τόσο για τα παιδιά που έπρεπε να κατευθυνθούν χωρίς την αίσθηση της όρασης όσο και για εκείνα που έπρεπε να αναλάβουν την ευθύνη να καθοδηγήσουν σωστά τον φίλο τους. Καλλιεργήθηκε η εμπιστοσύνη μεταξύ των ομάδων.
20 Nοεμβρίου Παγκόσμια μέρα για τα δικαιώματα του παιδιού
Δημιουργία λαχανόκηπου στο σχολείο μας
Εξερευνούμε τη φύση και τον κόσμο γύρω μας μέσω της βιωματικής μάθησης. Σήμερα στο σχολείο μας ξεκινήσαμε τη δημιουργία λαχανόκηπου που θα παρατηρούμε και θα φροντίζουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Θα μάθουμε βλέποντας από κοντά πως μεγαλώνει ένα φυτό και πως φτάνει στο τραπέζι μας η σαλάτα που τρώμε.
Θεματική “Ο κύκλος του νερού”
Στα πλαίσια μελέτης και εξερεύνησης του κύκλου του νερού και προσπαθώντας να αναγνωρίσουμε όλες τις μορφές του στη φύση, μιλήσαμε για τον πάγο. Έπειτα δημιουργήσαμε στην τάξη μας χρωματιστά παγάκια και αφού τα αφήσαμε μια ολόκληρη μέρα στην κατάψυξη, ζωγραφίσαμε με αυτά και τα παρατηρήσαμε να λιώνουν.
Μαθαίνουμε την ιστορία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου μέσω της δραματοποίησης
Όσο μαθαίναμε, διαβάζαμε και ακούγαμε ντοκουμέντα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, γεννήθηκε από τα παιδιά η ανάγκη να το δραματοποιήσουν. Έτσι ανατρέξαμε στα ανακυκλώσιμα υλικά του σχολείου μας και δημιουργήσαμε τανκς. Μόλις ήταν έτοιμα και στεγνά, προσπαθήσαμε παρατηρώντας φωτογραφίες και με τη βοήθεια των lego να κατασκευάσουμε το Πολυτεχνείο. Το παιχνίδι μας ήταν έτοιμο.