Εργαστήριο κατασκευής λαμπάδων με τους γονείς
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ραφτάκος των λέξεων” του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Το συγκεκριμένο βιβλίο περιγράφει έναν ράφτη ενός , αρχικά, μικρού χωριού που αντί για μαλλί και κλωστές χρησιμοποιούσε λέξεις. Λέξεις “ζεστές” και “δροσερές”. Για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού χρησιμοποιήσαμε λέξεις αναφοράς από το βιβλίο αλλά και δικές μας λέξεις και παίξαμε, ανακαλύψαμε, μπλεχτήκαμε μέσα σε ένα κουβάρι με όμορφες κουβέντες και τελικά φτιάξαμε τα δικά μας ζεστά πουλόβερ.
Δημιουργία παιχνιδιών αυλής σε συνεργασία με τους γονείς
Σιγά σιγά ολοκληρώνουμε το εργαστήριο δημιουργίας παιχνιδιών αυλής για το σχολείο μας. Πραγματοποιήσαμε λοιπόν ένα συνεργατικό εργαστήριο με τους γονείς και τα παιδιά για την κατασκευή γωνιάς μουσικής, φλίπερ και γκρινιάρη αυλής. Συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου μετά την πρωινή αποχώρηση. Για τη γωνιά μουσικής αξιοποιήσαμε μια ξύλινη παλέτα και μερικά παλιά μαγειρικά σκεύη. Για τον γκρινιάρη μια παλιά ξύλινη επιφάνεια και για το φλίπερ χαρτόκουτα. Όλα τα παιχνίδια μπορούν να απασχολούν πολλά παιδιά ταυτόχρονα ενώ η γωνιά μουσικής εγκαταστάθηκε μόνιμα στην αυλή μας.
ΟΡΙΑ 1ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ν.ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Σας ανακοινώνουμε πως οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026 ΠΑΡΑΤΕΙΝΟΝΤΑΙ έως τις 31/3/2025.
Η Ανακύκλωση και ο Κύκλος του Νερού
Αυτό το διάστημα στο σχολείο, ξεκινήσαμε να μιλάμε και για την φροντίδα του περιβάλλοντος. Μέσω της βιωματικής μάθησης ανακαλύπτουμε τον κύκλο που κάνει το νερό στον πλανήτη μας, την επιβάρυνση της μόλυνσης, καθώς και τρόπους να προστατέψουμε τη γη μας, όσο περνάει από το χέρι μας. Συγκεκριμένα μαθαίνουμε για την ανακύκλωση. Μέσα από βιωματικά παιχνίδια ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και γνωρίζουμε τις διαδικασίες που ακολουθούν έπειτα από τη συγκομιδή των σκουπιδιών.
Ο κήπος του σχολείου μας
Συνεχίζοντας να αναβαθμίζουμε το προαύλιο του σχολείου μας, μια δράση που κρατάει για όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς και με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης, περιποιηθήκαμε λίγο ακόμα τον κήπο μας. Με τη βοήθεια της γιαγιάς ενός μαθητή μας, που είχε την καλοσύνη να μεταφυτέψει κάποια λουλούδια και να περιποιηθεί τα παρτέρια του σχολείου, δημιουργήθηκε εκτός από τον λαχανόκηπο και ένας μικρός κήπος λουλουδιών. Τα παιδιά με πολλή αγάπη, επιμονή και συνέπεια φροντίζουν τα λουλούδια μας και παρατηρούν καθημερινά τις αλλαγές της φύσης.
Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
25η Μαρτίου
Προετοιμασίες για 25η Μαρτίου
Μαθαίνοντας για την επανάσταση του 1821 μιλήσαμε για τους ήρωες που πολέμησαν και τη σημαντική συμβολή των γυναικών στον αγώνα. Έπειτα θελήσαμε να μπούμε λίγο στη θέση τους, αφού παρατηρήσαμε πως η αφήγηση της ιστορίας της Ελληνικής επανάστασης αποτέλεσε μεγάλη έμπνευση για τα παιδιά και πυροδότησε δραστηριότητες δραματικού παιχνιδιού. Φτιάξαμε λοιπόν μια βουτσέλα που έπαιρναν οι άντρες στα βουνά για να πίνουν νερό, καθώς και τα ταγάρια που έπλεκαν οι ίδιες οι γυναίκες για να μεταφέρουν τις προμήθειες.
Ταΐζουμε την πεινασμένη αρκουδίτσα
Συνεχίζοντας να εμπλουτίζουμε το χώρο της αυλής μας με παιχνίδια και προσπαθώντας αυτά να ανταποκρίνονται στην εποχή και στις θεματικές που μελετάμε, φτιάξαμε το παραπάνω παιχνίδι. Με ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία τα παιδιά έβαψαν και κόλλησαν, φτιάξαμε την πεινασμένη καφέ αρκούδα που μόλις ξύπνησε από την χειμερία νάρκη. Ένα ένα τα παιδιά ταΐζουν την αρκουδίτσα μέλι.
8 Μαρτίου ημέρα της γυναίκας
Με αφορμή την παραμονή της ημέρας της γυναίκας, συζητήσαμε για τα περιορισμένα δικαιώματα που είχαν τα κορίτσια τα παλιότερα χρόνια σε σχέση με τώρα. Μέσω της συζήτησης και μετά λύπης συνειδητοποιήσαμε, πως ακόμα και σήμερα στο ίδιο μας το σχολείο, όπου όλοι είμαστε ίσοι, έχουμε γνωρίσει τα έργα πολλών αντρών ζωγράφων αλλά κανένα έργο μιας γυναίκας ζωγράφου. Έτσι, γνωρίσαμε τη Φρίντα Κάλο, μια ζωγράφο από το Μεξικό και τα πολύχρωμα έργα της, που όλα κρύβουν κάποιο μήνυμα.
χελιδονίσματα
ANAΚΟΙΝΩΣΗ -ΕΓΓΡΑΦΕΣ
https://blogs.sch.gr/1nipnchalk/files/2025/03/ΕΓΓΡΑΦΕΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ-2025-2026.pdf
https://blogs.sch.gr/1nipnchalk/files/2025/03/ΕΓΓΡΑΦΕΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ-2025-2026.pdf
ΕΓΓΡΑΦΕΣ 5-24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες
και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην
παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια
Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.
gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Αποκριάτικο παιχνίδι αυλής
Απόκριες στο σχολείο μας
Παιχνίδι αυλής / O δικός μας μικρόκοσμος
Παρατηρώντας το ελεύθερο παιχνίδι των μαθητών/ τριών, προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας του παραπάνω παιχνιδιού αυλής. Αξιοποιώντας ένα μεγάλο χάρτινο καρούλι από τα ανακυκλώσιμα υλικά του σχολείου μας κατασκευάσαμε δύο μικρογραφίες. Συγκεκριμένα δημιουργήσαμε μια φάρμα ζώων και μια μικρογραφία πόλης με δρόμους, κτήρια ανθρώπους και οχήματα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα μεγάλο στρογγυλό παιχνίδι δύο επιπέδων, το οποίο μεταφέρεται εύκολα και επιτρέπει να απασχολούνται ταυτόχρονα αρκετά παιδιά. Πρόκειται για ένα παιχνίδι δραματοποίησης που καλλιεργεί την φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και την εκφορά του λόγου.
Παιχνίδι αυλής “Memory”
Συνεχίζοντας την αναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου μας, κατασκευάσαμε με τα παιδιά ένα επιδαπέδιο παιχνίδι μνήμης του Χειμώνα. Αρχικά επιλέξαμε, σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε εικόνες που συνδέονται με την εποχή του Χειμώνα, όμως προσέξαμε όλες να ξεκινούν από ένα διαφορετικό γράμμα της ΑΒ. Κάτω από κάθε εικόνα αναγράφεται η λέξη της, ώστε κάθε “κάρτα” να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας των παιδιών. Το συγκεκριμένο παιχνίδι παίζεται σε ομάδες. Όλες οι εικόνες είναι διπλές, αναποδογυρίζουν και μπερδεύονται λιγάκι. Έπειτα σηκώνεται ένα παιδί τη φορά και προσπαθεί να βρει τα “ίδια” ζευγάρια. Αν τα βρει κρατάει τις κάρτες και η ομάδα του παίρνει έναν πόντο.