Πασχαλινά παιχνίδια αυλής

eikona Viber 2025 04 10 13 35 28 700 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 002 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 335 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 747 eikona Viber 2025 04 10 13 35 27 356 eikona Viber 2025 04 10 13 35 27 721 eikona Viber 2025 04 10 13 35 25 855 eikona Viber 2025 04 10 13 35 25 038 eikona Viber 2025 04 10 13 35 24 268 eikona Viber 2025 04 10 13 35 23 938

Μερικά ακόμη παιχνίδια αυλής με πασχαλινή διάθεση. Σχεδιάσαμε στην αυλή του σχολείου μια διαδρομή δοκιμασιών με τα παιδιά χωρισμένα και πάλι  σε δύο ομάδες. Στο τελευταίο βήμα της διαδρομής τα παιδιά μετέφεραν τα αυγά μέσα σε ένα κουτάλι στο στόμα του λαγού. Τα παιδιά διαγωνίζονταν με τη σειρά σχηματίζοντας δύο σειρές  πριν από τη γραμμή εκκίνησης. Όποιος τελείωνε τη διαδρομή πήγαινε στο τέλος της γραμμής και όταν ο πρώτος της κάθε σειράς ξανά γινόταν πρώτος, ο ομάδα ολοκλήρωνε τη δοκιμασία. Μια δοκιμασία αδρής αλλά και λεπτής κινητικότητας.

Πασχαλινά παιχνίδια στην αυλή

image15 1 image19 1 image11 3 image13 2 image4 9 image0 14 image1 13

Εν όψει Πάσχα τα ομαδικά παιχνίδια που παίζουμε στην αυλή έχουν θέμα πασχαλινό. Σήμερα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και παίξαμε αυγουλοδρομίες. Οι δύο ομάδες έκαναν δύο σειρές. Ο πρώτος της σειράς μετέφερε ένα αυγό, ισορροπώντας το μέσα σε ένα κουτάλι, από ένα καλάθι σε ένα άλλο. Έπειτα, ο πρώτος επιστρέφοντας δίνει το κουτάλι στον επόμενο και γίνεται ο τελευταίος του τρένου. Η ομάδα που μεταφέρει πρώτη όλα τα αυγά της είναι η νικήτρια. Στη συνέχεια τα ίδια αυγά τα κρύψαμε σε όλη την αυλή και οι ομάδες συνέχισαν το παιχνίδι τους ψάχνοντας να βρουν τα χαμένα αυγά.

Πλάθω κουλουράκια

image19 3 image7 8 image8 8 image16 1 image2 15 image10 6 image4 11 image12 3 image5 9 image6 5 image13 4 image14

Το σχολείο μας μοσχομύρισε από τα πασχαλινά κουλουράκια που φτιάξαμε για να προσθέσουμε στα καλαθάκια μας. Όλοι μαζί καταγράψαμε τα υλικά που προσθέσαμε, ζυμώσαμε και έπειτα πλάσαμε τα κουλουράκια που στη συνέχεια ψήθηκαν.

Εργαστήριο κατασκευής λαμπάδων με τους γονείς

image17 2 image5 10 image12 4 image13 5 image19 4 image11 5 image10 7 image15 4 image14 1 image7 9 image0 16

Ενισχύοντας τον δεσμό και την επικοινωνία μεταξύ γονέων και σχολείου, οργανώσαμε εργαστήρι κατασκευής λαμπάδων στο χώρο του σχολείου, όπου διακοσμήσαμε τις πασχαλινές λαμπάδες μας

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

image10 5 image9 5 image8 6 image7 5 image6 3 image5 7 image4 8 image3 10 image2 13 image1 12 image0 13

Σήμερα με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, πραγματοποιούμε στο σχολείο μας έκθεση ανοιχτή προς τους γονείς με τις δημιουργίες των παιδιών. Τα βιβλία της έκθεσης είναι ιστορίες που έγραψαν και εικονογράφησαν τα ίδια τα παιδιά.

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας

image4 7 image5 6 image2 12 image0 12 image1 11 image7 41743593676578 1743593676602 1743593676646 1743593676622

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ραφτάκος των λέξεων” του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Το συγκεκριμένο βιβλίο περιγράφει έναν ράφτη ενός , αρχικά, μικρού χωριού που αντί για μαλλί και κλωστές χρησιμοποιούσε λέξεις. Λέξεις “ζεστές” και “δροσερές”. Για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού χρησιμοποιήσαμε λέξεις αναφοράς από το βιβλίο αλλά και δικές μας λέξεις και παίξαμε, ανακαλύψαμε, μπλεχτήκαμε μέσα σε ένα κουβάρι με όμορφες κουβέντες και τελικά φτιάξαμε τα δικά μας ζεστά πουλόβερ.

Δημιουργία παιχνιδιών αυλής σε συνεργασία με τους γονείς

image2 11 image10 4 image3 9 image11 2 image12 2 image19 image21 image23 1eikona Viber 2025 03 24 21 40 00 071 eikona Viber 2025 03 24 21 38 29 226 eikona Viber 2025 03 24 21 38 36 607 eikona Viber 2025 03 24 21 39 54 452 eikona Viber 2025 03 24 21 38 36 480 eikona Viber 2025 03 24 21 40 44 785

Σιγά σιγά ολοκληρώνουμε το εργαστήριο δημιουργίας παιχνιδιών αυλής για το σχολείο μας. Πραγματοποιήσαμε λοιπόν ένα συνεργατικό εργαστήριο με τους γονείς και τα παιδιά για την κατασκευή γωνιάς μουσικής, φλίπερ και γκρινιάρη αυλής. Συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου μετά την πρωινή αποχώρηση. Για τη γωνιά μουσικής αξιοποιήσαμε μια ξύλινη παλέτα και μερικά παλιά μαγειρικά σκεύη. Για τον γκρινιάρη μια παλιά ξύλινη επιφάνεια και για το φλίπερ χαρτόκουτα. Όλα τα παιχνίδια μπορούν να απασχολούν πολλά παιδιά ταυτόχρονα ενώ η γωνιά μουσικής εγκαταστάθηκε μόνιμα στην αυλή μας.

Η Ανακύκλωση και ο Κύκλος του Νερού

eikona Viber 2025 03 12 17 56 56 509 eikona Viber 2025 03 12 17 57 22 597 eikona Viber 2025 03 12 17 57 24 541 eikona Viber 2025 03 12 17 57 18 687 eikona Viber 2025 03 12 17 57 21 307

Αυτό το διάστημα στο σχολείο, ξεκινήσαμε να μιλάμε και για την φροντίδα του περιβάλλοντος. Μέσω της βιωματικής μάθησης ανακαλύπτουμε τον κύκλο που κάνει το νερό στον πλανήτη μας, την επιβάρυνση της μόλυνσης, καθώς και τρόπους να προστατέψουμε τη γη μας, όσο περνάει από το χέρι μας. Συγκεκριμένα μαθαίνουμε για την ανακύκλωση. Μέσα από βιωματικά παιχνίδια ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και γνωρίζουμε τις διαδικασίες που ακολουθούν έπειτα από τη συγκομιδή των σκουπιδιών.

Ο κήπος του σχολείου μας

1742740437427 1742740437404 1742740437383

Συνεχίζοντας να αναβαθμίζουμε το προαύλιο του σχολείου μας, μια δράση που κρατάει για όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς και με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης, περιποιηθήκαμε λίγο ακόμα τον κήπο μας. Με τη βοήθεια της γιαγιάς ενός μαθητή μας, που είχε την καλοσύνη να μεταφυτέψει κάποια λουλούδια και να περιποιηθεί τα παρτέρια του σχολείου, δημιουργήθηκε εκτός από τον λαχανόκηπο και ένας μικρός κήπος λουλουδιών. Τα παιδιά με πολλή αγάπη, επιμονή και συνέπεια φροντίζουν τα λουλούδια μας και παρατηρούν καθημερινά τις αλλαγές της φύσης.

Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

IMG 20250307 131338 258 IMG 3554

Ξορκίζουμε τον φόβο με αυτή την κατασκευή για την ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού στα πλαίσια δράσης που έλαβε χώρα στο προαύλιο του σχολείου, όπου παρουσιάστηκαν μικρές δραματοποιήσεις και τραγούδια που καταδίκασαν τον εκφοβισμό στα σχολεία.

25η Μαρτίου

image6 3 1 image2 4 1 image5 4 1 image0 3 1 image2 3 1 image3 2 1 image7 2 1 image6 2 1 image5 3 1 image1 3 1 image0 2 1

Μερικές ακόμα από τις δημιουργίες των παιδιών για την 25η Μαρτίου. Το λάβαρο της επανάστασης, ο κρίνος που συμβολίζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, καθώς και η πρόσκληση για την ανοιχτή γιορτή προς τους γονείς του σχολείου μας για τον εορτασμό της Ελληνικής Επανάστασης.

Προετοιμασίες για 25η Μαρτίου

image28 image30 image31 image23

Μαθαίνοντας για την επανάσταση του 1821 μιλήσαμε για τους ήρωες που πολέμησαν και τη σημαντική συμβολή των γυναικών στον αγώνα. Έπειτα θελήσαμε να μπούμε λίγο στη θέση τους, αφού παρατηρήσαμε πως η αφήγηση της ιστορίας της Ελληνικής επανάστασης αποτέλεσε μεγάλη έμπνευση για τα παιδιά και πυροδότησε δραστηριότητες  δραματικού παιχνιδιού. Φτιάξαμε λοιπόν μια βουτσέλα που έπαιρναν οι άντρες στα βουνά για να πίνουν νερό, καθώς και τα ταγάρια που έπλεκαν οι ίδιες οι γυναίκες για να μεταφέρουν τις προμήθειες.

Ταΐζουμε την πεινασμένη αρκουδίτσα

image3 8 image17 image0 11 image1 10 image8 5 image9 4

Συνεχίζοντας να εμπλουτίζουμε το χώρο της αυλής μας με παιχνίδια και προσπαθώντας αυτά να ανταποκρίνονται στην εποχή και στις θεματικές που μελετάμε, φτιάξαμε το παραπάνω παιχνίδι. Με ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία τα παιδιά έβαψαν και κόλλησαν, φτιάξαμε την πεινασμένη καφέ αρκούδα που μόλις ξύπνησε από την χειμερία νάρκη. Ένα ένα τα παιδιά ταΐζουν την αρκουδίτσα μέλι.

8 Μαρτίου ημέρα της γυναίκας

1741695280543 1741695280519

Με αφορμή την παραμονή της ημέρας της γυναίκας, συζητήσαμε για τα περιορισμένα δικαιώματα που είχαν τα κορίτσια τα παλιότερα χρόνια σε σχέση με τώρα. Μέσω της συζήτησης και μετά λύπης συνειδητοποιήσαμε, πως ακόμα και σήμερα στο ίδιο μας το σχολείο, όπου όλοι είμαστε ίσοι, έχουμε γνωρίσει τα έργα πολλών αντρών ζωγράφων αλλά κανένα έργο μιας γυναίκας ζωγράφου. Έτσι, γνωρίσαμε τη Φρίντα Κάλο, μια ζωγράφο από το Μεξικό και τα πολύχρωμα έργα της, που όλα κρύβουν κάποιο μήνυμα.

χελιδονίσματα

1741695280613 1741695280571

Τα χελιδονίσματα είναι τα κάλαντα της άνοιξης. Το πρωί της 1ης Μαρτίου τα παιδιά γυρνούν με ένα ομοίωμα χελιδονιού στο χέρι, στολισμένο με λουλούδια και καμπανάκια και τραγουδούν για τον ερχομό της άνοιξης.

ANAΚΟΙΝΩΣΗ -ΕΓΓΡΑΦΕΣ

https://blogs.sch.gr/1nipnchalk/files/2025/03/ΕΓΓΡΑΦΕΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ-2025-2026.pdf

https://blogs.sch.gr/1nipnchalk/files/2025/03/ΕΓΓΡΑΦΕΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ-2025-2026.pdf

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 5-24 ΜΑΡΤΙΟΥ  2025

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες
και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην
παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια
Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.
gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Αποκριάτικο παιχνίδι αυλής

εικόνα Viber 2025 02 25 17 38 23 477 εικόνα Viber 2025 02 25 17 38 24 578 εικόνα Viber 2025 02 25 17 38 19 294

Αξιοποιώντας ένα χαρτόκουτο παλιάς συσκευασίας και μπαίνοντας στο κλίμα των ημερών, δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι λεπτής κινητικότητας. Τα παιδιά θα πρέπει να κρατήσουν και να κουνήσουν το χαρτόκουτο με τέτοιο τρόπο, ώστε να “βάλουν” στη θέση της τη μύτη του κλόουν.