Αγαπητοί γονείς, ευχομαστε καλή αρχή στα μικρά σας αστεράκια!!! Σας περιμένουμε όλους την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στον καθιερομένο αγιασμό του Σχολείου μας.

Αγαπητοί γονείς, ευχομαστε καλή αρχή στα μικρά σας αστεράκια!!! Σας περιμένουμε όλους την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στον καθιερομένο αγιασμό του Σχολείου μας.

Στόχος-Φιλοσοφία
Το έργο εμπνέεται από την παιδαγωγική προσέγγιση Open Canopy και τη φιλοσοφία του Paul Salopek, ενθαρρύνοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες να γίνουν ενεργοί, στοχαστικοί παρατηρητές του κόσμου μέσα από ένα βιωματικό, διαθεματικό ταξίδι γνώσης με οδηγό τη μασκότ Andrew.
Στόχος του έργου είναι η καλλιέργεια της παγκόσμιας συνείδησης, της ενσυναίσθησης και της κριτικής σκέψης, μέσω της διερεύνησης πολιτισμών, παγκόσμιων προκλήσεων, κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων. Οι μαθητές ενισχύουν τις ψηφιακές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, συνεργάζονται, ερευνούν και δημιουργούν, υιοθετώντας στάσεις ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.
Η συνεχής ανατροφοδότηση, η συμμετοχή σε θεματικές καμπάνιες και η σύνδεση με την επικαιρότητα ενισχύουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, στοχεύοντας στη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας μέσα από τη σύνδεση του σχολείου με τον κόσμο.
Δίκτυο Οικοσυμμαχίας: 2ο Νηπιαγωγείο Νέας Αρτάκης, Νηπιαγωγείο Αγίου, Νηπιαγωγείο Αγίου Κωνσταντίνου, 4ο Νηπιαγωγείο Βασιλικού, 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας, 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου, 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας, Νηπιαγωγείο Μαντουδίου, Νηπιαγωγείο Πηλίου, Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου, 1ο Νηπιαγωγείο Λάρυμνας, 100ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, Παιδική Σχολή Σωτηρίου.
Το έργο «Global Travellers of Ecosimahia #EUvalues #OpenCanopy #SkillsLabs» σχεδιάστηκε με σκοπό να καλλιεργήσει στους μαθητές και τις μαθήτριες μια πολυδιάστατη αντίληψη του κόσμου, μέσα από τη βιωματική, διαθεματική και συνεργατική μάθηση. Εστιάζοντας στην παιδαγωγική φιλοσοφία του Open Canopy και αντλώντας έμπνευση από το παγκόσμιο ταξίδι του δημοσιογράφου Paul Salopek, το έργο επιχειρεί να μεταμορφώσει τη σχολική τάξη σε ένα εργαστήριο παγκόσμιας κατανόησης, ενσυναίσθησης και ενεργού πολιτειότητας.
Η επιλογή ενός εμβληματικού ήρωα, της μασκότ Andrew, λειτουργεί ως αφηγηματικός συνδετικός κρίκος που προσκαλεί τα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο με περιέργεια, στοχασμό και κριτική ματιά. Η χρήση επιστολών-προκλήσεων, ψηφιακών εργαλείων, δραστηριοτήτων προγραμματισμού, καλλιτεχνικής δημιουργίας και ρουτινών σκέψης υποστηρίζει μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση, η οποία:
Η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου προκύπτει από την επιτακτική ανάγκη να προετοιμάσουμε τους μαθητές για έναν κόσμο σύνθετο, διασυνδεδεμένο και ρευστό. Το έργο απαντά στην πρόκληση να αναπτύξουμε στους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες στάσεις ενεργών παγκόσμιων πολιτών ήδη από την προσχολική ηλικία, διαμορφώνοντας θεμέλια για μια πιο δίκαιη, ειρηνική και βιώσιμη κοινωνία.
Παράλληλα, το έργο ενισχύει τη δυναμική του σχολείου ως κοινότητας μάθησης, προωθώντας τον διάλογο μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και φορέων και ενδυναμώνοντας τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Ενέργειες που υλοποιήθηκαν
Το εκπαιδευτικό ταξίδι των μαθητών και μαθητριών ξεκίνησε με αφετηρία τη γνωριμία με τη μασκότ Andrew, έναν μικρό εξερευνητή που εμπνέεται από τον δημοσιογράφο Paul Salopek και την προσέγγιση Open Canopy. Από το εισαγωγικό στάδιο, τα παιδιά ακολούθησαν τις αποστολές του Andrew, μαθαίνοντας για διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς, κατανοώντας παγκόσμια ζητήματα και αναπτύσσοντας δεξιότητες μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες.
Το έργο ενίσχυσε την παγκόσμια συνείδηση, τη φιλαναγνωσία, την ψηφιακή και περιβαλλοντική εκπαίδευση και λειτούργησε ως αφετηρία για διασχολικές συνέργειες, δράσεις εθελοντισμού, καλλιέργεια ενσυναίσθησης και υπεύθυνης πολιτειότητας. Κάθε μήνας έκρυβε νέες προκλήσεις και μαθησιακές εμπειρίες, με πλούσιο παιδαγωγικό περιεχόμενο.
Σεπτέμβριος – Οκτώβριος
Το ταξίδι των μαθητών ξεκίνησε με τη μασκότ Andrew, έναν μικρό εξερευνητή εμπνευσμένο από τον δημοσιογράφο Paul Salopek και την παιδαγωγική προσέγγιση Open Canopy. Οι μαθητές γνώρισαν τον Andrew μέσα από ένα προωθητικό βίντεο, το οποίο τους ενθάρρυνε να ανακαλύψουν τον κόσμο με βιωματικό και διαθεματικό τρόπο.
Παράλληλα, δημιουργήθηκε το λογότυπο του έργου και παρουσιάστηκαν τα συμμετέχοντα σχολεία, ενώ διαμορφώθηκαν από κοινού οι κανόνες ψηφιακής επικοινωνίας στο Twinspace, ενισχύοντας τη δημοκρατική συμμετοχή και την καλλιέργεια υπεύθυνης διαδικτυακής συμπεριφοράς.
Η πρώτη αποστολή του Andrew, με τίτλο «My Dream Trip», προσκάλεσε τα παιδιά να φανταστούν και να μοιραστούν τον δικό τους ονειρεμένο ταξιδιωτικό προορισμό, εμπλέκοντας ενεργά και τα μέλη της οικογένειάς τους. Οι προτιμήσεις καταγράφηκαν σε κοινό Padlet, ενισχύοντας τη συνεργατική κουλτούρα.
Τέλος, δημιουργήθηκε το Κέντρο Μάθησης “Global Travellers of Ecosimahia” στον χώρο του νηπιαγωγείου, το οποίο λειτούργησε ως θεματικός πυρήνας του έργου.
Νοέμβριος
Μέσα από ψηφοφορία, επιλέχθηκε η Ισπανία ως ο πρώτος «προορισμός» του Andrew, καλλιεργώντας δημοκρατικές αξίες και σεβασμό στη γνώμη της πλειοψηφίας. Τα παιδιά διερεύνησαν πληροφορίες για τη χώρα και δημιούργησαν έναν συνεργατικό τουριστικό οδηγό, εξασκώντας γλωσσικές και ψηφιακές δεξιότητες. Στη συνέχεια, με αφορμή τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Ισπανία, ανέλυσαν φωτογραφίες από πλημμύρες χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι», ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση. Παράλληλα, το έργο εντάχθηκε στην EU Code Week 2024 με τη δράση “Ecoland”, όπου τα παιδιά αξιοποίησαν το ρομπότ Beebot για να προσομοιώσουν βιώσιμες διαδρομές και να εντοπίσουν ανθρώπινες δραστηριότητες που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τα παιδιά δημιούργησαν εικόνες με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης και ανέλυσαν τα έργα τους, προσεγγίζοντας με ευαισθησία βασικά δικαιώματα και ενισχύοντας τη φωνή τους μέσα από την τέχνη και την τεχνολογία.
Δεκέμβριος
Οι μαθητές/τριες έγιναν παρατηρητές-επιστήμονες μέσα από τη δραστηριότητα “Weather Watchers”, όπου επέλεξαν να επισκεφθούν τη Φινλανδία, καταγράφοντας τις καιρικές συνθήκες και συγκρίνοντάς τες με τις δικές τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύθηκαν οι δεξιότητες παρατήρησης και η περιβαλλοντική επίγνωση. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν δράσεις εθελοντισμού σε συνεργασία με ανθρωπιστικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Οι ομάδες συμμετείχαν σε δύο σημαντικές καμπάνιες: με συμμετοχή στην έκθεση “Weaving Stories” και στο διεθνές συνέδριο για τα δικαιώματα των παιδιών με τίτλο “Εκπαιδεύοντας παγκόσμιους ενεργούς πολίτες σε έναν κόσμο που διαρκώς εξελίσσεται” και στη δράση ανταλλαγής βιβλίων “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως”, προωθώντας τη φιλαναγνωσία και τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Το δίκτυο σχολείων της Οικοσυμμαχίας ανέπτυξε δραστηριότητες για ένα βιώσιμο μέλλον, ακολουθώντας το μοντέλο των Οικολογικών Σχολείων, ενώ παράλληλα δημοσίευσε άρθρα σε συνεργατικά ψηφιακά μέσα.
Ιανουάριος
Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, πραγματοποιήθηκε ανατροφοδότηση και αξιολόγηση του έργου, με σκοπό την ευθυγράμμιση των επόμενων δραστηριοτήτων με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Ο Andrew έστειλε ένα διαδραστικό escape room, μέσα από το οποίο τα παιδιά ανακάλυψαν ότι ο νέος προορισμός του ήταν η Ισλανδία. Γνώρισαν τα γεωγραφικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της χώρας και, με τη μέθοδο του storytelling, δημιούργησαν το συνεργατικό βιβλίο «The Trip of the Bear», αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης «Αρχή – Μέση – Τέλος». Η ιστορία παρουσίαζε την πορεία της αρκούδας πριν φτάσει στην πόλη, βασισμένη στο διάσημο παιδικό βιβλίο «Χάθηκα». Τα παιδιά ερεύνησαν τα αίτια και τις συνέπειες του λιωσίματος των πάγων και κατέληξαν σε ένα αισιόδοξο μήνυμα με την επιστροφή της αρκούδας στο φυσικό της περιβάλλον, καλλιεργώντας δεξιότητες παρατηρητικότητας, συνεργασίας και επίλυσης προβλήματος.
Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 (SID 2025), οι μαθητές συμμετείχαν στον διαγωνισμό του Safer Internet 4 Kids με τίτλο “WE say NO to Cyberbullying: We Learn, We Protect, We Support!”. Δημιούργησαν έναν χάρτη με αριθμημένη διαδρομή, στην οποία βασικά στοιχεία ήταν QR codes και ζωγραφιές με προτάσεις και προκλήσεις για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Με τη βοήθεια του Beebot, οι ομάδες ακολουθούσαν τη διαδρομή και στο τέλος της πορείας τους λάμβαναν έπαινο “Ψηφιακή Ασπίδα”.
Η δράση επεκτάθηκε με τη διοργάνωση μιας Ανοιχτής Εβδομάδας για το Ασφαλές Διαδίκτυο, παρακινώντας και άλλα σχολεία να συμμετάσχουν. Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλο πολλαπλασιαστών, προωθώντας το μήνυμα κατά του διαδικτυακού εκφοβισμού σε ευρύτερες σχολικές κοινότητες.
Φεβρουάριος
Ο Andrew, η μασκότ, μετά τη γνωριμία με την πολική αρκούδα, ξεκίνησε νέο ταξίδι με έναν μεταναστευτικό γλάρο. Έστειλε στα παιδιά κουίζ-παιχνίδι για τον προορισμό του και το παιχνίδι προγραμματισμού “GET OUT OF THE PYRAMID”, που γνώρισε στα παιδιά τις πυραμίδες και τον αιγυπτιακό πολιτισμό. Παράλληλα, οι μαθητές έμαθαν για τη φτώχεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ειδικά μέσα από την κοινότητα των Ζαμπαλίν στην Αίγυπτο, που διακρίνεται για την ανακύκλωση, χρησιμοποιώντας την τεχνική “Beauty & Truth” για την ανάλυση μιας σχετικής φωτογραφίας, ενώ κατέγραψαν τις απαντήσεις τους σε ηχητική μορφή. Ακόμη, υλοποίησαν δραστηριότητες εμπνευσμένες από αυτή, όπως “Ανακυκλώνω σαν τους Ζαμπαλίν” και δημιούργησαν τον συνεργατικό οδηγό “No Waste”.
Έπειτα, ο Andrew ταξίδεψε στην Κένυα, όπου τα παιδιά ζωγράφισαν ζώα της σαβάνας, δημιούργησαν αινίγματα και διερεύνησαν τους κινδύνους για τα είδη. Μέσα από φωτογραφίες και τη τεχνική των δημιουργικών ερωτήσεων, ανέλυσαν κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και δημιούργησαν ηχητικά αφηγήματα που καλλιεργούν ενσυναίσθηση.
Μάρτιος
Επόμενος προορισμός η Κίνα, με τον Andrew να ταξιδεύει στη χώρα με τη βοήθεια μιας χάρτινης σαΐτας. Οι μαθητές/τριες μελέτησαν τον πολιτισμό και το περιβάλλον της Κίνας, και δημιούργησαν ψηφιακή αφίσα στην οποία κατέγραψαν στοιχεία του πολιτισμού, της φύσης και της καθημερινής ζωής, καλλιεργώντας έτσι την πολιτισμική κατανόηση και σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για περιβαλλοντικά ζητήματα, οι μαθητές ασχολήθηκαν με το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Μέσα από τη χρήση του συννεφόλεξου, ανέλυσαν τις αιτίες και τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην υγεία και το περιβάλλον. Παράλληλα, αξιοποίησαν τη ρουτίνα σκέψης Creative Questions για να αναπτύξουν και να προτείνουν δημιουργικές λύσεις και ερωτήματα σχετικά με το θέμα. Αυτή η προσέγγιση ενθάρρυνε την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα.
Οι δραστηριότητες αυτές στόχευαν να καλλιεργήσουν τη συνείδηση των μαθητών τόσο για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις όσο και για τη σημασία της πολιτισμικής ανταλλαγής και κατανόησης, ενισχύοντας παράλληλα δεξιότητες ψηφιακής δημιουργίας και συνεργασίας.
Απρίλιος
Με τη βοήθεια ενός κινέζικου δράκου η μασκότ προσγειώθηκε στις βραζιλιάνικες φαβέλες, ένα μέρος που φέρνει στο προσκήνιο σοβαρά κοινωνικά ζητήματα, όπως η φτώχεια και η έλλειψη πρόσβασης στη μόρφωση. Τα παιδιά, μέσα από συζητήσεις και δραστηριότητες, ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το δικαίωμα κάθε παιδιού στη μόρφωση και τη σημασία της ισότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν συνεργατικές αφίσες που προωθούν τη φιλαναγνωσία και ενθαρρύνουν την αγάπη για τα βιβλία. Παράλληλα, συμμετείχαν στη δράση “Silent Book” για να γιορτάσουν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, όπου τα παιδιά έφτιαξαν μια σελίδα για το συνεργατικό εικονοβιβλίο. Το δίκτυο της Οικοσυμμαχίας σε συνεργασία με τις Δημόσιες Κεντρικές Βιβλιοθήκες της Στερεάς Ελλάδας και του εξωτερικού, έστειλε ανοιχτή πρόσκληση, προκειμένου να λάβουν μέρος και άλλα σχολεία και να εμπλουτιστεί το “Silent Book”. Στη δράση συμμετείχαν 62 ομάδες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό που ενίσχυσαν τη φαντασία και την εκφραστική ικανότητα.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της Οικοσυμμαχίας, οι μαθητές πήραν μέρος στη δράση “The Sculpture of Rights” — μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από δημιουργική τέχνη και συλλογικές δράσεις.
Τέλος, οι μαθητές οργάνωσαν πέντε περιβαλλοντικές δράσεις, συνδυάζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία με τις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης (GAD 2025). Αυτές οι δράσεις παρουσιάστηκαν με τη μορφή συνεργατικής ψηφιακής παρουσίασης, όπου κάθε ομάδα ανέδειξε περιβαλλοντικά ζητήματα και προτάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη.
Μάιος
Τον Μάιο, ο Andrew ξεκίνησε ταξιδεύοντας στη Βόρεια Αμερική, όπου οι μαθητές εργάστηκαν σε τέσσερις θεματικές ομάδες με στόχο την ευαισθητοποίηση για ισορροπημένη διατροφή και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, την ανάλυση των υπολειμμάτων φαγητού, την έρευνα οικολογικών συσκευασιών και την κομποστοποίηση. Δημιούργησαν ενημερωτικό και ψηφιακό υλικό, συνεργάστηκαν με ειδικούς και χρησιμοποίησαν τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι», ενώ σημαντική δράση ήταν η ψηφιακή ζωγραφική με σουρεαλιστικά φαγητά, που έγινε μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, ενισχύοντας το συλλογικό πνεύμα και τη δημιουργικότητα. Στο δεύτερο μισό του μήνα, ο Andrew βρέθηκε στην Αυστραλία, όπου οι μαθητές μελέτησαν βιωματικά την αειφόρο διαχείριση φυσικών πόρων, την προστασία οικοσυστημάτων, την ξηρασία και τη βιοποικιλότητα, δημιουργώντας ψηφιακές παρουσιάσεις για τα απειλούμενα είδη και συζητώντας για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Η δράση συνδέθηκε με τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και ολοκληρώθηκε με διαδικτυακή έκθεση που ενίσχυσε την κριτική σκέψη, την υπευθυνότητα και τη συνεργασία των μαθητών.
Μέσα από την εξερεύνηση διαφορετικών περιοχών και πολιτισμών, οι μαθητές ενίσχυσαν την κατανόησή τους για τη σημασία της αειφορίας και της προστασίας του πλανήτη, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες και αξίες που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή. Το πρόγραμμα αποτέλεσε γέφυρα γνώσης και δράσης, εμπνέοντας τη νέα γενιά να γίνει υπεύθυνη και ευαισθητοποιημένη για το μέλλον του κόσμου μας.
Σύνδεσμος έργου:
Αποτελέσματα της δράσης
Οι σχολικές κοινότητες συμμετείχαν ενεργά σε πολυδιάστατες δράσεις που συνδύασαν τις ρουτίνες σκέψης του Project Zero και με παιδαγωγικές πρακτικές εστιασμένες σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Η εκπαιδευτική διαδικασία διαμεσολαβήθηκε από μηνύματα τέχνης, καθημερινής ζωής, αλλά και παγκόσμιων δυνάμεων και ιστοριών, ενώ αξιοποιήθηκαν ποικίλα ψηφιακά εργαλεία, ακόμη και τεχνητή νοημοσύνη, για την υποστήριξη της μάθησης.
Η προσέγγιση αυτή ενίσχυσε τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών και των εκπαιδευτικών, προωθώντας νέες πρακτικές που αναπτύσσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η ενσυναίσθηση. Με τη χρήση της μασκότ Andrew, βιωματικών παιχνιδιών, ψηφιακών παρουσιάσεων και ρουτινών σκέψης, το έργο προώθησε την ενεργητική μάθηση και την κοινωνική ευθύνη, καθιστώντας τα σχολεία φορείς αλλαγής για ένα βιώσιμο και αλληλέγγυο μέλλον.
Οι ρουτίνες σκέψης, βασισμένες στη μεθοδολογία του PZ Harvard, αποτέλεσαν τη βασική παιδαγωγική δομή που συνέδεσε κοινωνικές, πολιτιστικές και οικολογικές δραστηριότητες. Η συνεργασία με ειδικούς (μέντορες PZ, διατροφολόγους, συγγραφείς κ.ά.) και φορείς (Πανεπιστήμια, δημοτικές βιβλιοθήκες, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Οικολογικά Σχολεία, European Blue Schools, Plastic Clever Schools, Actionaid κ.ά.) αναβάθμισε την ποιότητα των δράσεων, εμπλουτίζοντας το εκπαιδευτικό υλικό και τις εμπειρίες των μαθητών.
Παράλληλα, η διαρκής ανατροφοδότηση της συντονιστικής ομάδας, μέσα από παρατηρήσεις, ημερολόγια και μαθητικά συμβούλια (τεχνική Φρενέ), ενίσχυσε την οργάνωση της σχολικής κοινότητας, βελτίωσε τις σχέσεις μεταξύ των μελών και προώθησε την κοινωνική συνοχή και το συλλογικό αίσθημα ευθύνης απέναντι σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα.
Η χρήση καινοτόμων εργαλείων αξιολόγησης, όπως ψηφιακά παιχνίδια, φύλλα εργασίας ανοιχτού τύπου, ερωτηματολόγια Google Forms, υποστήριξε την αναγνώριση των γνωστικών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών/τριών και βελτίωσε τον σχεδιασμό των δράσεων, προσφέροντας παράλληλα ευκαιρίες για αυτογνωσία και μεταγνωστική μάθηση.
Ο ποιοτικός αντίκτυπος του έργου φάνηκε από την ευρεία συμμετοχή σε δράσεις που προώθησαν τα δικαιώματα του παιδιού (έκθεση «Weaving Stories»), τον αλληλοσεβασμό και την υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου (Netiquette), την αξιοποίηση της τέχνης ως μέσο έκφρασης συναισθημάτων, καθώς και τον εθελοντισμό σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες (π.χ. δράσεις GAD 2025, Actionaid, European Blue Schools, Plastic Clever Schools).
Επιπροσθέτως, η ομάδα της Οικοσυμμαχίας ανέλαβε την πρωτοβουλία οργάνωσης ανοιχτής πρόσκλησης για συμμετοχή στον 7ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών της ΕΕΛΛΑΚ. Ως κορυφαία πράξη κοινωνικής συμμετοχής και βιώσιμης σκέψης, καθεμία από τις σχολικές ομάδες πραγματοποίησε παρέμβαση στον δημόσιο χώρο της γειτονιάς του σχολείου της. Τοποθέτησε QR codes που περιείχαν πληροφορίες για το σημείο, παιχνίδια για παιδιά, περιβαλλοντικά μηνύματα καθώς και άλλα διαδραστικά στοιχεία που ενίσχυαν την προσβασιμότητα και την ιδιωτικότητα, δημιουργώντας έναν δημόσιο χώρο πιο συμπεριληπτικό και φιλικό προς όλους.
Τα συνεργατικά αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και στα ψηφιακά κανάλια των σχολείων, ενώ οι φορείς συμμετείχαν σε καμπάνιες και μαθητικούς διαγωνισμούς ευαισθητοποίησης. Η συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα (Harvard) ενίσχυσε την επιστημονική και κοινωνική διάσταση του έργου.
Επιπλέον, η ενσωμάτωση της αργής παρατήρησης και των ρουτινών σκέψης συνέβαλε σημαντικά στην ψυχοκοινωνική ευεξία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, προωθώντας την ενσυνειδητότητα, την αυτογνωσία και τις υγιείς σχέσεις εντός της σχολικής κοινότητας.
Συνολικά, το έργο συνέβαλε στη δημιουργία αειφόρων σχολείων με κεντρικό άξονα τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, αναδεικνύοντας τον ενεργό πολίτη και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα ως θεμέλια για τη σχολική και κοινωνική καινοτομία.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Κατά την υλοποίηση του έργου, προέκυψαν σημαντικές δυσκολίες, κυρίως λόγω της απουσίας διαδραστικών πινάκων στα νηπιαγωγεία, γεγονός που περιόρισε τη δυνατότητα χρήσης ψηφιακών εργαλείων με διαδραστικό και ελκυστικό τρόπο για τα παιδιά. Επιπλέον, οι μειωμένοι πόροι επηρέασαν την προμήθεια κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και μέσων, ενώ η αδυναμία σταθερής και αξιόπιστης σύνδεσης στο διαδίκτυο δυσχεραίνει την πρόσβαση σε ψηφιακές πλατφόρμες και την επικοινωνία με συνεργάτες. Παρά τις προκλήσεις αυτές, η ομάδα εργασίας επέδειξε προσαρμοστικότητα και επιμονή, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις και προσαρμόζοντας τις δράσεις ώστε να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των σχολείων, διατηρώντας τον παιδαγωγικό και κοινωνικό χαρακτήρα του έργου.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
Στο πλαίσιο του έργου που εφαρμόστηκε στις σχολικές κοινότητες, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν, παράχθηκαν ποικίλα εκπαιδευτικά υλικά και δράσεις που ενίσχυσαν τη μαθησιακή διαδικασία και την κοινωνική συμμετοχή. Τα συνεργατικά αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και στις σελίδες των συνεργαζόμενων σχολείων, ενισχύοντας τη διάχυση και την υποστήριξη από την τοπική κοινωνία. Αυτά τα υλικά και οι δράσεις συνέβαλαν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η συνεργασία, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών/τριών και την κοινωνική συνοχή της σχολικής κοινότητας.
-Δραστηριότητες Οκτωβρίου:
-Δραστηριότητες Νοεμβρίου:
-Δραστηριότητες Δεκεμβρίου:
-Δραστηριότητες Ιανουαρίου:
-Δραστηριότητες Φεβρουαρίου:
-Δραστηριότητες Μαρτίου:
-Δραστηριότητες Απριλίου:
-Δραστηριότητες Μαϊου: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-travellers-ecosimahia-euvalues-opencanopy-skillslabss/twinspace/pages/mays-activities
-Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου 2025- SID 2025: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-travellers-ecosimahia-euvalues-opencanopy-skillslabss/twinspace/pages/sid-2025
-Λεξικό του έργου: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-travellers-ecosimahia-euvalues-opencanopy-skillslabss/twinspace/pages/dictionary
-Περιβαλλοντικές καμπάνιες: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-travellers-ecosimahia-euvalues-opencanopy-skillslabss/twinspace/pages/environmental-actions-campaigns
-Τελικά Αποτελέσματα: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-travellers-ecosimahia-euvalues-opencanopy-skillslabss/twinspace/pages/final-results
Επιμορφώσεις
Οι επιμορφώσεις αυτές ενίσχυσαν τις γνώσεις και δεξιότητες των εκπαιδευτικών και συνέβαλαν στην ποιοτική αναβάθμιση του έργου.
Στο Νηπιαγωγείο Λάρυμνας, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) αποτέλεσε αφορμή για δημιουργία, μάθηση και δράση! Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλες δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης – και το αποτέλεσμα ήταν ένα υπέροχο βίντεο που δημιούργησαν οι ίδιοι!
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις που τα βοήθησαν να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας του περιβάλλοντος μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τη δημιουργία:
Φυτέψαμε λουλούδια και λαχανικά στην αυλή μας, μαθαίνοντας για τη φροντίδα των φυτών και τη σημασία του πρασίνου.
Μάθαμε για την ανακύκλωση και κατασκευάσαμε κάδους με χρωματιστά σήματα.
Ζωγραφίσαμε εικόνες της φύσης και δημιουργήσαμε κολλάζ με υλικά που επαναχρησιμοποιήσαμε.
Ακούσαμε παραμύθια και τραγουδήσαμε με θέμα τον πλανήτη μας.
Συζητήσαμε πώς μπορούμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον με απλές καθημερινές συνήθειες – όπως να σβήνουμε τα φώτα και να μην σπαταλάμε νερό.
Το βίντεο που θα δείτε είναι η καταγραφή όλων αυτών των δράσεων – μέσα από τα μάτια και τις φωνές των παιδιών. Περιλαμβάνει στιγμές χαράς, δημιουργίας, συνεργασίας, και κυρίως ένα δυνατό μήνυμα:
«Αγαπάμε τη Γη μας και τη φροντίζουμε κάθε μέρα!»
Η συμμετοχή των παιδιών υπήρξε ενθουσιώδης και ειλικρινής. Τα παιδιά επέλεξαν εικόνες, τραγούδησαν, αφηγήθηκαν και έστειλαν τα δικά τους μηνύματα για έναν πιο πράσινο πλανήτη.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη δημιουργικότητα, τη συμμετοχή και την αγάπη τους για τη φύση! Ευχαριστούμε και τους γονείς για την υποστήριξη. Η φροντίδα του πλανήτη ξεκινά από τις πιο μικρές ηλικίες – και εμείς είμαστε περήφανοι που τα παιδιά μας είναι ήδη μικροί «πρεσβευτές του περιβάλλοντος».

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις εγγραφές μαθητών/τριών στο Δημοτικό Σχολείο για το σχολικό έτος 2025-2026.
Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α ́ τάξη του Δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025, σύμφωνα με το υπ. αριθ. πρωτ. Φ.6/24732/Δ1/6-3-2025 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ.
Οδηγίες για την υποβολή αίτησης εγγραφης στο Δημοτικό Σχολείο υπάρχουν στο παρακάτω έγγραφο.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2025-26
Για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές γεννημένοι το 2021
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει,
βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου,
μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική
διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.
Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται μαθητές που η διεύθυνση κατοικίας του γονέα/κηδεμόνα είναι στην Λάρυμνα
Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής
Για την εγγραφή του προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) Τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο
πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, καθώς και στο τμήμα του αναβαθμισμένου ολοημέρου
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου».
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομισθούν :
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Μετά την υποβολή της αίτησης,ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (13:00 – 16:00) ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ (7:45-8:30) ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η φοίτηση στο ολοήμερο τμήμα είναι υποχρεωτική για τους εγγραφέντες στο ολοήμερο και δεν υπάρχει ενδιάμεση αποχώρηση.
Α. Η εγγραφή των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.
Β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής:
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Γ.Τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο, έχουν την δυνατότητα να εγγραφούν και στο Αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοημέρου με αποχώρηση στις 17.30.
Προϋπόθεση λειτουργίας του αναβαθμισμένου προγράμματος είναι η φοίτηση 7 παιδιών
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία εγγραφών. Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης. Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (δηλαδή παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά ως προνήπια και την επόμενη ως νήπια) γίνεται αυτεπάγγελτα ωστόσο το νηπιαγωγείο θα επικοινωνήσει μαζί τους για επικαιροποίηση των στοιχείων τους)

Το διαδίκτυο προσφέρει πολλές ευκαιρίες για μάθηση και διασκέδαση, αλλά ταυτόχρονα κρύβει και κινδύνους,
ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά. Οι γονείς έχουν έναν κρίσιμο ρόλο στο να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των παιδιών τους στον ψηφιακό κόσμο. Εδώ είναι μερικές χρήσιμες συμβουλές για να προστατέψετε τα παιδιά σας από τους κινδύνους του διαδικτύου:
Πριν αφήσετε το παιδί σας να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, είναι σημαντικό να συζητήσετε μαζί του για τους κινδύνους και να του εξηγήσετε ότι δεν πρέπει να επικοινωνεί με αγνώστους ή να κάνει κλικ σε ύποπτα πράγματα. Οι συζητήσεις πρέπει να είναι ανοιχτές και κατανοητές, αναλόγως με την ηλικία του παιδιού.
Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ο καλύτερος τρόπος προστασίας είναι να επιβλέπετε ενεργά τη χρήση του διαδικτύου. Αν το παιδί χρησιμοποιεί μια συσκευή, βεβαιωθείτε ότι την χρησιμοποιεί σε κοινόχρηστο χώρο, ώστε να μπορείτε να το παρακολουθείτε.
Πολλές πλατφόρμες προσφέρουν ειδικές εκδόσεις για παιδιά με περιορισμένο περιεχόμενο. Εφαρμογές και προγράμματα γονικού ελέγχου μπορούν να περιορίσουν την πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και να καθορίσουν τον χρόνο οθόνης του παιδιού.
Ο καθορισμός του χρόνου που το παιδί περνάει μπροστά από μια οθόνη είναι σημαντικός για την υγεία του. Οι ειδικοί συνιστούν ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν πρέπει να περνούν περισσότερο από 1 ώρα την ημέρα μπροστά από οθόνες, και να προτιμάτε ποιοτικό περιεχόμενο.
Εκτός από τις γενικές συζητήσεις, δημιουργήστε με το παιδί σας σαφείς κανόνες για το πώς μπορεί να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο με ασφάλεια. Για παράδειγμα, μπορεί να μάθει να σας ενημερώνει αν κάτι το ανησυχεί ή αν δει κάτι που δεν καταλαβαίνει.
Εξετάστε τη δυνατότητα χρήσης ασφαλών και εκπαιδευτικών ιστοσελίδων ή εφαρμογών για τα παιδιά. Αν το παιδί σας θέλει να παίξει παιχνίδια ή να παρακολουθήσει βίντεο, φροντίστε να χρησιμοποιεί αξιόπιστους και κατάλληλους για την ηλικία του ιστότοπους.
Αναπτύξτε ένα κλίμα ανοιχτής επικοινωνίας με το παιδί σας, ώστε να νιώθει άνετα να σας μιλήσει αν δει κάτι ανησυχητικό στο διαδίκτυο. Η εμπιστοσύνη είναι το κλειδί για να μπορέσετε να το προστατεύσετε αποτελεσματικά.
Παρακολουθήστε τα παιχνίδια, τα βίντεο και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί το παιδί σας. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο για την ηλικία του και συμβαδίζει με τις αξίες που θέλετε να καλλιεργήσετε.
Ο ψηφιακός κόσμος εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να ενημερώνεστε για νέες εφαρμογές, παιχνίδια και κοινωνικά δίκτυα που μπορεί να χρησιμοποιούν τα παιδιά σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αναγνωρίζετε πιθανούς κινδύνους και να παίρνετε τα απαραίτητα μέτρα.
Η χριστουγεννιάτικη περίοδος είναι η αγαπημένη μας στο νηπιαγωγείο, γεμάτη μαγεία, δημιουργικότητα και χαμόγελα! Φέτος, οι μικροί μας καλλιτέχνες έβαλαν τα δυνατά τους και δημιούργησαν υπέροχες κατασκευές για να στολίσουν το σχολείο μας και να μεταφέρουν το πνεύμα των γιορτών παντού!





Φέτος, συμμετείχαμε και στη δράση “Το Αστέρι της Ευχής” από τον οργανισμό Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος. Μέσα από αυτή τη δράση, δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν για τη δύναμη της προσφοράς και να βοηθήσουν παιδιά που το έχουν ανάγκη να πραγματοποιήσουν τις ευχές τους.
The wish tree “Global travellers of Ecosimahia”
Θα θέλαμε να μοιραστούμε την χριστουγεννιάτικη καρτα απο τους Global travellers που περιλαμβάνει το δεντρο των ευχών και δημιουργήθηκε απο τις κάρτες που φιλοτέχνησαν όλοι οι εταίροι του έργου και στέλνουν τις ευχές τους .
Μέσα από τις δραστηριότητές μας, τα παιδιά:
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά και τους γονείς για τη συμμετοχή και τη στήριξή τους στις δράσεις μας. Οι κατασκευές τους γέμισαν το νηπιαγωγείο μας με χρώμα και γιορτινή ατμόσφαιρα.
Σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ένα νέο έτος γεμάτο υγεία, χαρά και δημιουργία!
Η μαγεία των Χριστουγέννων ζωντάνεψε στο νηπιαγωγείο μας μέσα από τη χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση που παρουσίασαν οι μικροί μας πρωταγωνιστές. Με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και πολλή αγάπη, οι μαθητές μας χάρισαν μοναδικές στιγμές, γεμάτες γιορτινή ατμόσφαιρα και χριστουγεννιάτικα μηνύματα.
Η προετοιμασία ξεκίνησε αρκετές εβδομάδες πριν, με τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά σε κάθε στάδιο. Δημιουργήσαμε μαζί τις προσκλήσεις για τους γονείς, με τις οποίες καλέσαμε τις οικογένειες να παρακολουθήσουν την παράσταση. Με πολύχρωμα σχέδια και χριστουγεννιάτικες ευχές, οι προσκλήσεις έγιναν μια ξεχωριστή έκφραση αγάπης από τα παιδιά προς τις οικογένειές τους.



Το θεατρικό μας έργο γέμισε τη σκηνή με χαρούμενες φωνές, τραγούδια και μηνύματα αγάπης. Κάθε παιδί είχε τον δικό του ρόλο: ξωτικά, καλικατζαράκια,ταρανδάκια, γραμματείς, μαγείρισσες και φυσικά ο Άγιος Βσίλης με την σύζυγό του, έδωσαν ζωή στη χριστουγεννιάτικη ιστορία μας, ενώ οι πρωταγωνιστές μας μίλησαν για την αξία της καλοσύνης και της προσφοράς.
Τα σκηνικά και τα κουστούμια ετοιμάστηκαν με πολλή φροντίδα και ήταν γεμάτα φαντασία και χρώματα, προσφέροντας μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία.

Μετά το τέλος της παράστασης, μια μεγάλη έκπληξη περίμενε τα παιδιά: ο Άη Βασίλης επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας! Με τον σάκο του γεμάτο δώρα, μοίρασε χαρά και χαμόγελα σε όλα τα παιδιά, κάνοντάς τα να νιώσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων ακόμα πιο έντονα.
Η εμπειρία αυτή ήταν πολύτιμη για τα παιδιά, καθώς:
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε:

Σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ένα νέο έτος γεμάτο χαμόγελα, υγεία και ευτυχία!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με μεγάλη χαρά στη δράση φιλαναγνωσίας “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως”, που διοργανώνει το ELNIPLEX. Σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη ζεστασιά και γιορτινή μαγεία, τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη χαρά του διαβάσματος και να μοιραστούν τη δύναμη των ιστοριών με φίλους και συμμαθητές.
Η δράση ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη ώρα φιλαναγνωσίας, όπου τα παιδιά απόλαυσαν χριστουγεννιάτικες ιστορίες με φανταστικούς ήρωες, μαγεία και όμορφα μηνύματα. Η εμπειρία έγινε ακόμα πιο ξεχωριστή, καθώς απολαμβάναμε όλοι μαζί ζεστή σοκολάτα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ζεστασιάς και χαλάρωσης.

Στην ώρα των Αγγλικών, τα παιδιά ταξίδεψαν μέσα από αγγλόφωνα παραμύθια. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Αγγλικών, άκουσαν ιστορίες γεμάτες φαντασία και ήχους από μια άλλη γλώσσα. Αυτή η εμπειρία όχι μόνο ενίσχυσε την επαφή τους με την Αγγλική γλώσσα, αλλά και τους έδειξε τη δύναμη των ιστοριών να ενώσουν ανθρώπους πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες.
Η δράση ολοκληρώθηκε με έναν πολύτιμο τρόπο: την ανταλλαγή βιβλίων. Κάθε παιδί έφερε ένα αγαπημένο του βιβλίο από το σπίτι και το αντάλλαξε με ένα άλλο. Τα βιβλία είχαν τυλιχτεί με σριστουγεννιάτικο περιτύλιγμα και είχε πάνω έναν αριθμό, κάθε παιδι τραβούσε ένα λαχνό και επαιρνε το βιβλίο με το νουμερο που είχε ο λαχνός του. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύσαμε την ιδέα της προσφοράς, της μοιρασιάς και της αγάπης για το διάβασμα. Τα χαμόγελα και η χαρά στα πρόσωπα των παιδιών ήταν η πιο μεγάλη επιβράβευση!

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μας:
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το ELNIPLEX για τη διοργάνωση αυτής της υπέροχης δράσης. Η φιλαναγνωσία είναι ένα σημαντικό δώρο που μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας, και τέτοιες πρωτοβουλίες την κάνουν ακόμα πιο διασκεδαστική και προσιτή.
Αγαπητοί γονείς, τα βιβλία ανοίγουν νέους κόσμους για τα παιδιά μας. Συνεχίστε να διαβάζετε μαζί τους, να ανταλλάσσετε βιβλία και να ενισχύετε την αγάπη τους για τις ιστορίες. Με κάθε βιβλίο που διαβάζουν, δίνουν φως στη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Με πολλή αγάπη και ευχές για καλές γιορτές, από το νηπιαγωγείο μας!
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και ο Άγιος Βασίλης ζήτησε την βοήθειά μας! Κάθε μέρα θα μας στέλνει μια αποστολή κι εμείς σαν καλοί βοηθοί θα την φέρνουμε εις πέρας. 1η μας αποστολή να μεταμορφωθούμε σε ξωτικά -βοηθοί του Αη Βασίλη.
Επόμενο μέλημα μας ήταν να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο και το χαρήκαμε πολύ!

Κατασκευάσαμε και το προσωπικό μας ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για να μετράμε τις μέρες μέχρι να φτάσει η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων.
