Αγιασμός 2025 – 2026
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την:
Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 9:30 π.μ., στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Το διδακτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου και η Προϊσταμένη σας περιμένουμε με χαρά, για να καλωσορίσουμε μαζί τα παιδιά μας και να ευχηθούμε μια δημιουργική, ευχάριστη και ασφαλή σχολική χρονιά.
Καλή σχολική χρονιά!
Προγρ. Ενεργού Πολίτη και ΧΟΠΑ
Στα πλαίσια των δράσεων ενεργού πολίτη, εκτός από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα οποία έχουν συναφή θεματολογία και στόχους, υλοποιήσαμε το πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες 112 και «Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης»
ΧΟΠΑ Ήρωες 112
Η σχολική εκστρατεία ΧΟΠΑ Ήρωες 112 είναι μια δημιουργία του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει υλοποιηθεί με την υποστήριξη της πρωτοβουλίας Angels.
Η καμπάνια “ΧΟΠΑ Ήρωες 112”, στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών του νηπιαγωγείου μέχρι Δ’ δημοτικού, με τα τρία κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και στην ενημέρωσή τους για τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, που θα πρέπει να καλέσουν σε αυτήν την περίπτωση. Η άμεση παρέμβαση, με την κλήση του 112, μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, αλλά και μεταξύ της «ζωής όπως την ξέρουμε» και της απώλειας αυτής της ποιότητας ζωής λόγω μιας μόνιμης αναπηρίας.
Ως δράση του ενεργού πολίτη υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης» στο οποίο διερευνούν θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, αναζητούν πληροφορίες και εστιάζουν στην προστασία τους.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2024 – 2025
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2024 – 2025
“Δελτίο Καιρού!” πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη θεματολογία
Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον περιβάλλον (π.χ. παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη)
Συντονίστρια προγράμματος: Ντούσκα Χριστίνα
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Κοντοπούλου Άννα, Γαστεράτου Αικατερίνη
Με βάση πραγματικά προβλήματα που απαιτούν επίλυση οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να λάβει υπόψη της μια ομάδα ερευνητών, για την επίλυση ζητημάτων μετεωρολογικού ενδιαφέροντος. Χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα δικά τους επιστημονικά όργανα με απλά υλικά αλλά και ψηφιακά μέσα, γνωρίζουν τις μεταβλητές που συνθέτουν την καταγραφή αλλά και την πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών, τις έννοιες της διατήρησης και τη μεταβολής, ενώ προβληματίζονται για θέματα που μπορούν να προκύψουν λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Παιδαγωγικοί στόχοι
– Πληροφορικό γραμματισμό (ICT literacy), – Ψηφιακό γραμματισμό (digital literacy), – Τεχνολογικό γραμματισμό (technology literacy), – Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, – Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, – Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
Μεθοδολογία υλοποίησης
Οι δραστηριότητες ακολουθούν την διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (Engineering Design Process). Μέσω αυτής οι μαθητές εργάζονται βιωματικά και μέσα από ανακαλυπτικές / διερευνητικές διαδικασίες εμπλέκονται στην: υλοποίηση ερευνητικών σχεδίων, εργαστήρια κατασκευών / δημιουργικότητας, παρουσιάσεις / διάχυση αποτελεσμάτων, ανατροφοδότηση, επανασχεδιασμός .
Το θέμα συνδέεται με όλα τα πεδία του Προγράμματος Σπουδών και ταυτόχρονα με το Πρόγραμμα Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” και το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων: Ιστολόγιο, παρουσίαση στο δημοτικό και στους γονείς
Χρονοδιάγραμμα σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης του Προγράμματος : Νοέμβριος 2024 έως Φεβρουάριος 2025
ενδεικτικές φωτογραφίες
“Αναζήτηση πατρίδας!” πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων στη θεματολογία
Δεξιότητες του ενεργού πολίτη – εθελοντισμός και αλληλεγγύη – σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα
Συντονίστρια προγράμματος: Κοντοπούλου Άννα
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Γαστεράτου Αικατερίνη, Ντούσκα Χριστίνα
Στη σημερινή κοινωνία χιλιάδες μετανάστες οργανώνονται σε καραβάνια και περπατούν αναζητούν πατρίδα. Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα Μέσα από το θέμα προσεγγίζουμε την πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου, την ατομική ανάπτυξη κάθε πολίτη και τα απαραίτητα στοιχεία για την επιβίωση του σε έναν κόσμο που αλλάζει με εκρηκτικούς ρυθμούς.
Παιδαγωγικοί στόχοι
Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
Μεθοδολογία υλοποίησης
Οι δραστηριότητες αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.
Το θέμα συνδέεται με όλα τα πεδία του Προγράμματος Σπουδών και ταυτόχρονα με το Πρόγραμμα Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” και το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων: Ιστολόγιο, διαδικτυακή παρουσίαση σε νηπιαγωγείο, παρουσίαση στο δημοτικό και στους γονείς
Χρονοδιάγραμμα σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης του Προγράμματος : Ιανουάριος έως Απρίλιος 2025
ενδεικτικές φωτογραφίες
“Τρώμε σωστά, μεγαλώνουμε καλά!” πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στη θεματολογία
Διατροφική αγωγή – υγιεινή διατροφή
Συντονίστρια προγράμματος: Γαστεράτου Αικατερίνη
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Κοντοπούλου Άννα, Ντούσκα Χριστίνα
Στο θέμα αυτό θα γίνει κατανόηση και εκτίμηση της σημασίας που έχει η διατροφή στη σωστή σωματική ανάπτυξη. Θα κατανοήσουμε πώς λειτουργεί και πώς είναι το σώμα μας και τι προσφέρουν οι τροφές σε αυτό. Επίσης, θα μάθουμε από που προέρχονται οι τροφές και ποιες να αποφεύγουμε.
Παιδαγωγικοί στόχοι
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων των νηπίων και προνηπίων με σκοπό τη διαμόρφωση της προσωπικότητας. Η ανάληψη πρωτοβουλιών και η συμμετοχή σε διαδικασίες που προάγουν την υπευθυνοποίηση των νηπίων και προνηπίων του Νηπιαγωγείου μας. Δραστηριότητες που αφορούν στην ενημέρωση των παιδιών για τη σωστή διατροφή και τη γενικότερη υγεία τους.
Μεθοδολογία υλοποίησης
Ενημέρωση οικογένειας, έρευνα και συλλογή υλικού, μελέτη και ερμηνεία του υλικού, σχεδιασμός δραστηριοτήτων και υλοποίησή τους, εξαγωγή συμπερασμάτων, παρουσίαση των αποτελεσμάτων στη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία, αξιολόγηση.
Το θέμα συνδέεται με όλα τα πεδία του Προγράμματος Σπουδών και ταυτόχρονα με το Πρόγραμμα Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” και το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων: Ιστολόγιο, παρουσίαση στο δημοτικό και στους γονείς και καλοκαιρινή γιορτή
Χρονοδιάγραμμα σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης του Προγράμματος : Ιανουάριος έως Ιούνιος 2025
ενδεικτικές φωτογραφίες
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ
Στόχος Βελτίωσης:
Ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για τα βέλτιστα εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι η καλλιέργεια συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών. Η συνεργασία βασίζεται σε ένα πλαίσιο θετικών σχέσεων που αξιοποιεί το διαφορετικό δυναμικό του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι θετικές σχέσεις αφορούν στην καλλιέργεια αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού, στην ενσυναίσθηση, στην ισότιμη συμμετοχή και στην ελεύθερη έκφραση ιδεών και συναισθημάτων. Ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης ενδυναμώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες και συμβάλλει στην συναισθηματική, κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξή τους.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, η ενίσχυση της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της επικοινωνίας και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
Στιγμές από το σχέδιο δράσης μας …!!!
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Γλυκό καλοκαιράκι …
Πολύ σύντομα, μετά την άνοιξη και τις πασχαλιές μας, την ιστορία του Μάη, το μονοπάτι των ονομάτων μας ….
… αφού διαβάσαμε και το “χαρούμενο λιβάδι”
έρχεται το αγαπημένο μας καλοκαίρι, το οποίο μας απασχολεί για λίγο, λόγω χρόνου και διακοπών αλλά και με μεγάλο ενθουσιασμό!!!
Μιλήσαμε για το καλοκαίρι και ζωγραφίσαμε. Ασχοληθήκαμε, όμως και με τη συμμετρία. Κατασκευάσαμε πολύχρωμα ψάρια και στολίσαμε την τάξη μας.

Παράλληλα αρχίσαμε να ασχολούμαστε με την καλοκαιρινή μας γιορτή, η οποία είναι σχετική με ένα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων και ταυτόχρονα με καινοτόμο πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα τη διατροφή. Ανάλογα, λοιπόν, σκηνικά, εργασίες, προσκλήσεις, ποιήματα με ομάδες τροφίμων , πυραμίδα διατροφής και ουράνια τόξα διατροφής αλλά και τέχνη όπως ο … Αρτσιμπόλντο …!!!
Έτοιμοι για τη γιορτή μας, έτοιμες και οι τσάντες με τις εργασίες μας με δωράκι, πολύχρωμα πουλιά-παιχνίδια. Στις τσάντες όλα τα δαχτυλάκια μας για να θυμόμαστε τους φίλους μας που περάσαμε μαζί μια ολόκληρη χρονιά!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025
Το σχολείο μας στα πλαίσια της υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων, για το σχ. έτος 2024-2025, που αποσκοπούν στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες επέλεξε τις θεματικές με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. .
Αρχικά, ξεκινήσαμε με τον 2ο θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον” και πιο συγκεκριμένα με το θέμα «Σεισμός – και τώρα τι κάνω;», όπου επιδιώκεται να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Το συγκεκριμένο εργαστήριο υλοποιήθηκε σε 6 εβδομάδες και 6 εργαστήρια τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο 2024.
Ακολούθως, στον 4ο θεματικό κύκλο που αφορά το “Δημιουργώ-Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία” με θέμα «Μετεωρολογικό Ταξίδι και STEAM», με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέπτυξαν δεξιότητες και πρακτικές Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking) μέσω διδακτικών ακολουθιών που αξιοποιούν την Υπολογιστική Επιστήμη. Το συγκεκριμένο εργαστήριο υλοποιήθηκε σε 6 εβδομάδες και 7 εργαστήρια τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2024.
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του 3ου θεματικού κύκλου με τίτλο “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”, ασχοληθήκαμε με το θέμα «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας» με στόχο την ανάπτυξη και την καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης. Το συγκεκριμένο εργαστήριο υλοποιήθηκε σε 7 εβδομάδες και 7 εργαστήρια τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025.
Τέλος, στον 1ο θεματικό κύκλο ” Ζω καλύτερα-Ευ ζην” ασχοληθήκαμε με το θέμα «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής». Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Το συγκεκριμένο πραγματοποιήθηκε σε 7 εβδομάδες και 7 εργαστήρια τους μήνες Μάρτιο-Μάιο 2025.
Με αφορμή το τελευταίο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε και η καλοκαιρινή μας γιορτή.
Ο Μάιος μας έφτασε …
Γυρνώντας από τις διακοπές του Πάσχα, τσουυυπ, να κι ο Μάης, χαρούμενος, κεφάτος, μοσχομυριστός, όμορφος … όπως εμείς!!!
Τον υποδεχτήκαμε, λοιπόν, όπως του ταίριαζε …
Στεφάνια με λουλούδια, πεταλούδες, πασχαλίτσες για να στολίσουμε το σπίτι μας
Στολίζουμε και την τάξη μας με πεταλούδες, χελιδόνια, λουλούδια και χαλαρώνουμε τις Παρασκευές με ταινίες αλλά αξιοποιούμε και τον ελεύθερο χρόνο μας με αυθόρμητο κουκλοθέατρο αλλά και γραφή!!!

Φυσικά, δεν ήταν δυνατόν να αφήσουμε παραπονεμένες τις μανούλες
Ο κύριος Νίκος, ο γυμναστής του δημοτικού μας , μας έδωσε υλικό και μας έμαθε καινούργια παιχνίδια με το μοναδικό του τρόπο!
Εννοείται ότι συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε τα προγράμματά μας και τα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά γι’ αυτά θα αφιερώσουμε, προσεχώς, ξεχωριστή ανάρτηση γι’ αυτό να μας παρακολουθείτε!
“Ήρθε πάλι η Πασχαλιά”

Στα τέλη του Μάρτη αρχίσαμε την ενασχόληση με την επικείμενη γιορτή του Πάσχα. Ζωγραφίσαμε ελεύθερα για να ομορφύνουμε την τάξη μας πριν ξεκινήσουμε τις κατασκευές.
Στις 2 Απριλίου συζητήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και φτιάξαμε τη δική μας αφίσα
Αρχίσαμε την κουβέντα μας για το Πάσχα αναφέροντας τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη Πάσχα. Η πρώτη μας κατασκευή, τα λαγοκαλαθάκια μας.
Οι κάρτες-κότες
Συμμετείχαμε στο παζάρι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας κατασκευάζοντας, στο ολοήμερο, φαναράκια από βάζα γυάλινα με κομματάκια γκοφρέ. Επίσης ζωγραφίσαμε όλοι αβγά με τον τρόπο γνωστών ζωγράφων για να συμμετέχουμε στην έκθεση ζωγραφικής του συστεγαζόμενου δημοτικού.

Συνεχίσαμε τις κατασκευές με ένα σταυρό και τα πάθη του Χριστού
Μιλήσαμε για ήθη, έθιμα και πλάσαμε λαζαράκια

Βάψαμε αβγά με δύο τεχνικές. Στην κλασική βαφή αφού τα είχαμε ζωγραφίσει με λαδοπαστέλ και κυλώντας τα σε διάφορα χρώματα τέμπερας. Παίξαμε και με τους αριθμούς και αβγά.

Κατασκευάσαμε αβγά, ζωγραφίζοντάς τα και κόψαμε κι ένα κοτοπουλάκι που φαινόταν όταν ανοίξει το αυγό με μανταλάκι. Διαβάσαμε την ιστορία του Απρίλη από το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και ζωγραφίσαμε.
Στα Αγγλικά μας ζωγραφίσαμε και χορέψαμε με αγγλικά πασχαλινά τραγούδια.
Αφού κόψαμε και όλα τα ποδαράκια της Κυρά Σαρακοστής, κλείσαμε με αβγοδρομίες!
Όλες μας οι κατασκευές, έτοιμες για την τελευταία μέρα.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!
Ο Μάρτης μας

Γυρνώντας από τις Απόκριες είχε έρθει ο Μάρτης και είχαμε αρκετά θέματα να επεξεργαστούμε. Μιλήσαμε για τις αλλαγές του καιρού, το Μάρτη, τη Σαρακοστή.
Ζυμώσαμε την κυρά Σαρακοστή της τάξης μας, γράψαμε τη συνταγή και κατασκευάσαμε Σαρακοστούλες ατομικές.
Καταγράψαμε τα καιρικά φαινόμενα και φορέσαμε Μαρτάκια για να μη μας κάψει ο ήλιος. Αντιστοιχίσαμε ρούχα με εποχές.
Ήρθαμε σε επαφή με το σκάκι από το σύλλογο του νησιού μας. Φτιάξαμε χελιδόνια.
Εν τω μεταξύ, πλησιάζει η διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου, τη συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε, είδαμε σχετικό υλικό. Ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας, τα ποιήματα και φεσάκια.
Έτοιμο και το σκηνικό για τη γιορτή μας.

















































































