ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ:Φρούτα από δέντρα
Φρούτα από φυτά
Κριτήρια επιλογής θέματος:Η ανάγκη να γνωρίσουν τα παιδιά τον κόσμο των φρούτων, τα οποία αποτελούν βασική πηγή βιταμινών, ιδιαίτερα χρήσιμη για τον οργανισμό.
Σκοπός:Η επαφή των παιδιών με τα φρούτα, η γνωριμία των τρόπων καλλιέργειας και φροντίδας τους, η μελέτη, η καταγραφή και η παρατήρησή τους.
Επιμέρους στόχοι: Η διερεύνηση της γνώσης για τους φυτικούς οργανισμούς, η γνωριμία με τις μεθόδους καλιέργειας, ο προβληματισμός για τη χρήση φυτοφαρμάκων, η εύρεση λύσης για τη μείωση των φυτοφαρμάκων,ο τρόπος διάθεσης των φρούτων ,η γνωριμία με τα προιόντα που προέρχονται από τα φρούτα, ο τρόπος παρασκευής τους, ο τρόπος συσκευασίας, ετατροπή και η επεξεργασία τους, όπως επίσης και η καλλιέργεια της γλώσσας και της ερευνητικής διάθεσης, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Μεθοδολογία:ομαδοσυγκεντρωτική μέθοδος, σύνδεση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα, διαθεματική προσέγγιση , η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα από δρααστηριότητες των παιδιών σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.Έρευνα σε πεδία(λαική αγορά, σούπερ μάρκετ, χώροι παραγωγής χυμών?)
Φάση 1η: Σχεδιασμός διαθεματικής ενότητας
Με αφόρμηση ένα φρούτο , το οποίο τρώει κάποιο παιδί για δεκατιανό.
Ερωτήματα:τι είναι αυτό που τρώς, πως το λένε., είναι νόστιμο , γιατί το προτιμάς από κάτι άλλο,ποιά άλλα φρούτα γνωρίζεις, που βρίσκονται τα φρούτα, πως έρχονται σε μας, πως καλλιεργούνται, ποιός τα φροντίζει, τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν, πότε τα φυτεύουμε,??.
Καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών
Δημιουργία θεματικού χάρτη
Φάση 2η :Υλοποίηση προγράμματος-Προτεινόμενες δραστηριότητες
Γλώσσα
.γράφουμε και διαβάζουμε τα ονόματα των φρούτων
.γράφουμε τα φρούτα διαφόρων εποχών
.διαβάζουμε ποιήματα για τα φρούτα
.βρίσκουμε παροιμίες για τα φρούτα
.διαβάζουμε παραμύθια σχετικά με τα φρούτα
.γράφουμε συνταγές γλυκών
.γράφουμε αινίγματα για τα φρούτα
.παρατηρούμε πίνακες φρούτων
Μαθηματικά
.ζυγίζουμε φρούτα
.κόβουμε φρούτα σε κομμάτια
.κάνουμε ομαδοποιήσεις με διάφορα κριτήρια (χρώμα.μέγεθος, εποχή, γεύση).. .κάνουμε πίνακα με ποιο φρούτο προτιμώ.
.φτιάχνουμε εδέματα και σαλάτες με φρούτα εποχής και αναφέρουμε τις ποσότητες
.μοιράζουμε φρούτα και παίζουμε παιχνίδια γεύσης , αφής
.φτιάχνουμε πίνακα ,χωρίζοντας τα φρούτα σε δύο ομάδες (φρούτα από φυτά-δέντρα)
Περιβάλλον
.επίσκεψη στην λαική αγορά
.επίσκεψη σε βιομηχανία παρασκευής φρουτοχυμών
.παρακολούθηση προγράμματος για την διατροφή
.επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ.
Εικαστικά
. αποξηραμένα φρούτα για διακόσμηση
.κατασκευές, κολάζ
.ζωγραφική με διάφορα υλικά
.χρησιμοποιούμε αποξηραμένα-αρωματικά φρούτα, για να
κατασκευάσουμε ποτ-πουρί
Μουσική
.Ακούμε τραγούδια σχετιά με τα φρούτα
Φυσική αγωγή
.χορεύουμε τον χορό των φρούτων
Δραματική τέχνη
Γινόμαστε φρουτάκια, χορεύουμε τον χορό των φρούτων,παίζουμε φρουτομαχίες..
Αξιολόγηση: Αν έγινε επίτευξη των στόχων που θέσαμε
.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.