Εργαστήρια Δεξιοτήτων
1ο τμήμα
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο
1ο τμήμα
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο
Η παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ δεν είναι ημέρα γιορτής. Είναι μια μέρα,που όπως όλες οι παγκόσμιες ημέρες, υπάρχουν για να μας υπενθυμίζουν το λόγο της θέσπισής τους.Τις ανισότητες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία κυρίως στην καθημερινότητά τους και την έλλειψη της κρατικής φροντίδας.Στα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί ασταμάτητα και με κάθε ευκαιρία, μέσα από τις θεματικές και τις δράσεις ,τονίζουν την σπουδαιότητα της εξυπηρέτησης των αναγκών των ανθρώπων με αναπηρία, ευαισθητοποιώντας όλα τα μέλη των σχολικών κοινοτήτων.
Φέτος, με πρωτοβουλία του κυρίου Νίκου Σφαμένου, του καθηγητή των αγγλικών του νηπιαγωγείου μας, μας επισκέφθηκε ο κύριος Χάρης Δεβεράκης, δάσκαλος της Νοηματικής Γλώσσας και αλληλεπέδρασε με τους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριές μας, μέσα από λέξεις, τραγούδια και νοήματα. Τα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό γι’ αυτή την εμπειρία και ευχαρίστησαν τους δύο δασκάλους με τραγούδια και αναμνηστικές κάρτες με ευχές.
Τους ευχαριστούμε πολύ και τους δύο!.
Τα παιδιά με τον φίλο τους, το Φθινόπωρο, δημιούργησαν γωνιές στο νηπιαγωγείο και τις εμπλούτισαν με υλικό και γνώσεις…
έμαθαν για την φωτοσύνθεση
και τον κύκλο του νερού
μαγείρεψαν
Διάβασαν ιστορίες, ποιήματα
άκουσαν, έμαθαν και χόρεψαν τραγούδια
Δημιούργησαν έργα και κατασκευές
Τα παιδιά με τον φίλο τους το φθινόπωρο πέρασαν πολύ όμορφα ….Και του χρόνου!
Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας των συνδέσεων, των παλιών και των νέων…Γνωριζόμαστε και συνδεόμαστε για πρώτη , ή για μια ακόμη φορά…Η σύνδεση είναι μαγική…Πόσα πράγματα γνωρίζουμε..από το αρχικό των ονομάτων μας, μέχρι τους κανόνες που θα μας εξασφαλίσουν μια ήρεμη πορεία γνώσης, μέσα στο νηπιαγωγείο. Μαθαίνουμε τον εαυτό μας μέσα από τον άλλον, μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας, μέσα από συγκρούσεις και ενώσεις..Ομάδες μικρές ,μεγάλες, γέλια ,κλάματα, άρνηση, αποδοχή και πολύ παιχνίδι…Και όλο αυτό συνεχίζεται μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς…
Και μετά έρχονται ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης, οι μήνες με τις γιορτές, τις παγκόσμιες μέρες και τις επετείους …
1 Οκτωβρίου, ημέρα τρίτης ηλικίας, του παππού και της γιαγιάς
4 Οκτωβρίου, ημέρα των ζώων
13 Οκτωβρίου ,ημέρα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών
28 Οκτωβρίου 1940
8 Νοεμβρίου 1912: Απελευθέρωση της πόλης της Μυτιλήνης, αρχή της απελευθέρωσης όλου του νησιού .
17 Νοέμβρίου 1973: Η εξέγερση του Πολυτεχνείου .
Τιμούμε και θα τιμούμε πάντα την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.Με διάφορους τρόπους…
Εξιστόρηση γεγονότων μέσα από φωτογραφικό υλικό
Ανάγνωση βιβλίων
Ζωγραφική
Ομαδικές και ατομικές κατασκευές.
Τραγούδια.
Το Πολυτεχνείο ζει και τα αιτήματά του είναι πιο επικαιρα από ποτέ..Είναι οι θεμελιώδεις αξίες μιας πολιτείας που βούλεται να λειτουργεί προς όφελος των πολιτών της:
Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία-Ειρήνη-Δικαιοσύνη-Δημοκρατία.
20 Νοεμβρίου: Ημέρα της Διακύρηξης των δικαιωμάτων του Παιδιού.
Τα δικαιώματα των παιδιών είναι οι ανάγκες τους…
Και χρέος των μεγάλων είναι να τις ικανοποιούν , άρα και να ασφαλίζουν τα δικαιώματα των μικρών…Όπως ακριβώς γράφει ο μεγάλος μας ποιητής Γιάννης Ρίτσος …
“Αναφυλλητό XXXVIII”(απόσπασμα)
Τα παιδιά θέλουν παπούτσια
τα παιδιά θέλουν ψωμί
θέλουνε και φάρμακα,
δούλεψε κ΄ συ.
Γέλα, κλαίγε κι όλο λέγε,
το παιδί: Ζωή
Τίποτ΄ άλλο. Ζωή
Ζύμωνε στη σκάφη
πρώτο σου ζυμάρι,
πρώτο σου ψωμί
πρώτο σου σταυρόψωμο
μια ψωμένια κούκλα
για το παιδί.
Ζύμωνε τη λάσπη,
πρώτη σου μυστριά
πρώτο πηλοφόρι
ένα καλυβάκι
μια μικρούλα αυλή
για το παιδί.
Ζύμωνε το χώμα
με το δάκρυ-δάκρυ
ζύμωνε τη λάσπη
φτιάξε ένα χωμάτινο πουλί
να πετάει τη νύχτα
και να κελαϊδεί
για το παιδί.
Τούτη είν’ η ζωή μας
τούτο το μεγάλο-
τίποτ’ άλλο.
Γέλα, κλάψε, πες
ό,τι θες.
Το παιδί: ζωή
Τίποτ΄άλλο!
Γιάννης Ρίτσος
Από τη συλλογή Υδρία (1957-1958)
Από τις πρώτες δράσεις, που πραγματοποιούνται πλέον σε πολλά νηπιαγωγεία και σχολεία της χώρας μας, είναι και η συμμετοχή στην Εβδομάδα του Κώδικα (CodeWeek), που περιλαμβάνει δραστηριότητες προγραμματισμού, όπου εμπλέκονται οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη, κατάλληλο για την ηλικία και τα ενδιαφέροντά τους.

Το νηπιαγωγείο μας έχει δύο διαφορετικές συμμετοχές φέτος.
1ο τμήμα
Τίτλος δραστηριότητας:”Γίνε ο βασιλιάς των ονομάτων” που οργανώθηκε από το 103ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης.
Τα παιδιά βρίσκουν το γράμμα από κάθε εικόνα και το αντιγράφουν στα τετράγωνα.
Προγραμματίζουν τη μελισσούλα bee bot να φτάσει στο όνομα που βρήκαν
Οφείλουμε ευχαριστίες στο 103ο Νηπιαγωγείο Θεσ/νίκης για τη συμμετοχή μας στην δράστηριότητα που οργάνωσε.
2ο τμήμα
Τίτλος δράσης: “Pete the cat is coding” που οργανώθηκε από το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας.
Με αφορρμή το βιντεάκι, που ενθουσίασε τα παιδιά, με τον γάτο Pete,
κάναμε ζωγραφική βήμα-βήμα,
χρωματίσαμε αντιστοιχίζοντας αριθμό με χρώμα και ανακαλύψαμε τον αγαπημένο μας γάτο,
γίναμε ρομπότ και δείξαμε στον Pete τη διαδρομή με εμπόδια για να έρθει στο νηπιαγωγείο μας,
προγραμματίσαμε και την beebot μας να του δείξει εναλλακτικές διαδρομές ,πάντα με εμπόδια για να μας επισκεφτεί
και επειδή τον αγαπήσαμε πολύ, τον κατασκευάσαμε για να τον θυμόμαστε!
Ευχαριστούμε πολύ το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας, που μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην δραστηριότητα αυτή και να περάσουμε τόσο όμορφα και δημιουργικά με τον Pete the cat.
Τα δύο τμήματα έλαβαν πιστοποιητικά συμμετοχής από το EU Code Week
Αγαπητοί-ες φίλοι-ες του Νηπιαγωγείου μας καλώς σας βρίσκουμε και πάλι μέσα από τις σελίδες και τα άρθρα του ιστολογίου μας.
Βρισκόμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς, σε νέο κτίριο, προσπαθώντας να κάνουμε μια νέα αρχή.Πολλά από τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς αλλάζουν οι συνθήκες. Επομένως έχουμε να διαχειριστούμε πολλά νέα ζητήματα, εκτός από την προσαρμογή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γι΄αυτό και καθυστερήσαμε να επικοινωνήσουμε από εδώ. Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας απ΄ ό,τι φαίνεται, όσον αφορά στην υλικοτεχνική υποδομή(μεταφορά τηλεφώνου, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών συσκευών, πίνακες για εποπτικό υλικο στις τάξεις κ.α.).Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου,2ου,και Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλονής για την αμέριστη συμπαράστασή του σε όλα μας τα ζητήματα. Ευχόμαστε οι αρμόδιοι να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν και να δοθούν γρήγορα λύσεις στα προβλήματα που συσχεραίνουν το εκπαιδευτικό μας έργο.
Καλή μας αρχή!
Οι τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς έχουν γλυκόπικρη γεύση…Ανάμεικτα συναισθήματα…Ας κρατήσουμε τα όμορφα κι ας αφήσουμε πίσω τα άσχημα…
Αποχαιρετούμε τα νήπιά μας, με την ευχή να έχουν υγεία και καλά γνωστικά ταξίδια στη ζωή τους και ανανεώνουμε την συνάντηση με τα προνήπιά μας τον Σεπτέμβρη. Ακολουθούν λίγες φωτογραφικές στιγμές από τις τελευταίες μέρες. Τα λόγια περιττεύουν όταν οι αξίες της αγάπης, της φιλίας, του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης, της συμπερίληψης είναι εδώ απτές, ορατές, μέσα από τις πράξεις μικρών και μεγάλων που μοιράστηκαν μια αίθουσα και άπειρες εμπειρίες.
Ας ευχηθούμε τα καλύτερα όχι μόνο για τα δικά μας παιδιά, αλλά για όλα τα παιδιά που δοκιμάζονται όπου γης….Να απολαμβάνουν το δώρο της ζωής…Να έχουν Ελπίδα, Ελευθερία, Ειρήνη!
Το δεύτερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχε και φέτος στο δίκτυο “Οικολογικά Σχολεία” με το πρόγραμμα “Του νερού τα παραμύθια, ψέμματα κι αλήθεια”, με τις εξής θεματικές ενότητες: Νερό,σχολική αυλή,αειφόρο σχολείο, φύση και βιοποικιλότητα,κλιματική αλλαγή.
Συγκροτήθηκε Περιβαλλοντική Επιτροπή από μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές/τριες σαφώς αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη της Περιβαλλοντικής Επιτροπής. Αυτοί-ες ήταν που εντόπισαν τα προβλήματα ύδρευσης , αποχέτευσης και άρδευσης στο νηπιαγωγείο μας, και έτσι ξεκίνησε η ανεύρεση λύσεων.
Συγκεκριμένα, ερευνήσαμε για το πού θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας ταμιευτήρας των νερών της βροχής, στο καινούριο κτίριο του σχολείου, για το πότισμα του κήπου.
Η αρχή έγινε με τον ερχομό της νεράιδας Νερένιας στο νηπιαγωγείο μας από πολύ μακρυά…Το ποτάμι όπου ζούσε είχε ελάχιστο νερό και από όσο είχε δει στην γύρω περιοχή η στάθμη των λιμνών είχε κατέβει αρκετά… Ήρθε στο νηπιαγωγείο μας ,όχι τυχαία αλλά ακολουθώντας ένα μικρό αγόρι που είναι μαθητής μας και κατάγεται από τα μέρη της… Μιλήσαμε για πολλά και εξερευνήσαμε τον κύκλο του νερού, την χρησιμότητά του, τους κινδύνους που το απειλούν ,τους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών. Με την βοήθεια των γονέων συλλέξαμε πληροφορίες για το θέμα και τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης μας. Κάναμε πειράματα με το νερό, δραματοποιήσαμε ιστορίες, παίξαμε παιχνίδια, δημιουργήσαμε ποίημα, το οποίο μελοποιήσαμε με την μουσική που μας προσέφερε ευγενικά ,ο μουσικός παραγωγός Χαράλαμπος Μαντατής, συνδυάζοντας τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας Ποίησης (21 Μαρτίου) και της παγκόσμιας ημέρας Νερού (22 Μαρτίου).
Ακόμη συμμετείχαμε στην δημιουργία ταινίας σε συνεργασία με το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας και το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, με τίτλο «Υδάτινη κλωστή δεμένη σ΄ένα… κλίμα τυλιγμένη» που πραγματεύεται τη λειψυδρία ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής. Η ταινία υποβλήθηκε στον 15ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό ταινίών μικρού μήκους “Cinema…διάβασες;».
Στείλαμε ηλεκτρονικό μήνυμα στον δήμαρχο για να του αναφέρουμε τα προβλήματα ύδρευσης και αποχέτευσης που έχει το σχολείο μας, δημιουργήσαμε αφίσα και τυπώσαμε ενημερωτικά φυλλάδια, που μοιράσαμε στους γονείς για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού. Επισκεφθήκαμε τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία (2ο Νηπιαγωγείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλονής) και ενημερώσαμε για τις δράσεις μας τους μαθητές και τις μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς. Επίσης οργανώσαμε επίσκεψη στο ΚΠΕΝ Καλλονής για να γνωρίσουμε τους υγροβιότοπους της περιοχής. Από την αρχή ως το τέλος του προγράμματος είχαμε άριστη συνεργασία με τους γονείς και τον Σύλλογό τους.
Το πρόγραμμα υποβλήθηκε με τον τίτλο «Τα μονοπάτια της Νερένιας» στον Διαγωνισμό Bravo Schools 2025 για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Ανάπτυξης , όπου και έλαβε διάκριση.
Το πρόγραμμα συνδέθηκε με τις παρακάτω θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων:
Εκπαιδευτική ρομποτική STE(A)M : «Ο κύκλος του νερού»
Φροντίζω το περιβάλλον: «Οι εξερευνητές του νερού»
Το σχέδιο δράσης αξιολογήθηκε από τα παιδιά με ανοιχτά φύλλα εργασίας και από γονείς και εκπαιδευτικούς μέσω συζητήσεων και σχολίων.
Η διάχυση των αποτελεσμάτων έγινε με μια Θεατρική παράσταση με τίτλο «Το παραμύθι της Νερένιας» στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους και την δημιουργία έκθεσης με επαναχρησιμοποιημένα , ανακυκλώσιμα υλικά (Γυάλινα βαζάκια και τα καπάκια τους, χαρτόκουτα, πλαστικά καπάκια, εφημερίδες, μπουκάλια πλαστικά, έγιναν κηροπήγια, διακοσμητικά μόμπιλε, μαγνητάκια για το ψυγείο, τρίλιζες, καδράκια, παιχνίδια). Τα παιδιά αφού ήπιαν το νεράκι που τους κεράσαμε με την πρόσκληση της καλοκαιρινής γιορτής, έφτιαξαν μαζί με τους γονείς τους κατόπιν δικής μας προτροπής μια κατασκευή. Ο ενθουσιασμός όλων ήταν μεγάλος και οι κατασκευές ευφάνταστες. Φυσικά πήραν τη θέση τους και στην έκθεση επαναχρησιμοποιούμενων- ανακυκλώσιμων υλικών.
Ο οικοκώδικας διαμορφώθηκε από τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς και δημοσιοποιήθηκε σε αφίσα που αναρτήθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων και στο ιστολόγιο του σχολείου.
Ευχαριστούμε πολύ την Τοπική Κοινότητα Αρίσβης, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου, 2ου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλονής,καθώς και τα νηπιαγωγεία, 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης «Αρετή Βογιατζή Μελαδίνη» για την ωραία και εποικοδομητική συνεργασία που είχαμε.
Στις αρχές του μήνα παρακολουθήσαμε στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονής την παράσταση “Ο φιλάργυρος” του Μολιέρου σε διασκευή Θάνου Ζήκα.
Ήταν μια πολύ ωραία παράσταση που προσέφερε ευχαρίστηση αλλά και στοχευμένα μηνύματα για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, στα παιδιά .Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές.
Στο θέατρο μεταβήκαμε με τα πόδια, συνοδεία γονέων τους οποίους ευχαριστούμε γι’ αυτό. Τα παιδιά του πρώτου τμήματος δε, παρατήρησαν και την διαδρομή που ακολουθεί το νηπιαγωγείο, με το εργαλείο Χάρτες της Google.
Λίγες μέρες αργότερα πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, στο Σίγρι. Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μικροί Παλαιοντολόγοι” που περιελάμβανε προβολή και συζήτηση για την ιστορία του Μουσείου και τη δημιουργία του απολιθωμένου δάσους, ξενάγηση και ανασκαφή για την εύρεση απολιθωμάτων. Η διαδικασία ήταν άψογη , τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και το ενδιαφέρον τους ήταν αμείωτο σε όλη την διάρκεια του προγράμματος. Οφείλουμε πολλά συγχαρητήρια, στους γεωλόγους που στελεχώνουν το Μουσείο και στην διοίκησή του, για την άρτια οργάνωση των δράσεων.Ευχαριστούμε επίσης και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των νηπιαγωγείων μας για την οικονομική στήριξη.