1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Όσο περισσότερη η γνώση, τόσο μικρότερο το εγώ. Όσο μικρότερη η γνώση, τόσο μεγαλύτερο το Εγώ… (Albert Einstein)”

The hare and the tortoise. – Ο λαγός και η χελώνα

Απρ 202412

Στα Αγγλικά διαβάσαμε το παραμύθι «Ο λαγός και η χελώνα» (The hare and the tortoise) και μετά φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι και παίξαμε σε ομάδες.

20240405 094923 20240409 095703 20240409 095817 20240409 100348 20240409 101302 20240411 092907 20240411 093001 20240411 093823

ΠΑΝΕΛΛΉΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΉ ΗΜΈΡΑ ΦΙΛΟΖΩΊΑΣ

Απρ 202412

Στις 4 Απριλίου γιορτάσαμε στο σχολείο μας για πρώτη φορά την σχολική ημέρα φιλοζωίας. Αξιοποιήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βιβλία που μασ θυμίζουν να αγαπάμε τα ζώα και να τα φροντίζουμε με τον τρόπο που ο καθένας μπορεί.

IMG 5392

Μερικά σημεία από το βιβλίο που μας έκαναν εντύπωση

IMG 5394 IMG 5395 IMG 5396 IMG 5397 IMG 5424 IMG 5425

Ομαδική εργασία στην τάξη μας.

IMG 5344 IMG 5390

ΓΙΟΡΤΆΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ

Απρ 20245

Στις 2 Απριλίου, γιορτάσαμε το παιδικό βιβλίο στο σχολείο μας. Εντοπίσαμε στα βιβλία μας βασικά χαρακτηριστικά όπως τον τίτλο του βιβλίου, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και άλλα χαρακτηριστικά. Επιπλέον, την Τετάρτη 3 Απριλίου είχαμε την χαρά να έχουμε καλεσμένη στο σχολείο μας την συγγραφέα του βιβλίου “Ο Ξεκλειδούλης”, την κυρία Κωνσταντίνα Παπαζώτου.

Μερικά από τα βιβλία που αξιοποιήσαμε στην τάξη.

IMG 5287

IMG 5285

Ομαδικές εργασίες στην τάξη και γίναμε οι εικονογράφοι του αγαπημένου μας παιδικού βιβλίου!

IMG 5331 IMG 5332 IMG 5341 IMG 5342

Προσωποποιημένοι σελιδοδείκτες από τα χεράκια μας.

IMG 5354 IMG 5355 IMG 5356

Μερικές από τις εργασίες μας, δημιουργώντας τους δικούς μας φανταστικούς ήρωες.

IMG 5282 IMG 5357 IMG 5358 IMG 5359 IMG 5360

Γίναμε αφηγητές του αγαπημένου μας παραμυθιού για μία ημέρα στην τάξη μας.

IMG 5345 IMG 5346 IMG 5347 IMG 5348 IMG 5349

Η επίσκεψη της κυρίας Παπαζώτου στο σχολείο μας.

IMG 5350 IMG 5351 IMG 5352 IMG 53531 4 6

και τα δώρα που της προσφέραμε με μεγάλη χαρά και τιμή!

IMG 5324IMG 5322IMG 5323IMG 5327IMG 5326IMG 5329

IMG 5325IMG 5361

 

IMG 5328IMG 5321

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΙΟΡΤΆΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ    

Πρωταπριλιά

Απρ 20241

Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό. Δύο από αυτές, όμως, είναι οι επικρατέστερες.

Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο.

Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου τη Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η 1η Απριλίου. Τη χρονιά αυτή όμως, και επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και Πρωτοχρονιά θεωρούταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.

Ο πιο γνωστός ψεύτης για τα παιδιά είναι ο Πινόκιο.

Ακούσαμε το παραμύθι.

Και  από τους μύθους του Αισώπου: ” Ο Ψεύτης Βοσκός”

Ακούσαμε το τραγούδι: Ψέματα ψέματα

Κατασκευάσαμε την φιγούρα  του Πινόκιο.

QWAM2uWZ VFBxA6jS 

FHvKr6 Y   zRLZNGOu

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρωταπριλιά    

Σαρακοστή – Νηστήσιμες & αρτύσιμες τροφές

Μαρ 202431

“Την κυρά-Σαρακοστή, που ‘ναι έθιμο παλιό, οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν με αλεύρι και νερό…”

kura sarakosti

Μπήκε η Σαρακοστή και αυτή την εβδομάδα μάθαμε για αυτήν. Τι είναι, τι συμβολίζει, γιατί λέγεται έτσι, γιατί την έφτιαχναν, από τι υλικά είναι φτιαγμένη, γιατί έχει 7 πόδια, γιατί δεν έχει στόμα; Γιατί φοράει σταυρό και έχει σταυρωμένα τα χέρια της;

Είδαμε εικόνες, διαβάσαμε, μάθαμε το ποιηματάκι που την συνοδεύει, εξηγήσαμε κάθε απορία. Αναρτήσαμε από μια σε κάθε τάξη και κόψαμε ήδη το πρώτο ποδαράκι. Φτιάξαμε και την δική του ο καθένας και την πήραμε στο σπίτι για να κόβουμε κι εκεί το ποδαράκι της κάθε εβδομάδας.

 

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ2 ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ3

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ4

Με αυτη την αφορμή, μιλήσαμε για τις νηστήσιμες και αρτύσιμες τροφές και ετσι μπήκαμε σιγά-σιγά στην ενοτητα της Διατροφής που θα ασχοληθούμε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Κόψαμε εικόνες απο φυλλάδια του σούπερ μάρκετ και τα κολλήσαμε στην αντίστοιχη στήλη.

τροφες2 τροφες3 τροφες4 τροφες5 τροφες1

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σαρακοστή – Νηστήσιμες & αρτύσιμες τροφές    

Πάει ο Μάρτης… με τις αμυγδαλιές και τον κήπο με λαχανικά

Μαρ 202431

Ο Μάρτιος ήταν πολύ γεμάτος μήνας! Κάναμε δράσεις που έχουν σχέση με τη φύση.

Μάθαμε για την αμυγδαλιά, το πρώτο δέντρο που ανθίζει και μαρτυρά οτι ήρθε η Άνοιξη. Είδαμε από κοντά και παρατηρήσαμε το κλαδί της και τον καρπό της στις διάφορες μορφές του, τα παράγωγά του και με ποιο τρόπο καταναλώνεται.

Διαβάσαμε και είδαμε σε βιντεάκι τις 2 εκδοχές του “Μύθου της Αμυγδαλιάς”. Αναφερθήκαμε στον μεγάλο ζωγράφο Van Gogh και την αγάπη που είχε να ζωγραφίζει αμυγδαλιές. Αφού είδαμε διάφορα έργα του, καταλήξαμε στην “Ανθισμένη Αμυγδαλιά” και αναπαραγάγαμε τα δικά μας, πρώτα με τύπωμα και ζωγραφική με λαδοπαστέλ και μετά με την τεχνική του τρισδιάστατου κολάζ για εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας.

!αμυγδαλια Βαν Γκογκ

αμυγδαλια αμυγδαλια3  αμυγδαλια2  

αμυγδαλια12

αμυγδαλια8 αμυγδαλια10  

αμυγδαλια4 αμυγδαλια6 αμυγδαλια7

Με ελεύθερη ζωγραφική αποτυπώσαμε στο χαρτί την Αμυγδαλιά.

KHBsqKps   YHitSHAY

Επισκεφτήκαμε το δημοτικό, που μας προσκάλεσαν να δούμε τον κήπο τους και την συγκομιδή από ραπανάκια. Εκεί ο κ. Μιχάλης μας μίλησε για τον τρόπο που τα φυτεύουμε και πότε είναι έτοιμα να βγουν και να τα φάμε. Μας έδωσε και 2-3, τα οποία πιάσαμε, παρατηρήσαμε τα φύλλα, το χρώμα και το μέγεθος τους και έχουμε βάλει σε δοχείο με νερό όπου παρατηρούμε τη ρίζα τους. Ευχαριστούμε πολύ!

ραπανακια4 ραπανακια3 ραπανακια2  ραπανακια 9  ραπανακια 10

ραπανακια 6

Και αρχισαμε να ξαναβγαινουμε για πικ νικ!

πικνικ πικνικ3 

 πικνικ2

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πάει ο Μάρτης… με τις αμυγδαλιές και τον κήπο με λαχανικά    

Ανοιξιάτικων αντιστοιχίσεων,ταξινομησεων και κατηγοριοποιησεων συνεχεια

Μαρ 202429

Τελευταία μερα του Μάρτη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κατασκευή με το ονομα μας για να εξασκηθούμε στην αντιστοίχιση γραμμάτων.ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ2 ΟΝΟΜΑΤΑ3   

ονομα2 ΟΝΟΜΑ3 ΟΝΟΜΑ4  ΦΙΛΙΠΠΟΣονομα  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ2 ΔΑΦΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΙΟΝΗ ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΜΥΡΤΩ ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΕΡΣΕΑΣ  δημητρησ

Και συνεχίζει να μας αρεσει να απασχολούμαστε στις γωνιές ενδιαφέροντος που σχετίζονται με Γλώσσα και Μαθηματικά.κλειδια κουμπια2

κουμπια3  

μαιμου ξυλακια

 

φυλλα φυλλα2 φυλλα3 φυλλα4 φυλλα5 φυλλα6

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανοιξιάτικων αντιστοιχίσεων,ταξινομησεων και κατηγοριοποιησεων συνεχεια    

Διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία από τον ΟΑΣΠ

Μαρ 202428

Την Πέμπτη 28 Μαρτιου, εμείς μαζί με άλλα σχολεία, παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον μια διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία μέσω προβολής διαφανειών από το  Τμήμα Εκπαίδευσης – Ενημέρωσης του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Μας υπενθύμισαν, όσα είχαμε μάθει και εφαρμόσει το φθινόπωρο, σχετικά με την προστασία μας σε περίπτωση σεισμού. Κάναμε και ερωτήσεις που μας απάντησαν και μας αρεσε πολύ αυτή η αλληλεπιδραση, γιατι δεν το είχαμε ξανακάνει!

ΟΑΣΠ  ΟΑΣΠ2  ΟΑΣΠ3

 

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία από τον ΟΑΣΠ    

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΖΑΛΟΓΓΟΥ

Μαρ 202420

Μιλώντας για την εορτή της 25ης Μαρτίου, σταθήκαμε στις ηρωικές Σουλιώτισες που προτίμησαν να πεθάνουν παρά να πέσουν στα χέρια των Τούρκων.

Μιλήσαμε για τα γεγονότα, ακούσαμε το τραγούδι :   “‘Εχε γειά καημένε κόσμε..”

Χορέψαμε… και τέλος κάναμε μία ομαδική εργασία με θέμα: ” Ο χορός του Ζαλόγγου”.

4Cor3auz   5lpDfXYB   yaRTXxqg

diz1a2KT    Jq8n8P5O

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΖΑΛΟΓΓΟΥ    

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Μαρ 20246

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού, που γιορτάζουμε στις 6 Μαρτίου, μιλήσαμε για την έννοια της βίας, πώς εκδηλώνεται στο σχολείο, είπαμε τι είναι ο εκφοβισμός και μέσα από προσαρμοσμένα μικρά βίντεο που είδαμε εντοπίσαμε τα περιστατικά που εκδηλώνονται τα δυο αυτά φαινόμενα, μπήκαμε στη θέση των θυτών και των θυμάτων, είπαμε πως νιώσαμε.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” και συζητήσαμε. Ανατρέξαμε σε παρόμοια περιστατικά που μας έχουν συμβεί στο σχολείο ή και αλλού και αποφασίσαμε να είμαστε πιο ευαισθητοποιημένοι στο θέμα αφού μάθαμε και τρόπους να τα αντιμετωπίζουμε αν μας συμβούν.

Στο τέλος ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε καπελάκια με το σύνθημα “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ” και τα πήραμε στο σπίτι.

ΒΙΑ3 ΒΙΑ4 ΒΙΑ7ΒΙΑ2

Μιλήσαμε για τα 5 βήματα που πρέπει  να ακολουθήσουμε όταν δεχόμαστε βία και με το σύνθημα “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”, κατασκευάσαμε το λουλούδι της φιλίας.

0L9XP JO    FU86FFOf      o4tLXs3

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού    
« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Kατηγορίες

    Το διδακτικό προσωπικό του 1ου Νηπιαγωγείου Καισαριανής σας καλωσορίζει στην ιστοσελίδα μας!

     

    Ετικέτες

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    Σαν σήμερα

    20/4/1941: Ο στρατηγός Τσολάκογλου υπογράφει το πρωτόκολλο συνθηκολόγησης του ελληνικού στρατού με τις γερμανικές δυνάμεις εισβολής.



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων