Χειμώνας, χιόνι και κρύο
Ο Ιανουάριος είναι μήνας αφιερωμένος στον χειμώνα, το κρύο, τον πάγο και το χιόνι.
1. Αρχικά προσαρμόσαμε τη γωνιά των επιστημών.
2. ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
Μάθαμε για τις χιονονιφάδες. Πώς φτιάχνονται και ποιά είναι τα χαρακτηριστικά τους. Μοιάζουν μεταξύ τους;
Χρησιμοποιήσαμε μεγεθυντικό φακό για να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες των χιονονιφάδων και να τις ομαδοποιήσουμε.
3. ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
Υπάρχουν πολλά βιντεάκια για μαθητές προσχολικής ηλικίας σχετικά με το χιόνι.
4. ΓΡΑΦΗ:
Κάναμε ασκήσεις γραφισμού με θέμα τα σπορ στο χιόνι
5. ΓΛΩΣΣΑ:
Σχηματίσαμε με τις χιονονιφάδες τις λέξεις από το πίνακα της γωνιάς γραφής και στη συνέχεια τις αντιγράψαμε πάνω στον πάγο από αλουμινόχαρτο.
6. ΓΛΩΣΣΑ:
Γράψαμε γράμματα και λέξεις πάνω στο χιόνι χρησιμοποιώντας το δάχτυλό μας.
7. ΓΛΩΣΣΑ:
Φτιάξαμε ζευγαράκια με τα γάντια ενώνοντας όσα σχηματίζουν ομοιοκαταληξία.
Κουνέλι- βαρέλι, παγώνι- μπαλόνι, φεγγάρι- μανιτάρι κ.α.
8. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Βάλαμε τους αριθμούς στη σειρά και σχηματίσαμε αριθμογραμμές. Στην αρχή μέχρι το 10 και στην συνέχεια ως το 20.
9. ΓΛΩΣΣΑ:
Κάναμε ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας. Χρησιμοποιήσαμε spinner χιονάνθρωπους. Οι μαθητές γύριζαν το βελάκι και όταν εκείνο σταματούσε σε ένα γράμμα, καλούνταν να βρουν μια λεξούλα που αρχίζει από αυτό το φώνημα.
10. ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
Κάναμε πειράματα με τον πάγο. Βάλαμε νερό στην κατάψυξη, το παρακολουθούσαμε συχνά καθώς πάγωνε και στη συνέχεια ρίξαμε ζάχαρη και αλάτι για να δούμε ποιο θα λιώσει πιο γρήγορα τον πάγο.
11. ΓΛΩΣΣΑ:
Μάθαμε να σχηματίζουμε προτάσεις για τα ζώα που ζουν στους πάγους.
12. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ:
Χρησιμοποιήσαμε τουβλάκια για να μετρήσουμε και να συγκρίνουμε το ύψος διαφόρων αντικειμένων.
13. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Συμπληρώσαμε τις καρτέλες με τις σωστές εικόνες ακολουθώντας τα μοτίβα.
14. Φτιάξαμε χιόνι. Θα βρείτε περισσότερα σε παλιότερη ανάρτηση πατώντας ΕΔΩ
15. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Μετρήσαμε και βάλαμε τον σωστό αριθμό από παγάκια και χιονονιφάδες στο πλαίσιο.
Χρησιμοποιήσαμε τα ten frames για να μάθουμε ποιά ζευγαράκια αριθμών σχηματίζουν το δέκα.
16. ΓΛΩΣΣΑ- ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ:
Μετράμε τις συλλαβές κάθε εικόνας και βάζουμε το μανταλάκι στον σωστό αριθμό
17. Τραγουδάκι στα αγγλικά