ΚΟΛΟΚΥΘΕΣ ΜΕΡΟΣ Α’
Ο μύθος της Περσεφόνης, της χαμένης κόρης μας εισήγαγε στη θεματική του φθινοπώρου…
Τι ξέρουμε για το φθινόπωρο;
Συζητήσαμε για τη σπορά, τα αποδημητικά πουλιά, την εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, το άνοιγμα των σχολείων, τις αλλαγές στη φύση, τον καιρό και τα φθινοπωρινά φρούτα.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με τις κολοκύθες. Φέραμε κολοκύθες στο σχολείο, φτιάξαμε τη γωνιά τους και αρχίσαμε τις δραστηριότητες …
1) Παρατηρήσαμε τις κολοκύθες, τις αγγίξαμε, τις μυρίσαμε, τις ζυγίσαμε, μετρήσαμε το ύψος τους με τουβλάκια και την περίμετρό τους με σπάγγο.
2) Συζητήσαμε για τα μέρη από τα οποία αποτελείται η κολοκύθα, είδαμε φωτογραφίες και βιντεο. Μάθαμε, επίσης, για τον κύκλο ζωής της.
3) Συγκρίναμε τις κολοκύθες με τα μήλα και καταγράψαμε τις απόψεις μας
Ποιές είναι οι διαφορές τους; Καταγράψαμε τις ομοιότητες στο πράσινο φύλλο που τα ενώνει.
4) Διαβάσαμε το παραμύθι “Too many pumpkins” και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή
Θα βρείτε το παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο
5) Φτιάξαμε τις δικές μας κολοκύθες
6) Λύσαμε το μυστήριο της χαμένης κολοκυθόπιτας
Η αγρότισσα έψησε μια κολοκυθόπιτα και μετά την άφησε στο παράθυρο να κρυώσει. Όταν επέστρεψε μετά από λίγο, η κολοκυθόπιτα είχε εξαφανιστεί…. Ποιό από τα ζωάκια της φάρμας την πήρε άραγε; Συγκεντρώσαμε τα στοιχεία, ακονίσαμε το μυαλό μας και μάθαμε να βγάζουμε συμπεράσματα καλλιεργώντας την κριτική μας σκέψη.
7) Κάναμε ασκήσεις κωδικοποίησης και πήραμε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με εικόνες δυαδικού κώδικα (Binary codes)
Unplugged Coding
Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες κωδικοποίησης χωρίς διαδίκτυο και συσκευές (unplugged coding). Χρησιμοποιήσαμε ένα φύλλο εργασίας με πλέγμα (pixel art). Σε αυτό οι μαθητές έλαβαν δυαδικούς αριθμούς (το μυστικό μήνυμα) και το μετέφρασαν σε δυαδική εικόνα, αποκαλύπτοντας το μυστικό μήνυμα. Τα 0 μετατράπηκαν σε λευκά τετράγωνα και τα 1 σε χρωματιστά (καφέ ή πορτοκαλί). Η μυστική εικόνα που αποκαλύφθηκε ήταν μία κολοκύθα.
Θα βρείτε το Μέρος Β’ στον παρακάτω σύνδεσμο: