ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΔΡΟΣΟΥΛΑΣ

Διαβάσαμε το παραμύθι: “Το ταξίδι της Δροσούλας” της Άννας Αθανασιάδου.

Πηγή: “Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού” (τεύχος 71)

Αναρωτηθήκαμε που υπάρχει νερό στη γη. Παρατηρήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και μάθαμε πως το μεγαλύτερο μέρος της γης είναι νερό (θάλασσα, λίμνες, ποτάμια, καταρράχτες)

Που πηγαίνει το νερό της βροχής;

Παρακολουθήσαμε το βίντεο: “Οι σταγόνες

https://www.youtube.com/watch?v=iVpGY733UDo

Συζητήσαμε και καταλάβαμε πόσο χρήσιμο και αναγκαίο είναι στη ζωή, το νερό για τους ανθρώπους, τα ζώα, τα φυτά.

Ζωγραφίσαμε: “Αν ήμουν μια σταγόνα… που θα ήθελα να πέσω;”

Ακούσαμε το τραγούδι: “Ο γεωργός πάει στον αγρό“, μιλήσαμε για τη σπορά, ζωγραφίσαμε τα σποράκια …

… και φυτέψαμε φακές για να παρατηρήσουμε την ανάπτυξή τους.

Αναλύσαμε το ποίημα: “Το ποταμάκι” του Ζ. Παπαντωνίου και προσπαθήσαμε να το μάθουμε.

Δείτε το ΕΔΩ: Το ποταμάκι

Το παρακάτω βίντεο μέσα από ένα υπέροχο τραγούδι, μας έδειξε τον κύκλο του νερού.

Ζωγραφίσαμε κι εμείς τον κύκλο του νερού.

Μετρήσαμε σταγόνες τόσες … όσα και τα γράμματα του ονόματός μας.

Προσθέσαμε σταγόνες…

Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη “νερό”

Πειραματισμοί με το νερό: Βάλαμε ένα ποτήρι με νερό στο ψυγείο και ένα άλλο στην κατάψυξη. Παρατηρήσαμε ότι το νερό στο ψυγείο έγινε δροσερό ενώ στην κατάψυξη πάγωσε. Αφήσαμε το παγωμένο νερό σε μια άκρη και παρατηρήσαμε πως έλιωνε σιγά σιγά. Παρακολουθήσαμε και το νερό που βράζει πως γίνεται ατμός. Μιλήσαμε για τις τρεις μορφές του νερού (υγρό – στερεό – αέριο)

Ζωγραφίσαμε…

Ανακαλύψαμε ποια αντικείμενα βυθίζονται και ποια επιπλέουν, ποια απορροφούν το νερό και ποια διαλύονται.

Πειράματα με νερό και χρώματα.

 Γνωρίσαμε και τα αθλήματα του νερού. Ποιο σας αρέσει περισσότερο;

Εικαστικές δημιουργίες…

Κοιτάξτε τα σύννεφα στον ουρανό. Με τι μοιάζουν;

Το παρακάτω βιντεάκι μας έδωσε το ερέθισμα για συζήτηση σχετικά με τη μόλυνση του νερού και αντιληφθήκαμε πως εμείς οι άνθρωποι πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό.

Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό, όμως το στερούνται κάποιοι άνθρωποι στη γη. Μιλήσαμε για την εξοικονόμηση του νερού και μάθαμε την παροιμία: “Σταλαγματιά, σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά”.

Δουλέψαμε και τις χωροχρονικές έννοιες: πάνω – κάτω, κοντά – μακριά.

Τέλος αποχαιρετίσαμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ με όμορφες ζωγραφιές.