Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Μιλήσαμε για το φθινόπωρο και όλες τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, στα ζώα, στις αγροτικές δουλειές.  Μάθαμε τους τρεις μήνες μέσα από ένα ποιηματάκι.

Ο Σεπτέμβρης πρώτα κρύα, τρέχει ανοίγει τα σχολεία.

Ο Οκτώβρης συγυρίζει, ναφθαλίνη μου μυρίζει.

Κι ο Νοέμβρης με βροχή, σκάβει, σπέρνει όλη τη γη.

Του φθινοπώρου είναι τα παιδιά και τα τρία πολλή δουλειά.

Ακούσαμε από CD μία ιστορία: “Γιατί χάθηκε το φθινόπωρο; της Μαρίας – Ελένης Γιανναλέτσου, όπου ο κύριος Φαινοθερμοκήπιος απήγαγε και φυλάκισε το φθινόπωρο. Αναρωτηθήκαμε τι συμβαίνει στη φύση, γιατί κάνει τόση ζέστη και συζητήσαμε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τα προβλήματα που δημιουργούμε εμείς οι άνθρωποι στο περιβάλλον.

Αποφασίσαμε  να παρατηρήσουμε τα δέντρα στην αυλή του σχολείου μας. Είδαμε ότι ο πλάτανος ρίχνει αργά – αργά τα φύλλα του, είναι δέντρο φυλλοβόλο.

Ενώ ο ευκάλυπτος είναι δέντρο αειθαλές.

Κάποιο άλλο δέντρο άνθισε, είναι άραγε η εποχή του;

Οι ελιές μας γέμισαν καρπούς, άρχισαν να μαυρίζουν οι ελιές.

Παρατηρήσαμε τα πλατανόφυλλα που έπεσαν στη γη, το χρώμα τους και τα μαζέψαμε σε μια γωνιά της αυλής μας. Αποφασίσαμε να παρακολουθούμε την εξέλιξή τους. Θα γίνουν άραγε φυτόχωμα για τα λουλούδια μας;

Συνηθισμένη ερώτηση των παιδιών: “Γιατί κιτρινίζουν τα φύλλα και πέφτουν;”

Πήραμε την απάντηση, διαβάζοντας την ιστορία:

“Οι περιπέτειες ενός μικρού φύλλου” της Τάνιας Μάνεση.

Διαβάστε την ιστορία ΕΔΩ:

Οι περιπέτειες ενός μικρού φύλλου.

Κόψαμε φύλλα αληθινά και χάρτινα στη μέση. Έννοιες: ολόκληρο – μισό.

Βρίσκαμε τα δύο μέρη (μισά φύλλα), τα ενώναμε και συν θέταμε τα φύλλα.

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας.

Μάθαμε το αίνιγμα: “Πέφτω εδώ, πέφτω εκεί…”

Αφήσαμε τη φαντασία μας να μας ταξιδέψει..

Φτιάξαμε το δέντρο του φθινοπώρου με δακτυλοτυπώματα και τύπωμα παλάμης.

Τέλος διασκεδάσαμε φτιάχνοντας τα “φθινοπωράκια” και παίξαμε κουκλοθέατρο.