ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: “ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΣΕΧΩ ΚΑΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΔΕ ΘΑ ΕΧΩ”
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Να μάθουν τι είναι το ατύχημα και να κατανοήσουν ότι τα αφορά
- Να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που διατρέχουν στους χώρους που ζούνε
- Να εντοπίσουν τις αιτίες και τους παράγοντες που ευθύνονται για τα ατυχήματα
- Να ενημερωθούν σχετικά με τους τρόπους πρόληψής τους
- Να μάθουν τι είναι οι πρώτες βοήθειες και πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση ατυχήματος.
Ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήσαμε αποτελούν οι παρακάτω:
- Η έναρξη του εργαστηρίου δόθηκε με τον ερχομό στο Νηπιαγωγείο ενός παιδιού που είχε τραυματιστεί στο χέρι του σε μια πτώση σ’ ένα παιδότοπο.
- Συζήτηση για το τι είναι ατύχημα – Ιστόγραμμα
- Ζωγραφική ατυχήματος που είχαν τα παιδιά.
- Παρουσίαση και σχολιασμός εικόνων, καθώς και παρακολούθηση video σχετικά με πιθανούς κινδύνους για ατύχημα μέσα στο σπίτι.
- Παρουσίαση αντικειμένων που μπορεί να αποτελέσουν πηγή κινδύνου.
-
Συνεργασία για τον εντοπισμό επικίνδυνων σημείων του σπιτιού μας σε φύλλα εργασίας.
- Ενασχόληση με σχετικά παζλ
- Παιχνίδια στον Η/Υ με την εφαρμογή Worldwall
- Φύλλο εργασίας (διαχωρισμός αντικειμένων σε ασφαλή και επικίνδυνα
- Συζήτηση για το τι πρέπει να κάνουμε για να μην έχουμε ατυχήματα στο σπίτι – Ιστόγραμμα
- Στην ερώτηση: ” Ποιός θα μας φροντίσει στην περίπτωση ατυχήματος;” ένας μαθητής μας απάντησε ότι η μητέρα του είναι νοσηλεύτρια. Οπότε αποφασίσαμε να την καλέσουμε στο Νηπιαγωγείο για να μας μιλήσει για τις πρώτες βοήθειες.
- Γράψαμε την πρόσκληση.
- Συζητήσαμε και σημειώσαμε τις ερωτήσεις που θα της κάνουμε.
-
Επίσκεψη της νοσηλεύτριας στο Νηπιαγωγείο.
- Ευχαριστήσαμε τη νοσηλεύτρια με ζωγραφιές μας για όλα όσα μάθαμε για τις πρώτες βοήθειες και τις κάναμε βιβλίο
- Πού θα απευθυνθούμε όταν έχουμε πρόβλημα; – Εκμάθηση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης
- Δημιουργία γωνιάς ιατρείου με τα κατάλληλα αξεσουάρ και ανάληψη ρόλων…
- Ακολουθεί φύλλο αξιολόγησης.