Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 4ο) Έρευνα στη γειτονιά του Νηπιαγωγείου!

DSCN3731

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία

Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 4ο)

Έρευνα στη γειτονιά του Νηπιαγωγείου!

Με βάση το σχέδιο δράσης που συναποφασίσαμε με τους μαθητές μας, διοργανώσαμε τη διενέργεια έρευνας στη γειτονιά του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να καταγράψουμε σε ειδικά διαμορφωμένο έγγραφο την ύπαρξη  ή όχι κάδων ανακύκλωσης στους δρόμους του Δήμου καθώς και την ύπαρξη απορριμμάτων στους δρόμους. Ειδικότερα, οι μαθητές κατέγραφαν  πόσους κάδους ανακύκλωσης συναντήσαμε, καθώς και πόσα σκουπίδια είδαμε πεταμένα στον δρόμο και από ποιο υλικό ήταν κατασκευασμένα.

Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας, αναλύσαμε τα δεδομένα της έρευνας και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα πλαστικά και τα χάρτινα σκουπίδια καταλαμβάνουν τον μεγαλύτερο αριθμό. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα ραβδόγραμμα προκειμένου να οπτικοποιήσουμε τα αποτελέσματα.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν όταν συζητήσαμε τη διάρκεια αποσύνθεσης των απορριμμάτων, με βάση την αναζήτηση πληροφοριών στη σχετική βιβλιογραφία. Έπειτα προτείναμε τρόπους μείωσης των απορριμμάτων και επικεντρωθήκαμε στην ιδέα της επαναχρησιμοποίησης κάποιων συσκευασιών με δημιουργικό τρόπο.

DSCN3719 DSCN3721

DSCN3726 DSCN3731

DSCN3734 DSCN3738

DSCN3747 DSCN3748

DSCN3751 DSCN3755

DSCN3757 IMG 2866

IMG 2869 IMG 2872

IMG 2877  IMG 2897

b949a353 6b23 4bd9 a99f 13d376ae4607

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 4ο) Έρευνα στη γειτονιά του Νηπιαγωγείου!

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 3ο) Μήπως να κάνουμε κομποστοποίηση;

20250403 122023

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία

Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 3ο)

Μήπως να κάνουμε κομποστοποίηση;

Με μεγάλη μας χαρά, στις 27 Μαρτίου 2025,  λάβαμε  από τον Δήμο Άργους Ορεστικού έναν κάδο κομποστοποίησης και ήμασταν έτοιμοι να μελετήσουμε και να δράσουμε ανάλογα ώστε να δημιουργήσουμε το δικό μας φυσικό λίπασμα, το δικό μας κομπόστ!!

Αφού παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο στο διαδίκτυο και μελετήσαμε το υλικό της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της φύσης σχετικά με το θέμα αυτό, οι μαθητές μας ήταν ενθουσιασμένοι και πανέτοιμοι να συγκεντρώσουν στο σχολείο υλικά για ένα πετυχημένο κομπόστ!!

Το ενδιαφέρον τους ήταν αξιοθαύμαστο και χάρη στην προθυμία παιδιών και γονέων, καθημερινά κατεύθαναν στο σχολείο μας διάφορα υλικά όπως: φλούδες λαχανικών, τσόφλια αυγών, κατακάθι καφέ, ξερά φύλλα κ.α. Ομάδες παιδιών είναι υπεύθυνα καθημερινά να παρακολουθούν την υγρασία του κομπόστ, να ανακατεύουν το χώμα και να προσθέτουν νερό όποτε κρίνεται αναγκαίο!

Ανυπομονούμε να παράγουμε το πρώτο δικό μας φυσικό λίπασμα!!

DSCN3437 20250515 104021

20250515 104341 20250515 104427

20250328 100539 20250403 122023

20250410 123543 20250410 123607

20250515 121654 20250515 121708

20250515 121850 DSCN3499

DSCN3502 DSCN3504

DSCN3516

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 3ο) Μήπως να κάνουμε κομποστοποίηση;

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 2ο) Ας κάνουμε ανακύκλωση!

DSCN3566

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία

Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 2ο)

Ας κάνουμε ανακύκλωση!

Αρχικά, οι μαθητές σε ομάδες έκαναν έρευνα σε βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης, σε φυλλάδια και στο διαδίκτυο σχετικά με τα απορρίματα!

Χάρη στη δωρεά ενός γονέα Νηπιαγωγείου, το σχολείο μας κατάφερε να αποκτήσει κάδους ανακύκλωσης κι έτσι με μεγάλη μας χαρά συγκεντρώσαμε συσκευασίες απορριμμάτων και η ανακύκλωση έγινε βίωμα και πράξη!!

Παρακολουθήσαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και ζητήσαμε για τα οφέλη αυτής.

Χωρίσαμε τις συσκευασίες σε κατηγορίες ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους και  τις ομαδοποιήσαμε. Καταμετρήσαμε τις συσκευασίες και παρατηρήσαμε ότι η πλειονότητα αυτών είναι από πλαστικό και χαρτί.

Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τις συσκευασίες στους κατάλληλους κάδους κι έπειτα τις μεταφέραμε κατά ομάδες στους κάδους του Δήμου, οι οποίοι βρίσκονται ακριβώς απέναντι από την είσοδο του σχολείου μας.

Και φυσικά η ανακύκλωση συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς!!

20250520 092910 20250520 093227

20250520 093549 20250515 103201

DSCN3272 20250328 095945

DSCN3339 DSCN3343

DSCN3352 DSCN3354

DSCN3545 DSCN3566

DSCN3569 DSCN3573

DSCN3576 DSCN3581

DSCN3583 IMG 2758 1DSCN3581 1 DSCN3574

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα (ΜΕΡΟΣ 2ο) Ας κάνουμε ανακύκλωση!

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα – Σχολική αυλή (ΜΕΡΟΣ 1ο)

DSCN3316

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία

Απορρίμματα – Σχολική αυλή

(ΜΕΡΟΣ 1ο)

Για το σχολικό έτος 2024-2025, το σχολείο μας εντάχθηκε στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία, με Εθνικό Χειριστή για την Ελλάδα την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Katagrafh

Τα θέματα που διαπραγματευόμαστε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 είναι: Απορρίμματα και Σχολική Αυλή.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε επίσημα τον Φεβρουάριο 2025 με την πρώτη συνεδρίαση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής,  στην οποία είναι μέλη οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς κι ένας εκπρόσωπος του Δήμου. Στη συνεδρίαση ήταν παρόντα όλα τα μέλη της Περιβαλλοντικής Επιτροπής και μία ακόμη εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων του Νηπιαγωγείου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, συζητήθηκαν τα θέματα των «Απορριμμάτων» και της «Σχολικής Αυλής», στα οποία, όπως προαναφέρθηκε,  είναι ενταγμένη η σχολική μας μονάδα για το σχολικό έτος 2024-2025.

Όσον αφορά τη Σχολική Αυλή, κύριος στόχος ήταν η δημιουργία νέων θέσεων φύτευσης δέντρων και φυτών καθώς και η δημιουργία χώρων σκίασης. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου ετοίμασαν μία αφίσα με την οποία ζητούσαν δέντρα, σκιά και οξυγόνο στην αυλή του σχολείου μας. Εμείς από την πλευρά μας ζητήσαμε να επιδιορθωθούν κάποια σημεία του πλακόστρωτου της αυλής, τα οποία προεξείχαν από το έδαφος κι έτσι υπήρχε κίνδυνος να τραυματιστούν τα παιδιά και να χτυπήσουν. Επίσης τονίσαμε το γεγονός ότι χρειάζεται να δημιουργηθούν νέες θέσεις φύτευσης δέντρων και φυτών, καθώς και την κατασκευή πέργκολας, ώστε να έχουμε περισσότερη δροσιά, ειδικά για τους ανοιξιάτικους μήνες.

Όσον αφορά το θέμα των Απορριμμάτων, ζητήσαμε από την αντιδήμαρχο Παιδείας, η οποία είναι μέλος της Επιτροπής και ήταν παρούσα στη συνεδρίαση, να εξοπλίσει το σχολείο μας με έναν κάδο κομποστοποίησης, ώστε να φτιάξουμε με τα παιδιά φυσικό λίπασμα. Επιπλέον ζητήσαμε να έχουμε στο Νηπιαγωγείο μας δικούς μας κάδους ανακύκλωσης, για να υλοποιούμε με τους μαθητές μας την ανακύκλωση βιωματικά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Κατόπιν βγήκαμε όλοι έξω στην αυλή του σχολείου για να προτείνουμε τις νέες θέσεις φύτευσης και τη θέση της πέργκολας.

Τι επόμενες ημέρες, ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Μέλος της Περιβαλλοντικής Επιτροπής  προσκάλεσε έναν γεωπόνο, ο οποίος ήρθε στο σχολείο μας, μας καθοδήγησε για τις νέες θέσεις φύτευσης δέντρων και πρότεινε να φυτέψουμε στο κέντρο της αυλής δύο πλατανομουριές και μία αμπελόψη για να αναρριχηθεί στην πέργκολα όταν αυτή κατασκευαστεί.

DSCN3316 DSCN3319

DSCN3301 DSCN3306

DSCN3315 DSCN3334

DSCN3326 DSCN3336

IMG 2429

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Οικολογικά Σχολεία Απορρίμματα – Σχολική αυλή (ΜΕΡΟΣ 1ο)

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

20250408 174450

Τη Δευτέρα 07/04/2025,   το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς μετά από δική μας πρόσκληση, οργάνωσε βιωματική δράση για τους/τις μαθητές/τριες και των δυο τάξεων του σχολείου, με θέμα την διαφορετικότητα και την αποδοχή της.
Η δράση πραγματοποιήθηκε από την κα Μαρία Δάφα, κλ.ΠΕ23, Ψυχολόγων και την κα Ελένη Παπαδοπούλου, κλ.ΠΕ60.ΕΑΕ, Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης.
Αρχικά πραγματοποίηθηκε ένα  παιχνίδι γνωρίμιας στην ολομέλεια.
Στη συνέχεια, οι ομιλήτριες διάβασαν στα παιδιά το παραμύθι:  “Ρόζα το Τερατάκι“της Olga de Rios και ζήτησαν  από τους μαθητές/τριες να σκεφτούν πώς νιώθει η Ρόζα για τη διαφορετικότητά της. Μετά,  οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με τα χρώματα των χαρακτήρων του βιβλίου και έπαιξαν το παιχνίδι της πατάτας, μια βιωματική δράση για την έννοια της διαφορετικότητας. Αναλυτικότερα,  σε κάθε ομάδα δόθηκε μια πατάτα και τους  ζητήθηκε να την κάνουν μοναδική! Έδωσαν όνομα και χαρακτήρα στην πατάτα τους καταγράφοντας σε ένα φύλλο εργασίας τι της αρέσει και τι δεν της αρέσει! Στη συνέχεια,  τα παιδιά να παρουσίασαν τη μοναδική τους πατάτα και στο τέλος κλήθηκαν να την αναγνωρίσουν ανάμεσα στις άλλες. Όλοι δυσκολεύτηκαν να βρούνε την πατάτα τους!
Στην τελευταία δραστηριότητα της συνάντησης, τα παιδιά μοιράστηκαν στην ολομέλεια τα ταλέντα τους και όλα αυτά που τους/τις κάνουν μοναδικούς/κές, ζωγραφίζοντας σε ένα χαρτόνι τους μοναδικούς εαυτούς τους παρέα με τη Ρόζα το Τερατάκι!

Πραγματικά ευχαριστούμε τις ομιλήτριες για την εποικοδομητική βιωματική δράση που υλοποίησαν στο Νηπιαγωγείο μας για τους μαθητές μας!

DSCN3593 DSCN3595
DSCN3601 DSCN3606

DSCN3610 DSCN3616

DSCN3619  Katagrafh

DSCN3639 DSCN3643

Την Τρίτη 08/04/2025, σε συνεργασία με  το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  Καστοριάς, υλοποιήθηκε  επιμορφωτική συνάντηση στο 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού για τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου, με θέμα «Θέτοντας όρια με αγάπη: Καθοδήγηση για γονείς νηπίων». Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από την κα Έλενα Κοντσιώτη, κλ.ΠΕ30, Κοινωνικών Λειτουργών και την κα Μαρίνα Πατρώνου, κλ.ΠΕ23, Ψυχολόγων, και αφορούσε στα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών του συγκεκριμένου αναπτυξιακού σταδίου, στις προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος, πρόσφορου για τη θέσπιση ορίων, στη σκοπιμότητα των μη αποδεκτών συμπεριφορών καθώς και στα κριτήρια και τις βασικές τεχνικές της οριοθέτησης.

Ευχαριστούμε θερμά το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς και τις ομιλήτριες για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, καθώς και  τους γονείς-κηδεμόνες του Νηπιαγωγείου μας για το ενδιαφέρον τους και την  ενεργή συμμετοχή τους!

20250408 174332 20250408 174336

20250408 174346 20250408 174407

20250408 174450 20250408 174526

20250408 180718 20250408 182144

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Endoscholikh Epimorfosh Goneon 8 Aprilioy 2025

Ενδοσχολική Επιμόρφωση γονέων στο 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού

Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025, στις 17:30 μ.μ., σε συνεργασία με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς, έχουμε προγραμματίσει ενδοσχολική επιμόρφωση γονέων στον χώρο του Νηπιαγωγείου. Ομιλήτριες θα είναι η κα Πατρώνου Μαρίνα, κλ.ΠΕ23 Ψυχολόγων και η κα Ελένη Κοντσιώτη, κλ.ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών  με θέμα «Θέτοντας όρια με Αγάπη: Καθοδήγηση για γονείς νηπίων».   

Endoscholikh Epimorfosh Goneon 8 Aprilioy 2025

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στο 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού

b88d9d2a 33a4 4b61 9277 0e69054c4148
Την Τρίτη 1 Απριλίου 2025,  στο 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) έχοντας κοντά μας την εκλεκτή προσκεκλημένη, δασκάλα και συγγραφέα παιδικών βιβλίων Δέσποινα Σπυροπούλου,  η οποία μας παρουσίασε το βιβλίο της “Η φραουλίτσα που δεν ήθελε να κοκκινίσει“.
Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν, καθώς συμμετείχαν διαδραστικά στην αφήγηση του παραμυθιού! Γέλια, τραγούδια, αγκαλιές, αλλά και μοναδικά μηνύματα που κρατήσαμε όλοι σαν πολύτιμο φυλαχτό, επικράτησαν στη σημερινή μας συνάντηση!! Παίξαμε, συζητήσαμε, τραγουδήσαμε με τη συνοδεία μουσικών οργάνων, ζωγραφίσαμε και περάσαμε απλά ΥΠΕΡΟΧΑ!!! Η κ.Δέσποινα χάρισε στα παιδιά από ένα βραχιολάκι-φραουλίτσα, αλλά και μία “γλυκιά φράουλα”, για να μας θυμίζει τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διώξουμε τα αρνητικά συναισθήματα και να ξεδιπλώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό! Και τα παιδιά με τη σειρά τους, της χάρισαν τα δικά τους αναμνηστικά δωράκια!
Ευχαριστούμε την κ. Δέσποινα Σπυροπούλου, για την μοναδική εμπειρία που μας χάρισε!
b88d9d2a 33a4 4b61 9277 0e69054c4148  e85bbc0f 8973 4697 a916 c26420f76709
5a975e8e 99bc 4254 8295 4aee7182bf01  046e3347 43af 4c3f b2ac 0f264294f6e7
65e10828 30db 46c5 b9e9 0ba3b62b31cc 0961f566 b454 4077 9674 9a69bda09a18
9615da53 e8cc 4ac8 9071 bba572070e20  d348b0db a17a 4e00 9d15 8a8ded5e9561
d470d296 65a1 4316 bc1a 8031f1ee8b5b DSCN3444
DSCN3448 DSCN3457
DSCN3464 DSCN3480
DSCN3483 DSCN3484
DSCN3487 DSCN3488
e05346f6 02ab 4271 bcd1 61ca7d47f806
Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στο 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning: “STEAM and 4 Seasons”-Δραστηριότητες Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2025

DSCN2738

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning: “STEAM and 4 Seasons”-Δραστηριότητες Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2025

Κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου, οι εκπαιδευτικοί της ομάδας του Χειμώνα πρότειναν κάποιες δραστηριότητες, οι οποίες υλοποιήθηκαν από όλα τα συνεργαζόμενα μέλη του Προγράμματος. Έτσι, στο 1ο πρωινό τμήμα, υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Πείραμα: Διαλύεται ή όχι;

Με αφορμή το λιώσιμο του πάγου, όταν αυτός πέσει μέσα σε νερό, πειραματιστήκαμε με τη διαλυτότητα διαφόρων υλικών, όταν αυτά έρθουν σε επαφή με το νερό.

Αρχικά οι μαθητές του κάθε σχολείου πρότειναν από ένα υλικό με το οποίο θα ήθελαν να πειραματιστούν. Τα υλικά καταγράφτηκαν σε  έναν συνεργατικό πίνακα διπλής εισόδου, τον οποίο το κάθε σχολείο εκτύπωσε, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να κάνουν τις καταγραφές τους, την ώρα της υλοποίησης του πειράματος.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ 1 ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ 2

Έτσι, όλα τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία πειραματιστήκαμε με τα παραπάνω υλικά!

DSCN2701 DSCN2734

DSCN2718 DSCN2738

DSCN2743 DSCN2741

DSCN2751 DSCN2726

                        FILIADOU 1    FILIADOU 2

  • Πείραμα: Οι τρεις καταστάσεις του νερού 

Για τη δραστηριότητα αυτή, το κάθε σχολείο επέλεξε να υλοποιήσει ένα πείραμα σχετικά με τις τρεις καταστάσεις του νερού: υγρή, στερεή, αέρια.

DSCN2807 DSCN2812

DSCN2814 DSCN2816

DSCN2817 DSCN2818

EXPERIMENT FILIADOU 2

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με τα πειράματα που υλοποιήσαμε:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper
  • Δημιουργία αφίσας για τον εορτασμό των 20 χρόνων του eTwinning

Για να δημιουργήσουμε την αφίσα αυτή, το κάθε σχολείο πρότεινε τι θα ήθελε να περιέχει αυτή η αφίσα. Οι μαθητές του δικού μας τμήματος πρότειναν: “Δώρα γενεθλίων”

20 χρόνια eTwinning

  • Συνεργατική ζωγραφιά με θέμα “Ένα χειμωνιάτικο τοπίο” χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο: Colorillo

Με τα σχολεία που ανήκαμε στην ομάδα του Χειμώνα, δημιουργήσαμε μια συνεργατική χειμωνιάτικη ζωγραφιά:

Winter landscape

DSCN2934 DSCN2935

DSCN2937 DSCN2939

DSCN2942 DSCN2946

DSCN2950 DSCN2951

DSCN2952     Winter Landscape in Colorillo Filiadou Konstantina

  • Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου

Για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (11 Φεβρουαρίου 2025), δημιουργήσαμε μία συνεργατική αφίσα. Το κάθε σχολείο πρότεινε και εικονογράφησε από έναν κανόνα που επιθυμούσε.

https://www.canva.com/design/DAGdTJl_FFU/GMgkEEbSg-dzsxhvLDpfTg/view

45506d9c bc44 4671 a858 7202859fd8e4  98418fd1 ab4c 4f8e b04c 35966fdac292

 Filiadou Konstantina Safe internet

  • Συμμετρικές χιονονιφάδες

Μία ακόμη δραστηριότητα ήταν το να δημιουργήσουν οι μαθητές σε ομάδες, συμμετρικές χιονονιφάδες με ο,τι υλικά διαθέτουμε στην τάξη μας!

DSCN2963 DSCN2965

DSCN2966 DSCN2967

DSCN2968 DSCN2971

f299a5b1 2e71 4f90 bd4f e1d036b7e9e8                     Symmetrical Snowflake 1st Kindergarten of Argos Orestiko Filiadou Konstantina

  • Ψηφιακα παιχνίδια μνήμης

Με τις  συμμετρικές χιονονιφάδες που δημιούργησαν όλα τα σχολεία, δημιουργήθηκαν 2 ψηφιακά παιχνίδια μνήμης!

Memory game with snowflakes Filiadou

 

  • Δημιουργία και κατασκευή καταπέλτη

Οι μαθητές όλων των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων, κλήθηκαν να δημιουργήσουν σε ομάδες καταπέλτες με διάφορα υλικά που τα ίδια επέλεξαν από τις τάξεις τους. Βέβαια, οι καταπέλτες αυτοί σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να πετάνε χιονόμπαλες! Οι μαθητές του δικού μας τμήματος επέλεξαν να δημιουργήσουν “χιονόμπαλες” τσαλακώνοντας αλουμινόχαρτο.

DSCN3003  DSCN3009 

DSCN3013  DSCN3020

DSCN3048 DSCN3023

DSCN3027  DSCN3030

DSCN3032  DSCN3062

DSCN3038 DSCN3042

DSCN3058

Στη συνέχεια οι καταπέλτες μπήκαν στη σειρά και άρχισαν  να εκτοξεύουν “χιονόμπαλες”! Τα παιδιά έκαναν μετρήσεις για το ποιος καταπέλτης πετάει πιο μακριά τις χιονόμπαλες από αλουμινόχαρτο:

DSCN3078

Filiadou catapult 1 Filiadou catapult 2

  • Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών

Οι χειμωνιάτικες δραστηριότητες έκλεισαν με την 3η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές χόρεψαν ταυτόχρονα “Freeze Dance“!

DSCN3083  DSCN3090

DSCN3095 DSCN3100

DSCN3101    DSCN3106

3rd Online students meeting 24 02 2025 Filiadou Konstantina

Ανυπομονούμε να υλοποιήσουμε τις δραστηριότητες της Άνοιξης!

 

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning: “STEAM and 4 Seasons”-Δραστηριότητες Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2025

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2025-2026

20231023 094329

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2025-2026

20231023 094329

Εγγραφές μαθητών/τριων στα Νηπιαγωγεία για το σχ. έτος 2025-26

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες  γεννημένοι/ες το 2021.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικώνΟι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίαςΚατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) Τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του,  την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

ε) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομισθούν εντός της προθεσμίας των εγγραφών 5-24 Μαρτίου, (τηλ . επικοινωνίας για ραντεβού 2467043322 και ώρες 12:15μ.μ. έως 13:15μ.μ):

Α) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο μπορείτε να το βρείτε παρακάτω, συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.

Β) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας  ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Γ) Υπεύθυνη Δήλωση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με την οποία συναινεί στο αίτημα εγγραφής.

Δ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ:

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία εγγραφών. Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης.  Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

 

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (δηλαδή παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά ως προνήπια και την επόμενη ως νήπια) γίνεται αυτεπάγγελτα.

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού:

5– 24  Μαρτίου, 12:15μ.μ. –13:15 μ.μ.

Τηλέφωνο νηπιαγωγείου :  2467043322

Όρια χωροταξικής κατανομής:

ΧΑΡΤΗΣ

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1EtYUvbSOdUN8tJ62W45Q6ArWbP3J3dWf&femb=1&ll=40.453252711955955%2C21.254694691386405&z=17

Δείτε εδώ ολόκληρη την εγκύκλιο:



Λήψη αρχείου

Οδηγός για γονείς:



Λήψη αρχείου

Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης έτερου γονέα:



Λήψη αρχείου

Ατομικό Δελτίο Υγείας



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2025-2026

Βράβευση του 1ου Νηπιαγωγείου Άργους Ορεστικού από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης στην Αθήνα

20250128 163338

Βράβευση του 1ου Νηπιαγωγείου Άργους Ορεστικού από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης στην Αθήνα

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024, το 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού εντάχθηκε στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση”, του οποίου εθνικός χειριστής για την Ελλάδα είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Το σχολείο μας επιλέχθηκε, ώστε να συμμετέχει στην τελετή βράβευσης.

Έτσι, το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, με μεγάλη χαρά, συμμετείχαμε στην εκδήλωση βράβευσης στην Αθήνα, στον Κινηματογράφο “Δαναός” όπου 18 σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης παρουσίασαν τις δράσεις τους. Η εκδήλωση της βράβευσης αφορούσε τις σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο Δίκτυο κατά την τριετία 2021-2024.
Το Νηπιαγωγείο μας, στην τελετή βράβευσης, συμμετείχε με ένα μουσικοχορευτικό θεατρικό δρώμενο σχετικά με την προστασία των δασών.
Πόση συγκίνηση, πόσα ευχαριστώ, πόση ευγνωμοσύνη μπορούν να χωρέσουν σε λίγες μόνο λέξεις…
Θα θέλαμε  να ευχαριστήσουμε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα! Καθώς συμμετείχαν ακούραστα και δημιουργικά προκειμένου να υλοποιηθεί και να ολοκληρωθεί η προσπάθειά μας, ώστε να προσεγγίσουμε τα Οικοσυστήματα και τα Δάση, να αναφερθούμε στην αξία τους ως πολύτιμων φυσικών πόρων, λαμβάνοντας ενεργό ρόλο και προτείνοντας δράσεις για την Προστασία αυτών.
Ακόμη θα θέλαμε  να ευχαριστήσουμε την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) καθώς και το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE), χάρη στους οποίους, μάς δόθηκε η ευκαιρία να ενταχθούμε στο Δίκτυο και να προσθέσουμε το δικό μας λιθαράκι στην εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Ευχαριστούμε θερμά για την πολύ καλή συνεργασία τον Δήμο Άργους Ορεστικού, καθώς και όλους τους εμπλεκόμενους, οι οποίοι στέκονται δίπλα μας και στηρίζουν τα σχολεία μας!
Τέλος ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν στο Πρόγραμμα: τη Δασική Υπηρεσία Καστοριάς και Άργους Ορεστικού, την Πυροσβεστική Υπηρεσία Άργους Ορεστικού, τους προσκεκλημένους μας για τη διεξαγωγή του Προγράμματος και τους γονείς του σχολείου μας!
Ήταν ένα Πρόγραμμα βιωματικό και δημιουργικό που μας χάρισε ένα υπέροχο ταξίδι γνώσης και συνεργασίας!

Στο αρχείο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του Προγράμματος:

https://blogs.sch.gr/1nipargous/files/2025/01/Ας-προστεύσουμε-τα-δάση-είναι-πηγή-ζωης-ΦΙΛΙΑΔΟΥ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.pdf

            3b67151e 27cd 4c03 91db 292ada581433            076f3324 6e3a 4b0d ba4a 0e6baeda3891

30fc56fa c6a0 4000 a202 3cd67be7e15c

e9fa97d8 69fb 42c3 a203 852b2a5124e6

20250128 163338

5354f4ac ccb0 4482 8631 17cd7b304f3f    920bfad0 eec9 4c2b b5d9 07ea7387814f

75659255 717d 4d98 bcad f9bc9ef3c64e    20250128 163438

 

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βράβευση του 1ου Νηπιαγωγείου Άργους Ορεστικού από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης στην Αθήνα