Γενικό Λύκειο Μοιρών
Με χαρά σας καλωσορίζουμε στον Δικτυακό Τόπο του Σχολείου μας!
Εδώ μπορείτε να βρείτε πληθώρα άρθρων, οργανωμένα σε θεματικές ενότητες, στα οποία υπάρχουν στοιχεία που αφορούν το Σχολείο καθώς και πληροφορίες που ενδιαφέρουν εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Μπορείτε επίσης να δείτε φωτογραφίες των Σχολικών Εγκαταστάσεων καθώς και Εκδηλώσεων. Ακόμα θα ενημερωθείτε για τα Νέα του Σχολείου, Δραστηριότητες και άλλα εκπαιδευτικά ζητήματα. Τέλος μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας, καταθέτοντας την άποψη σας στο Βιβλίο Επισκεπτών ή στέλνοντας την ερώτηση σας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας. Να τονίσουμε όμως ότι ο Δικτυακός Τόπος βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, με τα άρθρα και τις δυνατότητες του να εμπλουτίζονται συνεχώς.
Σήμερα…
Από τον Ιανουάριο του 2009, το Σχολείο στεγάζεται στο νέο, σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα, στη κορυφή ενός μικρού λόφου με θέα προς τον κάμπο της Μεσσαράς εντός της πόλης των Μοιρών. Έργο το δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Έχει έκταση περίπου δυόμιση χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ωφέλιμου χώρου (2.500τ.μ.) και διαθέτει, εκτός τις αίθουσες διδασκαλίας, ειδικά διαμορφωμένους χώρους για Βιβλιοθήκη, Χημείο, Εργαστήρια Πληροφορικής, Εργαστήριο Τεχνολογίας, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων όπου πραγματοποιούνται διάφορες δραστηριότητες ενώ βεβαίως η αυλή του είναι διαμορφωμένη για αθλητικές δραστηριότητες όπως Βόλεϊ, Μπάσκετ και άλλες. Σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του Κλειστού Γυμναστηρίου.
Σήμερα, το Γενικό Λύκειο Μοιρών αποτελεί το μεγαλύτερο Λύκειο της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου. Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου κατά το σχολικό έτος 2011-2012 είναι 326 μαθητές.
Το Γενικό Λύκειο Μοιρών έχει διττό στόχο:
από τη μια να καλλιεργήσει ηθικά, πνευματικά και κοινωνικά τους μαθητές, στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής παιδείας, καθοδηγώντας τους με αξίες και ανθρωπιστικά ιδανικά και
από την άλλη να τους προετοιμάσει επαρκώς στη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και την επιτυχία τους στις πανεπιστημιακές σχολές.
Προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζουμε το διδακτικό μας έργο προσπαθώντας να χτίζουμε την προσωπικότητα των μαθητών και μαθητριών μεθοδικά και συστηματικά, ώστε να αποκτήσουν γνωστικά εφόδια και ικανότητες που θα τους οδηγήσουν σε υψηλούς στόχους.
Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης το σχολείο μπορεί να αποτελέσει αντίβαρο επιδιώκοντας:
- τη γνωστική επάρκεια των μαθητών,
- την ανάπτυξη της διερευνητικής και της συνθετικής ικανότητας με τη συμμετοχή τους σε ερευνητικές και συνθετικές εργασίες (Projects),
- τη γνωριμία με τον πολιτισμό, την τέχνη, τον αθλητισμό,
- το σεβασμό στη διαφορετικότητα,
- την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης,
- την κατανόηση της έννοιας της πολυπολιτισμικής κοινωνίας,
- και το άνοιγμα προς την κοινωνία και τα προβλήματά της.
Η Ιστορία του Σχολείου μας
Ο Δήμος Μοιρών το 1957 με έρανο μεταξύ των κατοίκων και προσωπική τους εργασία έκτισε ένα κτίριο που είχε τρεις αίθουσες και ένα γραφείο, το Γυμνάσιο Μοιρών σε έκταση 11,300 τ.μ. το οποίο λειτούργησε ως ιδιωτικό έως το 1963. Το οικόπεδο παραχωρήθηκε ως δωρεά.
Το 1963 μετατράπηκε σε δημόσιο και λειτούργησε σε μεικτό Γυμνάσιο. Το κράτος είχε παραχωρήσει λυόμενες αίθουσες γιατί οι υπάρχουσες αίθουσες δεν επαρκούσαν να στεγάσουν τον αριθμό των μαθητών.
Το δημόσιο μίσθωσε πέντε αίθουσες σε διαφορετικά σημεία της κωμόπολης των Μοιρών για να καλύψει τις ανάγκες καθιστώντας δύσκολες τις συνθήκες μάθησης. Με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964, επί κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου καθιερώνεται η δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για όλα τα ελληνόπουλα. Η υποχρεωτική εκπαίδευση γίνεται εννεαετής αντί εξαετούς, που ίσχυε ως τότε και καταργούνται οι εισιτήριες εξετάσεις για το Γυμνάσιο (ενώ εισάγονται για το Λύκειο). Τα μέτρα αυτά συνέβαλαν στο να αυξηθεί κατά πολύ ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο Μοιρών στα αμέσως επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα να στεγάζονται ακόμη και 70 μαθητές σε μια αίθουσα.
Με την ίδια μεταρρύθμιση, το εξατάξιο Γυμνάσιο χωρίζεται σε τριτάξιο Γυμνάσιο και τριτάξιο Λύκειο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λειτουργίας το Λύκειο στεγάστηκε στο κτίριο του Γυμνασίου, ενώ το Γυμνάσιο στις λυόμενες αίθουσες έως το 1967. Με την «αντιμεταρρύθμιση» της Χούντας, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Μοιρών συγχωνεύονται ξανά σε ένα εξατάξιο Γυμνάσιο. Στα χρόνια αυτά. το μαθητικό δυναμικό αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς και προκύπτει η ανάγκη κατασκευής νέου σχολικού κτιρίου.
Με τη μεταρρύθμιση του 1976 το Γυμνάσιο του Μοιρών διασπάται και πάλι σε Γυμνάσιο και Λύκειο Μοιρών (Γενικό Λύκειο αρχικά και από το σχολικό έτος 1997-1998 Ενιαίο Λύκειο). Έτσι αρχίζει μια παράλληλη πορεία των δύο Σχολείων που ακολουθείται μέχρι το 2009. Το 1976: α) Καθιερώνεται η διάκριση της Μέσης Εκπαίδευσης σε δύο αυτοτελή επίπεδα (Γυμνάσιο-Λύκειο) και η συνεκπαίδευση και των δύο φύλων σε όλες τις βαθμίδες.
Το 1971-1972 ξεκίνησε να χτίζεται το καινούριο σχολικό κτίριο (Γυμνάσιο Μοιρών) με τη συμβολή των δημοτικών αρχών και της τοπικής κοινωνίας.
Τα εγκαίνια του νέου κτιρίου έγιναν το 1974-1975 με διευθυντή το κ. Εμμανουήλ Τζομπανάκη.
Η παράλληλη πορεία Γυμνασίου / Λυκείου κράτησε πάνω τριάντα τρία χρόνια και η ανεπάρκεια αιθουσών είχε αναγκάσει τη διεύθυνση των σχολείων να χωρίσουν πολλές αίθουσες με παραβάν, που δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές. Τα τελευταία δέκα χρόνια λόγω του οξύτατου κτιριακού προβλήματος είχαν τοποθετηθεί τρεις λυόμενες αίθουσες στον αύλειο χώρο για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού. Η ανάγκη να δημιουργηθεί εκ νέου ένα σύγχρονο κτίριο Λυκείου ήταν μια από τις πλέον άμεσες προτεραιότητες για τον τόπο μας.
Στις 28/04/2009 εγκαινιάστηκε το νέο διδακτήριο του Γενικού Λυκείου Μοιρών με διευθύντρια τη φιλόλογο Μαρία Πετράκη. Η κατασκευή του έργου, έγινε χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες που καταβλήθηκαν από το Δήμο Μοιρών (νυν Φαιστού) και τη Νομαρχία Ηρακλείου.
Πρόκειται για μια νέα σύγχρονη σχολική μονάδα, ένα στολίδι μέσα στην πόλη των Μοιρών, που βοηθά τους μαθητές να ξεκινήσουν τη ζωή τους με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Η κατασκευή του νέου κτιρίου ήταν απαίτηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Η επένδυση στη μόρφωση είναι η μεγαλύτερη και καλύτερη επένδυση.
Σήμερα
Από τον Ιανουάριο του 2009, το Σχολείο στεγάζεται στο νέο, σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα, στη κορυφή ενός μικρού λόφου με θέα προς τον κάμπο της Μεσσαράς εντός της πόλης των Μοιρών. Έργο το οποίο δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Έχει έκταση περίπου δυόμιση χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ωφέλιμου χώρου (2.500 τ.μ.) και διαθέτει, εκτός τις αίθουσες διδασκαλίας, ειδικά διαμορφωμένους χώρους για Βιβλιοθήκη, Χημείο, Εργαστήρια Πληροφορικής, Εργαστήριο Τεχνολογίας, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων όπου πραγματοποιούνται διάφορες δραστηριότητες ενώ βεβαίως η αυλή του είναι διαμορφωμένη για αθλητικές δραστηριότητες όπως Βόλεϊ, Μπάσκετ και άλλες. Διαθέτει δε και Κλειστό Γυμναστήριο.
Σήμερα, το Γενικό Λύκειο Μοιρών αποτελεί το μεγαλύτερο Λύκειο της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου. Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου κατά το σχολικό έτος 2023-2024 είναι 330 μαθητές.
Το Γενικό Λύκειο Μοιρών έχει διττό στόχο:
από τη μια να καλλιεργήσει ηθικά, πνευματικά και κοινωνικά τους μαθητές, στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής παιδείας, καθοδηγώντας τους με αξίες και ανθρωπιστικά ιδανικά και από την άλλη να τους προετοιμάσει επαρκώς στη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και την επιτυχία τους στις πανεπιστημιακές σχολές.
Προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζουμε το διδακτικό μας έργο προσπαθώντας να χτίζουμε την προσωπικότητα των μαθητών και μαθητριών μεθοδικά και συστηματικά, ώστε να αποκτήσουν γνωστικά εφόδια και ικανότητες που θα τους οδηγήσουν σε υψηλούς στόχους.
Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης το σχολείο μπορεί να αποτελέσει αντίβαρο επιδιώκοντας:
- τη γνωστική επάρκεια των μαθητών,
- την ανάπτυξη της διερευνητικής και της συνθετικής ικανότητας με τη συμμετοχή τους σε ερευνητικές και συνθετικές εργασίες (Projects),
- τη γνωριμία με τον πολιτισμό, την τέχνη, τον αθλητισμό,
- το σεβασμό στη διαφορετικότητα,
- την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης,
- την κατανόηση της έννοιας της πολυπολιτισμικής κοινωνίας,
- και το άνοιγμα προς την κοινωνία και τα προβλήματά της.