Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι δύο μαθήτριες του σχολείου μας, της Α’ Γυμνασίου διακρίθηκαν στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό σχολικού έτους 2025-2026, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στην Α’ Γυμνασίου. Οι μαθήτριές μας απέσπασαν το Βραβείο Διάκρισης για τη δεύτερη (2η) καλύτερη επίδοση. Τη σημαντική αυτή διάκριση απέσπασαν οι μαθήτριες Διονυσία Αρχοντάκη του τμήματος Α1 και η Χρυσάνθη Σκουμάντζου του τμήματος Α4. Η τελετή βράβευσης των Γυμνασίων, των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών τους πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τη Δευτέρα 11 Μαΐου 2026, σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Οι μαθήτριές μας συμμετείχαν στην τελετή συνοδευόμενες από τους γονείς τους, σε μια ιδιαίτερα συγκινητική και τιμητική στιγμή για το σχολείο μας. Η διάκριση αυτή αποτελεί μεγάλη τιμή και έμπνευση για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε τέτοιους διαγωνισμούς ενισχύει τη γνώση, την προσπάθεια, την αυτοπεποίθηση και την αγάπη για τη μάθηση.
Θερμά συγχαρητήρια στις μαθήτριές μας για την επιτυχία τους, καθώς και στις οικογένειές τους για τη στήριξη και την ενθάρρυνση που τους προσφέρουν. Τους ευχόμαστε ολόψυχα να έχουν πάντοτε επιτυχίες και ακόμη περισσότερες διακρίσεις στο μέλλον! Παράλληλα, ιδιαίτερο βραβείο απονεμήθηκε στο σχολείο μας για τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό, καθώς και στην εκπαιδευτικό Αμαλία Μαρία Φύκα (ΠΕ78 & ΠΕ07), υπεύθυνη για το μάθημα και τη συμμετοχή στον διαγωνισμό. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν επίσης στην εκπαιδευτικό Αθανασία Μπαρπάτση (ΠΕ11) του σχολείου μας, η οποία συνέβαλε ουσιαστικά στην προετοιμασία και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.
Μήνας: Ιούνιος 2026 Σελίδα 3 από 4
Ολοκλήρωση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ευαισθητοποίηση και Ενημέρωση για της Υγεία και Υγιεινή της Έμμηνου Ρύσης»
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, το σύνολο των μαθητριών που φοιτούν στο 1° Γυμνάσιο Κω «Ιπποκράτειο» έλαβαν δωρεάν προϊόντα περιόδου, συμβάλλοντας στη διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών υγιεινής και στην άρση κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων.
Εκπαιδευτική Σχολική Εκδρομή Περιβαλλοντικής Ομάδας. Με τις αποσκευές μας γεμάτες ενθουσιασμό και τη διάθεση για εξερεύνηση στα ύψη, η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας, πραγματοποίησε μια μοναδική τετραήμερη εκπαιδευτική εξόρμηση στη δυτική Κρήτη. Ένα τετραήμερο γεμάτο νέες εμπειρίες, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και ιστορική μνήμη.
Χανιά: Μια πόλη γεμάτη Ιστορία και Φως! Η περιπέτειά μας ξεκίνησε από την πανέμορφη πόλη των Χανίων. Είχαμε την τιμή να ξεναγηθούμε από εκπρόσωπο του Δήμου Χανίων, ο οποίος μας αποκάλυψε τα μυστικά της πόλης, την αρχιτεκτονική της εξέλιξη και τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.Στη συνέχεια, η ομάδα μας επισκέφθηκε την Οικία του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα. Μέσα από τα προσωπικά αντικείμενα και τους χώρους όπου έζησε ο μεγάλος πολιτικός, μεταφερθήκαμε νοερά σε μια κρίσιμη εποχή για την ελληνική ιστορία. Ο εκπαιδευτικός πυρήνας της εκδρομής μας βρισκόταν στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Ενημερωθήκαμε αναλυτικά για τα πρωτοποριακά προγράμματα προστασίας του περιβάλλοντος .(Συγκεκριμένα από το τμήμα Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών για κατασκευή αυτοκινήτου με καύσιμο Η2 και από το τμήμα Χημικών Μηχανικών Περιβάλλοντος για τη Κλιματική αλλαγή του πλανήτη). Επισκεφθήκαμε επίσης ,τον Μικρό Υδροηλεκτρικό Σταθμό (Μ.ΥΗ.Σ.) Αγυιάς Χανίων , όπου η θεωρία έγινε πράξη. Συμμετείχαμε σε εντυπωσιακά πειράματα, κατανοώντας πώς η τεχνολογία μπορεί να υπηρετήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εξερευνώντας τη Φύση και την Παράδοση Η τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη στην ομορφιά του κρητικού τοπίου.Λίμνη Κουρνά: Η μοναδική φυσική λίμνη γλυκού νερού στην Κρήτη μας εντυπωσίασε με το οικοσύστημά της και τα καταγάλανα νερά της.Παλιά Πόλη Ρεθύμνου: Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με μια βόλτα στα γραφικά σοκάκια του Ρεθύμνου, όπου το βενετσιάνικο στοιχείο συναντά την παράδοση.«Το περιβάλλον δεν είναι κάτι που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, αλλά κάτι που δανειστήκαμε από τα παιδιά μας.»
Υπεύθυνοι Καθηγητές: Μαρία Ζαχαρή
Βασιλική Κουτούση
Γαλήνη Τουσίδου
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους φορείς για τη φιλοξενία και τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία και το ενδιαφέρον τους!
Την Δευτέρα 4 Μαϊου 2026, η θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Κω, είχε τη χαρά να παρακολουθήσει την εμβληματική παράσταση: “Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον” του Γ. Βιζυηνού, σε σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώτη, ενός εκ των κορυφαίων σκηνοθετών του ελληνικού θεάτρου. Μετά το πέρας της παράστασης οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον πρωταγωνιστή κο Γιώργο Νικοπουλο και να θέσουν ερωτήματα σχετικά με τις δυσκολίες μιας παράστασης και ιδιαίτερα ενός μονολόγου καθώς και να εκφράσουν και τον θαυμασμό τους. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον διευθυντή του 1ου ΓΕΛ ΚΩ κο Γιώργο Χαρτοφίλη για την πρόσκληση και την άριστη συνεργασία! Τη θεατρική ομάδα συνόδευσαν στον ΟΡΦΕΑ οι καθηγήτριες κα Βάσω Καλύβα και κα Αναστασία Τσολάκη.
Στην Αρχαία Ολυμπία, από τις 27 έως τις 29 Απριλίου 2026, πραγματοποιήθηκε η τελική φάση του Σχολικού Πρωταθλήματος δρόμου σε ανώμαλο έδαφος Γυμνασίων.
Στην καρδιά του Ολυμπισμού, εκεί όπου γεννήθηκε το πνεύμα του αθλητισμού, «χτύπησε» για τρεις ημέρες η καρδιά του σχολικού αθλητισμού της χώρας. Για πρώτη φορά, η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία φιλοξένησε τη διοργάνωση, προσφέροντας ένα μοναδικό περιβάλλον υψηλού συμβολισμού.
Στους τελικούς αγώνες συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από τις 58 Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με δύο εκπροσώπους από κάθε Διεύθυνση – έναν μαθητή και μία μαθήτρια – οι οποίοι είχαν προκριθεί μέσα από τις προηγούμενες φάσεις. Τα Δωδεκάνησα εκπροσώπησε ο μαθητής της Α΄ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Ιπποκρατείου Κω, Νίκος Παντελικίζης, ο οποίος συμμετείχε επάξια στη μεγάλη αυτή διοργάνωση, με συνοδό καθηγήτρια την Κατσαβού Πηνελόπη.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο διακεκριμένος Έλληνας αθλητής μεγάλων αποστάσεων Παναγιώτης Καραΐσκος, μεταφέροντας στους συμμετέχοντες μηνύματα έμπνευσης, προσπάθειας και αθλητικού ήθους.
Η διοργάνωση αποτέλεσε την κορύφωση μιας πανελλήνιας αθλητικής διαδρομής, συγκεντρώνοντας το σύνολο της μαθητικής προσπάθειας σε έναν χώρο με έντονο ιστορικό και συμβολικό χαρακτήρα.
Παράλληλα με τους αγώνες, υλοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις εμπνευσμένες από τα αρχαία αγωνίσματα και τις Ολυμπιακές αξίες, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προώθηση του «Ευ Αγωνίζεσθαι (Fair Play)» ως βασικής αρχής συμμετοχής, ενισχύοντας τον σεβασμό, τη συνεργασία και τη μη βία στον σχολικό αθλητισμό.
Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συνέχισε, μέσα από τη διοργάνωση αυτή, να επενδύει στον σχολικό αθλητισμό, προσφέροντας στους μαθητές πολύτιμες εμπειρίες που ξεπερνούν τον αγωνιστικό χώρο και τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.
Ευχαριστούμε τους κυρίους Κουζούκα Ιωάννη, Δρόσο Δημήτρη και Τσακίρη Τάσο για τις 30 ολοκαίνουργιες αναπαυτικές καρέκλες με ατομικά θρανία.Πάντα με τη στήριξη του Διευθυντή μας, κου Πηλιγκού, τη βοήθεια του κυρίου Νίκου Αγαδάκη και των ίδιων των μαθητών, οι καρέκλες συναρμολογήθηκαν μέσα σε μία μέρα. Επίσης, πολλές ευχαριστίες στον κύριο Κουζούκα Βαγγέλη και το συνεργείο του, καθώς και στους φίλους Milka Stojanovic και James Mead που είναι πάντα δίπλα μας. Όταν οι άνθρωποι προσφέρουν, η ευτυχία πολλαπλασιάζεται και τα εμπόδια εξαφανίζονται. Όταν προσφέρουν αφιλοκερδώς και μάλιστα σε παιδιά, η ευγνωμοσύνη που νιώθουμε δεν περιγράφεται.
Στις 17 Μαρτίου 2026, η αίθουσα «Παλληκαρίδη» του 1ου Γυμνασίου Κω φιλοξένησε μια καίρια ενημερωτική δράση για τους γονείς με θέμα τον εκφοβισμό στη σχολική κοινότητα. Προσκεκλημένος εισηγητής ήταν ο κ. Χήρας, εκπρόσωπος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κω. Ο κ. Χήρας εστίασε στη σημασία της πρόληψης και στους σύγχρονους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για στενή συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας.Κατά τη διάρκεια της δράσης, προβλήθηκαν ενημερωτικά βίντεο εστιασμένα στον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying), αναδεικνύοντας τους κινδύνους του ψηφιακού κόσμου, ενώ ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση για τον ρόλο της οικογένειας και τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης για τη διασφάλιση ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος. Στο κλείσιμο της εκδήλωσης δόθηκαν στους παρευρισκόμενους συγκεκριμένες γραμμές επικοινωνίας και υποστήριξης για την παροχή άμεσης βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης.
📏 «Μαθητές σε δράση: Υπολογίζοντας την περιφέρεια της Γης»
Την Παρασκευή(20/3/26) και τη Δευτέρα (23/3/26) μαθητές και μαθήτριες από τη Β΄ και τη Γ΄ τάξη του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια όμορφη και δημιουργική δράση, πραγματοποιώντας το πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης.
Παρόλο που την Παρασκευή η ηλιοφάνεια ήταν περιορισμένη και οι μετρήσεις πιο δύσκολες, τη Δευτέρα ο καιρός στάθηκε σύμμαχός μας, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να επαναλάβουν τη διαδικασία σε πολύ καλύτερες συνθήκες.
Με ενθουσιασμό, συνεργασία και χαμόγελα, τα παιδιά πειραματίστηκαν, μέτρησαν, συζήτησαν και ανακάλυψαν στην πράξη πώς μια τόσο σημαντική ιδέα από την αρχαιότητα μπορεί να «ζωντανέψει» ακόμη και σήμερα μέσα στο σχολείο.
Η δράση αυτή ανέδειξε τη χαρά της μάθησης μέσα από την εμπειρία και μας γέμισε όλους ικανοποίηση και όμορφες στιγμές.
Σας ευχαριστούμε παιδιά!!
Οι καθηγητές σας
Αβραμπάκης Βασίλης
Αλεξανδρής Ανδρέας
Ζαχαρή Μαρία
Ζωγράφος Σοφοκλής
Κόλλια Γεωργία
Κουτούση Βασιλική
Παπαδάκης Γιάννης
Φασουλά Ελένη
Σήμερα ήταν μια ξεχωριστή μέρα για την Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας! Με χαμόγελα, ενθουσιασμό και πολλή διάθεση, φυτέψαμε λουλούδια και μικρά δέντρα σε παρτέρι του δήμου, δίπλα στην παιδική χαρά στην Ακτή Ζουρούδη, δίνοντας ζωή και χρώμα σε έναν όμορφο χώρο της πόλης μας. Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά στη φύση, να συνεργαστούν και να νιώσουν τη χαρά της προσφοράς. Κάθε φυτό που μπήκε στο χώμα ήταν ένα μικρό μήνυμα φροντίδας και ελπίδας για το περιβάλλον μας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την εταιρεία Coco-mat για τη γενναιόδωρη χορηγία της, η οποία δεν περιορίστηκε μόνο στην υποστήριξη της δράσης, αλλά φρόντισε και για τη φιλοξενία των παιδιών, προσφέροντας κεράσματα με αναψυκτικά, σάντουιτς και κέικ, χαρίζοντας ακόμα περισσότερα χαμόγελα στη σημερινή μας προσπάθεια. Φεύγοντας, αφήσαμε πίσω μας έναν πιο όμορφο χώρο, αλλά κυρίως πήραμε μαζί μας όμορφες στιγμές, εμπειρίες και τη διάθεση να συνεχίσουμε να φροντίζουμε τον κόσμο γύρω μας.
Μπράβο παιδιά , σας ευχαριστούμε πολύ!!
Υπεύθυνοι καθηγητές της δράσης: Ζαχαρή Μαρία, Κουτούση Βασιλική, Τουσίδου Γαλήνη, Αβραμπάκης Βασίλης.






















