Σύμφωνα με το ΦΕΚ 6048/Β’/01-11-2024 και την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, στο 1ο Γυμνάσιο Κω κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις στα πλαίσια του ΠΣ “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”
Μήνας: Ιούνιος 2026 Σελίδα 2 από 4
Οι ομάδες καλαθοσφαίρισης αγοριών και κοριτσιών του 1ου Γυμνασίου Κω, κατέκτησαν την πρώτη θέση στους σχολικούς αγώνες Γυμνασίων του νησιού!
Την ομάδα αγοριών συγκρότησαν οι μαθητές : Παντελίκιζης Νικόλαος, Κοσκινάς Σταύρος, Δήμιζας Χρήστος, Σαρακιώτης Κων/νος-Χρήστος, Τομόρι Άκης, Πολυχρονιάδης Διαμαντής, Πετρίδης Μάριος, Θαλασσινός Γιώργος, Καμπούρογλου ‘Αγγελος-Ιωάννης, Γαλαθρής Νικόλαος, Τρουμούσης Χρήστος, Χατζηαγγελής Ιωάννης, Οικονόμου Δημήτρης, Καματερός Γιώργος, Χατζηζαχαρίας Ιωάννης, Μαρινάκης Κων/νος.
Την ομάδα των κοριτσιών συγκρότησαν οι μαθήτριες: Καμπούρογλου Μαρία. Πολίτη Ευγενία, Γαλαθρή Ηλέκτρα-Γεωργία, Νικόλτση Στυλιανή, Χατζηνικολάου Μαρια-Ευαγγελία, Οικονόμου Ελένη, Θέου Μαρία-Ελισάβετ, Χατζημιχαήλ Νικολέτα-Αργυρώ, Δράκου Αγγελική-Μαρία, Ντερβίση Σόνια, Πέτσιου Ιωάννα, Κασέτα Μαρία-Μελίνα.
Υπεύθυνοι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: κα Μπαρπάτση Αθανασία & κος Καπλανίδης Μιχάλης
Τέλη Απριλίου και μέσα Μαΐου του τρέχοντος σχολικού έτους, πραγματοποιήθηκαν δύο διαδικτυακές συναντήσεις της σχολικής μας μονάδας στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, με θέμα τον σχεδιασμό διδασκαλίας βάσει των νέων σχολικών εγχειριδίων. Την επιμόρφωση υλοποίησε η κ. Κωνσταντίνα Καλαούζη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02 – Φιλολόγων Δωδεκανήσου, (στις 28-04-2026 και 19-05-2026).
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης αυτής, σας παραθέτουμε ένα ενδεικτικό σενάριο διδασκαλίας, διαμορφωμένο σύμφωνα με τα νέα εγχειρίδια, για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Α’ Γυμνασίου.
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος του σχολείου μας, η Περιβαλλοντική Ομάδα ασχολήθηκε με την υλοποίηση ενός πρωτότυπου ρομπότ με στόχο τη συλλογή απορριμμάτων από την παραλία. Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση με τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την τεχνολογία.
Το ρομπότ διαθέτει ρόδες που του επιτρέπουν να κινείται εύκολα στον χώρο, αισθητήρες για την ανίχνευση εμποδίων και απορριμμάτων, καθώς και ειδικό βραχίονα περισυλλογής απορριμμάτων. Ο βραχίονας αυτός βοηθά στη συλλογή των σκουπιδιών από την παραλία, συμβάλλοντας στον καθαρισμό και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Μέσα από την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με βασικές αρχές της ρομποτικής και της τεχνολογίας.
Τα παιδιά εργάστηκαν με ενθουσιασμό και συνέβαλαν ενεργά στην κατασκευή ενός μεγάλου μέρους του ρομπότ, ακολουθώντας τις υπάρχουσες οδηγίες και εφαρμόζοντας στην πράξη γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Η συμμετοχή τους ανέδειξε τη σημασία της ομαδικής δουλειάς και της ενεργής συμμετοχής στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η δράση αυτή αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δημιουργική και εποικοδομητική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες, αναδεικνύοντας πως η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης.
Υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος ήταν οι κ. Ζαχαρή, κ. Κουτούση και κ. Τουσίδου.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΕΚΦΕ Κω, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέροντα πειράματα σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη σημασία τους για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Δείτε το βίντεο του πειράματος πατώντας εδώ
Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ιδιαίτερα χρήσιμη εμπειρία, καθώς συνδέθηκε άμεσα με την προηγούμενη εκπαιδευτική μας δράση στο ΜΥΗΣ Χανίων. Τα πειράματα και οι παρουσιάσεις που μας έκανε ο κ. Παπαδάκης βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο λειτουργίας και αξιοποίησης των ήπιων μορφών ενέργειας στην καθημερινή ζωή.
Μέσα από τη βιωματική μάθηση και τη συμμετοχή στις δραστηριότητες, οι μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση και προβληματίστηκαν για τον ρόλο που μπορεί να έχει ο καθένας μας στην προστασία του περιβάλλοντος.
Υπεύθυνοι καθηγητές – συνοδοί της δράσης ήταν η κ. Ζαχαρή, η κ. Τουσίδου και η κ. Μυροφορίδου.
Άλλη μια εκδρομή της κινηματογραφικής λέσχης του 1ου Γυμνασίου Κω ολοκληρώθηκε με επιτυχία! 42 μαθητές και 3 καθηγήτριες ταξίδεψαν από την Κω στην Αθήνα και παρέα έκλεισαν τον φετινό πολιτιστικό κύκλο της κινηματογραφικής μας συνύπαρξης.
2 Κυριακές το μήνα πάνω από 60 μαθητές φιλοξενούνταν στον κινηματογράφο Ορφέα. Βλέπαμε παρέα επιλεγμένες ταινίες, συζητούσαμε , προβληματιζόμασταν και θέλουμε να πιστεύουμε πως με την ολοκλήρωση του κύκλου συναντήσεων μας, εμπλουτίσαμε την αισθητική και την οπτική μας απέναντι στα πράγματα, εντός και εκτός μεγάλης οθόνης. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες για το τρέχον σχολικό έτος ήταν οι κυρίες Γεωργακά Ελένη, Κατσαβού Πηνελόπη, Μπούσμπουλα Εύη και Παμπού Ολυμπία.
Ιδανικός επίλογος για την κινηματογραφική μας ομάδα ήταν η εκδρομή στην Αθήνα, στις αρχές Μαΐου. Τρεις μόλις μέρες χώρεσαν τόσες επισκέψεις, εικόνες, μυρωδιές και γεύσεις! Escape rooms, θέατρο, κινηματογράφος, διαδραστικά προγράμματα, νόστιμο φαγητό, βόλτες στην πανέμορφη Αθήνα!
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα μας, μεταξύ πολλών άλλων, περιλάμβανε:
• Επίσκεψη στο Ίδρυμα Λασκαριδη και συμμετοχή στο διαδραστικό πρόγραμμα: «Δραματοποιώντας θαύματα»
Μια υπέροχη εμπειρία δραματοποίησης που έλαβε χώρα στην φαντασμαγορική βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαριδη. Πειραματίστηκαμε θεατρικά, καταθέσαμε βιώματα μας, αναγνωρίσαμε στερεοτυπικές συμπεριφορές μας και απαλλαγήκαμε από περιττά βάρη. Κι όλα αυτά υπό την καθοδήγηση της καταπληκτικής εμψυχώτριας- ηθοποιού Νατάσας Σφενδυλακη.
• Λύσαμε τρία μυστήρια στα μοναδικά Paradox escape rooms, συνεργαζόμενοι άψογα, χρησιμοποιώντας στο έπακρον το υπέροχο μυαλό μας και μάθαμε πως οι πολλές οπτικές είναι που μας αποκαλύπτουν το όλον.
• Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα «Ευδαιμονία και Δημοκρατία» στο Ωδείο Αθηνών και παρέα με την Αιθέρια, ένα πλάσμα Ai, που κατέχει την γνώση όλης της πλάσης, δεν μπορεί, όμως, να κατανοήσει με βάση ποια κριτήρια εμείς οι άνθρωποι παίρνουμε τις αποφάσεις μας, προχωρήσαμε σε μια σειρά βιωματικών δράσεων με σκοπό να μπορέσουμε να απαντήσουμε σε βασικά για την ανθρώπινη φύση ερωτήματα.
Η θεατρική ομάδα ταξίδεψε στη Σύρο (8-11/05/2026) όπου είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει ένα μέρος της παράστασής της στο 3o Γυμνάσιο Σύρου αλλά και να παρακολουθήσει την παράσταση της αντίστοιχης θεατρικής ομάδας από το 3ο Γυμνάσιο Σύρου. Επιπλέον παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση «Η Καρέκλα που θυμάται» στο ιστορικό-εμβληματικό θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης, μια εμπειρία μοναδική.
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο νησί της Σύρου επισκέφθηκαν το Βιομηχανικό Μουσείο Σύρου, το Μουσείο Κλωστοϋφαντουργίας Σύρου, το Ιστορικό Μουσείο Σύρου, την Άνω Σύρο και τη Βιοτεχνία Λουκουμιών Συκουτρή όπου καταπιάστηκαν οι ίδιοι με την ετοιμασία λουκουμιών!
Την θεατρική ομάδα συνόδευσαν οι καθηγήτριες κα Καλύβα Βάσω και κα Τσολάκη Αναστασία
Η θεατρική ομάδα στα τέλη της σχολικής χρονιάς (25/06/2026) θα παρουσιάσει την θεατρική παράσταση «Υπάρχει και Φιλότιμο» στην σχολική αλλά και στην υπόλοιπη κοινότητα, στο Κινηματοθέατρο «Ορφέας» της Κω οπότε και θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.
Μείνετε συντονισμένοι!
Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση αφιερωμένη στην ιστορική μνήμη και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, προβλήθηκε το νέο εκπαιδευτικό βίντεο animation της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Π.Ο.Ε.), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Μέσα από τη σύγχρονη οπτικοακουστική προσέγγιση του βίντεο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τρισχιλιετή ιστορική και πολιτιστική διαδρομή του Ποντιακού Ελληνισμού, αλλά και τις τραγικές πτυχές του ξεριζωμού και της Γενοκτονίας.
Η δράση αυτή αποτέλεσε αφορμή για γόνιμο προβληματισμό και συζήτηση, θυμίζοντάς μας ότι η γνώση του παρελθόντος είναι το πιο ισχυρό θεμέλιο για την προάσπιση της ειρήνης και της δικαιοσύνης στο μέλλον.
«Η ιστορία μας δεν είναι μόνο μνήμη, είναι χρέος προς το μέλλον.»
Οργανώτρια της συγκεκριμένης δράσης η κα Τουσίδου Γαλήνη












