Στις 27 και 28 Φεβρουαρίου 2025 είχαν την ευκαιρία οι μαθητές/τριες του προγράμματος Πρώτων Βοηθειών να συμμετάσχουν σε μία διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στα Τρίκαλα και να παρακολουθήσουν ένα πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο σεμινάριο από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Τρικάλων, με υπεύθυνη την κα Σοφία Ξάνθη καθώς και τον κ. Νίκο Κρούπη, ορειβάτη και μέλος του Ορειβατικού Περιηγητικού Ομίλου Πύλης (ΟΠΟΠ).
Η πρώτη μέρα του σεμιναρίου εστιάστηκε στην αιμορραγία και την επίδεση, το διάστρεμμα, την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), την επίδειξη του εξοπλισμού, την επίδειξη χειρισμού ντρόουν που χρησιμοποιούν κατά τις επιχειρήσεις διάσωσης και ολόκληρου του εξοπλισμού της ομάδας καθώς και βίντεο από πραγματικές επιχειρήσεις διάσωσης.
Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Ν. Τρικάλων, με πρόεδρο την κυρία Σοφία Ξάνθη, αριθμεί περισσότερα από 35 μέλη, τα οποία είναι ορειβάτες και αναρριχητές, γιατροί, διασώστες του ΕΚΑΒ, καθηγητές φυσικής αγωγής, εκπαιδευτές σκι, ναυαγοσώστες και ραδιοερασιτέχνες, από Τρίκαλα, Πύλη, Ελάτη και Περτούλι.
Τα στελέχη τους απέκτησαν ολοκληρωμένες γνώσεις στον τομέα της έρευνας και διάσωσης μέσα από μια σειρά εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μεγάλη εμπειρία με τη συμμετοχή τους σε πολυάριθμες επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης εντός και εκτός του νομού.
Η δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη στην Ορεινή Ασφάλεια και Διάσωση. Με την καθοδήγηση του έμπειρου εκπαιδευτή κ. Νίκου Κρούπη, ορειβάτη, ο οποίος ασχολείται 35 χρόνια με την ορειβασία και έχει πεζοπορήσει και αναρριχηθεί σε πολλά βουνά της Ελλάδος από 1990 μέχρι σήμερα, ενώ παράλληλα έχει οργανώσει πολλές ορειβατικές αποστολές σε βουνά του εξωτερικού, έμαθαν πρακτικές για την ασφάλεια σε ορεινές περιοχές, τη σωστή χρήση εξοπλισμού, καθώς και τη διαδικασία διάσωσης σε δύσκολες συνθήκες. Οι γνώσεις αυτές βοήθησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν τις πραγματικές προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο βουνό.
Ήταν μια απόλυτα εκπαιδευτική και πρακτική εμπειρία, που έδωσε σε όλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τη δυνατότητα να αποκτήσουμε πολύτιμες δεξιότητες για την ασφάλειά μας στις εξορμήσεις αλλά και για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
Επιπλέον, την ώρα του σεμιναρίου συνδεθήκαμε διαδικτυακά με εκπαιδευτικούς, μαθητές, μαθήτριες και γονείς του σχολείου μας, κατά την διάρκεια επίδοσης του ψηφίσματος στον Δήμαρχο της πόλης μας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενισχύοντας κι εμείς τη φωνή του σχολείου μας και αξιώνοντας Δικαιοσύνη.
Ευχαριστούμε τον Δήμαρχο Τρικκαίων κ. Σακκά και τον κ. Παπαστεριάδη για την δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας του σεμιναρίου, την κα Ξάνθου για την εξαιρετική διοργάνωση και τους εκπαιδευτές για την άρτια διεξαγωγή του σεμιναρίου, καθώς και τον κ. Κρούπη για τις χρήσιμες γνώσεις και τις συμβουλές του!
Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε μερικούς από τους πιο όμορφους προορισμούς στην περιοχή:
• Τα Μετέωρα και την Ιερά Μονή Βαρλαάμ . Η μονή αυτή που κατά την παράδοση κατοικήθηκε για πρώτη φορά από τον ασκητή Βαρλαάμ κατά τον 14ο αιώνα έχει απίστευτη θέα και ιστορική αξία.
• Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μανιταριών στην Καλαμπάκα, όπου μάθαμε πολλά για τη βιοποικιλότητα της περιοχής.
• Το Τοξωτό Γεφύρι στην Πύλη Τρικάλων, το οποίο είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και ιστορίας.
• Τον βυζαντινό ναό Πόρτα-Παναγιά, που φτάσαμε εκεί ανεβαίνοντας με τα πόδια το γεφύρι ύψους 30 μέτρων και περπατώντας ένα μονοπάτι 1100 μέτρων απίστευτης ομορφιάς.
Επιστρέψαμε στην πόλη μας με πολύτιμες γνώσεις και αξέχαστες εντυπώσεις.
Ευχόμαστε Καλή Σαρακοστή σε όλους και όλες!
Υπεύθυνη του προγράμματος Πρώτων Βοηθειών και αρχηγός της εκδρομής: Ταταρούδη Κωνσταντία
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Παυλίδου Μαρία, Γρηγοριάδης Γιώργος.


































































