Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 2024

Σήμερα Παρασκευή, 25/10, το σχολείο μας ήταν σε εορταστική διάθεση. Όπως κάθε χρόνο τιμήθηκε η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 και η γιορτή της σημαίας.
Δόθηκαν τα αριστεία (βαθμοί 18,5 – 20), βραβεία προόδου (στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που πέτυχαν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική»), έπαινοι προσωπικής βελτίωσης (στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους), καθώς και ειδικοί έπαινοι (στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας).
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας τα παιδιά της ομάδας που συμμετείχαν στην παρουσίαση, της χορωδίας καθώς και του τεχνικού κομματιού, μας θύμισαν την εξέλιξη των γεγονότων στην εξαιρετική εκδήλωση που παρακολουθήσαμε.
Η κορύφωση των προκλήσεων με τον τορπιλισμό της “Έλλης” στις 15 Αυγούστου 1940. Το τελεσίγραφο που έφτασε λίγα λεπτά μετά τις 3 τα ξημερώματα, της 28ης Οκτωβρίου 1940, ακολουθεί το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν. Οι Έλληνες λένε το “ΟΧΙ” στους Ιταλούς, ενωμένοι πολεμούν, μεγαλουργούν και γράφουν ιστορία με το έπος του ’40. Παρά τον ηρωισμό και την μεγαλοπρεπή αντίσταση ο αγώνας γίνεται άνισος. Στις 27 Απριλίου 1941, από τον ραδιοφωνικό σταθμό Αθηνών ακούγεται: “Έλληνες! Ψηλά τις καρδιές!” και έπειτα ακολουθεί η γερμανική κατοχή. Εξαθλίωση, πείνα, δυστυχία και άσχημες εικόνες. Στις 12 Οκτωβρίου 1944 αποχωρούν τα γερμανικά στρατεύματα και λήγει επίσημα η κατοχή της ελληνικής πρωτεύουσας. Η γαλανόλευκη κυματίζει περήφανα και πάλι στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης!
Το κοινό της αίθουσας ήταν υπέροχο σε συμπεριφορά και ήθος. Χειροκρότησε με θέρμη τους συμμαθητές και συμμαθήτριες του που παρουσίασαν την όμορφη εκδήλωση του σχολείου μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό κα Παπανίκου Λήδα που με την ομάδα των παιδιών μας κατάφεραν να καθηλώσουν το κοινό τους. Στους εκπαιδευτικούς κκ. Γρηγοριάδη Γεώργιο και Μιχαηλίδη Στέφανο για τη στήριξη και τη βοήθειά τους στην διοργάνωση της γιορτής. Την έκπληξη έκανε, ωστόσο, ο Τσέκρελης Διονύσης, μαθητής της περσινής Γ΄ τάξης, που προσφέρθηκε να συνδράμει κι αυτός στο τεχνικό κομμάτι της εκδήλωσης. Λίγο πριν ο ενλόγω μαθητής είχε βραβευθεί από την κα Διευθύντρια και τον σύλλογο εκπαιδευτικών για το ήθος και τη συνολική προσφορά του στο σχολείο μας κατά τη διάρκεια της φοίτησής του σ’ αυτό.
Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.
Μια μέρα η λευτεριά θα νικήσει τον πόλεμο.
Μια μέρα θα νικήσουμε για πάντα.
(Γιάννης Ρίτσος)
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση:
Από τη συντακτική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Γιαννιτσών.

20 Οκτωβρίου 2024

Η μάχη των Γιαννιτσών ήταν μια από τις σημαντικότερες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου. Ξεκίνησε στις 19 Οκτωβρίου 1912 με τον Ελληνικό Στρατό να επιτίθεται από τα δυτικά κατά των Οθωμανικών δυνάμεων στα Γιαννιτσά και μετά από διήμερο σκληρό αγώνα, στις 20 Οκτωβρίου, να αναδεικνύεται νικητής. Η νίκη στα Γιαννιτσά άνοιξε το δρόμο για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης λίγες μέρες αργότερα.
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2024, μια όμορφη ημέρα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας. 112 χρόνια μετά τιμούμε και θυμόμαστε τους γνωστούς και άγνωστους ήρωες που θυσιάστηκαν για εμάς ώστε να απελευθερωθεί η πόλη μας.
Τα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν στη παρέλαση που έγινε και πέρασαν περήφανα, με πειθαρχία και ήθος. Τα καμάρωσαν οι γονείς, οι συγγενείς, οι φίλοι, οι εκπαιδευτικοί, οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριες τους. Δικαία εισέπραξαν τα χειροκροτήματα και την αγάπη των συμπολιτών μας. Είμαστε περήφανοι και καμαρώνουμε τη νέα αυτή γενιά. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κ. Γεώργιος Γρηγοριάδης που εκπροσώπησε μαζί με τα παιδιά επάξια το σχολείο μας.
Χρόνια πολλά Γιαννιτσά! Χρόνια πολλά Μακεδονία!
Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες αλλά και βίντεο από την παρέλαση.
Από τη συντακτική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Γιαννιτσών.