Εκπαιδευτικό υλικό

 

Πατήστε εδώ για είσοδο στο στην ηλεκτρονική τάξη.

 

Οδηγίες  στους μαθητές για εγγραφή στην ηλεκτρονική τάξη

Στον παρακάτω σύνδεσμο έχει αναρτηθεί υλικό απ΄τους καθηγητές του σχολείου.

εκπαιδευτικό υλικό

Οι μαθητές μπορούν να βρουν υλικό για όλα τα μαθήματα στο Φωτόδεντρο 

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ. 0 σχόλια »

Εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

 

Οι κηδεμόνες των μαθητών-τριών μας που θα προβούν στη δημιουργία λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο    να ενημερώσουν σχετικά το σχολείο με  e-mail.

Διαβάστε παρακάτω τις γενικές οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση:



Λήψη αρχείου

 

Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας  και  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ. 0 σχόλια »

Ενισχυτική Διδασκαλία

 

Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών για το σχολικό έτος 2019-20.

Υπόδειγμα αίτησης παρακάτω:

Συν3 _Υπόδειγμα_1 αίτησης-δήλωσης μαθημάτων 2019_2020

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ. 0 σχόλια »

Διάχυση

Κατηγορία ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ. 0 σχόλια »

Σεμινάριο Πράγας

 

6/11/2017 Πρώτη ημέρα στο σεμινάριο

 

Early School Leaving-Σχολική Διαρροή

 

Παιχνίδια και προγράμματα για τον Η/Υ

 

Φτιάχνουμε το έμβλημα του σχολείου και σχεδιάζουμε ένα χαρτονόμισμα με  μια σημαντική προσωπικότητα της Πολωνίας και της Ελλάδας

 

Παιχνίδια

 

η ώρα της απονομής …

 

Όλες οι συμμετέχουσες και οι καθηγήτριες

 

Παράλληλα με τα μαθήματα γνωρίσαμε και την Πράγα

 

Κατηγορία ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ. 0 σχόλια »

Ημερίδα

Κατηγορία ΗΜΕΡΙΔΑ. 0 σχόλια »

Early School Leaving

Early School Leaving

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Ενδοσχολική Διάχυση

ενημέρωση συναδέλφων

 

βιωματικές δράσεις

 

δειγματική διδασκαλία

 

παιχνίδι ρόλων στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας

 

 

Κατηγορία ΔΙΑΧΥΣΗ. 0 σχόλια »

Καλές Πρακτικές

Διαχείριση πολυπολιτισμικών τάξεων

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουν ένα σύμβολο με τα κοινά στοιχεία ανάμεσα σε δύο χώρες. Κάθε ομάδα παρουσιάζει το σύμβολό της στις άλλες ομάδες.

Αμέσως μετά οι ομάδες ενώνονται και ζωγραφίζουν ένα σύμβολο με τα κοινά στοιχεία των συμβόλων όλων των ομάδων και δημιουργούν το σύμβολο της τάξης/του σχολείου.

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουν μέσα σε ένα κενό δολάριο ένα άτομο σημαντικό από μια άλλη χώρα. Κάθε ομάδα παρουσιάζει το πρόσωπο που ζωγράφισε στις άλλες ομάδες και εξηγεί γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο πρόσωπο.

 

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουν μια πασχαλίτσα. Στις βούλες τις πασχαλίτσας γράφουν τα κοινά στοιχεία που έχουν μεταξύ τους τα άτομα της κάθε ομάδας (π.χ. κοινά χόμπι, προτίμηση στα ίδια φαγητά …).

Σκοπός της δράσης : να συνειδητοποιήσουν ότι, αν και προέρχονται από διαφορετικές χώρες, έχουν κοινά στοιχεία μεταξύ τους.

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουν μέσα σε μια κενή σημαία, την οποία έχουν κατεβάσει από το πρόγραμμα www.QuiverVision.com ,ένα πολυπολιτισμικό μήνυμα που σχετίζεται με την ισότητα και το σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Αφού ζωγραφίσουν τη σημαία, μπορούν να  κατεβάσουν  το πρόγραμμα  www.QuiverVision.com σε κινητό ή tablet και να την κάνουν τρισδιάστατη.

  • Πέρνα το ποτάμι: όλα τα παιδιά στέκονται σε μια σειρά. Κάποιος από τη σειρά κάνει δύο βήματα μπροστά και εκφράζει κάτι που του αρέσει (πχ. Μου αρέσει να ταξιδεύω). Όποιος μαθητής συμφωνεί κάνει κι αυτός δύο βήματα μπροστά.

 

  • Η κοκκινοσκουφίτσα” : υπάρχουν κάποια λαϊκά παραμύθια που είναι κοινά σε πολλές χώρες. Ζωγραφίζω σε τρία διαφορετικά χαρτιά τους κοινούς σε όλες τις χώρες ήρωες του παραμυθιού (π.χ. Τον κακό λύκο, τη γιαγιά και την κοκκινοσκουφίτσα). Ένα παιδί από κάθε χώρα λέει το παραμύθι στη γλώσσα του και τα παιδιά από άλλη χώρα προσπαθούν να εντοπίσουν στην αφήγηση πότε αναφέρει τον κάθε ήρωα σηκώνοντας ψηλά το αντίστοιχο χαρτάκι.

 

  • Ζωγραφίζουν όλοι μαζί έναμεγάλο δέντρο. Σε ένα χαρτί γράφει ο καθένας ένα κοινό στοιχείο που έχει με κάθε άλλο μαθητή στην τάξη καθώς και τα ονόματα των δύο μαθητών που έχουν αυτό το κοινό στοιχείο.

Αμέσως μετά σηκώνεται κάθε μαθητής και κολλά σ’ένα από τα κλαδιά του δέντρου το χαρτάκι του. Το δέντρο αυτό μπορεί να μείνει στην τάξη σ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε να θυμούνται οι μαθητές τα κοινά στοιχεία που έχουν μεταξύ τους.

  • Tell me about your name and your country:

Ποιος σου έδωσε το όνομά σου και γιατί;

Τι σημαίνει;

Είναι κοινό όνομα στη χώρα προέλευσής σου;

Tι ιδιαίτερο έχει η πατρίδα σου;

Τι νομίζεις ότι μοιράζεται με τις άλλες χώρες;

  • Τι με περιγράφει καλύτερα: ατομική δραστηριότητα : ζωγραφίζω μια εικόνα που να αντιπροσωπεύει :

α. τα χόμπι μου ή αντικείμενα ή ανθρώπους που αγαπώ

β. όλα τα στοιχεία που με χαρακτηρίζουν ή με περιγράφουν καλύτερα.

Αμέσως μετά παρουσιάζω την εικόνα που ζωγράφισα στην υπόλοιπη ομάδα.

  • Ξένος σε μια χώρα: βάζω έναν Έλληνα μαθητή να ξεναγήσει στο σχολείο τον καινούργιο, αλλοδαπό μαθητή, για να τον βοηθήσει να προσαρμοστεί πιο γρήγορα.

Συνοχή ομάδας : επικοινωνιακές στρατηγικές για την πρόληψη των συγκρούσεων

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουν μιαπασχαλίτσα. Στις βούλες τις πασχαλίτσας γράφουν τα κοινά στοιχεία που έχουν μεταξύ τους τα άτομα της κάθε ομάδας (π.χ. κοινά χόμπι, προτίμηση στα ίδια φαγητά …), ενώ στα πόδια της κάθε μαθητής της ομάδας γράφει ένα στοιχείο που είναι μοναδικό (δεν το έχει κανένα άλλο άτομο της ομάδας του).

Σκοπός δραστηριότητας : να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν κοινά στοιχεία μεταξύ τους και ταυτόχρονα κάθε μέλος της ομάδας είναι μοναδικό σε κάτι γιατί έχει ένα στοιχείο που δεν το έχουν οι υπόλοιποι στην ομάδα.

  • Πέρνα το ποτάμι: όλα τα παιδιά στέκονται σε μια σειρά. Κάποιος από τη σειρά κάνει δύο βήματα μπροστά και εκφράζει κάτι που του αρέσει (πχ. Μου αρέσει να ταξιδεύω). Όποιος μαθητής συμφωνεί κάνει κι αυτός δύο βήματα μπροστά.

 

  • Μέτρα ως το 21: όλα τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο κι έχουν γυρισμένη την πλάτη. Μόνος ένας μαθητής μιλάει κάθε φορά και λέει έναν αριθμό από το 1-21.

Κοινός σκοπός ομάδας : να καταφέρουν να μετρήσουν όλοι μαζί, ως ομάδα, μέχρι το 21 χωρίς όμως να πουν ταυτόχρονα δύο μαθητές τον ίδιο αριθμό.

Με τη δραστηριότητα αυτή μαθαίνουν να κατανοούν τα άλλα μέλη της ομάδας τους και να συνεννοούνται για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού.

  • Νοήματα με τα μάτια: όλα τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο. Ένα παιδί κάνει σ’ ένα άλλο παιδί του κύκλου ένα νεύμα μόνο με τα μάτια, χωρίς να μιλάει. Το παιδί στο οποίο έκανε το νεύμα πρέπει με τη σειρά του να κάνει το δικό του νεύμα σ’ ένα άλλο παιδί από τον κύκλο.

Σκοπός της δραστηριότητας : να προσέχω κάθε άτομο της ομάδας μου και να συγκεντρώσω την προσοχή μου στη δράση της ομάδας.

  • Κάθονται όλοι οι μαθητές γύρω από ένα τραπέζι. Στο κέντρο του τραπεζιού υπάρχει ένα χαρτόνι κι ένας μαρκαδόρος. Κρατούν όλοι μαζί το μαρκαδόρο και προσπαθούν να ζωγραφίσουν κάτι. Δεν πρέπει να μιλάνε μεταξύ τους ούτε να σηκώσουν το μαρκαδόρο από το χαρτί μέχρι να ολοκληρώσουν τη ζωγραφιά.

Σκοπός της δραστηριότητας : η επικοινωνία με τα μάτια και η διαμόρφωση των ρόλων σε μια ομάδα.

  • Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουντο σύμβολο της τάξης τους ή του σχολείου (κάποιο μοναδικό χαρακτηριστικό, κάτι πολύ όμορφο που έχει). Κάθε ομάδα παρουσιάζει το σύμβολό της στις άλλες ομάδες και εντοπίζουν τα κοινά στοιχεία όλων των συμβόλων.

Αμέσως μετά οι ομάδες ενώνονται και ζωγραφίζουν ένα σύμβολο με τα κοινά στοιχεία των συμβόλων όλων των ομάδων και δημιουργούν το σύμβολο της τάξης/του σχολείου.

  • Αλήθεια ή Ψέματα: κάθε μαθητής γράφει σ’ένα χαρτί δύο προτάσεις που ισχύουν γι’ αυτόν και μία που δεν ισχύει (όχι τα προφανή ούτε τα ευρέως γνωστά). Τα ανακοινώνει στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τα οποία προσπαθούν να καταλάβουν ποιες δύο προτάσεις είναι αληθινές και ποια είναι η ψεύτικη.

 

  • Χρησιμοποίησε τη βοήθεια: τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Κάποια άτομα από την κάθε ομάδα είναι τυφλά (δένουν τα μάτια τους) και κάποια βλέπουν. Τα τυφλά άτομα κάθονται μπροστά από ένα τραπέζι το οποίο έχει πάνω του χαρτιά που γράφουν αριθμούς. Οι αριθμοί είναι ανακατεμένοι. Τα τυφλά άτομα χρησιμοποιούν μόνο τα χέρια τους.

Οι βλέποντες δεν αγγίζουν καθόλου τα χαρτιά πάνω στο τραπέζι αλλά δίνουν μόνο οδηγίες στους τυφλούς για το πώς θα βρουν πάνω στο τραπέζι το χαρτί με τον κάθε αριθμό.

Σκοπός δραστηριότητας : να αποκτήσουν μια αίσθηση ασφάλειας μέσα στο σχολικό περιβάλλον με το να μάθουν να εμπιστεύονται τους συμμαθητές τους. Επίσης συνειδητοποιούν την εξάρτηση που μπορεί να έχουν από τη βοήθεια των άλλων αλλά και τη συνειδητοποίηση των εμποδίων στη μεταξύ τους επικοινωνία.

  • Peer support: βάζω ένα μαθητή που είναι καλύτερος σ’ ένα μάθημα να βοηθήσει ένα συμμαθητή του που δεν είναι τόσο καλός στο μάθημα αυτό. Ο μαθητής που βοηθά τους άλλους πρέπει να είναι κάθε φορά διαφορετικός.

 

  • Buddy support: βάζω τους παλιούς μαθητές του σχολείου (καλύτερα αυτούς που φοιτούν στη β’ τάξη και θα είναι μια χρονιά ακόμη στο σχολείο) να ξεναγήσουν τους νέους μαθητές (α’ τάξη) στους χώρους του σχολείου και να τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν καλύτερα στο νέο σχολείο.

 

  • Κανόνες τάξης: καλό είναι να γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς : χωρίζω την τάξη σε 4-5 ομάδες. Κάθε ομάδα γράφει μια λίστα με τους δικούς της κανόνες, αφού πρώτα έχουν ξεκαθαρίσει τι θέλουν από τους συμμαθητές τους. Το ίδιο κάνει και ο καθηγητής.

Αμέσως μετά οι ομάδες ενώνονται και γράφουν έναν τελικό κατάλογο κανόνων, ο οποίος περιλαμβάνει κανόνες από κάθε ομάδα και με τους οποίους συμφωνούν όλοι. Στο τέλος υπογράφουν όλοι οι μαθητές τον τελικό κατάλογο.

Ο ρόλος του καθηγητή είναι σημαντικός γιατί πρέπει να καθοδηγεί τις ομάδες σ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.

Οι κανόνες πρέπει να είναι ξεκάθαρα διατυπωμένοι και κατανοητοί απ’ όλους τους μαθητές της τάξης. Πρέπει, επίσης, να είναι θετικά διατυπωμένοι και να υποστηρίζουν την ισότητα και τη συνεργασία μέσα στην τάξη. Τέλος, οι κανόνες πρέπει να είναι σύμφωνοι με τους κανόνες και τα όρια του σχολείου.

Οι κανόνες αυτοί έχουν ως σκοπό να δημιουργήσουν συνθήκες θετικής επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα στην τάξη για να νιώθουν όλοι καλά σ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Τους κανόνες αυτούς μπορούν τα παιδιά, αν θέλουν, να τους ζωγραφίσουν σε σκίτσα και να φτιάξουν ένα πόστερ με τα σκίτσα αυτά, το οποίο θα παραμείνει στην τάξη σ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  • Sociomapping(για προσωπική χρήση από τον καθηγητή): σ’ ένα χαρτί γράφει  κάθε μαθητής τα ονόματα των συμμαθητών του και βαθμολογεί από το 1-5 τι είδους σχέση έχει με κάθε έναν απ ‘αυτούς (πόσο κοντά νιώθει τον καθένα απ’ αυτούς).

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΕΦΗΒΩΝ

ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ

  • Δέντρο: στην τάξη είναι τοποθετημένο ένα δέντρο. Οι μαθητές – αλλά και ο εκπαιδευτικός – καλούνται να τοποθετήσουν με αυτοκόλλητα χαρτάκια στο φύλλωμα του δέντρου τις προσδοκίες τους, και στον κορμό του τις ανάγκες τους. Οι προσωπικές προσδοκίες και ανάγκες παραμένουν στο δέντρο για όλη τη σχολική χρονιά, οπότε στο τέλος θα διαπιστωθεί αν εκπληρώθηκαν.

 

  • Dixit cards: ο καθηγητής απλώνει σε ένα τραπέζι-θρανίο τις συγκεκριμένες κάρτες και όλοι επιλέγουν αυθόρμητα από μία ή περισσότερες. Στη συνέχεια καλούνται να εξηγήσουν στους άλλους τα κριτήρια με τα οποία επέλεξαν τις κάρτες τους. Αυτή η τεχνική αποκαλύπτει τη διάθεση και την ψυχολογική κατάσταση των μαθητών αλλά και του καθηγητή τη συγκεκριμένη ημέρα, και έτσι γνωρίζει ο καθένας πως οφείλει να συμπεριφερθεί προς τον άλλον, αποφεύγοντας εντάσεις και πιθανή δημιουργία αρνητικού κλίματος.

 

  • «Πως νιώθεις σήμερα από το 1 μέχρι το 5;» μαθητές και καθηγητής μπορούν τα πρώτα λεπτά πριν να αρχίσει το μάθημα, να απαντήσουν σε αυτή την ερώτηση, για να καταστήσουν γνωστό στην υπόλοιπη ομάδα πως νιώθουν σήμερα.

 

  • «Τι έκανες χθες το απόγευμα; Τι θα κάνεις σήμερα μετά το σχολείο;» Ο καθηγητής μπορεί να απευθύνει αυτές τις ερωτήσεις σε όλους τους μαθητές του, αλλά κυρίως σε αυτούς που θεωρεί ότι είναι οι πιο ευάλωτοι και επικίνδυνοι για να εγκαταλείψουν το σχολείο, και πολύ συχνά, από τις απαντήσεις που θα λάβει, θα μπορεί να καταλάβει αν ευθύνεται το περιβάλλον του μαθητή, ή κάτι άλλο όπου μπορεί να γίνει θετική παρέμβαση.

 

  • Γρήγορη ανίχνευση πιο ευάλωτων εφήβων: στέκονται στη σειρά, ο καθηγητής διαβάζει διάφορες προτάσεις και οι μαθητές κάνουν ένα βήμα δεξιά αν συμφωνούν ή ένα αριστερά αν διαφωνούν.

Παραδείγματα προτάσεων:« Έχω φίλους στην τάξη μου»

«θα ήθελα να τελειώσει το σχολείο και να χαρώ τις διακοπές μου»

«οι καθηγητές μου δεν κάνουν ποτέ παράπονα για μένα»

«οι γονείς μου θεωρούν την εκπαίδευση σημαντική»

«οι γονείς μου έχουν χρόνο για να συζητούν μαζί μου» κλπ.

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

  • Ένας μεγάλος κύκλος σε ένα παραλληλόγραμμο χαρτί. Μέσα στον κύκλο υπάρχουν τυχαίες λέξεις, (μία από κάθε μαθητή). Ο καθηγητής δίνει ένα θέμα (π.χ. η μόλυνση του περιβάλλοντος) και οι μαθητές προσπαθούν να φτιάξουν προτάσεις με τις λέξεις αυτές, οι οποίες να λύνουν το πρόβλημα. Με αυτόν τον τρόπο συνδέουν στοιχεία που είναι φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους.

 

  • Δημιουργώ μια ιστορία: οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και προσπαθούν να συνθέσουν μια δική τους ιστορία, εντάσσοντας και 5 λέξεις οι οποίες τους έχουν δοθεί από τον καθηγητή. Έπειτα εικονογραφούν την ιστορία τους. Σε αυτή τη δραστηριότητα δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Αυτή η δραστηριότητα ενδείκνυται σε γλωσσικά μαθήματα (κυρίως ξένες γλώσσες).
  • Πως μέσα σε ένα μικρό χαρτί μπορούν να χωρέσουν 3 άτομα;

 

Κατηγορία ΔΙΑΧΥΣΗ. 0 σχόλια »

Εισαγωγή

Το 1ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας λειτουργεί από το 1979. Είναι στελεχωμένο από εκπαιδευτικούς οι οποίοι, πέρα από το καθαρά διδακτικό τους έργο, φροντίζουν να υλοποιούν δράσεις και προγράμματα με σκοπό την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την περαιτέρω καλλιέργεια των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτό, και για το σχολικό έτος 2017-18, η Διευθύντρια του σχολείου Σπυριδούλα Μουργοπούλου (ΠΕ05) μαζί με τις  εκπαιδευτικούς Πηνελόπη Μεσολωρά (ΠΕ02), Σοφία Μενενάκου (ΠΕ02) και Αναστασία Σταματοπούλου (ΠΕ07), σχεδίασαν και υλοποίησαν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «σχεδιάζουμε ένα ελκυστικό σχολείο ίσων ευκαιριών, αξιοποιώντας ευρωπαϊκές πρακτικές και μεθόδους διδασκαλίας».

Οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο ήταν κυρίως οι διαπιστώσεις ότι στο σχολείο φοιτούσαν και φοιτούν μαθητές προερχόμενοι από οικογένειες με ιδιαίτερα βεβαρημένο προφίλ (άνεργοι γονείς, οικονομικοί μετανάστες, μονογονεϊκές ή πολύτεκνες οικογένειες, κ. ά.), καθώς και μαθητές Ρομά, με σύνθετες ανάγκες. Επίσης υπάρχει ένα ικανό ποσοστό μαθητών με χαμηλή επίδοση ή αδιάφοροι, ή με πολλαπλές μαθησιακές δυσκολίες, (γι’ αυτό και λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια Τμήμα Ένταξης), και τα τμήματα χαρακτηρίζονται από ανομοιογένεια. Ακόμη, έχουν αυξηθεί τα περιστατικά βίαιης ή προβληματικής συμπεριφοράς, ενώ η σχολική διαρροή έχει αρχίσει να παίρνει διαστάσεις. Επειδή, λοιπόν, τα παραπάνω θέματα είναι δυσεπίλυτα και συχνά ξεπερνούν τις δυνατότητες  των εκπαιδευτικών, κρίθηκε απαραίτητη η άμεση αντιμετώπισή τους με επιμόρφωση και γνώσεις από την ευρωπαϊκή εμπειρία.

Στο πλαίσιο του σχεδίου πραγματοποιήθηκε η παρακολούθηση ενός σεμιναρίου στην Πράγα της Τσεχίας από τον φορέα ITC INTERNATIONAL  με θέμα “early school leaving” και δύο job shadowing σε σχολεία της Ισπανίας (όπου υπήρχε Τμήμα Ένταξης) και της Ουγγαρίας (όπου φοιτούσαν μαθητές Ρομά) αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο συνδυάστηκε η θεωρία και η πρακτική της εφαρμογή.

Την κάθε κινητικότητα ακολουθούσε ενδοσχολική επιμόρφωση – ενημέρωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας. Το μήνα Μάιο διοργανώθηκε επιμορφωτική Ημερίδα για τη διάχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, με τη συνεργασία του σχολικού συμβούλου γενικής παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου κου Χάρι Ορφανού  με θέμα τη σχολική διαρροή, όπου μεταξύ των εισηγητών ήταν και η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού νέων Γ΄ Αθήνας κα Ελισάβετ Παντελίδου.

Τα συμπεράσματα από την υλοποίηση του σχεδίου και τα αποτελέσματά του είναι πολλά, εντυπωσιακά και ποικίλα και αφορούν τόσο την εκπαιδευτική όσο και τη μαθητική κοινότητα, αλλά επίσης το ίδιο το σχολείο, του οποίου η εικόνα ενδυναμώθηκε και ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή του διάσταση.

Κατηγορία ERASMUS+. 0 σχόλια »