Συνάντηση Ανατροφοδότησης με τους εκπαιδευτικούς:
Εξηγήθηκε η διαδικασία της δραστηριότητας που θα ακολουθούνταν και υπενθυμήθηκαν όλες οι δραστηριότητες
του σχολείου:
Βάσει Σχεδίου Δράσης:
Δρ.1. Συνεργασία με εκπκούς της δομής
Δρ.2-2α2β2γ2δ. Ξενάγηση στα εργαστήρια _πολυτροπικό λεξιλόγιο
Δρ.3. Ομορφαίνω το σχολείο μου ΜΝΑΕ
Δρ.4. Make a wish
Δρ.5. Περιήγηση στα Κάστρα Σερβίων
Δρ.6. Περίπατος & πολυγλωσσικό δέντρο (δεν έγινε)
Δρ.7. Συνεργασία για basket με σύλλογο Αναγέννηση (δεν έγινε)
Επιπλέον δραστηριότητες που έγιναν:
Δρ.Extra-1-Μεταφράσεις και πρόσβαση στο σχολικό blog
Δρ.Extra-2- Συμπεριλήψη in English
Δρ. Extra-3-Συμμετοχή σε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών
Δρ.Extra-4-συνέντευξηΑΠΟσυμμαθητρια
Γιορτή Διάχυσης
Υπενθυμήθηκαν στους εκπαιδευτικούς οι στόχοι του αρχικού σχεδίου δράσης, οι τομείς δράσεων και ο κεντρικός
στόχος-τίτλος που είχαν επιλεγεί στο αρχικό σχέδιο δράσης σε μορφή στόχων (target form). Οι περιγραφές αυτές
ήταν:
Προγράμματα στο σχολείο προωθούν τη συμπερίληψη και το δικαίωμα στην ετερότητα, ως μορφή
πρόληψης της βίας
Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν στην τάξη τους διαδραστικές και μαθητοκεντρικές μεθόδους σε τακτική
βάση, στα οποία εντάσσουν με ποικίλους τρόπους και τα παιδιά πρόσφυγες.
Το σχολείο συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές, τους γονείς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, δημόσιους και
ιδιωτικούς φορείς και οργανισμούς.
Συνεργασία με ΣγΚ και μαθητές για συμμετοχή μαθητών προσφύγων σε δραστηριότητες σχολικών και
αθλητικών προγραμμάτων ώστε να προκληθεί όσμωση και ξεκίνημα μιας σχέσης των γηγενών και Ελλήνων
μαθητών μεταξύ τους
Συνεργασία με εκπ/κούς της δομής φιλοξενίας
Υποστήριξη πολυτροπικά στην εκμάθηση ελληνικών λέξεων και φράσεων στους μαθητές πρόσφυγες
Συνεργασία – για την βελτίωση της αίσθησης του ανήκειν στους μαθητές μας πρόσφυγες (Κεντρικός στόχος-
τίτλος του σχεδίου δράσης)
Η σύνοψη των τοποθετήσεων, στις στοχευμένες ερωτήσεις που ακολουθούν (Σημείωση: μερικές από τις
διατυπώσεις προέρχονται από την εκπαιδευτικό της δομής φιλοξενίας που επίσης συναντήθηκε μαζί μας στο
σχολείο):
Τι περιμέναμε να γίνει;
Τι έγινε;
Γιατί έγινε ό,τι έγινε και πώς ;
-Ευαισθητοποιηθήκαμε πολύ ως εκπαιδευτικοί. Εγώ έπαψα να είμαι «απασχολημένη» και κατάλαβα ότι κάτι
πρέπει να κάνω και εγώ.
-Θεωρώ ότι τελικά ο χρόνος ήταν λίγος – αρχίσαμε τέλος Δεκέμβρη μόλις και μετά μας βρήκαν τόσα, που
να πως τελικά δεν προλάβαμε όσα σχεδιάσαμε.
-Το χρειαζόμασταν αυτό που έγινε! Παλιά ήμασταν απλώς ανήσυχοι. Θυμάμαι πριν 2-3 χρόνια που είχε
προκληθεί μεγάλη αναστάτωση – και εμείς οι ίδιοι – σκεφτόμασταν λάθος και φοβόμασταν. Είχαμε αρνηθεί
τη φοίτηση των προσφυγόπουλων – τώρα λέω πόσο λάθος κάναμε.
-Του χρόνου θα το δω διαφορετικά το όλο, τώρα.
-Στο μάθημα Αγωγής Υγείας, έκανα κάποια πράγματα και εγώ.
-Επισκέφτηκα τρεις φορές τα παιδιά και κάναμε μαθηματικά στη δομή
-Χαίρομα που έμπαινα μέσα στο σχολείο, έβλεπα τον … και μου έλεγε «Καλημέρα», εγώ ρωτούσα «τι κάνεις;»
και μου απαντούσε «καλά»
-Έμαθα ότι ο μαθητής μας που πάντα έρχονταν ντυμένος καλά και φορούσε και γραβάτα, θέλει να γίνει
γιατρός.
-Αυτό που σίγουρα κάναμε είναι να φέρονται τα άλλα παιδιά καλά στους μαθητές πρόσφυγες.
-Μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας στο διαπολιτισμικό, εγώ μπορώ να πω πως εκεί, ναι παιδιά προχώρησαν
κανονικά και σπούδασαν.
-Η καλύτερη δραστηριότητά μας από όλες ήταν η συνέντευξη που δόθηκε στην ενήλικη συμμαθήτρια του
σχολείου μας: Φροντίσαμε για τα όρια των ερωτήσεων, ένιωσαν ασφαλή τα παιδιά και όσοι διάβασαν τη
συνέντευξη κατάλαβα ότι όλοι είμαστε άνθρωποι
-Δυστυχώς με όσα μας έτυχαν με covid, αποκλεισμούς λόγω καιρού και με τις μεταφορές των παιδιών σε
άλλα μέρη, δε μπορέσαμε να έχουμε ρουτίνα σε όσα σχεδιάσαμε και τα παιδιά στο τέλος σταμάτησαν να
έρχονται αφού έπεσε και το Ραμαζάνι ακριβώς όταν το σχολείο άρχισε να λειτουργεί κανονικά.
-Τα υπόλοιπα παιδιά αποδέχτηκαν τους πρόσφυγες πολύ γλυκά και συνέχεια ρωτούσαν γιατί δεν έρχονται
άλλο οι μαθητές πρόσφυγες.