Μαθητές και μαθήτριες της Στ2 του σχολείου μας, σε συνεργασία με την ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης), ανέλαβαν να οργανώσουν και να υλοποιήσουν δράση για το σχολικό εκφοβισμό σε επίπεδο σχολείου. Η φωνή των μαθητών/τριών «άγγιξε» τα παιδιά και τους δασκάλους και τα μηνύματα που μεταδόθηκαν είχαν απήχηση στο κοινό, που συμμετείχε ενεργητικά. Μέσα από ανοιχτό διάλογο, οι μαθητές/τριες προσδιόρισαν το νόημα και τις επιπτώσεις του εκφοβισμού, τους ρόλους του θύματος, του θύτη και των παρατηρητών, ευαισθητοποιήσαν τα παιδιά σε θέματα ενσυναίσθησης, αλληλεγγύης και διαφορετικότητας, ενώ παράλληλα πρότειναν αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού και τη βίας στο σχολείο.
Σημαντικό ρόλο στη όλη δράση είχε η διευθύντρια, Γεωργία Μουτζούρη, η οποία είχε ενεργό ρόλο στην παρουσίαση. Πέρασε το μήνυμα ότι υπάρχουν κανόνες σε επίπεδο σχολείου και έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες που διστάζουν να μιλήσουν σε ένα δάσκαλο να εκφραστούν γραπτά στο «κουτί των παραπόνων» που τοποθετήθηκε έξω από το γραφείο της. Επίσης, πέρασε το μήνυμα της επιβράβευσης της θετικής συμπεριφοράς και αναγνώρισης της αλληλοβοήθειας και υποστήριξης των μικρότερων μαθητών/ριών.
Επίσης, χορηγήθηκε από τους μαθητές του Στ1 , ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τη σχολική βία/εκφοβισμό υπό την καθοδήγηση της υποδιευθύντριας, Αθηνά Πεγκλίδου, που απετέλεσε σταθερό πρόσωπο στην όλη δράση. Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την ημέρας της δράσης και τοιχοκολλήθηκαν με τη μορφή ενός πόστερ, προκειμένου να είναι εμφανή σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, σε δείγμα 100 μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας :