Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας 1ου Δημοτικού σχολείου Ταύρου

Εισαγωγή

Με τον όρο  «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου» εννοούμε το σύνολο των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα , μεθοδικά κι αποτελεσματικά το έργο του σχολείου . Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία ,τον αμοιβαίο σεβασμό και κατανόηση των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση(άρθρο 37, Ν.4692/2020)  και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής, σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων,των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας/της Δημοτικής μας κοινότητας.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

 Η ταυτότητα του σχολείου μας

Το σχολείο μας είναι το πρώτο σχολείο που λειτούργησε στον δήμο Ταύρου.

1925

Φτιάχνεται ένα ξύλινο 5/θέσιο Δημοτικό σχολείο ,όπου στεγάζει παιδιά -μαθητές Ελλήνων προσφύγων από τη Μικρά Ασία.

1952
Μέσα σε ένα καταπράσινο χώρο,  χτίζεται « το πέτρινο » παραδοσιακό διδακτήριο, με 6 αίθουσες διδασκαλίας περιτριγυρισμένο από μια τεράστια αυλή, μ’ ένα πέτρινο πηγάδι κάπου στο κέντρο της, με πολλές ελιές και άλλα καρποφόρα.
Μπροστά απ’ τον αυλόγυρο(στην οδό Σμύρνης) περνά « το ρέμα » που συχνά πυκνά πλημμυρίζει και γίνεται αντικείμενο παιχνιδιού αλλά και κινδύνου.

1986
Χτίζεται η νέα πτέρυγα του Σχολείου μας που λειτουργεί σαν 10/θέσιο και στεγάζει και το 1ο Νηπιαγωγείο Ταύρου. 

Το όραμα του σχολείου μας

Το σχολείο μας, «το δεύτερο σπίτι μας»  προσφέρει αγωγή και εκπαίδευση με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή.  Για την απρόσκοπτη , δίχως εντάσεις , καλή λειτουργία του είναι απαραίτητο να συνεργάζονται με σοβαρότητα , υπευθυνότητα και συνέπεια οι τρεις παράγοντες της σχολικής κοινότητας: οι εκπαιδευτικοί,  οι γονείς -κηδεμόνες και οι μαθητές.

Είναι σημαντικό για τους μαθητές μας, η δημιουργία ενός θετικού, σχολικού περιβάλλοντος, ώστε να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους, να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να ενταχθούν στην ομάδα.

Οι ρόλοι στην ομάδα κατανέμονται ανάλογα με τις επιδόσεις, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τα οποία αναγνωρίζονται και προβάλλονται στο σχολείο.

Πρωταρχικός, όμως στόχος του σχολείου μας είναι να εμπνεύσει τους μαθητές να συνεργάζονται, σεβόμενοι τη διαφορετικότητα των συμμαθητών τους, μέσα σ` ένα υποστηρικτικό πλαίσιο αξιών -σεβασμού, κατανόησης, διαλόγου-από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Το σχολείο μας είναι ανοικτό σε κάθε ανάγκη και δημιουργική πρωτοβουλία των μαθητών του,  ώστε να γίνουν  χαρούμενοι  άνθρωποι και υπεύθυνοι πολίτες.

Λειτουργία του σχολείου

1).Διδακτικό ωράριο

Για το σχολικό έτος 2023-24 το σχολικό ωράριο διαμορφώνεται ως εξής:

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8:00- 08:15.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15

       Ολοήμερο πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20
  • 1η αποχώρηση: στις 15.00 (έπειτα από υπεύθυνη δήλωση του γονέα)
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00 

2). Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Οι ώρες προσέλευσης το πρωί είναι 08.00-08.15 δίχως την παρουσία γονέα μέσα στο σχολείο. Οι μαθητές συγκεντρώνονται στην αυλή του σχολείου μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για την προσευχή. Στην αυλή του σχολείου μαζί με τους μαθητές είναι και οι δύο εφημερεύοντες εκπ/κοί που επιτηρούν για την τάξη και την ασφάλεια των μαθητών.

Η είσοδος των παιδιών στο χώρο του σχολείου  γίνεται ως εξής:

Α’-Β’ – Γ΄- Δ – Ε΄- Στ΄τάξεις από την κεντρική είσοδο του πεζόδρομου.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:20π.μ.

Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια καθυστερεί ,  εισέρχεται στο σχολείο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου δίωρου (9:40).

Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια),  ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του.

Όσοι μαθητές /μαθήτριες αποχωρούν χωρίς τη συνοδεία γονέα , μετά το πέρας των μαθημάτων, έχουν ήδη προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση για την αποχώρηση τους στην αρχή της χρονιάς ,  στη διεύθυνση του σχολείου.

Η έγκαιρη προσέλευση των γονέων για την παραλαβή των μαθητών είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Με στόχο την ασφαλή και ομαλή αποχώρηση των μαθητών,  ο/η  εκπαιδευτικός που έχει μάθημα την τελευταία ώρα συνοδεύει τους μαθητές στην έξοδο , όπου και παραδίδει τους μαθητές στους γονείς τους, παρουσία ταυτόχρονα και ενός εφημερεύοντα δασκάλου.

Η πρωινή  προσέλευση των μαθητών  στο σχολείο γίνεται από την οδό Ναζλή.

Η μεσημεριανή αποχώρηση από το σχολείο γίνεται ως εξής :

1.Οι Α΄-Β΄-Γ΄τάξεις αποχωρούν από την έξοδο της αυλής στην οδό Σμύρνης.

2.Οι Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄τάξεις αποχωρούν από την έξοδο του πεζόδρομου στην οδό Ναζλή.

3).Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική .Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο,  δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.  Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών,  φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής,  καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου,  είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας  για τους μαθητές των τάξεων Α’ και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης ,  στην αυλή , για κάθε τάξη με την εποπτεία των εφημερευόντων εκπ/κών και κατευθύνονται στις τάξεις  από τις προκαθορισμένες εισόδους του σχολείου.

Τα στοιχεία επικοινωνίας του σχολείου είναι : τηλ:2103464247, email: mail@1dim-tavrou.att.sch.gr

Η σίτιση των μαθητών  του ολοήμερου σχολείου  γίνεται σύμφωνα με τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής στην τραπεζαρία του α΄ορόφου.

Το διατροφικό πρόγραμμα των μαθητών γίνεται με την επίβλεψη των υπευθύνων εκπαιδευτικών του ολοήμερου σχολείου.

4).Ο ρόλος Διευθυντή-Εκπαιδευτικών-Μαθητών/τριών

Ο διευθυντής συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνος/η  σε συνεργασία με τους  δασκάλους και τους γονείς /κηδεμόνες  για την τήρηση της πειθαρχίας στο σχολικό πλαίσιο.

Οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνουν τους μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της εκπαίδευσης, στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργατικότητας στη σχολική ομάδα.

Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την αμφίδρομη επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν ενοχλούν το μάθημα,  σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών για μάθηση.

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).  Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο,  ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον    εφημερεύοντα του διαλείμματος.
  3. Απευθύνονται στον  Διευθυντή του σχολείου.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές  βίαιης  λεκτικής,    ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς,  ενεργούν άμεσα και ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό της τάξης τους και τον Διευθυντή του σχολείου.

5).Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

 Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων.  Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.  Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης.  Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης,  τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας,  τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου,  προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.  Σε κάθε περίπτωση  και πριν από οποιαδήποτε απόφαση,  λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

6).Μέτρα πολιτικής προστασίας

Για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών (σεισμού, πυρκαγιάς, πλημμύρας κ.λ.π)έχουν ήδη  γίνει από την αρχή της χρονιάς  δύο (2 )ασκήσεις αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων και έπονται κι άλλες ανά τρίμηνο ως το τέλος του σχολικού έτους.. Οι μαθητές γνωρίζουν  τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση σεισμού π.χ και από ποια σκάλα και έξοδο θα εγκαταλείψουν το κτίριο και θα συγκεντρωθούν στο κέντρο του προαυλίου, συνοδεία των δασκάλων τους,  οι οποίοι κι έχουν αναλάβει κάποια συγκεκριμένη αρμοδιότητα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Έξοδοι  διαφυγής  από το σχολικό κτίριο:

  • Οι  Α΄-Β΄-Γ΄ τάξεις  από τη σκάλα του πέτρινου κτιρίου
  • Οι τάξεις Στ΄ και η τάξη της Αγγλικής γλώσσας (α΄ όροφος) από την σκάλα του πέτρινου κτιρίου.
  • Οι  Δ΄-Ε΄ τάξεις και η τάξη του μαθήματος των Η/Υ από τη σκάλα του νέου κτιρίου

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.  Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό,  γονείς/κηδεμόνες,  βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

27 Σεπτεμβρίου 2023

Ο Διευθυντής

Αξιομάκαρος Βασίλειος


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων