Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την ευγενική δωρεά τεσσάρων καινούριων προβολέων(προτζεκτορων) τελευταίας τεχνολογίας που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες διδακτικές υπηρεσίες του σχολείου.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ
Εκτιμάται ότι στην Ελλάδα το 5.9% του γενικού πληθυσμού πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη. Ο διαβήτης είναι συχνότερος στον ανεπτυγμένο κόσμο (ιδιαίτερα ο διαβήτης τύπου 2) και φαίνεται ότι συνδέεται άμεσα με το λεγόμενο δυτικό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει τη διαβίωση στα μεγάλα αστικά κέντρα, τον ανθυγιεινό τρόπο διατροφής και την καθιστική ζωή. Ο σακχαρώδης διαβήτης αποτελεί για τα άτομα με διαβήτη όσο και για όλη τους την οικογένεια ένα συνεχή αγώνα με αρκετή ψυχολογική επιβάρυνση. Υπάρχουν δύο τύποι Σακχαρώδη Διαβήτη, ο τύπου 1 και ο τύπου 2.
Ο Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 1 είναι μια χρόνια αυτοάνοση νόσος κατά την οποία λείπει η ορμόνη ινσουλίνη. Η νόσος φαίνεται ότι ακολουθεί αυξημένο επιπολασμό και παρατηρείται οτι εμφανίζεται σε νεαρότερες ηλικίες (κάτω από την ηλικία των 6 ετών), όλο και περισσότερο, και χωρίς την ύπαρξη κάποιου οικογενειακού ιστορικού, στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Δεν συσχετίζεται η εμφάνιση του με τη διενέργεια κάποιου εμβολίου. Εμφανίζεται συνήθως με συμπτώματα πολυουρίας, πολυδιψίας, πολυφαγίας, αδυναμίας και κοιλιακού άλγους. Η αναπλήρωσή της ινσουλίνης μπορεί να γίνει με απλό και πολύπλοκο τρόπο: απλό καθώς οι νέοι τρόποι χορήγησης (στυλό, αντλίες) απλουστεύουν τα πράγματα και πολύπλοκο καθώς πρέπει να ληφθούν υπόψη καταστάσεις όπως διατροφή, ασθένειες, άγχος, παιχνίδι. Παρ’ όλα αυτά, οι μικροί μας φίλοι με διαβήτη τα καταφέρνουν με θαυμαστό τρόπο.
Η ιστορία του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2, όπου ανήκει το 95% του συνόλου των διαβητικών, μπορεί αφ’ ενός να προληφθεί (απώλεια σωματικού βάρους και σωματική άσκηση) και, αφ’ετέρου, να αντιμετωπισθεί με αντιδιαβητικά δισκία. Υπάρχουν πιθανώς «περιβαλλοντικοί παράγοντες» οι οποίοι οδηγούν σε καταστροφή των κυττάρων που παράγουν ινσουλίνη στο πάγκρεας, τα λεγόμενα νησίδια του Langerhans, και ο ασθενής υποχρεούται να κάνει ενέσεις ινσουλίνης δια βίου.
Για το λόγο αυτόν, έχει ορισθεί η 14η Νοεμβρίου κάθε χρόνο να αποτελεί ορόσημο για την ενημέρωση του κοινού και μάλιστα από οργανισμούς όπως το Εθνικό Κέντρο για την Έρευνα Πρόληψη και Θεραπεία του Σακχαρώδη Διαβήτη και των Επιπλοκών του (Ε.ΚΕ.ΔΙ.), το οποίο σύμφωνα με το διάταγμα ιδρύσεως του, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ) και τη Διεθνή Ομοσπονδία για τον Διαβήτη (IDF), συμβάλλει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της νόσου σε όλα τα επίπεδα, δίνοντας παράλληλα νέα ώθηση στην επιστημονική γνώση γύρω από τον Σακχαρώδη Διαβήτη.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΡΩΣΙΜΗΣ ΕΛΙΑΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
Τον Μητροπολίτη Κασσανδρείας κ.κ.Νικόδημο είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν από κοντά οι μαθητές της Έκτης τάξης του σχολείου μας.
Ο Μητροπολίτης μας δέχτηκε τους μαθητές της Έκτης τάξης στην αίθουσα του θρόνου της Μητρόπολης μας και συζήτησε μαζί τους πολλά θέματα που τους απασχολούν ,ενώ με πατρική αγάπη προχώρησε σε νουθεσίες και απάντησε στις απορίες τους.
Δραματοποίηση βιβλίου – Θεατρική παράσταση “Ο Σωτήρης, το σουρωτήρι”
Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές της Γ’ τάξης, με την καθοδήγηση της δασκάλας της τάξης και της εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, διάβασαν το βιβλίο με τίτλο “Ο Σωτήρης, το σουρωτήρι.” Το βιβλίο αυτό θίγει, μεταξύ άλλων, το θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας, το οποίο ήταν και το θέμα διερεύνησης του μαθήματος. Αφού το διάβασαν και συζήτησαν το μήνυμα που μεταφέρει, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δραματοποίησή του. Μοιράστηκαν οι ρόλοι και κατασκευάστηκαν τα σκηνικά και τα κοστούμια των ηθοποιών. Τέλος, οργανώθηκε θεατρική παράσταση, η οποία παρουσιάστηκε, τόσο στο σύνολο του σχολείου, όσο και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου.
Η εικονική πραγματικότητα στο σχολείο μας!
Επέτειος 28ης Οκτωβρίου 2024
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024-2025
Εκπαιδευτική επίσκεψη Στ’ τάξεων
Το κέντρο βυζαντινού πολιτισμού “ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ” στα Νέα Φλογητά επισκέφθηκαν στις 16/10 οι μαθητές των δύο τμημάτων της Στ’ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.