Την Τετάρτη 13/05/2015 έγινε στο σχολείο μας επιμορφωτική ενημέρωση για την ανακύκλωση, από τον υπεύθυνο της ΔΕΔΙΣΑ κ. Βαρδάκη Μανώλη, στα πλαίσια προγράμματος ανακύκλωσης που υλοποιούμε. Δείτε εικόνες
O Πολιτιστικός Σύλλογος Πλατανιά, προχώρησε σε μια καινοτόμα δράση με την ονομασία “όλοι μαζί για το χωριό μας” . Σε αυτή την προσπάθεια ζήτησε τη συμμετοχή όλων των φορέων του χωριού. Το σχολείο μας θέλοντας να βοηθήσει αυτήν την προσπάθεια, περιηγήθηκε τους χώρους που είναι γύρω από το σχολείο και έκανε προς το Σύλλογο τις παρακάτω προτάσεις:
1) Σήμανση και μονοδρόμηση της οδού «Φραγκάκη Κωνσταντίνου» που περνάει από το σχολείο, διότι δημιουργείται συνωστισμός κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών .
2) Στην οδό που βρίσκεται στην βόρεια πλευρά του σχολείου λιμνάζουν τα νερά της βροχής και δυσκολεύεται η διέλευση των μαθητών και γενικότερα των πεζών. Είναι απαραίτητο να γίνει παρέμβαση ώστε να αποστραγγίζεται το νερό.
3) Ακριβώς κάτω από την αυλή του σχολείου βρίσκεται ένα κενό οικόπεδο το οποίο ενοικιάζεται. Θα `ταν μια καλή ιδέα αν μπορούσε ο Δήμος να το ενοικιάσει και να το χρησιμοποιήσει για πάρκιν. Αυτό θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του σχολείου και του δήμου γενικότερα.
4) Να μπουν σήματα σε όλους τους δρόμους που οδηγούν στο σχολείο, με την ένδειξη «Δημοτικό Σχολείο», διότι υπάρχει έλλειψη σηματοδότησης.
5) Συχνά κάποιοι άνθρωποι εγκαταλείπουν μικρά ζώα (γατάκια, κουταβάκια) στην αυλή του σχολείου. Το σχολείο δεν έχει τη δυνατότητα να τα φροντίσει. Καλό είναι να υπάρξει μια παρέμβαση στο Δήμο για να δώσει μια λύση στα αδέσποτα ζώα, αλλά και στους κατοίκους να μην τα εγκαταλείπουν.
6) Στην οδό «Αγίου Δημητρίου»(ο δρόμος από την «Γιαουρτοπλημμύρα» προς το δημοτικό πάρκιν) , το οδόστρωμα έχει χαλάσει από τη βροχή και θέλει επισκευή. Επίσης ο συγκεκριμένος δρόμος ,αν και είναι μονόδρομος παραβιάζεται συχνά.
7) Απαγόρευση στάθμευση στον κεντρικό δρόμο του Πλατανιά , διότι δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο λόγω της στενότητας του δρόμου.
8) Δημιουργία δημοτικού παιδότοπου, προκειμένου να ψυχαγωγούνται τα παιδιά.
9) Στην περιήγησή μας στο χωριό παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν πολλά σπίτια, ελεύθεροι χώροι , οικόπεδα που είναι παρακείμενα σε δρόμους και είναι απεριποίητα (σπίτια εγκαταλελειμμένα, άβαφα, χωράφια που είναι που έχουν μετατραπεί σε μικρούς σκουπιδότοπους, περιβόλια ακλάδευτα) και δημιουργούν άσχημη εικόνα στο κάθε διαβάτη. Προτείνουμε στους ιδιοκτήτες αυτών των χώρων να στείλει ο Σύλλογος μια επιστολή , όπου θα τονίζεται η υποχρέωση που έχει να ευπρεπίσει το χώρο, αφού ο Πλατανιάς είναι ένα τουριστικό χωριό και δέχεται χιλιάδες επισκέπτες.
10) Όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στο σχολείο είναι στενοί με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα λεωφορεία να έρθουν στο σχολείο όταν τα χρησιμοποιούμε για τις διδακτικές επισκέψεις και είναι αναγκασμένοι οι μαθητές να περπατούν 500 μέτρα και πολλές φορές υπό βροχή. Προτείνουμε να εξεταστεί αν υπάρχει η δυνατότητα διαπλάτυνσης κάποιου από τους δρόμους που οδηγεί στο σχολείο.
Η ιστορία και η χρησιμότητα της θερινής ώρας
Στις τρεις τα ξημερώματα της Κυριακής, το ρολόι γυρίζει μια ώρα μπροστά μεταφέροντας τον χρόνο σε θερινή… διάσταση. Ο θεσμός της θερινής ώρας καθιερώθηκε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν τα οξυμένα ενεργειακά προβλήματα μας ανάγκασαν να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας. Σύμφωνα με αυτόν, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου προσθέτουμε μία πλασματική ώρα στις κανονικές ώρες κάθε ωριαίας ατράκτου την οποία αφαιρούμε και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Έτσι, όταν έχουμε θερινή ώρα ο Ήλιος δύει μία ώρα αργότερα – σύμφωνα με τα διορθωμένα ρολόγια μας – οπότε ελαττώνεται και ο χρόνος που περνάει ανάμεσα στην δύση του Ήλιου και της ώρας που πάμε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τις διάφορες δραστηριότητές μας απ’ ότι αν δεν αλλάζαμε την ώρα».
«Το ίδιο συμβαίνει και το πρωί – σε μικρότερο βαθμό βέβαια – αφού ακόμη και με την προσθήκη της μίας ώρας η ανατολή του Ήλιου συμβαίνει τους θερινούς μήνες όλο και πιο νωρίς οπότε και το πρωινό εγερτήριο έρχεται, έτσι κι αλλιώς, μετά την ανατολή του Ήλιου. Από την άλλη πλευρά, κατά τους χειμερινούς μήνες δεν υπάρχει καμία διαφορά στην κατανάλωση του ηλεκτρικού γιατί απλούστατα ο Ήλιος δύει πολύ νωρίτερα και ανατέλλει πολύ αργότερα, οπότε δεν έχουμε καμία εξοικονόμηση ενέργειας με την πλασματική προσθήκη της μίας ώρας στα ρολόγια μας».
Συζητώντας και γράφοντας για τα πασχαλινά έθιμα, η Β` τάξη του σχολείο μας, έφτιαξε σοκολατάκια με πασχαλινές φιγούρες.
Πώς τα φτιάξαμε:
Λιώσαμε σ`ένα μπρίκι σοκολάτα κουβερτούρα και την ανακατέψαμε με λάδι. Στη συνέχεια βάλαμε το μίγμα σε φορμάκια. Τα τοποθετήσαμε στο ψυγείο για 40 λεπτά περίπου. Ξεφορμάραμε και σερβίραμε με πολλή αγάπη.
ΚΑΛΑ ΠΑΣΧΑ!
Την 25η Μαρτίου , ημέρα εθνικής επετείου, δείξαμε στα παιδιά το παρακάτω VIDEO
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Πώς φτιάχνω σαπούνι με τηγανόλαδο
Το Γ2 τμήμα του Δημοτικού Σχολείου Πλατανιά, στα πλαίσια υλοποίησης περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα την “ανακύκλωση”, έφτιαξε σαπούνι χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο(τηγανισμένο).
Σήμερα 20 Φεβρουαρίου 2015, το σχολείο μας, σε συνεργασία με το Συλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, διοργάνωσε αποκριάτικο πάρτυ και διάφορες άλλες δραστηριότητες (παιχνίδι κρυμμένου θυσαυρού, διγωνισμό πιο πρωτότυπη φορεσιάς κ.ά), προκειμένου οι μαθητές να γιορτάσουν τις απόκριες .

