ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 22-23

20 Οκτώβριος 2022

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να βελτιωθεί το περιεχόμενο και η μορφή των μέσων
διδασκαλίας. Ερευνητικά τεκμηριωμένες και αναδυόμενες
διδακτικές πρακτικές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Κοινωνική και σχολική υποστήριξη για όλους τους μαθητές
με αναπηρία, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας,
ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους.
Έρευνες για τις διδακτικές
πρακτικές στην Ειδική Αγωγή και
Εκπαίδευση. Κοινωνικά δικαιώματα
των μαθητών με αναπηρίες.
Σχολική διαρροή – φοίτηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Εξασφάλιση από την Πολιτεία όλων των προϋποθέσεων,
ώστε να παρέχεται σε όλα τα παιδιά με αναπηρία ή/και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η εκπαίδευση που τους
χρειάζεται, ιδιαίτερα στα παιδιά που προέρχονται από
ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Μέτρα για την πρώιμη
διάγνωση και παρέμβαση, με δωρεάν και δημόσιο
χαρακτήρα. Ουσιαστική ενίσχυση των ΚΕΔΑΣΥ.
Ενίσχυση της Ειδικής Εκπαίδευσης και των Ειδικών
Σχολείων. Ίδρυση ειδικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων
πλήρως εξοπλισμένων, με δωρεάν μεταφορά των
μαθητών/τριών, με πλήρη και έγκαιρη στελέχωση μόνιμου
προσωπικού.
Καταγραφή, μελέτη και επεξεργασία
των απόψεων των εκπαιδευτικών για
τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Καταγραφή, επεξεργασία και μελέτη των απόψεων των
εκπαιδευτικών για τις συνεργατικές μορφές διδασκαλίας
και μάθησης.
Αντιμετώπιση των διαφορών μέσα από δημοκρατικό
διάλογο, με συμπεριληπτική και ενταξιακή κατεύθυνση, με
ανάπτυξη συλλογικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των
μαθητών/τριών.
Η ανάγκη μετάβασης από την
αντίληψη ενός ανταγωνιστικού
σχολείου με αυταρχικό και ιεραρχικό
πλαίσιο, το οποίο εστιάζει στενά σε
ποσοτικούς δείκτες, προς ένα
σχολείο συνεργατικής δημοκρατικής
αντίληψης, συλλογικού
παιδαγωγικού πλαισίου και
ολόπλευρης γνώσης για όλους τους
μαθητές. Επεξεργασία ερευνητικών
δεδομένων.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναδειχθούν οι δυσκολίες που προκύπτουν από το
υπάρχον σχολικό πρόγραμμα σπουδών στην εφαρμογή
συνεργατικών πρακτικών διδασκαλίας.
Να αναδειχθεί ο προβληματισμός που αναπτύσσεται εντός
της εκπαιδευτικής κοινότητας και τα αιτήματα της.
Καταγραφή, επεξεργασία και μελέτη
των απόψεων των εκπαιδευτικών για
τις συνεργατικές μορφές
διδασκαλίας και μάθησης.
Αντιμετώπιση των διαφορών μέσα
από δημοκρατικό διάλογο, με
συμπεριληπτική και ενταξιακή
κατεύθυνση, με ανάπτυξη
συλλογικότητας και αλληλεγγύης
μεταξύ των μαθητών/τριών.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Ανάδειξη των προβλημάτων που αφορούν στη σχολική
στέγη σε σχέση με την ανάπτυξη του προγράμματος και τις
ανάγκες των παιδιών της νηπιακής/σχολικής ηλικίας.
Καταγραφή και διερεύνηση της
σημασίας των σχολικών χώρων και
των κτιριακών υποδομών που
συντελούν και αρμόζουν στην
ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών
σχολικής ηλικίας.
Σχολείο και κοινότητα
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να καταγραφούν πρακτικές διαχείρισης της
χρηματοδότησης για τα λειτουργικά και άλλα έξοδα των
σχολείων, από τους Δήμους και να αναδειχθούν προβλήματα
και λύσεις.
Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των σχολικών
μονάδων και αποφυγή των ιδιωτικών διαμεσολαβήσεων.
Άμεση και διαφανής κατανομή και απόδοση της
χρηματοδότησης σε κάθε σχολική μονάδα. Δωρεάν κρατική
χορήγηση των παγίων δαπανών σε όλα τα σχολεία
(ενέργεια, θέρμανση, επικοινωνία, ύδρευση,
καθαριότητα).Κατάργηση του ΦΠΑ για τις σχολικές μονάδες
Διαμόρφωση δημοκρατικού και
συλλογικού πλαισίου στις
διαδικασίες απόδοσης και κατανομής
της χρηματοδότησης. Καταγραφή και
δημοσιοποίηση των πρακτικών που
ακολουθούνται από τους Δήμους και
τις Σχολικές Επιτροπές, για τη
χρηματοδότηση των Σχολικών
Μονάδων. Συζητούμε για τις αιτίες
και τις συνέπειες αυτών των
πρακτικών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναχαιτιστεί με στόχο να σταματήσει, η
εμπορευματοποίηση των επιμορφωτικών διαδικασιών.
Διαμόρφωση δημόσιων και δωρεάν θεσμών επιμόρφωσης με
άδεια για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς, με
θεματολογίες εστιασμένες σε πραγματικές ανάγκες, που
διατυπώνονται και επιλέγονται από τους ίδιους τους
εκπαιδευτικούς, με ευθύνη των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων.
Επικέντρωση και ανάδειξη των
επιμορφωτικών αναγκών, όπως
ορίζονται από τους/τις
εκπαιδευτικούς της πράξης, με την
εξασφάλιση των ποσοτικών και
ποιοτικών προϋποθέσεων που είναι
αναγκαίες για την ικανοποίησή
αυτών των επιμορφωτικών αναγκών.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με
δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα και
με γνώμονα τις επιμορφωτικές
ανάγκες των εκπαιδευτικών της
πράξης. Επεξεργασία ερευνητικών
δεδομένων.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση