Σχολικός Κανονισμός

10 Φεβρουάριος 2016

1. Εισαγωγή

Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών. Η δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.(ΥΠΑΙΘ)

Ο “ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ” δεν υποκαθιστά την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν, συμπληρώνοντάς την σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία της και προσαρμόζοντάς την στο ιδιαίτερο περιβάλλον του σχολείου μας.

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Το προσωπικό που υπηρετεί στις σχολικές δομές της ειδικής αγωγής, οφείλει να:

  1. Ενεργεί στο πλαίσιο των παγκόσμιων διακηρύξεων των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) και σύμφωνα με τις δεοντολογικές αρχές της επιστημονικής και επαγγελματικής του ιδιότητας.
  2. Συμμετέχει και προωθεί επαγγελματικές δραστηριότητες που αποβλέπουν στην αναβάθμιση της παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ΑμεΑ και των οικογενειών τους.
  3. Επιδεικνύει ευαισθησία για το θρήσκευμα, τον πολιτισμό, τη γλώσσα, , το φύλο, την αναπηρία, την κοινωνικοοικονομική θέση των ΑμεΑ και έχει την ευθύνη για τη διασφάλιση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων.
  4. Συνεργεί με το προσωπικό των σχολείων γενικής εκπαίδευσης, με τα θεσμικά όργανα και τα μέλη της κοινότητας στην προώθηση της σχολικής, κοινωνικής και επαγγελματικής ένταξης των ΑμεΑ.
  5. Δύναται να συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα.

Άφιξη μαθητών

  1. Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο με πούλμαν ή ταξί με συνοδό και μισθωμένα από την Περιφέρεια Αττικής.
  2. Η μεταφορά των μαθητών από τα πούλμαν στο χώρο του σχολείου γίνεται με ευθύνη της σχολικής τροχονόμου, των συνοδών και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού .
  3. Η άφιξη των μαθητών το πρωί αρχίζει στις 08.55 και ολοκληρώνεται έως τις 8.15 που χτυπά το κουδούνι. Η είσοδος ξανανοίγει για μαθητές που έχουν καθυστερήσει ύστερα από συνεννόηση με το σχολείο των γονέων και κηδεμόνων που τα συνοδεύουν.
  4. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  5. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου και αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.

 Αποχώρηση μαθητών

  1. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη πρόωρης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια ή άλλος σοβαρός λόγος) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί, γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης και ο διευθυντής. Ο γονέας/κηδεμόνας που παραλαμβάνει το μαθητή υπογράφει υπεύθυνη δήλωση που έχει συμπληρωθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταχωρείται σε ειδικό φάκελο στο γραφείο του Δ/ντή.
  2. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών έως και 5 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων.
  3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την τάξη αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή.
  4. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά το γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
  5. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
  6. Σε περίπτωση που γονέας/κηδεμόνας καθυστερεί συστηματικά και σημαντικά να παραλάβει το παιδί του ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές.

 Πρωινή συγκέντρωση-Προσευχή

  1. Η πρωινή συγκέντρωση είναι μία από τις σημαντικότερες στιγμές του σχολείου, αφού σ’ αυτή μετέχει το σύνολο της σχολικής κοινότητας, ενδυναμώνοντας το συναίσθημα του “συνανήκειν”.
  2. Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή συγκέντρωση-προσευχή στη θέση που έχει προκαθοριστεί στο προαύλιο για το κάθε τμήμα.
  3. Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη συμμετέχουν στην προσευχή, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στο χώρο που είναι το τμήμα τους.

 Σχολικές γιορτές-διδακτικές επισκέψεις

  1. Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.
  2. Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.
  3. Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και μαθητές.
  4. Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της γιορτής (στις Εθνικές γιορτές π.χ. ορίζεται η ώρα έναρξης και η διάρκεια της γιορτής και η πιθανή ώρα αναχώρησης των πούλμαν).

 Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών

α. Μέσα στη σχολική αίθουσα

  1. Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα.
  2. Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τα τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν.
  3. Για τη συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες είναι απαραίτητη η προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις. Μαθητής που ο γονέας/κηδεμόνας δεν προσκομίσει το Α.Δ.Υ.Μ δε συμμετέχει στις παραπάνω δραστηριότητες και απασχολείται με τον τρόπο που ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει.
  4. Ο μαθητής ή η μαθήτρια που είναι άρρωστος-η παραμένει υποχρεωτικά στο σπίτι του μέχρι να αναρρώσει διασφαλίζοντας έτσι τόσο τη δική του υγεία όσο και την υγεία και των υπόλοιπων μαθητών του σχολείου.
  5. Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν.

 Στο προαύλιο του σχολείου

  1. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές αποχωρούν από την τάξη πάντα με την επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
  2. Κατά το διάλειμμα όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο από τις σκάλες που έχουν οριστεί. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του ακόμα κι αν είναι άρρωστος.
  3. Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  4. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται εφόσον έχουν τη δυνατότητα στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο ή στο δάσκαλο/α τους όταν εισέλθουν στην τάξη.
  5. Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους που αφορούν το φύλο τους (π.χ. αγόρι, κορίτσι) σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς (π.χ. τους μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).
  6. Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας κι άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.
  7. Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία ενημερώνοντας τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  8. Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.
  9. Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται στο χώρο της πρωινής συγκέντρωσης και κατευθύνονται στις τάξεις τους πάντα με συνοδεία εκπαιδευτικού.
  10. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης δημιουργεί κακή εικόνα και υποβαθμίζει το χώρο που ζούμε και λειτουργούμε καθημερινά.
  11. Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης).
  12. Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου.
  13. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν από το σπίτι στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
  14. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό που δεν προορίζεται για διδακτική χρήση.
  15. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου.
  16. Ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλο τους αν ενοχληθούν από κάποιον εντός του σχολείου.

 Παιδαγωγικός έλεγχος

Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο έχουν φτωχά αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και, ως εκ τούτου, για την Παιδαγωγική δεν προκρίνονται παρά ως η έσχατη επιλογή των εκπαιδευτικών. Εντούτοις, οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά τους.

Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

 Διδακτικό προσωπικό

  1. Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η ασφάλεια, η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ακόμη ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα στη σχολική κοινότητα είναι παραδειγματικός και η επίδρασή τους καθοριστική. Επομένως, οι υποχρεώσεις τους δεν περιορίζονται μόνο στην άρτια επιστημονική τους κατάρτιση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους. Επεκτείνονται και πολύ πιο πέρα από αυτά.
  2. Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  3. Παρίστανται στην πρωινή προσευχή των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία των μαθητών τους.
  4. Με το χτύπημα του κουδουνιού παραλαμβάνουν τους μαθητές που διδάσκουν την επόμενη ώρα από το χώρο της πρωινής συγκέντρωσης και οδεύουν προς τις αίθουσες διδασκαλίας μαζί με τους μαθητές.
  5. Δεν αποχωρούν από την αίθουσα διδασκαλίας, αν δεν αντικατασταθούν από τον επόμενο εκπαιδευτικό που διδάσκει σε αυτή.
  6. Οι ειδικότητες στα πλαίσια του δικού τους προγράμματος συνεργαζόμενοι με τους εκπαιδευτικούς παραλαμβάνουν τους μαθητές από την τάξη τους και τους οδηγούν στη δική τους αίθουσα. Στη διαδικασία αυτή υπάρχει συνυπευθυνότητα δασκάλων και ειδικοτήτων.
  7. Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα, παρά μόνο για εξαιρετικούς λόγους ή για να πάνε στην τουαλέτα.
  8. Διατηρούν ξεκλείδωτες τις πόρτες κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας για λόγους ασφαλείας (π.χ σεισμός) επιβλέποντας την είσοδο και την έξοδο των μαθητών με τη φυσική τους παρουσία και εφόσον κρίνουν απαραίτητο κλειδώνουν όταν κανείς μαθητής δε βρίσκεται εντός της αίθουσας.
  9. Κανένας μαθητής δεν αποβάλλεται από την αίθουσα.
  10. Ενημερώνουν τους γονείς και τους κηδεμόνες για τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων- τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.
  11. Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους, με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων και Η/Υ, επιστρέφοντάς τα στη θέση τους.
  12. Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
  13. Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές.
  14. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.
  15. Απαγορεύεται να καπνίζουν στο σχολικό χώρο.
  16. Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη την ώρα της λήξης.
  17. Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.
  18. Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
  19. Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
  20. Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και τις κοινωνικές δεξιότητες στους μαθητές.
  21. Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
  22. Καμία υπηρεσία δεν προσφέρεται « επί χρήμασι» επειδή εκτός από παράνομο είναι και αντίθετο στην επαγγελματική δεοντολογία των εργαζομένων σε ένα δωρεάν δημόσιο σχολείο.
  23. Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού πρέπει να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη με τα εξής στοιχεία:
    • τρόπος αντιμετώπισης του μαθητή
    • τρόπος με τον οποίον εκτονώνει τις εντάσεις, που παρουσιάζονται.
    • η αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζονται οι δυσλειτουργίες.
    • η αναζήτηση βοήθειας και συνεργασίας εφόσον χρειάζεται.

 

Διευθυντής του σχολείου

Ο-Η Διευθυντής-ντρια οφείλει να έχει ενεργή συμμετοχή στη ζωή του σχολείου, να έχει άριστη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να επιμελείται την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ειδικότερα:

  1. Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους για ένα σχολείο λειτουργικό, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.
  2. Δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σε αυτόν και τους εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.
  3. Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ενθαρρύνοντας τους να καινοτομούν στην τάξη.
  4. Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής.
  5. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
  6. Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  7. Επικοινωνεί με τους μαθητές συχνά και επιτρέπει την πρόσβαση στο Γραφείο του αποφεύγοντας το αυταρχικό στιλ εξουσίας και τη χρήση προσβλητικών εκφράσεων ή υποτιμητικής και απαξιωτικής συμπεριφοράς απέναντί τους.
  8. Συνεργάζεται με τις οικογένειες των μαθητών και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση φροντίζοντας να συγκαλεί κανονικά τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.
  9. Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  10. Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας κι εφαρμόζοντας τις σχετικές αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.
  11. Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει το πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων.
  12. Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.
  13. Σε περίπτωση απουσίας του τον αντικαθιστά ο Υποδιευθυντής/ντρια και σε απουσία κι αυτού ο/η αρχαιότερος εκπαιδευτικός.

Γονείς και κηδεμόνες

  1. Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
  2. Οι γονείς- κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης ή έκτακτα όταν καλούνται από εκπαιδευτικό ή το Δ/ντή του σχολείου.
  3. Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο για συνεργασία εφόσον κληθούν από τον εκπαιδευτικό ή άλλη ειδικότητα μετά από προκαθορισμένο, τηλεφωνικά, ραντεβού.
  4. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  5. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
  6. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, ενημερώνει πρώτα τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και στη συνέχεια —αν δεν επιλυθεί— το Διευθυντή.
  7. Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.
  8. Οι γονείς που έχουν ορίσει ραντεβού με οποιαδήποτε ειδικότητα του σχολείου οφείλουν να περιμένουν στο χώρο υποδοχής έως ότου γίνει η προκαθορισμένη συνάντηση.
  9. Τα μέλη του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων για την αποφυγή κάθε διάκρισης έχουν ίση μεταχείριση από τον-την Διευθυντή-ντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων με τους υπόλοιπους γονείς στην επικοινωνία τους με το σχολείο είτε για λόγους που αφορούν το παιδί τους , είτε για λόγους που αφορά το συλλογικό τους όργανο.
  10. Σε περίπτωση που γονείς του μαθητή βρίσκονται σε διάσταση ή ασκεί ένας από τους δύο την προσωρινή επιμέλεια του παιδιού τους οφείλουν να ενημερώσουν άμεσα το σχολείο και να προσκομίσουν τη δικαστική απόφαση.
  11. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι απαραίτητο να ενημερώνεται τηλεφωνικά και έγκαιρα το σχολείο. Για απουσία πέραν των τριών ημερών λόγω ασθένειας υποχρεούται να προσκομίζει ιατρική βεβαίωση.

Ιστοσελίδα σχολείου

  1. Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα και ιστολόγιο σε χώρο που μας παρέχει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Για κάθε άλλη ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο ο Διευθυντής και το προσωπικό δε φέρουν καμία ευθύνη.
  2. Υπεύθυνος για τη διαχείριση των παραπάνω επίσημων ιστοτόπων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή άλλος εκπαιδευτικός που έχει οριστεί από τα όργανα διοίκησης.
  3. Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά σε συνεννόηση με τον Διευθυντή στους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Οι αναρτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται επώνυμα και αυτοί φέρουν την ευθύνη γι’ αυτές. Για κάθε άλλη ανάρτηση υπεύθυνος είναι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας.
  4. Με ευθύνη των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνονται αναρτήσεις και από τους μαθητές της τάξης τους. Και σε αυτή την περίπτωση την ευθύνη της ανάρτησης έχει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός και όχι οι μαθητές.
  5. Οι εκπαιδευτικοί παροτρύνονται να κάνουν χρήση των επίσημων ιστοτόπων του σχολείου και να εμπλέκουν τους μαθητές σε αυτές χωρίς αυτό να αποκλείει τη λειτουργία δικών τους ιστοτόπων.
  6. Οι αναρτήσεις στους επίσημους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου απηχούν τις απόψεις μόνο των συγγραφέων αυτών και σε καμία περίπτωση αυτές του σχολείου ή του Συλλόγου Διδασκόντων.
  7. Στους επίσημους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου αναρτώνται ανακοινώσεις που επιθυμεί να δημοσιοποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.
  8. Ο Διευθυντής και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

Σύνδεσμοι

Διαχείριση

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση