Δ’ ΤΑΞΗ – «Δυναμώνω τη φωνή μου, δυναμώνεις τη φωνή σου. Δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης» (Θεματική: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Υποθεματική: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ)

Κατά του διάρκεια αυτού του εργαστηρίου ανταλλάξαμε προφορικά και γραπτά γνώσεις,  απόψεις και εμπειρίες, αναζητήσαμε πληροφορίες σχετικές με τα δικαιώματά μας, συμπληρώσαμε φύλλα εργασιών και στο τέλος δημιουργήσαμε πρωτότυπες αφίσες για το δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης.

Αρχικά αναρωτηθήκαμε με αφορμή τα μαθήματα του σχολείου ποια θεωρούμε  τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα των παιδιών. Στη συνέχεια αναζητήσαμε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού όπου και επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το δικαίωμα στην ελευθερία γνώμης και έκφρασης το οποίο θεωρήσαμε όλοι πολύ σημαντικό, κάτι που δεν σκεφτήκαμε να καταγράψουμε σε μεγάλο βαθμό στις αρχικές απαντήσεις μας. 

31

Αφού περιγράψαμε με βάση τη Σύμβαση ποιο είναι αυτό το δικαίωμα, αναζητήσαμε στον Κανονισμό του σχολείου και παρατηρήσαμε στο συμβόλαιο της τάξης μας αν και τι έχει προβλεφθεί για το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης στο χώρο του σχολείου. Τα κυριότερα σημεία από τα παραπάνω καταγράφηκαν στο επόμενο φύλλο εργασιών.

32

Στη συνέχεια συμπληρώσαμε το  επόμενο φύλλο εργασίας (μοντέλο Frayer), προσπαθώντας να ανακαλύψουμε θετικά και αρνητικά παραδείγματα του δικαιώματος και να σκεφτούμε τη δική μας θέση στο χώρο του σχολείου και έξω από αυτό γύρω από την καθημερινότητά μας. 

33

Τέλος, με την καθοδήγηση του δασκάλου μας δημιουργήσαμε αφίσες για να διαδώσουμε το μήνυμα υπέρ του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης στην τάξη, στο σχολείο και στην κοινωνία μας. Να μερικές από τις δημιουργίες μας:

28