Όλες οι τάξεις του σχολείου συμμετείχαν στην εκπαιδευτική εκδρομή στο περιβαλλοντικό κέντρο της Καστοριάς συνοδευόμενες από τους/τις εκπαιδευτικούς της κάθε τάξης και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Οι τρεις μικρές τάξεις συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας», ενώ τo πρόγραμμα των τριών μεγάλων τάξεων ήταν ο «Προϊστορικός Λιμναίος Οικισμός Δισπηλιού»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ Β΄ και Γ΄ τάξεων επισκέφτηκαν αρχικά το Ενυδρείο που φιλοξενεί ψάρια του γλυκού νερού. Ταξίδεψαν στο μαγευτικό και άγνωστο κόσμο των εσωτερικών υδάτων. Είδαν μεγάλο αριθμό ψαριών και οργανισμών που διαβιούν στις λίμνες και τα ποτάμια της Ελλάδας και των Βαλκανίων.
Στη συνέχεια, τα παιδιά και τις συνοδούς εκπαιδευτικούς υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Καστοριάς για την υλοποίηση του προγράμματος. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την αφήγηση της ιστορίας: «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας». Η αφήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα υποδοχής, μπροστά σε ένα σκηνικό μεγάλων διαστάσεων που απεικόνιζε φαινόμενα του υδρολογικού κύκλου. Η ιστορία αναφέρονταν στο περιπετειώδες ταξίδι μιας σταγονοπαρέας, που ξεκίνησε από κάποια μακρινή θάλασσα και συμμετέχοντας στον κύκλο του νερού, φτάνει στη λίμνη Ορεστιάδα της Καστοριάς.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με δραστηριότητες πεδίου που πραγματοποιήθηκαν σε παραλίμνια περιοχή, πολύ κοντά στο Περιβαλλοντικό Κέντρο. Οι δραστηριότητες πεδίου κατευθύνονταν από την περιέργεια των μαθητών να ανακαλύψουν τις σταγόνες που ήταν οι ήρωες της ιστορίας και «ήρθαν» στη λίμνη. Σε διάφορα σημεία του πεδίου τοποθετήθηκαν φιγούρες σταγόνων, που αποτελούσαν τα μέλη της σταγονοπαρέας. Μέσα από την αφήγηση και τις ερωτήσεις που περιείχε τα παιδιά προσπάθησαν να ανακαλύψουν τους «ήρωες της ιστορίας» στη λίμνη. Η εύρεση κάθε σταγόνας τα κατεύθυνε τα παιδιά σε κάποια δραστηριότητα παρατήρησης (της λεκάνης απορροής, του νερού της λίμνης, φυτών και ζώων της λίμνης), συλλογής διάφορων αντικειμένων ή σε συζήτηση και παιχνίδια, για να γίνει έτσι η προσέγγιση του λιμναίου περιβάλλοντος. Η ιστορία «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας» και το ομώνυμο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τις αυθόρμητες απόψεις και υποθέσεις των παιδιών σχετικά με την κατάληξη των έξι σταγόνων της ιστορίας.
Το πρόγραμμα των παιδιών των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων πραγματοποιήθηκε στη νότια όχθη της λίμνης της Καστοριάς, σε μία θέση που «προσφέρει» έναν πλούτο ευρημάτων και πληροφοριών για τον πολιτισμό των ανθρώπων που έζησαν στην περιοχή πριν από 7.500 χρόνια. Εκεί υπάρχει ένας χώρος αναπαράστασης του προϊστορικού οικισμού από τον οποίο αναδεικνύονται στοιχεία της κοινωνικής οργάνωσης του ανθρώπου της εποχής και της σχέσης του με το τοπικό φυσικό περιβάλλον.
Αρχικά, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με αυθεντικά ευρήματα και συνομίλησαν με έναν από τους ερευνητές αρχαιολόγους της ανασκαφικής ομάδας του Δισπηλιού.
Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο χώρο των ανασκαφών όπου και τους δόθηκαν πληροφορίες για τον τρόπο ζωής των προϊστορικών ανθρώπων που έζησαν στις όχθες της λίμνης την 6η χιλιετία π.Χ.
Στο τέλος περιηγήθηκαν στον χώρο αναπαράστασης του προϊστορικού οικισμού ενώ, με την αξιοποίηση μιας ψηφιακής εφαρμογής με τίτλο«Έγκλημα στον Λιμναίο Οικισμό», παροτρύνθηκαν να εξερευνήσουν τη νεολιθική ζωή δίπλα στη λίμνη. Ήταν μια εφαρμογή που υποστηρίζεται από τάμπλετ και καλούσε τις ομάδες των παιδιών να φτάσουν στον ένοχο οδηγώντας τους σε διάφορα σημεία στο χώρο του οικισμού, μέχρι να βρουν τη λύση, ενώ για να προχωρήσουν καλούνταν να απαντήσουν σωστά σε γρίφους, σχετικούς με τις νέες πληροφορίες-γνώσεις που απέκτησαν για το Λιμναίο Οικισμό.