O βιβλιοπόντικας στη βιβλιοθήκη μας

Το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου “Ο θησαυρός του Βιβλιοπόντικα”, από τις εκδόσεις Πατάκη στάθηκε η αφορμή για να γίνει μια ωραία συζήτηση με τα παιδιά της Δ τάξης στη βιβλιοθήκη μας. Κουβεντιάσαμε για τους δικούς μας θησαυρούς και σκεφτήκαμε πως δεν υπάρχει μεγαλύτερος θησαυρός από την οικογένεια, τη φιλία και το βιβλίο. Συναντήσαμε και γνωρίσαμε κλασικά πια παραμύθια και έργα λογοτεχνίας. Συζητήσαμε για τα οφέλη της ανάγνωσης βιβλίων και προσπαθήσαμε να αντιπαραβάλουμε την ανάγνωση μιας ιστορίας με την θέασή της σε μια οθόνη σαν ταινία. Τελικά, διαπιστώσαμε πως ένα καλό βιβλίο μπορεί να μας δώσει τόσες πολλές ευκαιρίες για σκέψη και το σημαντικότερο… να κινητοποιήσει τη φαντασία μας!

 

Επίσκεψη του 3ου Νηπιαγωγείου

Την Παρασκευή 30 Μαΐου είχαμε τη μεγάλη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τους μικρούς μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Νέας Μηχανιώνας.
Τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου υποδέχτηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Α’ τάξης.
Γνώρισαν τα βιβλία της Α’ Δημοτικού και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου μας.
Τέλος έλαβαν για καλοκαιρινό δωράκι μια καλοκαιρινή ζωγραφιά.

Απινιδωτής στη διάθεση της τοπικής κοινωνίας

apinidotis 3 i3
Tο Σχολείο μας θα ήθελε να σας ενημερώσει ότι διαθέτει Απινιδωτή και οποιοσδήποτε από την τοπική κοινωνία τον χρειαστεί μπορεί να επικοινωνήσει με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Κα Ζαχαρνά η τον Δντη του Σχολείου . Ευχαριστώ

Tουρνουά ποδοσφαίρου

bigstock 154653707
Το σχολείο μας πήρε μέρος στο τουρνουά ποδοσφαίρου που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Δώσαμε 4 αγώνες, με τα σχολεία,
88 Θεσ/νίκης,
Άγιος Παύλος,
Χορτιάτης,
Νέα Ραιδεστός και νικήσαμε σε όλους.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας.

Το χωριό της φιλίας

Το συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμά: «Το χωρίο της φιλίας» είναι μια βιωματική δράση που εφαρμόστηκε στο σχολείο μας και έχει στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, την ενίσχυση της φιλίας, της ομαδικότητας και της ενσυναίσθησης. Η δράση οργανώθηκε και σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης Γκούνα Θεοδώρα και εφαρμόστηκε στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και συνδιδασκαλίας στα τμήματα γενικής αγωγής που φοιτούν οι μαθητές του τμήματος ένταξης. Αναλυτικότερα, στη δράση συμμετείχαν 125 μαθητές των τάξεων Α έως Στ ηλικίας 6 έως 12 ετών. Αξιοποιήθηκε η μέθοδος storyline και δημιουργήθηκε μια ιστορία πέντε επεισοδίων, όπου οι μαθητές μέσω ποικίλων δράσεων καλούνται να διασώσουν ένα χωρίο που κατακλύζεται από δυστυχία λόγω των προβλημάτων συμπεριφοράς των κατοίκων του. Τα αποτελέσματα της δράσης έδειξαν ότι οι μαθητές μπορούν να εντοπίσουν τις αιτίες και τις λύσεις των προβλημάτων συμπεριφοράς και να γενικεύσουν τους κανόνες καλής συμπεριφοράς της δράσης και στο σχολείο τους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμά έχει λάβει πολύ καλές κριτικές σε επιστημονικά συνέδρια ως καινοτόμα δράση για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και είναι ωφέλιμο για κάθε σχολείο που θέλει να συμβάλει στους σκοπούς της συμπερίληψης.

 

 

1746532310431

Το σχολείο μας θα συμμετάσχει και θα παρουσιάσει εισήγηση στο 11ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του ΙΑΚΕ (Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών). Ειδικότερα, η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης Γκούνα Θεοδώρα θα παρουσιάσει τη δράση: «Το σεντόνι των ονείρων: Μια καινοτόμα συμπεριληπτική δράση για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας», η οποία εφαρμόστηκε στο σχολείο μας. Αξίζει να τονιστεί ότι το σχολείο μας εφαρμόζει δράσεις που συναγωνίζονται προγράμματα πρότυπων σχολείων σε διεθνές επίπεδο προάγοντας την συμπεριληπτική εκπαίδευση και τη συνεργασία και συνδιδασκαλία εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής.

Η δράση « Το Σεντόνι των Ονείρων» αποτελεί, ένα εξαιρετικό παράδειγμα εφαρμογής της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της προώθησης αξιών που προάγουν την ισότητα και τη δικαιοσύνη στην κοινωνία. Οι μαθητές όχι μόνο εξοικειώθηκαν με τη διαφορετικότητα, αλλά ενίσχυσαν την πίστη τους στις δυνατότητές τους, διαμορφώνοντας ένα μέλλον γεμάτο ελπίδα, στόχους και όνειρα.

20250507 001028

Τα παιδιά του Β1 σώζουν το περιβάλλον

Στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στον θεματικό κύκλο φροντίζω το περιβάλλον τα παιδιά του Β1 έφτιαξαν ρομποτάκια, με υλικά ανακύκλωσης, τους έδωσαν ονόματα και ειδικές αρμοδιότητες για τη σωτηρία του περιβάλλοντος! Μπράβο, παιδιά! Το μέλλον μας εξαρτάται από τη φαντασία σας, τη δημιουργικότητά σας και την προσπάθειά σας!

Παζάρι ανακύκλωσης παιδικού βιβλίου

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου ( 2 Απριλίου) το σχολείο μας διοργάνωσε παζάρι ανακύκλωσης παιδικού βιβλίου. Από την προηγούμενη εβδομάδα τα παιδιά όλων των τάξεων με ενθουσιασμό συγκέντρωναν τα βιβλία που ήδη είχαν διαβάσει και μαθητές του Β1 έφτιαξαν αφίσες. Τα παιδιά του Ε1 φιλοτέχνησαν την κεντρική αφίσα της δράσης και την ημέρα του παζαριού έστησαν τα βιβλία. Οι μαθητές της ΣΤ’ βοήθησαν τα μικρότερα παιδιά να βρουν το βιβλίο που θα ήθελαν. Όλοι γιορτάσαμε το βιβλίο και τα έσοδα θα διατεθούν για να εμπλουτίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τη βιβλιοθήκη μας. Άλλωστε δεν ξεχνάμε ποτέ πως με ένα βιβλίο μαθαίνουμε, ταξιδεύουμε, ονειρευόμαστε! Με ένα βιβλίο στα χέρια μας ο κόσμος γίνεται καλύτερος!!!

Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ

Ο William Joyce έγραψε το βιβλίο Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ. Με τα παιδιά της Ε τάξης παρακολουθήσαμε στη βιβλιοθήκη μας την ομότιτλη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία μικρού μήκους, νιώσαμε τον λυρισμό και την ατμοσφαιρικότητά της, κουβεντιάσαμε για την αξία του βιβλίου και τέλος, φτιάξαμε ο καθένας το εξώφυλλο του δικού μας φανταστικού ιπτάμενου βιβλίου!

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο τιμά τους δύο νομπελίστες μας

Με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας ποίησης τα δύο τμήματα της Στ τάξης γνώρισαν καλύτερα δύο λαμπρές προσωπικότητες της ελληνικής λογοτεχνίας με διεθνή εμβέλεια. Το Στ1 ασχολήθηκε με τον ποιητή του φωτός και του Αιγαίου, τον Οδυσσέα Ελύτη και το Στ2 με τον Γιώργο Σεφέρη, τον ποιητή της ανθρωπιάς. Και οι δυο κατάφεραν να συνδυάσουν την ελληνική παράδοση με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή παιδεία, να ανοίξουν νέους ορίζοντες στην ελληνική ποίηση και να μας κάνουν περήφανους. Μετά από μια μικρή έρευνα στους υπολογιστές της βιβλιοθήκης μας τα αποτελέσματα φαίνονται στις φωτογραφίες!
Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Θάλεια!!!

Διαγωνισμός ζωγραφικής και Συγγραφής

Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο Μα πού πήγαν όλοι; της Σοφίας Δάρτζαλη (εικονογράφηση: Βασίλης Κουτσογιάννης), οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν διαγωνισμό ζωγραφικής και συγγραφής για μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του Δημοτικού.
Το σχολείο μας, στα πλαίσια των δράσεων φιλαναγνωσίας, με ενθουσιασμό και μεράκι, είτε με ομαδικές εργασίες είτε με ατομικές, παίρνει μέρος στον διαγωνισμό! Καλή επιτυχία, παιδιά!
1743957949526

Γατοκουβέντες

Η κ. Δέσποινα Τσιπτσέ, μουσειολόγος και παιδαγωγός ήρθε στο σχολείο μας και με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και Β τάξης υλοποίησαν στη βιβλιοθήκη μας ένα διαδραστικό πρόγραμμα βασισμένο στο βιβλίο Γατοκουβέντες της Άλκης Ζέη από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Τα παιδιά χάρηκαν, έπαιξαν, ζωγράφισαν και τελικά κατάφεραν να κατανοήσουν την αξία της οικογένειας, τις ανθρώπινες σχέσεις και τη δύναμη της αγάπης!

H θάλασσα στο DNA μας

Η ταινία μικρού μήκους είναι μια προσπάθεια  των μαθητών  και των δασκάλων  να αναδείξουμε  την πολυδιάστατη  συμβολή της Νέας  Μηχανιώνας σε επίπεδο οικονομικό , οικολογικό  και κοινωνικό. Η ταινία θα λάβει  μέρος  στον διαγωνισμό σχολικών  ταινιών του Υπουργείου Παιδείας .

Ένα Φιλαράκι Αστεράκι στη βιβλιοθήκη μας

Η κ. Βικτώρια Σιούρ βρέθηκε στο σχολείο μας και με το βιβλίο της Φιλαράκι Αστεράκι από τις εκδόσεις Κύκνος, οδήγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες των μικρών τάξεων σε έναν υπέροχο ταξίδι ανακάλυψης της μαγείας των βιβλίων.

 

6η Μαρτίου – Παγκόσμια Μέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης Γκούνα Θεοδώρα σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κάλεσε όλους τους μαθητές να επισκεφθούν το τμήμα ένταξης και να δημιουργήσουν από κοινού ένα σεντόνι κατά της σχολικής βίας, στο οποίο οι μαθητές θα έγραφαν συνθήματα για την εξάλειψη της βίας. Τα συνθήματα αυτά ήταν τόσα πολλά που οι μαθητές αντί για ένα σεντόνι έφτιαξαν τρία, τα οποία στη συνέχεια κρεμάστηκαν στα παράθυρα του σχολείου. Τέλος, οι μαθητές σε συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου άφησαν τρία μπαλόνια να πετάξουν, ώστε τα συνθήματα κατά της σχολικής βίας να ταξιδέψουν ψηλά στον ουρανό.

Δεύτερη άσκηση σεισμού στο σχολείο μας

Στο Σχολείο  μας σήμερα Τετάρτη  5 Μαρτίου  2025 πραγματοποιήθηκε  η δεύτερη για φέτος άσκηση ετοιμότητας  για σεισμό.

3η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ακοής

Με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα ακοής στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης σε θέματα διαφορετικότητας εφαρμόστηκε διαφοροποιημένη εισήγηση στους  μαθητές της Δ τάξης με θέμα: «Η Ιστορική Εξέλιξη της Νοηματικής Γλώσσας και των Κοινοτήτων Κωφών».  Η δράση εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης Γκούνα Θεοδώρα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής των τάξεων: Τράντου Θάλεια και Σταμίδου Κρυσταλλία, της παράλληλης στήριξης: Χουλιαρά Αγγελική και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού: Πούπουρα Μαρία. Οι εκπαιδευτικοί του 1ου δημοτικού σχολείου Νέας Μηχανιώνας προάγουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα των μαθητών αποτελώντας οι ίδιοι πρότυπα προς μίμηση εφαρμόζοντας δράσεις που στηρίζονται  στη συνδιδασκαλία και στη γεφύρωση της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.
Οι μαθητές μέσω παιγνιώδης μάθησης ταξίδεψαν κατά την ιστορική εξέλιξη των Νοηματικών Γλωσσών (ΝΓ) από την περίοδο της αρχαιότητας μέχρι και τον διαφωτισμό, σε όσες περιοχές παρατηρήθηκε ιστορικά έντονη γλωσσική ανάπτυξη αναδεικνύοντας την ιστορικότητα των ΝΓ, την γλωσσολογική τους εξέλιξη στο πέρασμα των χρόνων, τους παράγοντες που τις  ευνόησαν  και την αξία της γλώσσας για τους κωφούς πληθυσμούς. Έτσι, αναλύθηκαν αξιοσημείωτα γεγονότα από την περίοδο της αρχαιότητας, της οθωμανικής περιόδου, του Βυζαντίου, του μεσαίωνα και του διαφωτισμού, που αποτέλεσαν σταθμούς για την εξέλιξη των ΝΓ, τονίζοντας τις αδιάκοπες προσπάθειες των ίδιων των κωφών και των υποστηρικτών τους.
Τέλος οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά στοιχεία της ΕΝΓ (Ελληνική Νοηματική Γλώσσα) όπως: τις χειρομορφές, τη σύνταξη, π.χ και νοημάτισαν τον Εθνικό Ύμνο  στην ΕΝΓ.

Ξενάγηση στην ιστορία της Θεσσαλονίκης

Οι μαθητές της  Στ΄ τάξης επισκέφτηκαν μνημεία της Θεσσαλονίκης και ξεναγήθηκαν στην ιστορία της πόλης από τον 4ο εως και τον 15ο αιώνα μ.Χ ακολουθώντας τον ρωμαίο αυτοκράτορα τετράρχη Γαλέριο στην Ροτόντα, την Αψίδα του Γαλερίου (Καμάρα) και στο ανάκτορό του (Γαλεριανό Συγκρότημα) και τέλος κατάληξαν στο σύμβολο της πόλης , στον Λευκό Πύργο, όπου φυλάσσεται πλούσιο υλικό από την ιστορία της πόλης.

 

Στο ΝΟΗΣΙΣ

Η Α’ Τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε σήμερα το NOESIS και παρακολούθησε τις προβολές: Μαγικός Πλανήτης, Διαστημική Αποστολή Νυχτερινός Ουρανός και Η ζωή του κυρίου Δεντρούλη.

Συζήτηση με έναν συγγραφέα

Συζήτηση με έναν συγγραφέα Τα παιδιά της Β και Γ τάξης είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον συγγραφέα *Δημήτρη Μπογδάνο* στη βιβλιοθήκη μας. Η *στριμμένη γοργόνα* του από τις εκδόσεις *μεταίχμιο* ήταν η αφορμή που γέννησε τόσες ερωτήσεις. Οι μαθητές και οι μαθήτριες με ενθουσιασμό ρωτούσαν τον κ. Μπογδάνο από το αν έχει κατοικίδιο μέχρι το πώς εμπνέεται και πώς γράφει ένα βιβλίο κι εκείνος απαντούσε με χαρά, χιούμορ και ζεστασιά. Ευχαριστούμε πολύ, κ. Δημήτρη!