Γ΄ – Δ΄ – Ε΄ – ΣΤ΄ Τάξεις – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση από τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας

IMG20240423112004

Ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου 2024. Η δράση πραγματοποιήθηκε από τον Περιφερειακό Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας AE, ύστερα από πρόσκληση τους σχολείου μας, στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο Δίκτυο Σχολείων. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών έφτασαν από τη Θήβα στο σχολείο μας το πρωί και ανέλαβαν δράση. Το πρώτο που παρατήρησαν ήταν η γωνιά της ανακύκλωσης, όπου πραγματικά υπάρχει κάδος για κάθε ανακυκλώσιμο υλικό. Ανά δύο τάξεις, Γ΄ – Δ΄ και Ε΄ – ΣΤ΄, οι μαθητές πήραν τις θέσεις τους στην αίθουσα εκδηλώσεων και παρακολούθησαν την παρουσίαση που αφορούσε την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Μέσα από τις ομιλίες της κ. Σοφίας και του κ. Τάσου και τον διάλογο που προέκυπτε κάθε φορά, οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι η αλόγιστη παραγωγή απορριμμάτων είναι ένα φαινόμενο κυρίως της δικής μας γενιάς και ότι οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος, εκατοντάδες χρόνια μετά από τώρα, δεν θα βρίσκουν στις ανασκαφές τους αρχαία αγάλματα και αντικείμενα τέχνης, αλλά σκουπίδια τα οποία δεν μπόρεσαν να αποσυντεθούν στο πέρασμα του χρόνου. Κατανόησαν δύσκολες έννοιες όπως οι Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), καθώς και τη λειτουργία της ανακύκλωσης.

Μετά την παρουσίαση οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν και βιωματικά με όσα έμαθαν με τον καλύτερο τρόπο, το παιχνίδι. Με το κυνήγι του χαμένου θησαυρού αναζήτησαν στην αυλή κάρτες με αντικείμενα που ανακυκλώνονται και τα τοποθέτησαν στον σωστό κάδο. Επίσης, έπαιξαν μπάσκετ με σκουπίδια – ανακυκλώσιμα υλικά, κατανοώντας μια εναλλακτική μορφή του δημοφιλούς παιχνιδιού, αυτή της προσωπικής δημιουργίας μέσα από τη φαντασία.

Η δράση ολοκληρώθηκε με απονομή αναμνηστικών, τσάντας, καπέλου και σχολικών ειδών με την επωνυμία τους φορέα. Θα μπορούμε να πούμε ότι στέφθηκε και με επιτυχία όταν οι μαθητές και συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη απέναντι στη ζωή και εφαρμόσουν στην καθημερινότητα πρακτικές και δράσεις που θα κάνουν πράξη όσα έμαθαν, μείωση των σκουπιδιών, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση. Και όλα αυτά να τα διδάξουν και στους μεγάλους, σαν να είναι μικροί δάσκαλοι…