Το Β2 σας παρουσιάζει τις δραστηριότητες του!!!
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Το Β2 τμήμα καθ’όλη την διάρκεια της χρονιάς συμμετείχε σε διάφορα ενδοσχολικάεκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες. Παράλληλα, με αφορμή διάφορες παγκόσμιες ημέρες η εκπαιδευτικός της τάξης (Ράνια Παλέντζα) σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης (Χρύσα Ξηρουχάκη) πραγματοποιήσαν προβολές βίντεο, αναγνώσεις βιβλίων αλλά και δραστηριότητες σχετικές με την εκάστοτε μέρα.
Συγκεκριμένα, τον μήνα Σεπτέμβριο με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Ειρήνης (21/9), πραγματοποιήθηκε η ανάγνωση και η ανάλυση του παραμυθιού «Το νερό και το χώμα», της Σοφίας Πολίτου-Βερβέρη, εκδόσεις Σαΐτα και οι μαθητές συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας σχετικά με την ειρήνη.
Τον μήνα Οκτώβριο, το τμήμα επισκέφτηκε μαζί με το υπόλοιπο σχολείο το δημοτικό γήπεδο της Κισάμου (25/10/2023), για να εορταστεί η 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Οι μαθητές έμαθαν κανόνες για τις πρώτες βοήθειες από εκπροσώπους του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (Τμήμα Σαμαρειτών Κισσάμου) και συμμετείχαν σε διάφορες αθλητικές δράσεις, που οργάνωσε η γυμνάστρια του σχολείου.
Στις 30/10, το τμήμα πραγματοποίησεκοινή δράση με τα τμήματα Α1 και Β1 του σχολείου, στην Ιερά Μονή Αγίας Κυριακής, όπου γνώρισαν την πλούσια χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, έμαθαν για την καλλιέργεια της ελιάς αλλά και για τα προϊόντα που μας δίνει αλλά και για τον διαχωρισμό των υλικών για ανακύκλωση και κομποστοποιήση. Επίσης, προχώρησαν σε κατασκευή ενός σκαντζόχοιρου από τα πεσμένα φύλλα που βρήκαν στο προαύλιο χώρο της μονής.
Παράλληλα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31/10), πραγματοποιήθηκε η ανάγνωση του βιβλίου «Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε», της Σοφίας Τακάογλου από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Οι μαθητές γνωρίσαν την αξία των χρημάτων και μέσω συζήτησης κατάλαβαν την αξία της αποταμίευσης και της σωστής διαχείρισης των χρημάτων.
Τον μήνα Νοέμβριο, η τάξη συμμετείχε σε κοινή δράση (16/10) με τα τμήματα Α1, Α2 και Β1 και επισκέφτηκε το Κέντρο Παιδικής Δημιουργίας Λενταριανών. Μίλησαν και ζωγράφισαν για τα συναισθήματα με την ψυχολόγο του ΔΟ.ΚΟΙ.ΠΠ Στέλλα Ψούνηκαι διασκέδασαν με χορούς και τραγούδια με την θεατρολόγο των κέντρων, Στέλλα Αγιασμενάκη.
Για την γιορτή του Πολυτεχνείου, οι μαθητές της τάξης αφού έμαθαν σημαντικά ιστορικά στοιχεία για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο προχώρησαν στις παρακάτω κατασκευές.
Στις 20 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης έμαθαν τα βασικά δικαιώματα των παιδιών μέσω παρουσίασης sway και ασχολήθηκαν με ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Επίσης, προβλήθηκαν βίντεο από την unicef που αφορούν την καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών και οι μαθητές προέβησαν σε διάφορες λύσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών.
Τον Δεκέμβριο οι μαθητές, με αφορμή την 3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3/12) ήρθαν σε επαφή και γνώρισαν τις διάφορες μορφές αναπηρίας (ακουστική, οπτική, κινητική) μέσα από προβολή βίντεο και κιναισθητικών δραστηριοτήτων για τις οποίες αντλήθηκε υλικό από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν με αυτό τον τρόπο βιωματικά την αναπηρία, προβληματίστηκαν, συγκινήθηκαν και συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.
Επιπρόσθετα, το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής 2023-2024”, μια ιδιαίτερα σημαντική δράση που πραγματοποίησε ο οργανισμός “Κάνε -μια- Ευχή Ελλάδος”. Με αφορμή την συγκεκριμένη δράση, τα παιδιά της τάξης είδαν το παρακάτω βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=naXplhurrCU και έμαθαν για τον παιδικό καρκίνο και διδάχτηκαν στην πράξη τον δρόμο της αγάπης και της προσφοράς.
Τον Φεβρουάριο οι μαθητές με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9/2) γνώρισαν την μεγαλύτερη λέξη στον κόσμο που είναι ελληνική και έχει γραφτεί από τον Αριστοφάνη, παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεοhttps://www.youtube.com/watch?v=tPFTIn4ck2A και χρησιμοποιήθηκε η πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή του Μουσείου Θηβών http://games.mthv.gr/mth-names/ που έδωσε τη δυνατότητα να δουν οι μαθητές πώς γραφόταν το όνομά τους κατά την αρχαιότητα από την Μυκηναϊκή Εποχή μέχρι και το Βυζάντιο.
Ο Μάρτιος ήταν ένας μήνας με ποικίλες δραστηριότητες. Για την διεθνή Ημέρα της Γυναίκας (8/3), οι μαθητές είδαν σχετικό βίντεο και συζητήθηκε η θέση της γυναίκας στο σήμερα και στην παλαιότερη εποχή, τα δικαιώματα που κατάκτησε στο πέρασμα των αιώνων και τους αγώνες που έδωσε για αυτά. Στις 27 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, οι μαθητές γνώρισαν τα μέρη του θεάτρου και συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας. Για την Παγκόσμια ΗμέραΕνδοσχολικής Βίας (Σχολικού Εκφοβισμού) οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο μέσα από τα οποία ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό, έμαθαν να ξεχωρίζουν τις έννοιες θύτης, θύμα και παρατηρητής και ότι όποτε παρατηρούν ένα φαινόμενο σχολικού εκφοβισμού να ενημερώνουν είτε τους εκπαιδευτικούς είτε τους γονείς.
Στις 2 Απριλίου, παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, η τάξηπαρακολούθησε την ανάγνωση παραμυθιών της κυρίας Μαίρης Μανουσάκης και ακολούθησαν δραστηριοτήτες (κατασκευή σελιδοδείκτη).
Εν συνεχεία, στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού,προβλήθηκαν βίντεοευαισθητοποίησης για τον αυτισμό και υπήρξε σχετική συζήτηση μεταξύ των μαθητώνκαι κατασκευή αφίσας.
Την Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης, 15 Απριλίου, οι μαθητές γνώρισαν μέσω βίντεο τους ζωγράφους Λεονάρντο Ντα Βίντσι καιΒίνσεντ βαν Γκογκκαι τους πίνακές τους. Παράλληλα,ζωγραφίσανε την «Μόνα Λίζα», την «Έναστρη Νύχτα» και το «Υπνοδωμάτιο στην Αρλ» και τα παρουσίασαν στοάλλο τμήμα της Β’ Δημοτικού.
Την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4/4), οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο ευαισθητοποίησης για το θέμα των αδέσποτων ζώων αλλά και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε απέναντι σε όλα τα ζώα (κατοικίδια και μη) και έπαιξαν ψηφιακό παιχνίδι σχετικό με το βίντεο που προβλήθηκε.
Στις 10 Απριλίου, η τάξη σε συνεργασία με τα τμήματα Α1, Α2 και Β1, επισκέφτηκε την Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Σούδας, όπου ασχολήθηκαν με το βιβλίο «Το λαίμαργο ουράνιο τόξο» και δημιουργήσαν με την βοήθεια της βιβλιοθηκάριου έναν πίνακα με αφορμή το παραμύθι.
Στις 24 Απριλίου, με αφορμή την Ολυμπιακή εβδομάδα το τμήμα συμμετείχε στον Δρόμο Υγείας που διοργανώθηκε από το σχολείο και σε συνεργασία με το τμήμα Β1 κατασκεύασε την παρακάτω δημιουργία.
Επιπλέον, καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα φιλαναγνωσίαςγια την συναισθηματικήκαι κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και την επαφή τους με τα βιβλία. Συγκεκριμένα, μαζίμε την εκπαιδευτικό σχεδιάστηκαν μαθήματα δυο διδακτικών ωρών, κατά τα οποία γινότανη παρουσίαση και η μεγαλόφωνη ανάγνωση των βιβλίων από τις εκπαιδευτικούς. Οιμαθητές έμαθαν για τα βασικά μέρη ενός εξωφύλλου (τίτλος, συγγραφέας, εκδοτικόςοίκος). Επιπρόσθετα, μετά την ανάγνωση του κάθε βιβλίου, οι μαθητές συζητούσαν για το νόημα του κειμένου, τι τους άρεσε ή όχι από το βιβλίο, τι συναισθήματα τους άφησε η ανάγνωσή του και προχωρούσαν στην επιτέλεση δραστηριοτήτων. Ενδεικτικά, κάποια από τα βιβλία με τα οποία ασχολήθηκε η τάξη είναι:
- «ΤοΓέτι, η δύναμη του ακόμη», Μαρίνα Γιώτη, εκδόσεις Διόπτρα
- «Κρατάμε μυστικό;», Μαρία Λοϊζίδου, εκδόσεις Ψυχογιός
- «Τα μπερδεμένα μου Συναισθήματα», συλλογικό έργο, εκδόσεις Κλειδάριθμος
- «Κοχυλάκι, εσύ δεν φταις», εκδόσεις Μεταίχμιο
- «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», MartineAgassi, εκδόσεις Μεταίχμιο
- «Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε», Σοφία Τακάογλου, εκδόσεις Μεταίχμιο
- «Μην πας φωκάκι», Βασιλική Ρουμελιώτου, εκδόσεις Πάπυρος.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μία ώρα ανά εβδομάδα και στο πλαίσιο της συνδιδασκαλίας, πραγματοποιούνταν με τηνεκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης δραστηριότητεςενίσχυσης των δεσμών της τάξης καικαλλιέργειας τηςσυνεργατικότητας, τηςενσυναίσθησης και της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Ενδεικτικά:
- Το κουβάρι με τις καλές κουβέντες:
Η δραστηριότητα χωρίζεται σε δυο σκέλη. Τα παιδιά αρχικά κάθονται σε κύκλο και πιάνοντας την άκρη του νήματος λέει όλα όσα του αρέσουν στον εαυτό του, ξεκινώντας με τη φράση: Μου αρέσει σε μένα…….». Στη συνέχεια , δίνει την άκρη του νήματος στο διπλανό του, ο οποίος καλείται να κάνει το ίδιο. Το κουβάρι ξετυλίγεται συνεργατικά, ενώ όλοι συνεχίζουν να το κρατούν με φροντίδα. Στο δεύτερο μέρος ένα παιδί πιάνει τηνάκρη του νήματος από ένα κουβάρι, κοιτάει τον διπλανό του και του λέει πράγματα που του αρέσουν σε εκείνον/η, ξεκινώντας με τη φράση: «Μου αρέσει σε σένα…….» και του προσφέρει την άκρη του νήματος. Ο αποδέκτης παίρνει το νήμα και απαντάει «ευχαριστώ» και επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία με τον επόμενο. Το κουβάρι ξετυλίγεται συνεργατικά και παράλληλα με τα όμορφα λόγια των παιδιών, ενώ όλοι συνεχίζουν να το κρατούν με φροντίδα.
- Το κουτί με τα μυστικά:
Μετά την ανάγνωση των παραμυθιών «Μην πας φωκάκι», εκδόσεις Πάπυρος και «Κοχυλάκι, εσύ δεν φταις», εκδόσεις Μεταίχμιο, τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Στη μέση, η εκπαιδευτικός έχει τοποθετήσει ένα κουτί με χαρτάκια στα οποία έχει γράψει διάφορα μυστικά. Εξηγεί στα παιδιά ότι έρχονται με τη σειρά και παίρνουν ένα χαρτάκι με μυστικό από το κουτί, και το διαβάζουν μεγαλόφωνα. Ύστερα, θα πρέπει να αποφασίσουν αν πρόκειται για καλό ή κακό μυστικό. Η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι τα καλά μυστικά τα φυλάμε, δε τα λέμε πουθενά, ενώ τα κακά μυστικά πρέπει να τα λέμε στην οικογένειά μας ή στους ανθρώπους που εμπιστευόμαστε. Έτσι, τα παιδιά βάζουν τα χαρτάκια με τα καλά μυστικά σε ένα σεντούκι, ενώ τα κακά μυστικά τα κρεμούν με μανταλάκια σε σκοινί που έχει βάλει η εκπαιδευτικός στον πίνακα.
- Στα πλαίσια της ανάγνωσης των ίδιων παραμυθιών, μιλήσαμε για τα για τα καλά αγγίγματα και για τα κακά αγγίγματα. Στη συνέχεια προβλήθηκαν στον προτζέκτορα τα σώματα ενός αγοριού και ενός κοριτσιού με μαγιό. Η εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να σημειώσουν με πράσινο χρώμα τα σημεία του σώματος, όπου επιτρέπεται να αγγίξουμε το κάθε παιδάκι, πάντα εφόσον το επιθυμεί και με κόκκινο Χ εκεί που δεν επιτρέπεται.
- Η ζωγραφική μας: Δίνεται σε κάθε παιδί μία λευκή κόλλα χαρτί και μία λέξη. Συγκεκριμένα τους δόθηκε η λέξη αγάπη. Με αφορμή αυτή τη λέξη, τα παιδιά ξεκινούν να ζωγραφίζουν στο χαρτί. Κάθε φορά που χτυπάει το κουδουνάκι, η ζωγραφιά περνάει απευθείας στον επόμενο, ο οποίος τη συνεχίζει. Το κουδουνάκι θα χτυπήσει τόσες φορές, ώστε κάθε ζωγραφιά να περάσει από όλα τα παιδιά. Έτσι τα εκπληκτικά τελικά έργα, έχουν δημιουργηθεί από όλα τα χεράκιακαι ανήκουν σε όλη την ομάδα!