1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Τη Παρασκευή 27 Μαϊου 2022 τα τμήματα των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων,με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών Σουλτάνας Πήτα, Βαλίνας Χαραβιτσίδου και Γιώργου Παπαδόπουλου,επισκέφτηκαν σε εκπαιδευτική ημερήσια εκδρομή τα Γιάννενα!

Το πρόγραμμα της εκδρομής περιλάμβανε επίσκεψη στο μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη με τα κέρινα ομοιώματα ,επίσκεψη στο νησί της λίμνης Παμβώτιδας με το μικρό γραφικό οικισμό και το μουσείο. Το νησάκι της Λίμνης Παμβώτιδας έχει συνδεθεί με την ιστορία και το θάνατο του Αλή Πασά. Στη συνέχεια περπατήσαμε στην ακρολιμνιά και περιηγηθήκαμε στο Κάστρο που είναι χτισμένο σε μια μικρή χερσόνησο που προβάλλει στη λίμνη Παμβώτιδα. Ένας περίπατος στα γραφικά δρομάκια του Κάστρου ξαναζωντανεύει τους θρύλους του Αλή-πασά και της κυρά-Φροσύνης αλλά και της νεώτερης ιστορίας της πόλης. Ήταν μια ευχάριστη απόδραση για όλους μας !

Μάθαμε, γελάσαμε, διασκεδάσαμε, επικοινωνήσαμε!!!!

Και εις άλλα με υγεία!!!!!

IMG 3dce5de3c3db13171c464a3a73a45765 V IMG 290d886d7b81ebb0afdcf77366efd467 V IMG f9664348cacc143221794a26746e6ea0 V   IMG 86b5949647b364be97ea42745ccc3c00 V  IMG eab51d06ce55a0b3d4c27c48b56d77cc V

 IMG 624acf4e7e0cda56880481c0393b499c V 1   3 2  2 2

 

αγώνων

Τη Τετάρτη 25 Μαϊου το σχολείο μας πήρε μέρος με 10 αθλητές των τμημάτων ΣΤ1 και ΣΤ2 ,στους καθιερωμένους ετήσιους σχολικούς αγώνες κλασικού αθλητισμού που πραγματοποιήθηκαν στο ΔΑΚ Φλώρινας. Την ευθύνη διοργάνωσης των αγώνων είχαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Φλώρινας. Η διοργάνωση ήταν επιτυχής.Το σχολείο μας είχε δυο διακρίσεις τρίτης θέσης με τους μαθητές: Αποστολίδη Άγγελο στο άλμα εις μήκος και τον Πληκάδιτη Βασίλειο στα 1000 μ. ημιαντοχής!!

Επίσης οι μαθητές μας συμμετείχαν ως συνοδοί των αθλητών του Κέντρου Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης του Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ).

Θερμά συγχαρητήρια σ’όλους τους συμμετέχοντες μαθητές-αθλητές για τις επιδόσεις τους αλλά και για τη πρωτοβουλία τους να συνοδεύσουν τους αθλητές του ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ στα αγωνίσματα όπου συμμετείχαν!!

282347515 1210393329698995 5189657519134048390 n 283749735 380744987432841 7839067001377273360 n   282610616 544446920665533 8086267990051326670 n 283536316 326687059617911 1825072080743959563 n 283447098 791132328537573 7370998347101592250 n 283393046 1557177998072790 1353856521373465077 n 283322445 576187353930404 7544593457321061597 n 283251455 695570721554589 4002313890008783411 n

 

Τη Τετάρτη 25 Μαϊου 2022, οι μαθητές 6 τμημάτων -των Γ΄,Δ΄και Ε’ τάξεων- του 1ου Δημ.Σχολείου Φλώρινας , μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους,επισκέφτηκαν το Αμύνταιο.

1

Η επίσκεψη ξεκίνησε από το οινοποιείο του Αμυνταίου,όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του,από την υπεύθυνη χημικό-οινολόγο καθώς και από την Διευθύντρια  του οινοποιείου κα.Έλενα Κυριακού.Το οινοποιείο Αμυνταίου λειτουργεί ασταμάτητα από το 1959 έως σήμερα, είναι το πρώτο οινοποιείο της περιοχής και από τα πρώτα συνεταιριστικά οινοποιεία της Ελλάδας. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους οινοποίησης των ήρεμων και των αφρώδων οίνων.Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις μεθόδους παραγωγής τους και να αντιληφθούν τα υψηλά επίπεδα τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται. Η επίσκεψη και η ξενάγηση άφησε στους μαθητές μας εξαιρετικές εντυπώσεις!!

IMG 20220525 091154 σακης φωτό 1   τρύφων 1   IMG 20220525 093127 IMG 20220525 093127 φωτο 2 IMG 20220525 093225 IMG 20220525 093942 σακης1 φωτο 3 IMG 20220525 094550 φωτο 4  τρύφων 2jpg τρύφων 3 τρύφων 4.jpg

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμυνταίου “Γεώργιος Λιάνης” που λειτουργεί από το 2016-την εγκαινίασε ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, και είναι δωρεά του γνωστού συντοπίτης μας πολιτικού. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της από την υπεύθυνη παιδαγωγό κα.Μένια Ρώμα, και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Κι εδώ οι εντυπώσεις ήταν εξαιρετικές!!

IMG 20220525 112537 φωτο 7 IMG 20220525 114431 φώτο 8 IMG 20220525 114756 φωτο 9 IMG 20220525 114813 φωτο 10 IMG 20220525 114834 φωτο 11 IMG 20220525 114835 φωτο 12  τρύφων 5     τρυφων βιβλ 5τρυφων βιβλ1

Τελειώνοντας την επίσκεψη στη φιλόξενη πόλη του Αμυνταίου οι μαθητές μας επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο που στην ουσία είναι μια Λαογραφική συλλογή που φιλοξενείται στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αμυνταίου και σχετίζεται με το λαϊκό πολιτισμό της περιοχής. Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία της συλλογής ανήκει στο ζεύγος Κωνσταντίνου και Δόμνας Ούντση, οι οποίοι με πολύ κόπο συνέλεγαν για χρόνια αντικείμενα από ολόκληρη την περιοχή, τα οποία τελικά δώρισαν στο Δήμο Αμυνταίου για την ίδρυση ενός λαογραφικού μουσείου. Η έκθεση περιλαμβάνει παραδοσιακά αγροτικά και επαγγελματικά εργαλεία, οικιακά σκεύη καθημερινής χρήσης, κοσμήματα, θρησκευτικές εικόνες, εργόχειρα, κλπ. Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τμήμα της συλλογής αποτελείται από μια σειρά πλήρων χειροποίητων ενδυμασιών, οι οποίες προέρχονται τόσο από τα χωριά της περιφέρειας Αμυνταίου, όσο και από γειτονικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου κλπ. Η ποικιλία των ενδυμασιών αυτών δεν περιορίζεται μόνο στο εύρος της γεωγραφικής τους κατανομής, αλλά αφορά και στις πολλαπλές στιγμές του κοινωνικού και εθιμικού βίου που αποτυπώνουν: αστικές και χωριάτικες, γαμήλιες και καθημερινές, παιδικές και ενηλίκων.

 

IMG 20220525 103031 φωτο 5 IMG 20220525 103058 φωτο 6

Στη συνέχεια οι μαθητές ταξίδεψαν έως τον Αγ.Παντελεήμωνα,όπου με θέα την όμορφη λίμνη της Βεγορίτιδας ,έζησαν μερικές στιγμές χαλάρωσης και ξεκούρασης!!

Ιδιαίτερες ευχαριστίες,για την οργάνωση των επισκέψεων μας, στο συνάδερφο εκπαιδευτικό και  Γενικό Γραμματέα του Δήμου Αμυνταίου κ.Νικόλαο Γιώσκο.

1488645 orig

17deb91735b4ad3681aaf7c6598d59c7 Generic

Τη Τετάρτη 18 Μαϊου 2022,οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των Δ1 και Δ2 τμημάτων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, Αδάμ Τρύφωνας και Τσίρου Νατάσα,επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Φλώρινας.

Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν για τη συμπεριφορά, που πρέπει να έχουν, όταν κινούνται μέσα στην πόλη, για τους κινδύνους που υπάρχουν από τη διέλευση των οχημάτων, καθώς και για τις υποχρεώσεις των οδηγών. Στη συνέχεια τα παιδιά προσπάθησαν να εφαρμόσουν, όσα άκουσαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον συμμετέχοντας  στο πρακτικό μέρος του  εκπαιδευτικού προγράμματος. Πέρασαν από τις διαβάσεις πεζών, γνώρισαν τα σήματα οδήγησης και κάθε μαθητής/τρια επιβιβάστηκε σε ένα μικρό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ή ποδήλατο και άρχισε να οδηγεί και να εφαρμόζει όλα όσα άκουσε.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές και μαθήτριες να διαμορφώσουν υπεύθυνη συμπεριφορά σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής, καθώς και να κατανοήσουν τη σημασία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε θεωρητικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Δήμου Φλώρινας για το χρήσιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμά τους καθώς και για την άψογη φιλοξενία τους!

3 1 1 1 2 1 4 5 7 281189448 316949267269737 2401207669491853096 n 281819614 680818552990616 8259392224277025106 n 281898527 1080784782475263 5152313191540009439 n281515691 578144967098687 1653603287918267900 n281557031 398784452161759 5126912565414438269 n281665295 327793959503734 49997299750682934 n281087382 988228361831037 4910845331234323618 n6281872864 1085163085688670 3705219117479447290 n

Τη Παρασκευή 13 Μαϊου 2022, το Γ2 τμήμα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργαστήριο ψωμιού και ζαχαροπλαστικής Mimis Boulangerie που εδρεύει στη Νικ.Χάσου 2. Οι μαθητές συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό του τμήματος, Δημητρίου Αθανάσιο, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν όλη τη διαδικασία παραγωγής του ψωμιού και διάφορων γλυκών εδεσμάτων που παράγει και προσφέρει στο αγοραστικό κοινό της πόλης μας το κατάστημα Mimis Boulangerie. Το εργαστήριο και το κατάστημα όπου διατίθενται τα προϊόντα βρίσκονται στο ίδιο κτήριο. Η εκπαιδευτική επίσκεψη έγινε αφού προηγήθηκε η μελέτη της ενότητας : “Του κόσμου το ψωμί”.

IMG 20220513 WA0000 IMG 20220513 WA0001 IMG 20220513 WA0002 IMG 20220513 WA0003 IMG 20220513 WA0004 IMG 20220513 WA0005 IMG 20220513 WA0006

Το 1ο Δημοτικό  Σχολείο  Φλώρινας και το Γ2 ευχαριστεί ιδιαίτερα τον κύριο Δημήτρη και το προσωπικό του Mimis  Boulangerie  για την φιλοξενία , ενημέρωση και βιωματική προσέγγιση των παιδιών στον χώρο του ψωμιού και των γλυκισμάτων.

 

Στάρι, σμάρι και ψωμί

_Μάθαμε και στο σχολειό γι΄ αυτό

από την κούνια μας Το γευτήκαμε.

Τότε που βουτούσαμε τα  δαχτυλάκια  μας

στο παιδικό πιατάκι με την λαχταριστή κρεμούλα.

_  Αργότερα σαν ψωμί.

Αχνιστό, λαχταριστό και νόστιμο,

χόρταινε την ατελείωτη πείνα μας.

_  Κι αν κι άλλα στον κόσμο μας ήταν ψωμί,

Ο κόσμος όλος θα ήτανε  χορτάτος.

_Ένας κόσμος μυρωδάτος , χρυσαφένιος και σταράτος !

Α.Δ.

 

17deb91735b4ad3681aaf7c6598d59c7 Generic

Τη Τρίτη 3 Μαϊου 2022,οι μαθητές και οι τρεις εκπαιδευτικοί των δυο τμημάτων της Α΄και Β΄τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας,επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Φλώρινας.

Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν για τη συμπεριφορά, που πρέπει να έχουν, όταν κινούνται μέσα στην πόλη, για τους κινδύνους που υπάρχουν από τη διέλευση των οχημάτων, καθώς και για τις υποχρεώσεις των οδηγών. Στη συνέχεια τα παιδιά προσπάθησαν να εφαρμόσουν, όσα άκουσαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον συμμετέχοντας  στο πρακτικό μέρος του  εκπαιδευτικού προγράμματος. Πέρασαν από τις διαβάσεις πεζών, γνώρισαν τα σήματα οδήγησης και κάθε μαθητής/τρια επιβιβάστηκε σε ένα μικρό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ή ποδήλατο και άρχισε να οδηγεί και να εφαρμόζει όλα όσα άκουσε.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές και μαθήτριες να διαμορφώσουν υπεύθυνη συμπεριφορά σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής, καθώς και να κατανοήσουν τη σημασία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε θεωρητικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Δήμου Φλώρινας για το χρήσιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμά τους καθώς και για την άψογη φιλοξενία τους!

20220503 083515 20220503 090900 20220503 090913 20220503 094911 20220503 094917 parko A1 1

ευρώπης   4 4

Σαν σήμερα στις 9 Μαΐου 1950 ο τότε Υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Robert Souman προσκάλεσε την Γερμανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, τις Κάτω Χώρες και το Λουξεμβούργο να ενώσουν τις δυνάμεις τους (Διακήρυξη Σούμαν). Ο συνασπισμός των έξι αυτών χωρών αποτέλεσε την απαρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα παιδιά που παρακολουθούν Γερμανικά από τα Ε1&Ε2 ετοίμασαν ένα διαδικτυακό περιστέρι με όλα όσα συνειρμικά τους φέρνει στο νου η Ευρώπη. Επίσης μάθανε για την αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία, άκουσαν τον ύμνο της Ευρώπης και συζήτησαν για τις αξίες της και τα χαρακτηριστικά της. Τα παιδιά από το ΣΤ1 με την Αρετή Οικονομίδου ενημέρωσαν το Δ1 του κυρίου  Αδάμ Τρύφωνα για τον συμβολισμό της ημέρας και σχηματίσαν στο προαύλιο το έψιλον, ενώ 12 παιδιά γύρω από αυτό κρατούσαν αστέρια (με μηνύματα που έγραψαν όλοι μαζί) παραπέμποντας στη σημαία της ΕΕ. 27 χώρες, 23 γλώσσες, μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι – όλοι έχουμε δικαίωμα να ζουν με ειρήνη ☮️

3 1 2  ευρώπης 1ευρώπης 2

Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη.Καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία. Να “σαραντίσει“, σύμφωνα με την σύγχρονη ορολογία. Μια κίνηση που ακόμα και σήμερα κάνουν οι χριστιανές μητέρες (Σαραντισμός). Ο παράλληλος εορτασμός της μητέρας ξεκίνησε το 1929 με προφανή τον συμβολισμό. Όμως κατά την δεκαετία του 1960, ο εορτασμός ατόνησε και ενισχύθηκε η δυτικόφερτη συνήθεια εορτασμού της 2ης Κυριακής του Μαΐου, αν και η εκκλησία επιμένει στην παλαιά ημέρα εορτασμού και διοργανώνει σχετικές εκδηλώσεις.

Το Γ2 τμήμα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, με τη συνδρομή και υποστήριξη του εκπαιδευτικού του τμήματος Δημητρίου Αθανάσιου,τίμησε τις μητέρες όλου του κόσμου αλλά πάνω από όλα τις μητέρες των ίδιων των μαθητών του,κατασκευάζοντας ένα όμορφο κολάζ ευχών !!

2 ημέρα μητέρας 2 2 2 ημέρα μητέρας 1

KALO PASXA 300x161

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του 1ου Δημ.Σχολείου Φλώρινας, Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!

Η  νέα πρακτική, η οποία θα εφαρμοστεί στα σχολεία όταν επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία μετά τις γιορτές του Πάσχα, ήδη έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υγείας:

Συγκεκριμένα ανακοινώθηκαν τα εξής:

Α. Ο έλεγχος για Covid συνολικά στον πληθυσμό, αλλά και στα σχολεία θα επικεντρώνεται πια στα άτομα με συμπτώματα.

Β. Έτσι, όταν επιστρέψουν οι μαθητές στο σχολείο μετά τις διακοπές του Πάσχα, δεν θα υποχρεούνται πια σε τακτικό προ συμπτωματικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση των self test, αλλά ο έλεγχος θα είναι στοχευμένος μόνο στα παιδιά με συμπτώματα.

Γ. Τα μέτρα περιορισμού της διασποράς στο σχολικό περιβάλλον που περιλαμβάνουν

  • τη συστηματική χρήση της μάσκας,
  • το καλό αερισμό των χώρων, των τάξεων και
  • την υγιεινή των χεριών.

Δ. Όλα τα μέτρα σχολαστικής ιχνηλάτησης των επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος θα συνεχίσουν ναι ισχύουν.

Ε. Στην περίπτωση δηλαδή που έχουμε ένα παιδί να διαγιγνώσκεται με Covid, ανεξάρτητα με το πού κόλλησε, αν κόλλησε στο σπίτι ή στο σχολείο ή σε κάποια άλλη δραστηριότητα, θα εφαρμόζεται άμεσα έλεγχος σε όλους τους συμμαθητές με τη χρήση δύο τεστ, δύο αυτοδιαγνωστικών τεστ στην πρώτη και την τέταρτη μέρα μετά τη διάγνωση του κρούσματος.

Ζ. Είναι προφανές ότι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά ακόμα και πριν από την έναρξη της πανδημίας, οι γονείς θα πρέπει να παραμείνουν ευαισθητοποιημένοι και να αναγνωρίζουν έγκαιρα πιθανά σημεία και συμπτώματα λοίμωξής των παιδιών το πρωί πριν πάνε σχολείο. Αν έχει πυρετό, αν έχει συνάχι, αν έχει κακοδιαθεσία.

Η. Στις περιπτώσεις, λοιπόν, εκδήλωσης συμπτωμάτων ίωσης, οι γονείς θα πρέπει να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι και να συμβουλεύονται τον παιδίατρό τους.

Θ. Έλεγχος για Covid θα διενεργείται όποτε κρίνεται απαραίτητο από το θεράποντα, ανάλογα με τα συμπτώματα, αλλά και από τις πιθανές επαφές που έχει το παιδί με άλλα κρούσματα Covid.

Ι. Το παιδί θα επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού.

Όσο αφορά το ωράριο λειτουργίας του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας,επανέρχεται αυτό με ώρα έναρξης των μαθημάτων στις 8:15 και αποχώρησης στις 13:15!!

Καλή επάνοδο στο σχολείο με ασφάλεια για όλους  μας!

images

Τη Τρίτη 12 Απριλίου 2022 το Δ1 τμήμα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας,περιηγήθηκε στο περιαστικό δάσος της πόλης μας ,συμμετέχοντας στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό – περιβαντολλογικό εγκεκριμένο πρόγραμμα του Κ.Π.Ε Μελίτης.Οι μαθητές του Δ1 τμήματος συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης Τρύφωνα Αδάμ και τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος,χάρηκαν τις ομορφιές του περιαστικού μας δάσους,συμμετέχοντας στο πρόγραμμα αυτό μέσα από βιωματικές δράσεις και παιχνίδια κοντά στη φύση που περιβάλλει την πόλη μας!! Ο περίπατος περιελάμβανε και την επίσκεψη στον ανασκαμμένο αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης της Φλώρινας, που η κατοίκησή της πρέπει να άρχισε τον 4ο αιώνα π.χ και να έληξε στις αρχές του 1ου αιώνα π.χ,ύστερα από πυρκαγιά όπως και έδειξαν τα αρχαιολογικά ευρήματα του χώρου.

image 1 image 2 image 3 unnamed 3 unnamed 4 unnamed 5 unnamed 6 unnamed 7 unnamed 8 unnamed 9 unnamed 10 unnamed 11 unnamed 15 unnamed 16 unnamed 17 unnamed 18 unnamed 19 unnamed 21 unnamed 22 unnamed 23